Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

??? Heinähattujen loppuviikko 27 ???

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei teidän onneksi tarvitse kauaa odottaa! Se nyt on onneksi varmaa :-) Alan ymmärtää, miksi ei välttämättä tarvitse lähteä heti vesien mentyä sairaalaan, kun se voi tosiaan kestää. Mulla vain se vesien meno on sitten laukaissut muutaman tunnin kuluttua supistukset ja sitten se onkin ollut menoa.

Täällä ei tapahdu mitään, supistuksia tulee, kun jotain askaroi ja esim. kovalla tuolilla istuminen on hankalahkoa, kun baby on niin alhaalla. Siksi tykkäänkin meidän riipputuolista ulkona ;-) Mutta oikeastaan olen nyt varsin tyytyväinen, kun nukuin aika hyvin ja jotenkin taas tuli järki päähän ts. ihan oikeasti, isommat ovat syntyneet 41+4 ja 39+0 eli miksi tämä syntyisi jotenkin aiemmin? Ootellaan siis vielä 1,5 viikkoa ja ruvetaan vasta sitten hermoilemaan! Onhan tässä vielä paljon puuhaakin, kun kaikki on vähän vaiheessa.

nimba rv 37+2

22/71 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirablelle ja Taille onnea koitokseen! Kohta on teillä nyytit sylissä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/71 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkäs se loppuviesti jäi...

Mirablelle ja Taille onnea koitokseen! Kohta on teillä nyytit sylissä

24/71 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritetäänpä vielä kerran...

Omaan napaan ei kummempia. Eilen supisteli enemmän kuin muina päivinä, muttei niissä supistuksissa vielä puhtia ole. Vauva on taas ollut pari päivää tosi aktiivinen kun välissä oli paljon rauhallisempi.

Kiukutusta täälläkin ilmassa... ja paljon. Toisinaan kaikki ottaa päähän ja tulee tiuskittua ilman syytä miehelle ja lapselle, tuntee itsensä sitten tosi hyväksi ihmiseksi. Väsymyskin painaa, viime yönä nukuin tosi huonosti, heräilin vähän väliä ja ravasin vessassa.

Olen yrittänyt asennoitua, että kuukausi vielä odotetaan jottei aika kävisi niin pitkäksi. Vaikka yritänkin olla liikaa odottamatta vauvan syntymistä, niin kyllä sitä joka ilta ajattelee, että saisi tämä jo syntyä :) Miten voikin olla odottaminen näin hankalaa!?!

Esikoinen syntyi rv 40+4 ja siinäkin loppuodotuksesta muistan olleeni kiukkuinen ja odottaminen tuntui tooosi pitkältä. Limatulppa irtosi esikoisesta rv 39+4, nyt ei sitä ole vielä näkynyt.

Nyt ruoan laittoon, blaah.

Ansqu ja poju rv 38+0 ja tyttö 06/06

Vierailija
25/71 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

terppa heinähatut !

kaikille vauvansaanneille onnittelut !!! olikos se näppis, kellä oli hurjaakin hurjempi synnytys matka :-)) onneksi kaikki meni hyvin ja äiti ja vauva molemmat voivat hyvin.

mirablelle todella paljon jaksuja sinne osastolle, voi kun pian olisi pikkuinen synytynyt, ettei tarvitsisi siellä kärvistellä. koita jaksaa.

taille tsemppiä myös tulevaan synnytykseen tänään tai huomenna :-))

itseltäni tuli eilen päivällä taas limatulppaa, vaikka luulin kaiken tulleen viime viikon keskiviikkona, mutta eilen tuli taas paljon .. ja siitä n. 30 minsaa alkoi ihan oikeat supistukset, ja muistiin palasi esikoisen synnytyskivut :-// vatsa oli kivikova koko illan, ja muutenkin olo epämukava. supparit säännölliset kestivät n. 4.5h ja sitten alkoi olla harvakseltaan, ja ei niin kipeitä. kahden aikaan yöllä nukahdin ja en ainakaan herännyt supistuksiin, joten oletan niiden loppuneen. nyt aamulla ei juurikaan supistellut, mutta sitä jomotusta vatsalla, ja vauva melskaa hullun lailla masussa ..saas nähdä milloin pikkuinen haluaa tulla ahtaasta pesästään pois.

