??? Heinähattujen loppuviikko 27 ???
Kommentit (71)
Mä taidan lopettaa noitten synnäri ohjelmien kattelun ku alkaa aina nii itkettää, katoin eilen kans sen kätilöt ohjelman..
Auttakaas mua, me ollaa tilaamassa vaunuja mut mä haluaisin vaunut missä on hieman pinkkiä muuten harmaa/mustaa http://www.villenkello.fi/shop/kauppa10/products.php?&action=show&id=35…
Kun toine vaihtoehto on sieltä ne harmaa mustat.. Ku jotku sanoo et sit kaikki kelaa et mulla on tyttö jos ne pinkki harmaat tilaan, mut toiset taas sanoo et miks pitäs pojalla olla siniset kokonaa? Ku mä taas tykkäsin noista hirmusti ku ne ei oo nii synkät ja menis sitte tytöllekin ku myöhemmin jos tulee...
Vai oonko mä ihan tyhmä??
Eile oli ihan paska päivä aamusta iltaan.. Illal sit olisin halunnu käydä ostaa loput vauvan tarvikkeet nii kappas vaa herran kortit oliki kadoksissa ja se joutu kuolettaa ne korttinsa! Menee sitte joku viikko et se saa uudet kortit ja mulle tulee ens ti vasta rahaa!
Vollotin sitte pari tuntia ku nii vitutti et aina sillonkun haluaisin käydä jossain, ni sillä on jääny kortit töihin.. Ja mä en enää jaksa olla täälä neljän seinän sisällä siivoomassa kissan paskoja ja oksennuksia ja miehen sotkuja..... Vituttaa kun meidän päivät menee nii et se tulee kotii ja alkaa pelaa ja pelaa sit iltaa asti, sitte se tulee sohvalle ja nukahtaa siihe.. Mun kans niinku ei voi koskaa mennä käymää missää IHMISTEN ILMOILLA ees, kylläpäs alkaa vitutus taas nousta.. Anteeks kirosanat!
Ja sit toi vaunu homma, anoppi luvannu maksaa puolet, luulis nyt kelpaavan noi vaunut ku maksaa vaa 329e mut se taas ei oo oikee sanonu niihi mitää! Eile sit räjähdin ja sanoin että antaa niitten olla minä maksan itte sit ne vaunut ja piste ku on noi helvetin vaikeeta!!
Olihan sitte illalla supistuksia varmaa just siitä päivästä...
Cheryll 35+6
Ja hurja tuo Näppiksen synnytys matka. Mulle kyllä kelpaa vähemmän dramatiikkaa...Tuossahan saattaa matkan varrella hermostua:)
Tämä helle tekee sen, ettei oikein jaksa tehdä yhtään mitään. Tai sitten on rautaarvot tipahtanut tosi alas... Eilen kävin hakemassa kasan Deverauxin ja Brownin romaaneita kirjastosta ja lueskellut niitä sitten varjoisassa aurinkotuolissa.
Suppareita ei ole tullut sitten eilen iltapäivän, mutta illalla kun menin maata, niin vaua mönkäsi alaspäin ja tuli tosi kiirus vessaan, tyhjeni kyllä kaikki putket pään tieltä. Ja aamupäivällä vessa jälkeen olin muutamia minuutteja kaksin kerroin kun oli jotain tosi vahvoja liitoskipuja... Tuntuu että masukki ilman supistuksia yrittää jo saada lisätilaa alakautta...Onneksi on mahdotonta
t:Tai 39+0
Tänään kävin sitten taas neuvolassa ja itkeä tihrustin sitten taas.. Alkaa jännitys vissiin käydä niin suureksi ja tuskastumaan, kun mitään ei kumminkaan tapahdu.. Sitten kun vauhtiin pääsin ni itkin koko kotimatkankin enkä ollu enää edes varma mitä itkin, mutta tulipahan taas purkauduttua ja nyt hymyilyttää! :)
Mutta siis painoa tullut 700g viikko ja verenpaine vähän koholla 121/72, kun normisti n. 105/59 (mut saattoipa johtua siitä itkemisestä..) Muuten kaikki ok ja sf laskenut 0,5cm, JEE!
Mahan toimimisesta kun on ollut puhetta, niin itsellä toiminut maha vähän liiankin hyvin tähän asti, nyt sitten viimosen viikon ajan ummettanut.. Ja kun supistaa(kivuttomasti) niin tuntuu kuin vauva painaisi itseään peräsuolta päin, ei tunnu mitenkään kivalle.. :/
Katsoin kanssa eilen sen kätilöt ohjelman ja oli kyllä aika hurjaa katsottavaa! (Eli siis tietenkin itkin suoraa huutoa)
Onneksi on luvannut hieman viileämpää ilmaa!!! Jos onnistuisi nukkuminen paremmin ja helpottaisi turvotus!
Ainiin ja vauva nyt vihdoin melkein kiinnittynyt, JEE!
Mutta päätin, että nyt en enää odota, ni jos vaikka olis sit rauhallisemmin mielinkin.. :)
PilviLii rv 39+6
oo,elikkäs 28.6 yöllä vähnä yli puol 3 meni lapsivesi.Eka ihan vähän lorahti sänkyyn,ja sit ku siit nousin niin pikuhiljaa alko loriseen enemmän ja enemmän,siitä noin 10 min päästä tuli eka ihan pieni supistus,ja mulle ku on ihan uutta et menee lapsivesi muttei supistelekkaa heti,niin mie olin aivan äimänä et oonkohan mä nyt lähössä synnyttään:) No sanoin siin miehelle et lapsivesi meni.Lähettiin sit ulkorakennuksesta käveleen miehen vanhempien puolelle et pääsen vessaan(oltiin siis miehen vanhempien luona v.loppua viettämässä)
Sit ku olin käyny veskissä niin sitte vasta miehelle sanoin et soittaa ambulanssi...(miehen isosiskot oli hiukka paniikissa ku menin sinne sisälle ja sanoin et lapsiveet meni just....nehä passitti mut samantien makoileen tai ainaki istuun.Mie sit menin nurmikolle puoli makaavaan asentoon ootteleen sitä ambulanssia =) )
Sit ku lanssi tuli joskus ja jouluna...meni yllättävän pitkään tulla lyhyt matka,mut joo.supistelut siin voimistu mukavasti,ja ku pääsin sit lanssiin,niin oli jo ihan kivan tuntuvia suppareita .
Nyt alkaaki sit se kaikkein kivoin kohta...
no ku oltiin vieraalla paikkakunnalla,niin alkoi selvittely et mihin sairaalaan mut viedään.Sanoin etten taysiin kerkeä millään ku edellinen tuli 50 min.No siin mie autossa makoilin ku hoitaja soitteli eri sairaaloihin et kuka mut ottaa??!!pakkoha se on sen sairaalan ottaa mihi mennään....no lähettiin sit Poriin synnyttään ja mentiin sit 140km/h ku mun supistukset oli jotai sairasta.....(mies kehu myöhemmin et oltiin ajettu jäniksen ja ketun päällekki ku mentiin niin lujaa) =)
Sit ku päästiin sairaalaan...(matkaan meni alta puol tuntia )niin samantien synnärin ovella vaatteet veke ja sisätutkimus 6cm auki,siit vauhilla saliin ja sisätutkimus 7cm auki.2supistusta tuli ja mä sanoin et vauva syntyy nyt.Kätilö siin väitti vastaan etten ole viel auennu,mut sit kuitenki tarkisti paikat ku huusin et vauva syntyy nyt....kätilö sit totes et joo pää on tulossa ja paikat täysin auki....
pari ponnistusta ja vauva synty.Synnytyksen kestoksi tuli se 35 min,ja oli kuulemma lännen nopein tyttö=)=)
9 pisteen tyttö,väristä meni yks pinna ku tuli niin vauhilla.En revenny yhtään ja vertakaan en menettäny ku 200 ml.
Sairaalasta lähettiin 29pv,ku vauvalla oli tasan 1 ja puol vuorokautta ikää.
Tuun taas kertomaan lisää ku jaksan....mut olo on niin hyvä et iha ku ei ois synnyttänykkää....ei ole alapää yhtään kipeä,ja jälkivuotoki on ihan olematonta...pienempää ku menkat.Mut näin mulla on aina ollukki.
T.Johanna ja "Lotta-Liina-Lipstikka" 4vrk (mummin keksimä nimi rinsessalle :)
Täällä ei omaan napaan mitään uutta. Flunssaa on vieläkin ja tänään oli kuumeinen olo. Ihmeekseni mittari näytti alilämpöä (35,5)! Onko kenelläkään tietoa mistä alilämpö voisi johtua? Minulle tuo ei ole normaalia. Normaalisti lämpö on jotain 36,3 - 36,7.
Nukkunut ja syönyt olen aika hyvin viime päivinä, joten siitäkään ei pitäisi johtua. Hieman alkaa huolettamaan :/
Pulputtaja 37+6
Mä soitin tänään neuvolaan kun tuntui että masuasukin liikkeet alkaa tuleen liian harvoin eikä ne ole yhtä voimakkaitakaan kuin ennen. Se on koko tän viikon liikuskellut paljon laiskemmin kuin aikasemmin, ja alkoi häiritsemään niin paljon että oli sitten pakko soittaa.
Noh, terkkari pyysi käymään siellä, ja kuunneltiin sydänääniä, ja ihan hyvinhän ne kuului. Ja oli kaikki muutenkin ookoo. Illalla pitäisi vielä laskea se 10 liikettä jossain vaiheessa.
Alan oleen ihan valmis saamaan nyytin ulos. Kauheeta jos tää menee vielä sen 2 vkoa yli...
-La80Ku 39+2
Ei tuo vielä alilämpöä varsinaisesti ole. Ja jos mittaat kainalosta, niin voi olla ihan mittariheittoakin. Mulla on yleensä lämpö siinä 36,0 - 36,6 hujakoilla ja joskus ennen flunssaa tai muuta tautia onkin sitten lämpö laskenut (vaikka on luullut, että on kuumetta). Ja sitten tuli mieleen se, että josko tuo elimistö vähän jäähdyttelee, kun on niin kuuma muutoin :-) Ja jos se vaikka enteilee synnytystä? Tuo oli sitten mun ihan oma arvioni, ei ole mitään tietoa em. asiasta! Mutta onko kukaan mitannut lämpöään päivää paria ennen synnytystä?
Omaan oloon ei uutta, mitä nyt pinna on enemmän kuin kireällä. En voi parhaalla tahdollakaan sanoa olevani hyvä äiti...
nimba rv 37+1
Mulla jokin ihme itkupillityskiukku kausi meneillää.. Kaikki kiukuttaa ja itkettää :/ supisteleeki kovasti mut ei kipeesti...
Mies taas nukkuu tossa sohvalla saa nähä kuinka kauan se tossa röhnää taas...
Tilasin vihdoin vaunut tosin sellaset harmaa hopeiset enkä niitä pinkeillä tehostettuja...
Huomen aamul antaa uus pissa näyte, ku aina niis mukamas on jotn....
Huoh, taas tulee yksinäinen viikonloppukin.. Mies menee sillonki töihi.. Eli siis lisää kiukkupuuskia, menisin siks aikaa kaupungille mutta eipä olekaan rahaa vasta kun ens tiistaina.
Oon nii kurkkua myöten täynnä kotona olemista et tekis mieli vaa lähtee vetää johki ulos..
Cheryll 35+6
Mulla on kans vähän kiukkua ilmassa ja saatan loukkaantua jostain ihan olemattomasta asiasta.Tai en ees välttis loukkaannu, vaan oon loukkantuvinani..oisko kenties jotain huomion hakua :D
Taitaa tuota itkusuutta olla liikkeellä yks jos sun toisella,kuuluisko tähän loppuraskauteen.
Pulputtaja: Mulla kun on alkava flunssa niin melkein joka kerta heittää alilämmön puolelle, vaikka tuo ei sitä varsinaisesti ole, mutta samoille asteille kuitenkin.Nyt raskaanakin ollessa välillä kun on tuntunu että on kuumetta ja mittaan, niin jääkin toho 35asteeseen.Mullakin normaalisti aina 36,6.
