Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

alkoholinkäyttö lapsiperheissä?

Vierailija
06.07.2015 |

Montako lasta teillä on, minkä ikäisiä? Kuinka usein juotte ja kuinka paljon kerrallaan, ovatko lapset läsnä vai hoidossa?
.
Olen tässä viime aikoina miettinyt, että ollaanko jotenkin poikkeuksellinen perhe kun meillä ei lasten läsnäollessa juoda kuin korkeintaan 1-3 olutta niin että lapsi on nukkumassa ja tuotakin tehdään kerran kuussa. Meillä ei ole koskaan lapsenvahtia, isovanhemmillaan lapsi on 1-2krt vuodessa ja sillon ollaan aina miehen kanssa yhtenä iltana juotu enemmän ja toisena/kolmantena iltana hommattu jotain muuta yhdessä. Omien kavereiden kanssa käydään noin 2krt vuodessa ulkona alkoholin merkeissä. Ennen lapsia ollaan molemmat oltu kovia juomaan, eli tämä ei johdu siitä etteikö haluttaisi juoda, se vaan tuntuu väärältä.
.
Tuntuu että kaikissa naapuri- ja tuttavaperheissä alkoholia käytetään rutkasti enemmän. Mikä on teidädän tilanteenne?

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä juodaan lapsien nähden alkoholia ja on juotu vauva-iästä asti. Minä en tietysti silloin, kun imetin tai olin raskaana. Koskaan ei kuitenkaan juoda humalaan lasten ollessa paikalla eli max 2 lasia viiniä. Juodaan olut saunan jälkeen tai illalla muuten vaan, ruoalla viiniä tai illalla muuten vaan ja mies joskus illalla viskiä. Lapset eivät ole nähneet humalaista aikuista kuin joskus bussissa /metroasemalla.   

Vierailija
62/65 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kuukaudessa käydään kavereiden kanssa (minä siis omieni ja mies omiensa) viihteellä, lapset on silloin isovanhemmilla. Muuten saatetaan ottaa silloin tällöin yhden saunakaljat tai erikoisoluet ruuan kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1lasillisen viiniä kerran viikossa

Vierailija
64/65 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 14:58"][quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 14:41"] En nyt sano, että teidän perheessä olisi ongelmia, mutta tutkimusten mukaan lapset kokevat usein kuvaamaasi kaltaisen alkoholinkäytön pelottavana ja ikävänä. Eivät vain kerro sitä vanhemmille suoraan. [/quote] tutkimus sanoo sitä ja tätä, ne on tehty näyttämään Österbergien ja muiden kukkahattutätien tahtotilaa täysraittiista Suomesta joissa lapsiperheiden vanhempien on elettävä korkki kiinni kunnes lapset ovat muuttaneet poisi kotoa . Se ei vastaa normaalvanhempien omaa tahtotilaa. Jos lapsi on säikky ja muuttuu levottomaksi vanhempien kohtuukäytönn takia niin silloin heidän on harkittava lastenvahtien ym palkkaamista mutta ei se saa rajoittaa tai pakottaa vanhempia täysraitiiiksi ja eristäytymään muusta maailmasta. Normaaliin aikuisten juhlavampaan kanssakäymiseen kuuluu muissa kuin niiissä yhteisöissä joissa uskonto kieltää, alkohol

En usko tähän tutkimukseen yks yhteen. Luulen, että tässä on kyseessä se, jos vanhemmista tulee jotenkin epästabiileja huppelissa. Mutta, jos vanhemmat on lepposia ja huolhetii myös tenavistaan, ei pitäs olla mikään pelote. ALkoholista on tässä maassa tehty ihan järkyttävä peikko, jota ei saa nauttia muut, kun lapsettomat. 

Kerron esimerkkinä, että mun isä oli räyhääjä humalassa ( vanhemmat eronneet) äiti taas, kun joskus tosi harvoin otti ja oli väghänä huppelissa, niin lähinnä se vaan huvitti. Mutta se olikin hyvällä tuulella ja nauravainen.

Vierailija
65/65 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis vähän...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi