Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palaa pinna miehen nirsoilusta!

Vierailija
01.07.2009 |

Onko kenelläkään muulla miestä, joka ei tosiaan syö marjoja, hedelmiä ja vihanneksia? On niin totaalisen jumahtanut kaikkeen tuttuun ja turvalliseen! OIkeastaan ainoita kotiruokavaihtoehtoja ovat makkararuuat, jauheliharuuat (jos ei vaan ole seassa mitään kasvista!), hernekeitto, ranskalaiset nakeilla tahi lihapullilla sekä lasagne. Yritänpä tehdä mitä uutta hyvänsä, esim. eilen meksikolaista jauheliha-makaronipataa, niin eihän se kelpaa, kas, kun oli maissia ja paprikaa seassa! Kala ja kana eivät luonnollisestikaan käy. Itse en tosiaan jaksa aina syödä ihan samaa ruokaa, vaan nautin erilaisten reseptien kokeilemisesta ja uusista ruuista. Niinpä päätin, että tehköön ruokansa (osaa toki ja tekeekin) ja syököön noin epäterveellisesti ja tappakoon vaikka itsensä, minä ja lapset syömme omaa ruokaamme.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kypsennettynä kelpaavat vain paprika, tomaatti, kesäkurpitsa, sipuli, purjo, munakoiso, sienet (poislukien herkkusieni :D).

Onneksi raakoihin salaatteihin on suurempi valikoima! On välillä vähän vaikea keksiä erilaisia ruokia ja käyttää mielikuvitusta ruuanlaitossa, kun on niin vähänj vihanneksia, jotka kuumennettuna kelpaavat. Ja itsehän syön hyvin kasvispainotteisesti, punaista lihaa en ollenkaan, kalaa ja kanaa joskus. Onneksi mies ei niin sitä punaista lihaa kaipaa ja tekee sitten itse/ostaa valmiina, jos joskus haluaa.

Aina, jos kasvisruuan tekee molemmille, niin se on melkeinpä sitten paprikaa, sipulia ja kesäkurpitsaa, mitä kasviksista laittaa.

Vierailija
2/13 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...melkein mitä vaan MUTTA inisee kuitenkin tarjotusta ruoasta jos se ei ole ehdotonta lempparia. Vituttaa nauttia uudenlaisesta ruoasta kun aina pitää napista vieressä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies syö vain terveellisesti,

muu perhe myös lettuja ja pullaa ja jäätelöä ruuan lisäksi

Vierailija
4/13 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis se, että tuo ukkoseni saisi itse vääntää menyynsä. Hän kun on hmmmm melko samanlainen, eli syö mieluiten sellaisia tavallisia juttuja kuin spagettia jauhelihakastikkeella ja lihapullia sun semmoista. Siispä meilläkin on yleensä kahdet ruoat. Mutta minä ne kyllä valmistan. En oikein jaksa hermostua asiasta, mitä nyt hieman pyörittelen silmiäni. Paitsi vierailuilla ja virallisissa tilaisuuksissa, joissa joudun joskus häpeämään mieheni jyrkkyyttä isäntäväen tarjoomusta kohtaan.

Vierailija
5/13 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lähes kaikki muut ruuat kyllä! Mies ei suostu syömään melkein mitään kotiruokia joita teen. Oikeastaan makaronit ja nuudelit on ainoita jotka kelpaa ja siihen lisäksi paistettua kanaa. Salaattia kyllä syö mutta muutoin nyrpistelee nenäänsä. Pitsakaan ei kelpaa jos täytteet on väärät (eli jotain muuta kuin kinkkua ja pepperonia). Olen kyllä oppinut elämään tämän nirsoilun kanssa mutta kyllähän se välillä ärsyttää, mutta silloin mies saa jäädä ilman sapuskaa, jos ei kerran kelpaa.

Vierailija
6/13 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli löytyy tästäkin taloudesta...

mä teen mitä huvittaa jos ei syö ni on ilman!

Vierailija
7/13 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin SUPERJUNTTEJA!

Ei ole lapsena opetettu syömään eri ruokia ja maistamaan jne. On vaan tehty "kastiketta ja perunaa". AIvan kamalalta kuulostaa nuo jauheliha-makkara-ruokavaliot. Ajatelkaa mistä jäävät paitsi, maailma on täynnä ihania ruokia!

Puhumattakaan epäterveellisyydestä!

Vierailija
8/13 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jogurtti ym. kyllä kelpaa. Kaikki vähänkään normaalista poikkeava ei mene, sanoo "ettei välitä" niistä. No pitääkö jokaisen ruoan olla jotain lempparia että sitä voi syödä vähän??

Vierailija
9/13 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies ei ollut syönyt kuin ihan tavallista kotiruokaa ennen muuttoa yhteiseen jääkaappiin. Mulle ei tullut mieleenkään, ettei mies söisi kaikkea, koska minä laitan hyvää ruokaa ja menu kiertää maapalloa kuin sputnik.

Muistaakseni joskus kun kysyin että onko allergioita, niin mutisi jotain ettei sipulista tykkää eikä mustaleimaemmentalista. Minä siihen kuten totta oliksi, että 6 kk nämä artikkelit ovat näyttäneet maistuvan. Sen jälkeen ei ole tullut kuin kehua ja kunnioitusta.

Minä en katselisi nirsoilevaa miestä sen kummemmin kuin lastakaan. Mulle ruoanlaitto on taidetta ja jos ei syödä niin se otetaan henkilökohtaisena loukkauksena.

Vierailija
10/13 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies tehköön itse ruokansa jos ei kelpaa! tehän puhutte miehistä kuin lapsista "miten saan sen syömään vihanneksia"?? Siis voi taivas...

Vierailija
11/13 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei opettanut poikaansa syömään monipuolisesti tai sitten apen, joka vaati tota lihapullalinjaa. Miten ihmeessä te saatte lapset maistamaan kaikkea hyvää, jos isä on noin nirso. Siinä teille työmaata lähivuosiksi.

Vierailija
12/13 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen ruuan ja mies syö aina sitä ruokaa mitä tarjotaan. Jos olen tehnyt jotain uutta yleensä kysyn että oliko se hyvää voiko sitä toistekki syyä, jos ei tykkää sanoo sen suoraan mutta aina on syöny lautasen tyhjäksi vaikka jälkeen päin sanoo ettei tykänny. Ja meillä syyään aikalailla monipuolisesti.

Vierailija
13/13 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona ei ole ukolle lapsena tarjottu kovinkaan monipuolisia ruokia. Se, miksi asia vituttaa, on juuri tuo, että hiukan hankala selittää lapsille, että kaikkea pitää syödä, vaikkei isikään syö. No, tosin lapset ovat jo 15 ja 13. 15v on päättänyt ryhtyä kasvissyöjäksi, mutta sen puitteissa on valmis maistelemaan vaikka mitä. 13 v on sen sijaan isän jalanjäljissä, mikään ei kelpaisi (ja mikä huvittavinta, isä keuhkoaa lapselle siitä...). Toinen syy, miksi asia harmittaa on se, että haluaisin kuitenkin hänen kanssaan tätä elämää elellä pitkään ja kolesteroliarvot ovat jo hänellä koholla, haluaisin, että tekisi sen eteen jotain. Ja ottaa tietysti päähän tuommoinen totaalinen junttius!

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi