omituiset kuukautiskivut
Olen synnyttänyt 2 lasta ja viimeisen lapsen jälkeen (nyt 2v) kuukautiskivut ovat alkaneet muuttua jotenkin oudoiksi. Alapäässä kouristelee ja vihloo yhtäkkiä tosi kipeästi, henki salpautuu siitä kivusta, enkä pysty liikahtamaankaan. Kipu on tosi terävää, vaikea tarkkaan kuvailla. Mitähän tämä voi olla? Kierto aika säännöllinen, aina olen melko kipeä alussa (800buranaa kuluu). Endometrioosia? Onko kellään samanlaisia oireita? Vähän alkanut jo pelottaa, pitänee tilata aika gynelle heti ensi viikolla...
Kommentit (2)
Viestistäsi on jo sen verran aikaa, mutta jos sattumoisin vielä näet tämän keskustelun, tiedätkö nyt mistä kipusi johtuivat?
Olen 20-vuotias nainen, ja minulla on 15-vuotiaasta asti ollut tuollaiset samanlaiset kivut. Mitään muita kipuja ei ole ollut ikinä (selkä/vatsakipuja), mutta tosiaan, tuntuu kuin jotain puukkoa työnnettäisiin..No. E-pillerit auttoivat jonkun verran (saatoin tarvita vain yhden buranan), mutta toi mukanaan muita sivuvaikutuksia.
En tiedä mitä teen, kun en vain enää kestä näitä kipuja.. Eikä kenelläkään muulla ole vastaavaa, joten kukaan ei oikein osaa neuvoa.
Onko sulla kierukka, olisiko lähtenyt paikoiltaan? Sukupuolitauti, klamydiahan voi olla kauan piilevänä? Muuta en keksi, jos sulla ei siis ennen ole ollut kipeitä kuukautisia.