Näppiksellä ollut vauhdikas synnytys, mutta pääasia että kaikki meni hyvin :)
Huomenna aamulla ois suuntana mattoranta, saa matot pestyä tältä kesältä:) ja toki samaan savottaan kuuluu lattioiden pesu.
Mutta nyt on pakko mennä kattomaan Hell´s kitcheniä, harvoja sarjoja joita kattelen.
Miinnu ja ne tasan 38
Täällä kans kiukuttaa ja pinna tosi kireällä, saa poika ja mies kärsiä. Mulla ei ole myöskään kovin hyvä äiti olo, kun tiuskii 8 vuotiaalle. Huono omatunto siitä.
Mä koin myös, että Ainun pestävät liivinsuojukset ei pitänyt niin hyvin kuin kertakäyttöiset. En tiedä oisko sellaisissa flanellisissa enemmän imukykyä. Nykyään on kuitenkin enemmän vaihtoehtoja kuin silloin 8 vuotta sitten.
Mulla ei vielä oo tullu yhtään maitoa, viimeks alkoi tulla jo kuudennella kuulla.
Onneks linnea-71 selvisi vain säikähdyksellä, kyllä tommoinen pelästyttää.
Näppiksellä oli aika vauhdikas synnytys, lännen nopein tyttö tosiaan.
Jos sitä vaikka yrittäis levätä tätä kiukkua pois.
AW_83 rv 38+6
piti muuten kysyä vielä et mul on ollu monta yötä et herään menkkakipuihin ja samalla tuntuu maha tosi kipeältä, päivällä ei mitn mut sit yöllä aina, mitä ne sit on?
Siis tänään vasta hoksasin taas että pinohan vaihtui loppuviikkoon eilen kun ihmettelin tuolla alkuviikon pinolla että onpa hiljasta!!!
Ja illalla sinne kirjottelinkin mutten mitään ihmeellistä....sitä samaa valitus virttä että kun mitään ei tapahdu!!
Mutta tänään kun heräilin niin aattelin myös että nyt lakkas vartoominen!! synnytys alkaa kun alkaa ei se kyttäämällä ainakaan ala sen nopeemmin!!
Nyt aattelin sadepäivän kunniaksi vähän siivoilla ja tänään vois tehä vadelma rahka piirakkaakin jos jaksaa siivouksen jälkeen!!!
Mutt onnitteluja uusille vavan saaneille ja tsemiä ja supistuksia niitä kaipaaville!!
Anskur rv39+6
Eipä me taideta mennä sinne mattopesulle tänää, sen verra pilviseltä näyttää..Kyllähä ne nyt viel kerkee :) Lattiat nyt ainakin voisi pestä.
anskur:juuri tuossa hampaita pestessä mietin ite ihan samaa, nyt loppu vartoominen, syntyy ku syntyy ja piste. (tosin, omalla kohdalla helpommin sanottu kun tehty!)
Mulla on eilisillasta lähtien ollu kipee kohta navasta vähän vasempaan kylkeen, muutaman sentin verran.Vähänkin kun muuttaa asentoo tai painaa sitä kohtaa( tai sen vierestä)niin sattuu tuplasti, tiedä sitten mistä johtuu.Kellään kokemusta?
NamNam, joku vois meillekki tulla tekeen vadelma-rahkapiirakkaa :D
Miinnu ja Himpula 38+1
nyt on uus näyte viety neuvolaa..
Mulla oli kans yöllä jokin ihme kipupiste tuossa navan vieressä vasemmalla :s Mutta se loppui sitten.. Alapään polttelua oli yöllä ja nyt heti aamusta supistuksia ilman kipua tietty... Haaroväli on toooosi kipee ja maha kyllä koko ajan kovana..
Helpommin sanottu kuin tehty tuo ajatus että loppuu se odottaminen.. Mulla ainakin kun kotona häärään päivät yksin nii mitäs muutakaa sitä ajattelis samalla ku kaappeja siivoo?
Cheryll 36+0
näppiksellä vauhtia riittänyt synnytyksessä, huh huh!
Linnealla pelottava mahalasku. Onneksi kaikki hyvin! Varmasti aiheutti useammankin lisälyönnin...
(.) Tänne ei ihmeitä kuulu. Eilen oli neuvola. Kaikki ok, ei merkkejä synnytyksen käynnistymisestä lähiaikoina. Odotellaan ensi viikon ÄPKL-käyntiä. Vauva tuntuu aktivoituvan aktivoitumistaan, eli tilaa on vielä telmiä, vaikkei kirpusta olekaan kyse. :)
Merkinnät: Paino +670g vko (yhteensä ~15 kg, iik!), ei turvotusta (tai ainakaan kovin pahaa sellaista), RR 107/66, pissa ok, Hb 137 (alkuraskaudessa 106), Sf-mitta huimat 36, rt, syke 145/+, liikkeet ++.
Taisi vähän viilentyä ilmat loppuviikoksi. Ihan kiva, vaikka lämmöstä sinänsä tykkäänkin...
- Mila & potkuttelija 37+5
Ei toi odottamisen lopetus täälläkään niin vain onnistu mut ajatuksena ihan kiva!!! Täällä kohta on imuroitu ja lattiat pesty ja sitten saakin laittaa puhtaat matot lattiaan!!!
Kyllä täälläkin siis toi alapää kipuilee ja vatsaa kiristelee kivuttomasti mut ei kummempia kai se sieltä sitten tulee kun on tullakseen!!
toden näköisesti ens viikon loppu puolella sitten käynnistellään jollei muuten ala mitään tapahtuun!!!
anskur rv39+6
Vielä porotti toi aurinko 7.35, onneksi nyt hiukan pilvisempää, jos tämä uuvuttava helle loppuisi...
Vedet meni kahdeksalta, mutta toisin kuin koko odotuksen, nyt ei sitten paljon supistele. Eli jos alkaa supistelee tai lapsiveden määrä muuttuu, niin sitten aiemmin synnärille, muuten menee tämä päivä tässä. Ainoo vaan kun sitä lorahtelee koko ajan... Sottaavaa... Pääsee mies kuuraa lattioita:)
Näkee sitten syntyykö tänään vai huomenna...Tänään on serkun pojan synttärit. Ja meidän kahdeksan vuotias tyttö oli saanut tavalliset korviksensa taustaltaa ihon sisään. Ei kuulema eilen tuntunut kuin hiukan painavan... uskopa tuota. No nyt saa taas desinfioida aamuin illoin, kun molempien reikien ympärillä vahvat verestävät painaumat. Siirryttiin taas harjoituskorujen käyttöön...
t:Tai 39+1
Onnea taas kaikille uusille vauvansa saaneille :D
täällä vielä yhdessä koossa. pari viikkoa sitten olin tosi malttamaton nyt alkaa välillä ihan panikki iskeä, että kohtako se jo syntyy.
Eniten mua varmaan pelottaa se sairaalassa olo. En tykkää yhtään, viimeeksikin oli älytön koti-ikävä vaikka olin osastolla vaan pe-ma.
Mä oon kanssa ollut välillä tosi kiukkuisella tuulella. Toissa aamuna jos v*tutukseen olis voinut kuolla niin se olisi ollut menoa :) ketutti ja itketti ihan ilman syytä.
Eilen onneksi oli jo parempi. Kiva ilma, aurinko paistoi, muttei ollut tukahduttavan kuuma. Käytettiin koiraa ja esikoista uimassa ja oli oikein mukava päivä.
Mulle tulee edelleen melko paljon harjotussuppareita, ja ihan kunnon supistuksia tuli yks ilta seksin jälkeen, että kai siinä jotain perää on että seksi saattaa synnytyksen käynnistää...
pitkään ei pysty istumaan missään, se tuntuu tosi epämukavalta. Välillä alavatsa on tosi kipeä ja vihloo, vessassa saa käydä ihan koko ajan.
Varsinkin iltaa kohti alkaa vatsa jo painaa ja olo olla tosi epämukava. Yöllä sängystä nouseminen on tuskaa, vaikka saankin nukuttua aika hyvin. Vauva taitaa vaan olla toooosi alhaalla.
