Ärsyttää kun perhetyöntekijä keräilee meillä leluja
Kyllä vittu tiedän itsekin että lelut lojuvat pitkin lattioita, mutta mua ei pikku epäjärjestys häiritse. Alkaa vaan vituttaa ja ärsyttää kun vieras ihminen alkaa järjestellä tavaroita mun kotonani ilman että pyydän häntä tekemään sen. Jos kerran perhetyöntekijä ei saa tehdä kotitöitä, vaikka hänen käynneistään maksan, ei vittu tarvitse sitten ensimmäistäkään lelua lattialta nostaa.
Kommentit (13)
ja niiden lätinähetkien maksamiseen joudun hakemaan toimeentulotukea, jota en muuten tarvitsisi. Maksaisin ennemmin sille kotipalvelulle, mutta kuten sanottu, ei mua sotkut häiritse.
ja niiden lätinähetkien maksamiseen joudun hakemaan toimeentulotukea, jota en muuten tarvitsisi. Maksaisin ennemmin sille kotipalvelulle, mutta kuten sanottu, ei mua sotkut häiritse.
synnytysmasis. Suostuin kun neuvola ehdotti, mutta en tiennyt että se on maksullista. Vituttaa maksella muutenkin vähistä rahoista juttuseurasta. Kotiavusta voisinkin maksaa ja hakea toimeentulotukea.
ihan tarpeellinen tuo perhetyöntekijä teidän perheelle. Ainakin sellaisen kuvan annat itsestäsi.
ilman hänen käyntejään en voisi ostaa 6 tuntia siivousapua 4,40€:n hintaan. Mutta en kyllä pelkästä lätinästä maksa samaa hintaa. Seuraavan kerran kun tulee meille, jätän lapset hänelle ja häivyn itse kaupungille, jotakin vastinetta rahoille nääs.
aika "mielenkiintoisen" kuvan. Varmaan teillä käydään ihan tarpeeseen... Mitä muuta perhetyöntekijä EI saa teillä tehdä ilman pyyntöäsi: antaa lapselle juotavaa, pyyhkiä pöytää ruoan jälkeen, pukea lapselle vaatteita ulos mentäessä, vaihtaa vauvalle vaippaa tarvittaessa? Ehkäpä teidän kannattaisi sopia työntekijän kanssa mitä teillä "saa" tehdä ja mitä ei?
Muuten, aika huono ja aloitekyvytön työssään olisi perhetyöntekijä, joka ei, jos suinkin ehtii, keräisi leluja tai laittaisi astioita koneeseen tms. Noita ei yleensä katsota niinkään kotitöiksi, vaan ihan normaaliksi arjen tukemiseksi ja auttamiseksi.
neuvolan perhetyöntekijän toimenkuva? Miten eroaa sosiaalikeskuksen perhetyöntekijästä?
meillä epäsiistiä, alkamalla keräilemään leluja ja astioita pöydiltä, varsinkaan jos ne eivät ole levällään perhetyöntekijän jäljiltä. Pitääkin kysyä, että onko mun läsnäolo välttämätöntä aina kun perhetyö käy meillä. Voisin mennä vaikka elokuviin päivänäytökseen nukkumaan tai vaikka naapuriin kylään kun on lastenhoitaja.
Tekisi sitten mieluummin jotain hyödyllistä.
Meillä perhetyöntekijä vei aina lapsia ulos, ja itse nukuin sen aikaa.
ja hyvä niin. Keräsi lelut ja astiat, pesi astiat/laittoi astianpesukoneeseen. Pyyhki keittiön tasot. Mutta ei muuten alkanut siivota tai tehdä pyykkihuoltoa. Ei sun tartte siitä ärsyyntyä. Mut se varmaan ärsytti, kun et tiennyt palvelun olevan maksullista. Sossuun kandeis ehkä sanoa, että jos se ois ilmaista et tarvitsisi toimeentulotukea. Tekisivät varmasti sen ratkaisun, että eivät perisi maksua mutta et saisi toimeentulotukea. Kyllähän se vie aikansa, että tottuu kun vieras nurkissa pyörii mutta koita ottaa siitä irti sen hyvät puolet! Tsemppiä!
Senkus sanot, ettei tarvitse enää tulla.
kotipalvelu on ja ne kyllä kerää lelutkin..