ihana, että sataa vettä ja täällä vain +15 astetta nyt, mutta mulla edelleen todella kuuma.

mitä kuuluu elluralle, onko pikkuinen rt:ssä??

nyt kaikille jaksuja loppuun, raskasta on, mutta pian tämä odotus palkitaan.

t. emmi rv-40+4(ultra) rv-40+2(kierto) &esikko 2v3kk

Vierailija
26/71 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä mulla mitään asiaa varsinaisesti, flunssan sairastelu jatkuu. Johan tätä on jo viikon verran ollut, joten toivottavasti alkaisi jo loppumaan. Lämmöt on tänään ollu kohdallaan, eli nuo eiliset "alilämmöt" nousi eikä ole kuumeen puolelle siirtynyt.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Pulputtaja 38 + 0

Vierailija
27/71 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä mullakaan mitään ihmeellistä, odottelen tässä että sauna lämpiää ja meen kokeileen joskos tulis hieman parempi olo siellä lämpimässä.Tota poskee ja hammaskalustoo särkee taas ihan kunnolla, ei oo 3pv ihan näin kipee ollu ja aattelin että olisin jo parantumassa, mutta eipä sitten ilmeisesti.

Siirsin siivouksenkin sitten huomiselle, toivossa että olo ois parempi.

En kyllä yhtään muista mitä tossa on pölisty tänään taikka aijemmin.Mutta juu,oishan se ihan mukava ku pystyis täysin suhtautuun sillain,että syntyy kun syntyy, eikä odottelis joka päivä, että tänäänkö.

Kuuluuko tää järjetön väsymys loppuraskauteen?Nukun mä miten vaan yöni, huonosti tai hyvin, niin siitä huolimatta nukun vielä yhdet-kahdet päikkäritkin päivällä ja silti tuntuu että väsyttää vaan.Rauta-arvot on 137, että ei johdu siitäkään.

Mutta joskos sinne saunaan..Ja tosiaan, viikonloppua kaikille :)

Miinnu 38+1

Vierailija
28/71 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea synnyttäneille ja tsemppiä synnärille (nyt en muista nickejä...)

Täällä on taas neuvolassa käyty ja mukaan lähti verenpaine mittari. Se vaan meinaa raskausmyrkytystä tehdä. Jos vauva ei synny viikonlopun aikana, niin ens viikon alussa on myrkytys polille meno Porvoon sairaalaan...

Mun vanhemmat on tulossa meille, joten nyt ois esikoiselle hoitajatkin jo valmiina. Sais syntyä.

Tänään sydänääniä kuunnellessa neuvolan täti tuumas, että on poika sykkeet. Saa nähdä pitääkö paikkaansa. Jännittää!!

Vaikka oonkin aurinko/kesä/helle ihminen, niin on silti kyllä mukava että ilmat viileni. Nyt jaksaa paljon paremmin. Eilen illalla yhdeksän aikaan oli vielä +25 lämmintä ja ei tuulen tuulta. Käytiin meren rannalla kävelyllä. Matkaa tais tulla noin kilometri, ja kyllä tunsi alaselässä kävelleensä, mutta mitään supistuksia se ei kyllä saanut aikaan.

Nyt iltapalalle ja vieraita oottelemaan!

Jaksamisin AatuLiina ja "Iivari" rv.40+3/ kierronm mukaan 39+5 sekä tyttö -06

Vierailija
29/71 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokohan Mirablella ja Tailla on nyytit??

Tänään on ollu kyllä aikas tehokas päivä kun oon siivonnu kämpän ja laittanu puhtaat matot, pessy koneellisen pyykkiä ja sitten innostuin vielä peseen saunan ja kylppärin ja lattia juuriharjalla!!!