Saa nyt nähdä milloin päästään tosi toimiin. Toivottavasti ensi viikolla, kun miehellä alkaa loma.
vivi rv 38+5
Eilen siis aamulla meni limatulppa ja siitä sit lapsivedet ja lähdin tarkistukselle synnärille. Synnärillä sit tuumattiin, että kun lapsivedet meni, niin sit tänne osastolle odottelmaan supistuksia.
Omia supistuksia ei juuri tullut, jotain pientä alkuillasta. Mutta sitten vauvan sydänäänet olivat käyrässä kätilön mielestä liian vähän vaihtelevat? No sitten lääkäri kävi tarkistaa tilanteen ja totes kohdunkaulaa olevan 2 cm ja suun sormelle auki. Sykkeiden takia sit pikana synnytyssaliin tarkempaan seurantaan ja siellä oli tarkoitus heti laittaa oksitosiinitippa vauhdittamaan synnytystä. Siellä siis tietysti laitettiin myös heti käyrille. Kätilöllä oli sit siinä jokin muu asia kesken ja ei ehtinyt heti tulla tippaa laittamaan,joten käyrää ehti mennä sellaisen puoli tuntia. Lääkäri tuli kysymään onko tippa laitettu ja sit kätilö siihen, että ei ole vielä ehtinyt. No lääkri sit siinä totes, että nythän käyrä on hyvä, ja sit vaan takas osastolle odottelmaan. Oli kuitenkin sitä mieltä silloin, että Sytotec aloitetaan jo illalla, että kohdunsuu kypsyy. No tulin sit takaisin osastolle ja kätilö sit tuumas, että kun omiakin supistuksia oli jo jonkin veran, että ei yötä vasten mitään lääkkeitä :( No arvatkaa vaan saiko sit kunnolla nukuttua, kun supisteli aika kipeesti noin 10 min välein, mutta ei kuitenkaan niin, että olis tarvinnu synnyttämään lähteä. Yö meni sit pyöriessä ja kipulääkettä ruinatessa ja lämpöpusseja lämmitellessä.
Nyt aamulla piti sit heti antaa Sytoteckiä, mutta nyt se taas muuttuikin niin, että odotellaan lääkärinkiertoa ja sit katsotaan. Omat supistuksetkin hävis, kun ylös nousi :( Tuntuu ihmeelliseltä tää soutaminen ja huopaaminen. Tänään sanottiin, että voi odotella ihan hyvin parikin paivää, jos ei tulehdusarvot nouse. Nyt on menossa toinen IV-antibiootti. No saas nähdä miten tässä käy...Tylsää kyllä tää osastolla odottelukin on jos se nyt sitä on sitten kotonakin.
No eikun odotellaan...
Palaan taas asiaan, jahka jotain uutta ilmaantuu.
Mirable ja masusukki 39+3
Onnea kaikille nyyttinsä jo hakeneille ! Onpa niin liikuttavaa lukea noita tarinoita ja ajatella että ei se enää taida olla monesta päivästä liinni itselläkään. Koville otti katsoa eilen kätilöitä ja Faktalta synnäriohjelmia !!
Eilen oli siis laskettu aika ja neuvola, jossa ei siis muuta kummallista kuin, että paino turvotusten myötä noussut viikossa vaatimattomat 3 kg !!! Siis aivan jo käsittämätöntä, mutta kertonee määrästä ..... Eikä tunnu mikään auttavan enää. No pelkko turvotus ei ole mikään indikaatio äippäpolille laittamiseen ..... että odotellaan odotellaan.
Seuraava nevola maanantaina ja sitten loppuviikosta ja näillä näkymin siis jos ei juniori ymmärrä alkaa syntymään olis eka ya kontrolli maanantaina 13.7 sitten 15.7 ja sitten kai viikonloppua vasten 17.7 käynnistys. Eli niill tiedoilla tätä lystiä kestää max. 15 päivää .....
Minkäänlaista merkkiä lähenevästä synnytyksestä ei ole, jotain vatsan kovettumisia ja vähän paineen tunnetta alapäässä sekä takapuolessa, mutta siinäpä se. Saa nähdä kuinka pitkälle tässä vielä mennään ......
terkuin Mirella 40+1