Ei jum***uta mökille änkeäjien kanssa!
Jos olisin tiennyt millaista porukkaa voikin olla olemassa, niin en mökkiä olisi koskaan suostunut ostamaan! Meillä on nyt 3 vuotta mökki, jossa kesäisin täysremontti. Joka kesä sama juttu juhannuksesta aina elokuun loppuun:
Soitetaan tyyliin, kun ollaan siellä päin, niin vitaisiin tulla kahvilla käymään. Tuomisena saattaa olla Saludo-paketti, "fiksuimmilla" mäyräkoira kaljaa.
Tullaan, vaikka sanottaisiin olevan remonttikiireitä. Puhelimessa niin uhotaan miten vasara pysyy kädessä eikä työtä pelätä. Sitten saavutaan paikalle, ei auteta pätkääkään hommissa joiden näkee olevan sokeakin pahasti kesken. Istutaan puutarhassa, otetaan aurinkoa, aletaan vihjailla miten olisi meilläkin tauon paikka ja miten mökillä pitää rentoutuakin. Uskaliaammat ovat kaivaneet itse grillin puuvajasta, grillanneet itselleen syötävää ja jättäneet grillin siivottomassa kunnossa pihalle lojumaan.
Kyseessä jotkut puolitutut kissan kaiman kummit ja joo, kivaahan se olisi vieraita kestitä, mutta ei lähes joka viikonloppu ja varsinkin, kun kahvittelureissu venyy usein päiviksi.
Eikä auta edes suoraan sanominen, että apu olisi paikallaa tai ettei meillä todellakaan ole jääkaapittomalla mökillä notkuvia grillipöytiä odottamassa tai kukaan ei nyt ehdi kantaa saunalle vettä, jota vieraiden on sitten kiva loiskuttaa tynnyrikaupalla. Sitten vielä kehdataan loukkaantua, kun toiset vaan ajatteli ilahduttaa ja piristää!
Kommentit (6)
mökkihän on ja pitäis ainakin olla rentoutumispaikka
mitä ostitte remontoitavan mökin, mitäpä iloa siitä on teille ollut
ja sano nyt suoraan puhelimessa et ei oteta vastaan vieraita piste
Ei tulisi mieleenkään jakaa mökin osoitetta kaikille puolitutuille.
jopa yksi tuttava (mies) tuli kolmevuotiaan poikansa kanssa viikonlopuksi meidän mökille lomailemaan. Oli ostanut kaljat itselleen, mutta ruoat oli unohtanut ottaa mukaan. Lähdimme lauantáina sitten Lappeenrantaan täydentämään ruokaostoksiaan (mökiltä matkaa 40 km suuntaansa, eli yht. 80 km) tietysti meidän autolla, hän jo lähtiessä sanoi, ettei tarvitsekaan lompakkoa ja jätti sen mökkiin.
Kaupassa keräsi mm kaljaa itselleen meidän ostoskärryyn ja toi lihaa ym. sanoen, että tästä voisi tehdä sitä ja sitä.
Kun pääsimme mökille, niin hän hyppäsi soutuveneeseen ja lähti kalaan (kysyi kyllä mieheltäni haluaisiko hänkin lähteä), jätti kolmevuotiaan poikansa minun hoitooni ja pyysi ilmoittamaan koska on ruoka valmis, ottaa kännykän taskuun mukaan.
Tällä tavalla sujui siis se vierailu....että voi olla jollain otsaa!!!!
osoitteen ilmoittanut? Ja miksi?
Toisaalta aina voi sanoa, että ei nyt kiitos vaan ja valkia valhe perään ollaan lähdössä juuri  paikkaan x.
Ja mitä niihin vapaa ruokailioihin tulee niin, minä ilkeä monasti ilmoitan jo puhelimessa, että jos kerta tulet niin tuo sitä ja sitä. tämä ei ole palvelutalo.
Kerran meilläkin yksi tyyppi teki tuollaisen kukkaro mökkiin ja mukaan kauppaan ostos reissun,  minä sitten ( ilkeä akka kun olen)  otin kuitin laskin vieraan ostokset ja sanoin, että tämä oli sinun osuus tästä kuitista... Eipä riittänyt kaverilla pokkaa olla maksamatta.
että ihan aikuisillekin pitää monesti vetää rajat. Ei ne tosiaan itse tajua. Ja sama pätee monen moneen muuhunkin asiaan kuin tuohon mökkeilyyn, kuten esim. lasten työntämiseen hoitoon.
Eli oot tiukkana vaan, etkä tunne siitä huonoa omaatuntoa. Käytät tiukkaa ääntä, työnnät ne tuoleilta ylös töihin. Sanot nimeltä, että Jukka tiskaa astiat ja Milla käy kantamassa saunavedet. Jne. Hyvää tuossa on vielä se, että sua ei varmaan haittaa, vaikka vähän rasittuisivatkin eivätkä sitten ensi kesänä enää änkeäisi kylään.
jotka jostain kumman syystä tietävät tarkalleen mökkinne sijainnin ?!? että olette myyneet koko rötiskön. Silloin loppuu ei niin mieluisat mökkivierailut ;)