Kipeen selänhän siitä sai ja nyt tulee aika tahtia noita kivuttomia suppareita ja vaavi myllää!! On ollu vaavilla sellasta hiljais eloo muutama päivä!! Ja vatsakin on toiminu useempaan kertaan tänään!! Ja painetta tossa alavatsalla!!

Ja niin pääsin aamulla puhumasta etten enää odota että koska koska että tulee kun tulee ja nyt höpisen kaikkia ennus merkkejä jotka varmaan taaskin suurin osa kuvitelmaa ja mitään ei tapahdu tänäkään yönä!!!

Mut tsemppiä kaikille lähen nyt haukkaan jotain iltapalaa!!!

Anskur huomenna laskettu!!! :))

Vierailija
30/71 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin ollu tänää tehokas päivä, imuroin ja laitoin pesuu sohvatyynyjen päälliset ja vaihdoin verhot ja pyyhin pölyt ja kaikkee :D Ihanaa ku jaksaa eikä selkäkää pahemmin vihottele.. Ja on ihanaa kun on viileätä jaksaaki paremmin..

Kertokaa te jotka ootte synnyttäny jo et mitä kaikkee niitä puudutuksia ja sellasia kivunlievityksiä on? Kun itsellä jäi synnytysvalmennuksessa se kerta väliin ja ainut mitä mulla on mielessä on epiduraali.

Mut onhan niitä muitakin puudutuksia mitkä auttaa??

Mulla supistellu koko päivän ja nyt alaselkää särkee aivan jumalattomasti ja tietty supistelee vähää väliä.. :s Selkäsärky säteilee tuonne jalkoihin asti..

Cheryll 36+0

Vierailija
31/71 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Olen taustaillut lähinnä raskauden ja on ollut todella kiva käydä lukemassa samoja tuntoja muilta kuin mitä itselläkin on ollut.

Meidän tyttö päätti syntyä maailmaan ke 24.06. eli ihan virallinen juhannuslapsi saatiin. Ensi synnyttäjäksi kaikki meni nopsaan. Mitään kivuliaita harjoitussuppareita ei koskaan tullut, vaan keskiviikko iltapäivällä vessassa käydessä iski eka suppari ja siitä sitten tasaisesti niitä tulikin. Vielä kuudelta olin lähdössä uimarannalle käymään ja klo 19.00 vieraat lähtivät meiltä. Klo 20.00 lähdettiin käymään sairaalassa ihan vain tarkistassa tilanne, kun mies oli menossa yöksi töihin. Ihan siinä uskossa lähdettiin että kyllä ne meidät sieltä vielä kotiin ajaa takaisin. Kuitenkin pakkasin pieneen laukkuun jotain vaatteita, harjan ja meikit jos vaikka nyt kuitenkin ottaisivat sisään...

Klo 20.05 oltiin siis sairaalassa ja minut pistettiin piuhoihin, tarkkailtiin sikiön sykettä ja supistusten väliä. Noin puolen tunnin seurannan jälkeen lääkäri teki sisätutkimuksen ja yllätys, yllätys totesi että olen jo 6 cm auki ja kyllä tämä lapsi vielä tämän päivän puolella syntyy. Olin aivan totaalisesti yllättänyt, samoin mieheni. Kaurapussien, kylmien kaulimien jne. leikkikalujen kanssa selvisin kepeästi supistuksista klo 21.15 asti. Sitten sain "menuun" muista kivunlievityksistä ja päädyin kohdunkaulan puudutteeseen. Tässä kohtaa olin auki jo 8 cm ja mm.epiduuraali ei välttämättä ehtisi edes vaikuttaa ennen synnytystä joten kätilö suositteli tuota vaihtoehtoa. Sillä sitten mentiin.

Toki tuota ilokaasua oli pakko kokeilla vaikka kätilö vähän siitä varoitteli että saattaa aiheuttaa pahaa oloa, kun vähän sellaista jo enteili...ja niinhän siinä sitten kävi että 22.15 kun alettiin ponnistaa niin oksu kurkussa siinä väännettiin. Ei niin kiva juttu.

Klo 22.57 meille syntyi täyden kympin pisteen tyttö. Alle kolme tuntia siis sairaalaan saapumisen jälkeen. Kokemuksena tuo synnytys oli todella positiivinen. Rääkkijumpat joissa olen käynyt ovat paljon pahempia, sillä noista ponnistuksissa saa välillä levätä ja kun rentouttaa itsensä välillä niin ei nuo ponnistuksetkaan ole pahoja. Se oli minulle yllätys. Synnytyksestä jäi siis todella hyvä mieli ja nyt kun oma nyytti on kotona (päästiin kotiin lauantaina) on olo todella onnellinen.

Sellainen yllätys on vielä kotona tullut (tiistaina sekä tänään), että kun vauva syö välillä vähän harvemmin ja maito alkaa nousta kunnolla niin pakkautuu se rintoihin niin että yht'äkkiä kesken syötön on tullut kauhea kuume (38-39 astetta). Pumppaamalla rinnat tyhjäksi on muutaman tunnin kuluttua kuume laskenut ja olo ollut taas ihan normaali. Tämä oli myös täysin uusi juttu minulle, sillä tuntuu vaan että jokapaikassa puhutaan rintatulehduksesta ja sitähän tämä ei ole. Mielenkiinnolla katson tuleeko vielä kolmannen kerran tämä kuume tila tässä lähiaikoina.

Tsemppiä kaikille omaa nyyttiä vielä odottaville ja onnea oman nyytin saaneille!

t. Vatsansisäinen ja baby

Vierailija
32/71 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo kuullostaa rintatulehduksen alulle.Itselläkin tänään rintoja pingottanut ja jouduin jo pumppaamaan,kun olo oli ihan kauhea.Itselle ei siis kunnon kuumetta ole noussut.

Käytiin jo neitin kans polilla,kun terkkari oli sitä mieltä ettei paino noussut tarpeeksi. kerran päivässä on annettu lisämaitoa ja se varmaan on nyt aiheuttanut ton rintojen pakkaantumisen. En ollenkaan muistanut,ettei tämä imetyssysteemi ollutkaan ihan piece of kakkupala.

Jaaha,neiti hermostuu.Odotellaan isukkia kotiin treeneistä ja neiti odottaa kylpyä isän kanssa.Ja sit taas tisutellaan urakalla =)

Marika ja typy 1vko 1pvä

Vierailija
33/71 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä supistellut säännöllisesti 10 min välein jo klo 16 asti, mutta ovat vielä ihan siedettäviä, niin ollaan kotona. Mulla aikaisemmissakin synnytyksissä supistukset tullut aika harvakseltaan ja ollut aika "vaisuja", niin en ole vielä vielä viitsinyt kiiruhtaa synnärille. Meillä ei mene matkaan, kuin ehkä 5-10min. Lapset vietiin mummolaan.

NiinaR Rv 38+2

Vierailija
34/71 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samoilla linjoilla Marikan kanssa, kyllä tuo voi rintatulehduksen alkua olla. Kaikkea sitä on jo ehtinyt unohtaa edellisestä imetyksestä. Kainaloimetykset jne., kaikki jipot millä sai kovettumat/säryt pois.

Mukavaa illanjatkoa!

Vierailija
35/71 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli menin illalla kahdeksalta käymään synnärillä ja 3 cm auki, kaulaa jäljellä. Supparit vaikka säännöllisiä, ei sitten ollut saanut enempää aikaa. Strepto ja CRP otettiin. Miehen iloksi pääsin kotiin nukkumaan yöksi - tosin kahdesta eteenpäin ollut 15min välein herättäviä suppareita ja mieskin aina välillä heräillyt. Nyt pitäisi mennä aamulla 7-8 aikaan takaisin. Toivottavasti nyt olisi ollut tarpeeksi vahvoja, että ei sitä oksitosiinia...

