Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos voittaisit lotossa 5 miljoonaa

Vierailija
02.07.2009 |

niin tekisikö se sinut onnelliseksi?

Oikeasti?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli saisin äidin kunnollisen lääkärin hoitoon, saisin perustettua sen firman ja ostettua asunnon.

Voisin laittattaa silikonit ja hoidattaa hampaat kunnolla. Laittaa kuorikot, nyt ne ovat tosi rumat ja näillä tuloilla en voi niitä hoitaa.

Voisin myös matkustaa USA:aahan ja Kiinaan mistä aina olen haaveillut, mutta en ikinä tule pääsemään kun rahaa ei ole.

Vierailija
22/42 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että 5 000 000 ei.

Ja sanotaanhan sitä, että jokaisen lottovoittajan elämä on mennyt jossain määrin huonompaan suuntaan voiton jälkeen.

500 000 eurolla saisin toteutettua kaikki unelmani varsin helposti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostoslistaa on jo valmiina toki ei paperilla.

- omakotitalo rakennutettaisiin

- kodinhankintoihin olisi varaa sekä sisustukseen

- autoja 2 kpl

- matkailua koti- ja ulkomailla

- lapset saisi käyttörahaa sekä vaatteita enemmän kuin nyt

- vanhemmille parempi koti jossa olisi helpompi elää vanhuutta

- sisaruksille antaisin jotain kallista lahjaksi

- muutamalle tiukoille olevalle ystäväperheelle liikenisi myös pieni avustus

- itseensäkin vois satsata, rasvaimu ja rintojen kohotus, silikonia en halua kun on isot rinnat jo valmiiksi, vatsanahkaa vois kiristyttää

Ei kaikkea tarvitse tuhlata, olisi normaalia että olisi säästöjä joista nyt voi vain unelmoida. Lapsille jäisi pesämunaa perinnön muodossa sitten aikanaan.

Vierailija
24/42 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kyllä tarvitsisi niin paljon rahaa,riittä,että saisi hankittua oman asunnon,auton,olisi mahdollisuus tehdä lyhyempää työpäivää (3 lasta),lasten ja omiin harrastuksiin riittäisi rahaa,kun aiemmin ei ole riittänyt. Pääsisin kunnon tutkimuksiin yksityislääkärille ja voisi hoitaa hampaat

Vierailija
25/42 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaisin pois kaikki asuntovelat (70000), myisin kesämökkini ja ostaisin kunnon hiekkaisen kumpuilevan maapalstan jostain pääkaupunkiseudun ympäryskunnasta, rakennuttaisin sinne jykevän hirsitalon. Alkaisin kasvattaa harvinaisia puita parin hehtaarin alueella. Töihin en menisi vaan puutarhakouluun....Appiukolle (joka on mulle kuin oma isä) ostaisin kaupunkiasunnon, kun käy vanhaksi ja raihnaiseksi joskus.

Vierailija
26/42 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- mä maksaisin vanhempieni ja appivanhempieni lainat pois n. 120 000

- ostaisin siskoilleni pienet kodit n. 120 000

- olen luvannut ostaa miehelle audin, oisko 80 000

- meille oma koti ja mökki n. 700 000 (en tykkää prameasta)

lopuilla melkein 4 miljoonalla matkusteltaisiin ja sijoitettaisiin niitä jotenkin viksusti. Toki joillekin lähisukulaisille ja -ystäville vois jotain tarjota, kamujen kanssa lähdettäisiin ilmastonmuutoksen myötä mahdollisesti hukkuville saarille -kierrokselle ja ausseihin moikkaamaan kamuja. Perusmeininkii.

