Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihme mulla on, allerginen reaktioko?

Vierailija
15.07.2009 |

Söin päivällä Poutun hunajamarinoituja broilerin fileepihvejä ( Brasilialaisia ) ja itse valmistamaani salaattia, jossa ehkä vähän liikaa raakaa sipulia. Vatsaa alkoi korventaa hirmuisesti ja sitä kesti pari tuntia.

Äsken sitten tässä koneella alkoi sääriä kutittaa mahdottomasti ja niihin oli ilmestynyt paljon samanlaisia punottavia kutisevia patteja kuin itikanpistoista saan. En vain löydä niistä pistoskohtia. En ole myöskään ollut nyt ulkona, eikä meillä sisällä hyttysiä.

Äsken söin Tiikeri-jätskiä hedelmäcoctailin kera ja nyt kurkkuakin jo kutittaa ja päänahka on täynnä kutisevia paukamia, jotka turpoavat mitä enemmän raavin.

Siis mitä ihmettä? Onhan mulla jotain allergioita, mutta mitään reaktioita en ole saanut pitkiin aikoihin. Ruoka-aineista lähinnä raa´at juurekset ja jotkut pähkinät ja koivunsiitepölyaikaan jotkut muutkin kasvikset saattavat aiheuttaa. Mitä ihmettä tämä nyt on, ristireaktio heinien kanssako. Mulla ei ole heinät yleensä aiheuttaneet oireita, apuva! Otin allergialääkkeen, toivottavasti auttaa pian, sillä kurkku tuntuu oudolta!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla kortisonia kotona? Jos rupeaa huulet tai kurkku turpoamaan, niin vois olla tarpeen. Tuntuuko että ääni on jotenkin painunut?

Vierailija
2/11 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli siihen tosiaan auttaa esim. tuo zyrtec tai vastaava antihistamiini. suosittelen lääkärissäkäyntiä, erityisesti jos kurkku turpoaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole nyt muuta saatavilla täällä kotona. Uskaltaisikohan ottaa vielä puolikkaan varuiksi? Pystyn kyllä puhumaan, mutta olo on ikäänkuin raskas keuhkojen alueella ja hiukan täytyy yskiä selvittääkseen kurkkua. Silmäluomiakin vähän kutittaa. Kauheaa, kun ikinä ei ole tullut vastaavaa! Ok, hengenahdistusta on joskus tullut kun kuorin 3 kiloa porkkanoita, mutta siitäkin jo yli 10 vuotta aikaa. Lievempiä reaktioita tullut, mutta ei tällaista, että yhtäkkiä pamahtaa kauheita kutisevia patteja. Tosi outoa! :( ap

Vierailija
4/11 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kurkun turpoaminen on vakavaa, en halua pelotella, mutta kokemusta on.

Vierailija
5/11 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, hitsit! Tuossa Cetirizinissä mainitaan, että nokkosihottumaankin kävisi, joten ehkä auttaa, mutta tosiaan uskaltaisinkohan ottaa vielä puolikkaan kun aikuisten vuorokausiannos on 1 tabletti? Lääkäriin ei kyllä oikein nyt ehtisi, kun lasten nukkumarutiinit kohta ja yli 20 km matkaa päivystykseen. Mutta pakkohan se on kohta lähteä jos ei tämä ala helpottamaan... ap

Vierailija
6/11 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä tiedä vaikka tuosta kehittyisi anafylaksia. Kannattaa soitella päivystykseen ja kysyä mitä kannattaa tehdä.

Vierailija
7/11 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan ottaa Cetiriziniä yhteensä 3 kpl vuorokaudessa. Otin äsken toisen ja kolmannen otan myöhemmin jos ei hellitä. Jos vielä jatkuu niin sitten täytyy mennä lääkäriin. Kutina onneksi jo lievittynyt, mutta hengitys tuntuu vielä vähän raskaalle. Oletteko kokeneet tätä vaivaa? ap

Vierailija
8/11 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsivarsissakin pieniä läiskiä. Koko kroppa täynnä läiskiä, oujee! ap

Vierailija
9/11 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei hyvältä kuulosta tuo hengityksen raskaus. Ei sulla ole mitään astmapiippua tms? Ei varmaan, jos ei ole aikaisempia tukkoisuuksia.

Itsellä on muutaman kerran huulet turvonneet ja samoin äidillä. Onneksi äidillä oli astmapiippu (vaikkei silloin vielä ollut astmaakaan) ja samoin mulla ja mulla on ollut viime aikoina kortisonitabletteja. Viime aikoina olen kuljettanut jopa epipen kynää mukana.

Urticaria on siitä outo, että sen aiheuttajaa harvoin saadaan selville edes. Pistä nyt varmuuden vuoksi ylös kaikki mitä tänään on tapahtunut, että jos uusii, niin voi sitten etsiä yhteisiä nimittäjiä.

Oletko ollut vasta kipeänä? Käyttänyt jotain lääkkeitä?

Vierailija
10/11 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hengitys yhtään helpottunut? Auttaako etukumara asento?

Soita ambulanssi sit heti, jos menee vielä heikoksi hengitys.

Vierailija
11/11 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei enää tarvitse yskimällä selvittää kurkkua. Henki kulkee jo normaalisti vain pikkuisen rintakehässä vielä ikävä tunne,mutta luulen, että on menossa parempaan, kun otin sen toisen lääkkeenkin vähän aikaa sitten.

Ei ole mitään astmapiippuja. Aion tosiaan käydä lähiaikoina lääkärissä jokatapauksessa, jos saisin vastaavia tilanteita varten hätävaralääkityksen.

Olen huomannut tuollaisia läiskiä kropassani aiemminkin, mutta vain 2-3 kappaletta kerrallaan, enkä osannut ihmetellä mitäään. Ainiin oli joskus keväällä vatsassa pieniä pilkkuja pariin otteeseen, mutta kun eivät kutisseet ja menivät ohi parissa päivässä en jäänyt ihmettelemään niitä, vaan laitoin vain herkän ihon piikkiin.

Sairastan myös kroonista käsiekseemaa, jonka aiheuttaja kaiketi muutama allergisoiva ainesosa, mutta senkään aiheuttajaa vaikea tietää tarkkaan.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi