vauvan sukupuoli tiedossa, ei enää jännitettävää--miten niin??
Mä oon kaikista kolmesta lapsestani tiennyt sukupuolen etukäteen (ultrassa) ja jotkut kauhistelleet, että:"eihän teillä ole sitten enää mitään mitä jännittää"
On kyllä ollut, miten synnytys sujuu ja miten vauva voi ja minkäsnäköinen pirpana sieltä tulee jne...
Tuntuu aika hassulta jos se sukupuoli on jännittävin juttu?
Ja meillä on kolme lasta, poika-tyttö-poika ettei siitä oo ollut kiinni että oltas "yritetty" jompaakumpaa sukupuolta vaan ihan silkasta mielenkiinnosta kysynyt.
Kommentit (7)
Meilläkin oli sukupuoli tiedossa etukäteen (ja ihan oikein vielä), kukaan ei vaan kertonut, että lapsi kuolee synnytyksessä.
Osan ottoni 3. Niin surullista... Jaksamisia!
ja meneekö synnytys hyvin. Mä PELKÄSIN KUOLLAKSENI, että jokin on vialla tai menee vikaan.
Mutta, puhhuh, lapsilla oli kaikki hyvin.
Osanotto myös täältä :(
Itsekin tiedän, että tyttö pitäisi olla tulossa. Mennään vielä 4D-ultraan, jossa näkee vielä kasvonpiirteitäkin! Silti riittää jännitettävää ihan tarpeeksi! Haluamme vain tietää lapsestamme mahdollisimman paljon, kun se on mahdollista. Eniten kyllä pelottaa, että joku menee vikaan ja lapselle tapahtuu jotain. Tuli kyllä kyyneleet silmiin, kun katsoin kätilö-ohjelmaa, jossa 26. viikolla ollut joutui synnyttämään kuolleen lapsen ja näytettiin, kun arkku valmisteltiin. Meillä nyt raskausviikkoja 25+3. Pitää vain toivoa ja uskoa, että kaikki sujuu hyvin!
nimenomaan Suomessa tabu. Sukupuoli näkyy hyvin todennäköisesti, kuten mahdolliset poikkeamatkin. Ei siis varmasti mutta todennäköisesti. Joten mun mielestäni sukupuolen katsominen on yhtä luonnollista kuin esimerkiksi sydämen kammiot.
Olen minäkin kysynyt kolmesta lapsestamme sukupuolen. Eka lapsi (poika) sanottiin ultrassa oikein. Kaksi seuraavaa poikaa sanottiin tytöiksi. En kyllä uskaltanut ostaa "oikean" väristä vaatetta. Tuli kyllä tokaistua kahden nuoremman kohdalla kätilölle, että meidän tytöllä onkin pippeli :D
Ystävälleni sanottiin aikoinaan ultrassa että aivan varmasti tyttö tulee. Ostipa ystävä sitten punaiset vaunut ja tyttömäisiä vaatteita, nimikin oli tytölle valmiina. Synnytyssalissa selvisikin että vauva on poika! :)
Pojat kai yleensä tunnistetaan paremmin ja varmemmin kun niillä on pallit. Mutta joillakin on kai niin pienet että tytöksi luullaan...