Mä jatkaisin opiskeluja, valmistuisin erityisopeksi ja menisin töihin, toki täyttä viikkoa ei tarvis tehdä, mutta en jaksais/pystyis jäämään kotiin "harrastamaan". Mies tekisi mitä haluaa, mutta pokerin peluu loppuis siihen, liian isot rahat laitettavissa hukkaan :)

En nyt väitä, että lottovoitto tekis onnelliseksi, velaton talo, auto ja kesämökkikin olisi luksusta. Mun yks tuttu voitti 5 vuotta sitten lotossa 7 oikein, painaa silti 56h työviikkoja 10e tuntipalkalla. Ei osaa olla laiskasti. Onhan hänellä toki hieno koti ja autoja, mutta tavallinen jäppinen silti. En tiedä onko onnellisempi, välillä kiroaa rahojaan ja välillä leveilee niillä.

Vierailija
27/42 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- En jäisi töistä pois kokonaan, mutta tekisin pienempää tuntimäärää, niin että työ ei liikaa rasittaisi. Ottaisin myös palkattomia vapaita, jos alkaisi liikaa rasittaa :)

- Talo rempattaisi viimeisen päälle kuntoon ja sisustusta myös uusiksi :)

- Ihania matkoja perheen kanssa ympäri maailmaa. Mukaan voisi palkata lapsenvahdin, niin voisi välillä mennä miehen kanssa kahdestaan johonkin :)

Joo, en nää kyllä mitään negatiivista lottovoitossa :)

Vierailija
28/42 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kommentoi, että rahalla ei saa parempaa työtä. Olen eri mieltä. Toteuttaisin haaveen omasta yrityksestä välittömästi, eli tekisin parempaa työtä!

Vierailija
29/42 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtaisimme asunnon isompaan saman tien ja loput rahat laittaisin säästöön korkeakorkoiselle tilille. Töissä kävisin normaalisti, mutta voisin olla kotona pidempään äitiysloman jälkeen. Vanhemmillemme voisimme kustantaa mukavia reissuja ja sisaruksillemme maksaa vaikka asuntolainat. 5 miljoonaa ei loppujen lopuksi ole mitenkään loputtomasti riittävä summa. Unelmieni talo maksaisi n. 3 miljoonaa, joten sellaista ei hankittaisi.

Vierailija
30/42 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän tän viestin lähetys tökkii??? Kokeillaan vielä kerran, toivottavasti ei tule 100x.

Mä en tiedä, että lisäisikö se oikeasti mun onnellisuutta. Luultavasti sekä mies että minä jatkettaisiin töissä, mutta kun meillä on vielä 6 vuotta sopivan pieni lapsi, niin jäätäisiin luultavasti molemmat osittaiselle hoitovapaalle (nyt vain mies on).

Itselle voisin tuommoisessa rahatilanteessa ottaa kummallekin paikkakunnalle huoneen lisää ja lisäksi rakennettaisiin mökki. Äkkiseltään näihin menisi 3h->4h 20 000 ja 1h->2h 40000 ja mökin rakentaminen 50 000. Eli yhteensä meillä menisi 110000. Tämän jälkeen rahaa olisi vielä 4,89 miljoonaa.

Luultavasti maksaisin omien vanhempien lainan pois. Heillä ihan kiva asunto, en usko, että muuttamalla tulisivat onnellisemmiksi. Lainan lyhennyksen häviäminen helpottaisi tietty elämää. Heille pitäisi siis antaa lainan määrä + verot. Ja kun asuntolaina on isäni, niin tasapuolisuuden nimissä varmaan äidille saman verran. Hän tuskin haluaisi rahaa niinkään vaan ehkä ostaisin hälle läheisestä pikkukaupungista yksiön ja kalustaisin sen hänen mieluisekseen. Tähän menis varmaan saman verran rahaa kuin isän lainaan.

Mut sit loput onkin ihan kysymysmerkkiä.

Appivanhemmilla on jo pari velatonta okt, joten en tiedä, että miten raha heidän elämäänsä muuttaisi. En usko, että he lisää paikkoja tai muuttoja kaipaisivat.

Kavereille antaisin varmaan kullekin sen 4000, minkä verottomana voi antaa. Verottajaa ei tartteis kyllä turhaan kannattaa. Sit 3 vuoden päästä vois antaa seuraavan 4000 niille, jotka edelleen on ystäviä ;-) Kriteerinä kaverille vois olla vaikka sellainen, että ne jotka ovat viimeisen vuoden aikana ottaneet minuun päin yhteyttä (ilman että minä olen siis heiltä kuulumisia kysellyt).

