Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten jotkut vanhoillislestadioilaiset tms. voivat olla niin itsekkäitä, että vievät lapsensakin

Vierailija
04.07.2009 |

aivopestäväksi niihin kokouksiinsa? Tottakai lapset tyytyvät siihen mitä on tarjolla,eivät he osaa arvioida lapsina mikä on henkistä väkivaltaa ja mikä ei.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvotyhjiössä kasvattaminen ei palvele kenenkään etua, eikä siihen edes pysty muut kuin ne vanhemmat joilla on omassakin päässä arvotyhjiö.

Ja mikäli "aivopesu" ei miellytä lasta, hän osaa kyllä aikuistuttuaan tehdä omat valintansa. Älytöntä aliarvioida ihmisiä tuolla tavalla!

Vierailija
2/7 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenellä sellainen voi olla ja miten se käytännössä näkyy?

Arvojahan voi oppia muutenkin kuin uskonnon kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat parempia kuin uskonnolliset arvot? Kaikki me välitämme lapsillemme omaa maailmankatsomustamme, ja aikanaan lapsi sitten päättää omastaan.

Kenellä sellainen voi olla ja miten se käytännössä näkyy? Arvojahan voi oppia muutenkin kuin uskonnon kautta.

Vierailija
4/7 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viety lapsia heille sopiviin uskonnollisiin tilaisuuksiin. Onhan se hienoa kuulla 5-7-vuotiaiden suusta "Minä rakastan Jeesusta" tms.

Vierailija
5/7 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lestadiolaisuus ei mitenkään poikkea esim. kotona voimakkaasti esille tulevasta poliittisesta mielipiteestä, vai mitä luulet lapsen oppivan vappumarsilla? Kaikki uskontoon liittyvä on valmiin ajatuksen tuputtamista. Lapsihan liitetään jo kasteessa seurakunnan jäseneksi, vaikka harva parikuukautinen ilmoittaa ilolla liittyvänsä jessen laumaan.

Lapsuusvuoteni seuroissa istuneena olen selvinnyt ilman itseeni kohdistunutta henkistä väkivaltaa. Siellä oli kivaa, mä istuin jossain takapenkissä lukemassa Akuja ja puheiden jälkeen sai mehua ja pullaa :-)

En ole uskossa, eikä lapsiani ole kastettu. Koulun valitsin mm. kristillisen näkökulman vuoksi ja lapset ovat aluksi käyneet uskontotunneilla (raamatun stoorit kuuluu yleissivistykseen), mutta jokainen on vuorollaan vaihtanut ET:hen, silloin kuin on itse halunnut.

Vierailija
6/7 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viety lapsia heille sopiviin uskonnollisiin tilaisuuksiin. Onhan se hienoa kuulla 5-7-vuotiaiden suusta "Minä rakastan Jeesusta" tms.

Eikö ole parempi opettaa rakastamaan ympärillä olevia todellisia ihmisiä?

Lapsen voi opettaa rakastamann vaikka kuuta taivaalla oikealla metodilla, mutta eikö se ole sitä henkistäväkivaltaa?

Vierailija
7/7 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mll täditkin on lomalla heinäkuun