Onkohan Mirable jo synnyttänyt tai NiinaR?

Onnea vatsansisäiselle. Ja pumppaa joka kerrran jälkeen ja vaikka 2 h välein rinnat tyhjäksi, ettei kuumeilu ala. Se rintatulehdus on epämielyttävää...

Vierailija
36/71 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnittelut vauvautuneille, en muista nikkejä,sama pää kesät talvet kun on.

Jaahas, taas on alkanut tapahtumaan..Mitäs Tai:lle?ja olihan siellä muitakin joilla oli supistuksia jo siihen malliin, että vois pikku hiljaa alkaa oleen Nyytin hakureissu ajankohtasta.

Hepeliini, ootkos sää viellä yhtenä kappaleena?isosmurffi? ja Helgakin on ollu monta päivä hiljaa, vai oonko mä vaan ollu niin silmät ristissä etten oo nähny kirjotuksia?

Tuntuuko musta vaan, vaan onks meistä oikeesti suurin osa synnyttämässä alle 40viikon?Voisin vaikka väittää olevani vähän kade.

Mäkin olin eilen yöllä sairaalassa, tosin vähä eri syystä kun synnytys.Toi mun naama-korva-poskisärky meni niin pahaks etten pystyny oleen kotona, särkylääkkeitä otin mutta ei mitään vaikutusta.Eiku sitten Acutaan,päivystykseen.Sain nyt kipuun panacod:ia, jota ei sais raskaana ollessa syödä, mutta lääkäri sano että jos maltilla muutaman ottaa niin ei vaikuta vauvaan.Eikä tuokaan kokonaan sitä kipua pois vieny, mutta sain nukuttua!!!Neurologista syytä lekuri epäili ja sano että oman terveyskeskuksen kautta sitten vaan lähetettä ja tutkimuksiin.

Saa meinaan siivoominen jäädä nyt, mä haluan vaan että toi särky pysyy kurissa.Onneks miehellä pysyy imuri kädessä ihan yhtä hyvin ku mullakin. :)

Tulihan valitettua ihan kunnolla, mutta aurinkoista lauantaipäivää kaikille

Miinnu ja Himpula 38+2

Vierailija
37/71 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai: ihanaa kohta se vaavi tulee :)

Miinnu: voi kamaluus! Inhottavaa tollanen särky!

Tuosta rinta tulehduksesta, kannattaa kunnolla hoitaa, kaveri joutu kahen viikon päästä takas sairaalaa kun sillä nous nii kova kuume.. Joutu ne siel olee muistaakseni 4 päivää..

Hassua, täällä kaikki synnyttäny ennen LA:ta, galleriassa taas kenen kanssa oon kirjotellu nii kaikilla menny yli LA:n ja joillaki reippaastikin, muutama syntyny ihan laskettunakin :)

Itsellä aivan paska aamu taas... Heräsin ja matkalla vessaa huomasin kissan oksennuksen... Noh se ei haitannu kun oli lattialla eikä matolla niinku viimeks. Pesin ja aloin keittää kahvia nii kuulu ruokailutilasta raapimista ja sinnehän se sit kusi!! Mä sanoin miehelle eilen että se laatikko täytyy pestä tai muuten aamulla on yllätyksiä täälä... MIKS MIEHET EI USKO?? Sekin mun olis eilen pitäny hoitaa taas niinku viimeksi!!!!!

Että kyllä taas v*tuttaa aika lailla.. Taitaa tulla puhtaita ikkunoita kun tänää ajattelin ne pestä!

Ja kiva, miehen työpaikan muutto on just sillo viikko lasketusta! Eli se joutuu olee ainaki kaks viikkoa ja vkl töissä aamusta iltaa.. :/ Taidetaa muuttaa anopille siks aikaa ellei äiti tänne sit tuu... Epäilen ku senhä tarttee vahtia siskon poikaa joka tarttis kyllä mennä jo tarhaan et oppis olee muittenki kans.....

Cheryll 36+1

Vierailija
38/71 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain nyt kipuun panacod:ia, jota ei sais raskaana ollessa syödä, mutta lääkäri sano että jos maltilla muutaman ottaa niin ei vaikuta vauvaan.Eikä tuokaan kokonaan sitä kipua pois vieny, mutta sain nukuttua!!!Neurologista syytä lekuri epäili ja sano että oman terveyskeskuksen kautta sitten vaan lähetettä ja tutkimuksiin. Saa meinaan siivoominen jäädä nyt, mä haluan vaan että toi särky pysyy kurissa.Onneks miehellä pysyy imuri kädessä ihan yhtä hyvin ku mullakin. :) Tulihan valitettua ihan kunnolla, mutta aurinkoista lauantaipäivää kaikille Miinnu ja Himpula 38+2

Nimittäin Panacodia. Mieluummin sitä kuin esim. ibuprofeiinia, jota nyt ei esim. loppuraskaudesta saa syödä. Panacod kun on oikeasti vanha lääke ts. valitettavasti testattu "käytännössä" ja ei aiheuta vauvalle mitään. Toinen juttu on se, että ainakin itsellä kodeiinista menee pönttö sekaisin ts. pistää väsyttämään.

Tietenkään mitään lääkkeitä ei ole hyvä syödä, mutta panacod kuuluu niihin, joita voi syödä. Ovat usein ainoa pelastus raskausaikana esim. migreeniin tai kuten mulla 2 kuukautta jatkuvaan yskään, joka olisi ilman panacodia varmaan johtanut vauvan syntymiseen ennen viikkoja 30.

Koetahan pitää itsesi Miinnu aisoissa ts. lepäilet, että jaksat sitten, kun niitä voimia tarvitaan :-)

Vierailija
39/71 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kans lueskelin tässä äsken netistä,että saisi syödä panacod:ia, mutta uskoin lääkäriä enemmän.Joten kiitos valistuksesta :) Itsekseni mietin tota eilen, että entä jos on paha migreeni, niin pitäs sitten söisi jos panadol olisi ainoa sallittu.

Siirrettiin eilen mattopesua tälle päivälle ja siivoamista, mutta tosiaan, mä aattelin sittenkin vaan lepäillä.Matot ehtii kyllä pesemään myöhemmin.Mies raahas mulle patjankin toho olohuoneesee jossa voin lepäillä, ettei tartte itekseen alakerrassa olla. :)

Mä veikkaan että mä oon täällä yks niistä jotka menee sinne yliajalle, johan on kaks edellistäkin menny (ihan niinkun se määräis mitään, mutta silti).

Mä nyt yritän täällä levätä ja pitää lipun korkeella.Ja käyn tasasesti katteleen joskos joku ois kirjotellu jotain :)

Miinnu

Vierailija
40/71 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hello ladyt,

Mitään edistymistä ei siis täällä ole tapahtunut ..... turvotukset hiukan laskeneet helteiden myötä, ei paljon, mutta vähän. Ja mitään synnyttämiseen liittyvää tuntemusta ei kyllä tämä kroppa ole esitellyt..... veikkaan että minusta tulee se yliaikaisista yliaikaisin.

Laskettua oli mulla mielestäni aikaistettu liikaa ja itse olen tätä päivää pitänyt enemminkin oikeana, mutta eipä mitään tapahdu ! Yritän olla odottamatta ja ajattelen koko ajan että viimeistään 17.7 ukko on pihalla. Mutta hei, miten sitä nyt voi olla odottamatta !!

Niin moni taitaa olla lähdössä tai jo hakureissussa, että ensi viikolla saadaan varmaan aika reilusti päivitystä vauvautuneiden joukkoon !! Onnittelut kaikille !

Mirella 40+3