Loppu rahoilla varmaan alkaisin varsin merkittävän sijoitustoiminnan. Ja nimenomaan itse tutustuisin aihepiiriin ja tekisin sijoituspäätökset. Asuntoja, rahastoja, osakkeita, korkoja jne.

Yksi mikä vois olla ihan hauska niin vois olla sellainen joku maapaikka, jossa olis vaikka talo ja vanha kivinavetta maaseudun rauhassa. Sinne sitten vois arpoa viikot kavereiden kesken, että ketkä haluaa käyttää. Loput kesästä vois pistää vuokralle, jos jollekin ei halua riitä tai jollekin ei joku viikko sovi. Tää on kyllä vähän hauduttelun asteella, et olisiko tää kiva.

Vierailija
31/42 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tuskin sen onnellisemmaksi kuin esim. yhden miljoonan voittaminen.

Kohteita rahalle kyllä löytyisi; velat pois, uusi talo, isompi auto, iso matkailuvaunu, vene, kesämökin remontti, matkustelu... Saisihan nuo miljoonallakin!

Vierailija
32/42 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse maksaisin lainat pois ja ostaisin haaveideni omakotitalon ja mökin. Tekisin lyhyempää työpäivää kuin nykyään ja viettäisin näin enemmän aikaa ystävieni ja perheeni kanssa => olisin varmasti näiltä osin onnellisempi.

Itsellä tällä hetkellä ei muita murheita olekaan kuin että kuinka saan rahat riittämään, joten kun se huoli poistuisi, niin mieli olisi kevyempi.

Vierailija
33/42 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ainakin elämä helpottus hirmuisesti!

Vierailija
34/42 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miten paljon siitä pitää veroja maksaa? Eikö lottovoitosta pidä maksaa vero? Ja ei sitä koko summaa saa kerralla varmasti. Ja jos antaa rahaa vaikka äidilleen, siitä pitää maksaa veroa! Et kyl se valtio vie ison osan :) Ei pääse suomessa rikastumaan..

Itse maksaisin velat pois, uudet autot.. Rakennuttaisin uuden kodin ja voisi harkita uutta vaavia, ois vara tehdä.. Ja lapsille tulevaisuuden varalta säästöt.

Vierailija
35/42 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verot on siis jo maksettu. Lahjoittaa saa 3999,99 euroa/hlö (siis vaikka äidille) kerran kolmessa vuodessa ilman veroja.

Mutta miten paljon siitä pitää veroja maksaa? Eikö lottovoitosta pidä maksaa vero? Ja ei sitä koko summaa saa kerralla varmasti. Ja jos antaa rahaa vaikka äidilleen, siitä pitää maksaa veroa! Et kyl se valtio vie ison osan :) Ei pääse suomessa rikastumaan.. Itse maksaisin velat pois, uudet autot.. Rakennuttaisin uuden kodin ja voisi harkita uutta vaavia, ois vara tehdä.. Ja lapsille tulevaisuuden varalta säästöt.

Vierailija
36/42 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin siksi että rahan lahjoittaminen tekee vielä onnellisemmaksi kuin rahan käyttäminen omiin tarpeisiin.

No totta kai ostettaisiin tarpeeksi iso talo ja kunnolliset autot kaikille. Mutta jäisi vielä paljon lahjoitettavaa!

- vanhemmille ja sisaruksille 200000 lahjoitukset

- kavereille korotonta lainaa että saavat itsensä irti pankeista.

- kristillisille järjestöille 50000-200000 lahjoituksia.

- Kunnalle lahjoituksena kunnon välineet meidän lähileikkipuistoon.

