G: Montako lasta sinulla on, lasten ikäerot ja voitko käsi sydämellä suositella
Kommentit (57)
Meillä kolmoset 7v, kaksoset 4v ja kaksoset 2v, näiden lisäksi veljeni lapsi väliaikaisesti meidän hoidossa. Aika harvalle osuu näin monta monikkoraskautta (meidän lapset saanut alkunsa hoidoilla), mutta ikäerot on aika passelit. Jos kolmosten jälkeen ois tullu kaksoset esim. kun kolmoset 1,5v niin ois kyllä ollu rankkaa ja vaikka oisivat olleet 2v niin siltikin rankkaa. Veljen lapsi ei meillä toivottavasti ole pysyvästi, mutta toistaiseksi ja hyvin hän on mennyt kun meijän nuoremmat kaksoset "jo" 2v
Kyllä hattua nostan! Itsellä ei hermo kestäisi =D Kaksi on ihan tarpeeksi monta meille =D
iät 2v, 5v, 7v ja 9v eli kolmen ekan ikäerot n. 2v ja kuopukset ja edellisen ikäero reilu 2.5v. Hyvät välit, paljon seuraa toisistaan. Työtä ja touhua, riitoja ja rakkautta. Voin suositellakin.
Erinomainen paketti meille, suosittelen muillekin.
Lasten välissä ehti olla töissä, joten kotonaolo taas maistui. Esikoinen oli jo varsin omatoiminen vauvan syntyessä. Ei tarvinnut syöttää tai auttaa vessassa. Nyt isompina ovat parhaat kaverukset ja leikkivät mukavasti keskenään.
kolmospojat 9v
tyttö 7v
tyttö 6v
poika 4v
poika 1v
tyttö 2kk
Alkuun oli rankkaa kolmosten kanssa. Kolmoset ei ehti just ja just täyttää tammikuun alussa 2v kun neljäs lapsi synty tammikuun lopulla. Viides lapsi syntyi joulukuussa eli saimme samana vuonna kaks lasta. Tuon jälkeen pidettiin taukoa kun tuntu raskaalta ja ihan yksin ei tuosta selvitty, oli lastenhoitaja apuna. Kuopuksella ja toisiks nuorimmalla ja kuopuksella on tasan 1v ikäeroa, nuorin poika on tarkalleen 1v2kk.
Elämä ei aina mene niin kuin haluaisi tahi suunnittelisi.
Isoveli rakastaa pikkusiskoaan, hän hoitaa vauvaa ja kiittää minua usein siitä että tein hänelle vielä sisaruksen.
Mieluiten 2 lasta parin vuoden välein, mutta kuten sanottu aina ei asioille itse voi mitään.
Olen tilanteeseen hyvin onnellinen - enivei. Koko perhe on!
ikäeroa on 9 kuukautta ja kolme viikkoa.
En voi suositella.
Alussa oli rankkaa, sitä en kiistä, mutta nyt lapset ovat todella ylimmät ystävykset. Leikkivät paljon yhdessä ja ovat selvästi toisilleen erittäin tärkeät. Onnellinen olen, että jaksoin. Kolmatta en "putkeen" olisi jaksanut enää ;D
4 v ja 1v 5kk, tämä ikäero meille ok.
lukumäärä ok, toinen lapsi sairas, siksi rankkaa
kolmas tulossa 1v9kk ikäerolla joten arvaatte varmaan että suosittelen lämpimästi. :) lapset ovat parhaita kavereita, vaikka välillä tappelevatkin.
on kaksi muksua ja ikäero heillä on 1v8kk.
Se on ok. Kolmatta yritetään, ikäero isoihin veljiin kasvaa koko ajan...
... kyllä globaali asia. Ymmääryksesi ei siihen riitä?
voin suositella täydellä omalla tunnolla. leikkivät yhdessä, kuitenkin vanhemmasta jo suuresti hoitoapua. ei minkäänlaista mustasukkaisuutta vaan hän koki vauvan tulon samoin kuin me vanhemmat. aivan mahtava ikäero!
periaatteessa haluaisin lisää lapsia mutta pelkään pientä ikäeroa. miten saa käytännössä monetkin asiat toimimaan kunnolla, esim. vauvan nukutuskävelylenkeistä lähtien? mitä n. 2 v tekee silloin? 7 v kun voi olla ystäviensä kanssa, kotona tms.
ovat 1v8kk, 1v7kk, 1v6kk, 1v5kk,1v8kk, 2v1kk, 1v10kk,1v4kk, 1v10kk ja 2v4kk...eli lapsia siis 11 ja en suosittele kaikille, vaikka ikäerot sinäänsä ovat mielestäni ihan ok...kaikista vain ei ole suurperheen äideiksi;D
koska ensimmäisen ja toisen lapsen välillä oli 1v7kk, ja toinen lapsemme kuoli. Kolmas on nyt tulossa, ikäeroa ensimmäiseen tulee noin 3,5 v. eli turhan paljon minun näkökulmastani. Asiat eivät aina mene, niin kuin toivoisi.
2 vuotta ikäeroa. Molemmat poikia ja en kenellekään suosittele tällä ikäerolla lapsia.
2 lasta ja ikäeroa 1v.5kk, voin suositella ja en voi suositella =D nyt kun nuorempi on 1,5v niin tavallaan helpottaa, vaikka uusia haasteita onkin kokoajan enemmän ja enemmän... Alku oli rankkaa kun kumpikaan ei nukkunut kunnolla ja heräsivät aina vuorotellen...