Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko antaisit rahaa rippilahjaksi sukulaistytölle, jonka täti olet?

Vierailija
02.07.2009 |

Olen ajatellut jotain 50-70 euroa. Liikaa vai liian vähän?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pitäisi osata suhteuttaa lahja muiden lahjoihin.

Olisihan se vähän noloa jos täti antaisi enmmän kuin esim. omat vanhemmat. Onko tuo siis mielestäsi liian vähän?

Jotenkin näkisin, että rippi olisi 50-70 euroa ja tuleva ylioppilaslahja n. 150 euroa eli tuplasti?

Vierailija
2/20 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuen omista tuloistasi.

Mä en ois saanu ylioppilaslahjaksi sit kai mitään jos pitää vanhempien lahjaan suhteuttaa kun sain äidiltäni tasan 0€ (enkä muutakaan lahjaa).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 e sopivampi

Vierailija
4/20 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en aikoinaan saanut yhtään rahaa rippilahjaksi, vaan kaikki toivat jonkun lahjan. Lähisukulaiset korun tms ja esim naapuri toi vaan kukan.

Muutamissa rippijuhlassa olen ollut enkä ole rahaa suostunut viemään, jos ei ole tarkkaa kohdetta mihin raha tarvitaan esim uusi puhelin, matka tms.

Vierailija
5/20 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä on veljeni tytön rippijuhlat kohta ja aion antaa 20E.Saa luvan riittää.Sieltäkään päin ei kummempia lahjoja tule.Esim.kastelahja mein vauvalle alle 10E,halpistaulu ja sukat.Muita lahjoja ei ole tullutkaan,vaikka veljeni on yhden lapseni kummisetä.10E antaisin mutta en taida kehdata.

Vierailija
6/20 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka en kovin paljoa tytön kanssa tekemisissä olekaan, ei siis mitenkään läheinen. Saman laitoin kuin aiempina kesinä muille lasten serkuille. Ja rahaa siksi, että tyttö oli toivonut isompaan hankintaan.

Vierailija
7/20 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vain yhden lapsen täti ja saman lapsen kummi myös. Antaisin 100 euroa.

Vierailija
8/20 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

töissä, tosin kohde oli "tuttavapiirin valmistuvat lapset, yo:t ja muut", eli ehkä vähän etäisemmät. Yllättävän moni oli sitä mieltä, että 10-15 euroa pariskunnalta /perheeltä on sopivasti esim naapuriin, jonne ei muuten olla tekemisissä.

Minusta pelkästään sukulaisuuden perusteella annettava lahja voisi olla 20 euroa ja jos olette muutoinkin paljon tekemisissä tai erityisesti haluat, niin 50 (tai 70) on reilu ja ansaittu lahja.

Vierailija
9/20 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu elämäntilanteesta eli rahatilanteesta. Tässä elämäntilanteessa antaisin ehkä 100 euroa ja ostaisin lisäksi jotain pientä (kirjan tai korun). Jatkossa oma tilanne eri (pari pientä lasta) joten en ehkä noinkaan avokätisesti siinä tilanteessa toimisi.

Vierailija
10/20 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minsuta ehkä 40-60 ekee ois ok.. tietty jos ei rahasta oo puutetta ni enemmänki..aina kivenpi mitä enemmä :)

Vierailija
11/20 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

20e rahaa lisäksi.

Vierailija
12/20 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ripille päässeen tädit äidin puolelta olivat antaneet kimppalahjana 20e neljältä hengeltä;P

Ihmettelen miten kehtasivat! Siis neljältä työssä käyvältä aikuiselta 20e.

Vierailija
13/20 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin siskon pojalle riparilahjaksi solmioneulan. Toivottavasti tykkää lahjastaan.

Vierailija
14/20 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen alle ei ees kehtaa viedä, koska ei sillä nykypäivänä ees saa mitään.

Just olin sukulaispojan rippijuhlissa ja suurin osa lahjoista oli ton 50e, toiset olivat sit 80-200 euroa.(tiedän tämän, koska pojan äiti kertoi myöhemmin.)

Vierailija
15/20 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheiselle rippilapselle annoin viime kesänä 100 euroa, mutta nyt tänä vuonna annoin vähän kaukaisemmalle sukulaispojalle 60 euroa.

Vierailija
16/20 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jokaiselle antaisin 50-100 e, niin ei tarvitsisi itse syödä lain. kk-tulot minulla on 300 e.

kummipojalle annoin ison hopeisen ristin, taideteoksen ja rahaa muistaakseni 30 e. muille annan 20-30 e ja sekin on budjetissani paljon.

Vierailija
17/20 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

30e tai sitten lahjakortin johonkin. Itse ostaisin mielummin jotain mistä jäisi muisto... ja josta on hyötyä myöhemmin elämässä... muistan kun joskus taannoin serkkuni joka oli poika tahtoi ehdottomasti kaikilta jotakin hopeaa mm kakkulapioita, lusikoita jne ja nyt ne ovat hänellä käytössä ... ne kuitenkin sellaisia joita ei itse tule ostettua.... kysy häneltä mistä hän tykkää haluaisiko kerätä jotakin sarjaa? Astioita tms..

Vierailija
18/20 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei saanut lahjaksi lainkaan rahaa, vaan pääasiassa koruja. Yhdeltä perheeltä sai CD:n (Tilkkutäkki 2). Me vanhemmat annoimme digikameran. Olisin kyllä ollut todella ihmeissäni, jos joku muu sukulainen kuin isovanhempi kuin kummi olisi antanut yli 50 euroa. Minusta 30-50 euroa olisi ollut sopiva summa, jos joku olisi antanut rahalahjan.

Asumme pk-seudulla.

Vierailija
19/20 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin antaisin rahaa kuin jotain koruja tms, joista ei voi olla varma käyttääkö lapsi niitä. Kummilapselle ostaisin jonkun pysyvän muiston, mutta muuten sisarusten lapsille 50 euroa olisi ihan hyvä summa.

Vierailija
20/20 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sen verran tylsä ihminen, että rippi- ja yo-lahjaksi (+valmistujais-) annan tavaraa enkä rahaa.

Tytöille käy korut, miksei pojillekin, itselläni on vielä käytössä rippilahjaksi saadut kultaiset korvakorut. Sitten hopealusikat ja moni kerää jo rippikouluikäisenä jotain astiasarjaa (ainakin lähipiirissäni).

Ja jos veisin lahjan niin en enää antaisi rahaa lisäksi. Ihan sama vaikka ne korvakorut olisivat tarjouksessa maksaneet 15 e.

Niin ja meidän suvussa juhlat pidetään aika pienessä piiriissä, eri asia on jos vieraita tulisi 100. Sitten voisi jo ostaa kimpassa jotain isompaa.

Minä en ymmärrä miksi rahan antaminen lahjaksi on joistain ihan kamalaa?

Mielummin antaisin rahaa kuin jotain koruja tms, joista ei voi olla varma käyttääkö lapsi niitä. Kummilapselle ostaisin jonkun pysyvän muiston, mutta muuten sisarusten lapsille 50 euroa olisi ihan hyvä summa.