- avustuksia jakavan rahaston perustaminen köyhille lapsiperheille. joko oman säätiön tai MLL:N kanssa. Samalla voisi perustaa edullisen kotiapupalvelun, päiväkodin, lapsiparkin yms... ja samalla voisi työllistää monta työtöntä äitikaveria ;)

Vierailija
37/42 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostaisin ison asunnon omalle perheelle ja kaksi kaksiota muuhun käyttöön (toisen äidille, toisen lasten opiskeluasunnoksi).

Uusisin koko vaatevarastoni, ja tytär saisi oman hevosen.

Varasin pari ulkomaanmatkaa. Loput sijoittaisin.

Isälleni enkä sisaruksilleni antaisi mitään, enkä kavereille. Oikeille ystäville voisin maksaa asuntolainojen loput pois, jotta pääsisivät tekemään muuta niillä rahoilla.

Vierailija
38/42 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mielelläni kokeilisin.

Uskoisin, että mm. nämä asiat jotka 5miljoonaa mahdollistaisivat, tekisivät minua paljon onnellisemmaksi nykytilanteeseen verrattuna:

-ei olisi pakko ottaa opintolainaa

-saisin hankittua lasten varusteet ilman erillistä säästämistä

-pärjäisimme ilman toimeentulotukea

-voisimme syödä paremmin (muutakin kuin jauhelihaa)

-saisimme hankittua auton

-uusisimme kodin kalusteet jotka kaipaavat uusintaa

-voisimme joskus harrastaa, huvitella

-voisimme auttaa lähisukulaisiamme velkojenmaksussa

-saisimme ostettua oman asunnon

-rahahuolet poistuisivat. Se on tuskaa, kun lääkärissäkäynti tekee stressiä kun rahat eivät tahdo riittää.

Vierailija
39/42 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahaa ja omaisuutta joten en mä usko että se hirveesti mun elämää muuttaisi. Mä en ostaisi uutta taloa, tämä missä asutaan on just passeli meille ja hyvällä paikalla. Autot on meillä uudet ja sellaiset millä tykätään ajella, joten tuskin nekään vaihtoon menisi. Tai no, mies vois ehkä jonkun ferrarin haluta.

En mä oikeesti tiedä mitä mä tekisin sellasella rahasummalla, maksaisin tietty velat pois, mutta mitä sitten? Läheisille antaisin varmaan jonkun verran rahaa, ostaisin lapsille asunnot johon voisivat joskus muuttaa? vähän matkustelisin, töistä tuskin jäisin pois.

Vierailija
40/42 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisi lainat pois, voisi ostaa kaupasta ruokaa, ilman että pitää laskea jokainen euro, tilillä olisi rahaa vielä kaksi viikkoa ennen tilipäivää.

Lapsille voisi ostaa kunnon vaatteet, antaa mahdollisuuden harrastaa mitä haluavat (esim. laskettelua haluaisivat harrastaa, mutta meidän tuloilla täysin mahdotonta).

Ostaisin vanhemmilleni, samoin kuin miehen vanhemmille asunnot joissa olisi helpompi elää. Veisin kaikki kunnon lääkäreille, jotka tutkisivat kaikki ongelmat ja sairaudet, ja keksisivät paremmat hoidot kuin mitä tk-lääkärit tällä hetkellä.

Meillä miehen kanssa on usein kinaa, ja riitoja, ja kaikki yleensä juontaa juurensa siitä, ettei ole rahaa, ärsyttää ja tympii kun tili menee jo samana päivänä kun se tulee, juuri ja juuri saadaan maksettua laskut, ja ruoat, vaikka kaikki turha on karsittu.

Olisin varmasti onnellisempi, kun voisin olla huoletta lasteni kanssa kotona, ottamassa vastaan koulusta, ja hoitaa pienempiä vielä kotona, ilman joka päivisiä rahahuolia.

Olisi ihana käydä joskus lomilla, kylpylöissä, jopa ulkomailla.

Antaisin rahaa myös sisaruksillemme, jotta heidänkin rahatilanteensa helpottaisi.

Eli, kyllä tekisi ainakin onnellisemmaksi.

Saahan sitä haaveilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan