Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut imettävät kaksikin vuotta??

Vierailija
01.07.2009 |

Ajatelkaa vähän miltä rinnat näyttävät seuraavat vuosikymmenet.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen rintojen ulkonäön kannalta on paskan sama, imettääkö viikon vai kunnes lapsi menee kouluun.

Eikä muuten pidä paikkansa, että äidinmaidosta ei ole mitään hyötyä puolen vuoden jälkeen. Vasta-aineita ei ehkä enää saa, mutta se on edelleen puhdasta, helposti sulavaa ravintoa, missä on kaikki ravintoaineet yhdessä paketissa. Mikä on sen parempi täydennys kiinteälle ravinnolle? Kukaan ei ole tissille jäänyt, ja lasta on mahdotonta pakottaa imemään rintaa vaikka oletettaisiin että äiti niin haluaisi.

Ärsyttää muuten tämä ilmiö että lasta aletaan "itsenäistyttämään" suurinpiirtein laitokselta asti - ja sitten ollaan voimattomia huomiota hakevan murrosikäisen temppuilun kanssa ja ihmetellään missä vika.

Vierailija
22/38 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei välitä ulkonäöstään...

rinnat on tarkoitettu imettämiseen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietysti on jos kerta imetätte edelleen...ei ne roipahda vasta kun lopetatte kokonaan sen imettämisen. JA odotatte pari kuukautta.

Vierailija
24/38 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole ikinä kuullut että 2-vuotias mitenkään kärsisi imetyksestä. Mitähän väärää siinä voi olla?

Vierailija
25/38 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole ikinä kuullut että 2-vuotias mitenkään kärsisi imetyksestä. Mitähän väärää siinä voi olla?

2v3kk ainakaan tunnu imetyksestä kärsivän. Minun puolestani saisi jo vieroittua, olen kolmea lasta yhteensä yli 6 vuotta imettänyt ja itselle alkaa riittää, mutta lapsi ei taida olla vielä valmis luopumaan iltamaidostaan. On kuulema "niin hyvää" ja väsyneenä aina pyytää "tisumaitoa". Eli ei ole tarvinnut rinnalle pakottaa... ;) Ja muuten syö hyvin ja on kaikin puolin normaalisti kehittynyt pikkuihminen, joten en ole keksinyt mitään järjellistä syytä pakottaa iltamaidoistaan luopumaan.

Minä muuten uskon myös tuohon pitkän imetyksen rintoja säästävämpään vaikutukseen. Vaikea sanoa mitä näistä omista lopullisesti tulee, mutta tuskin kovin kovasti muuttuvat, sillä maitoa ei ole pitkään aikaan tullut mitenkään runsaasti, vain pieneen iltahuikkaan. Toki paluuta entiseen

"pystyyn B-kuppiin" ei ole, mutta näyttäisi jäävän kohtuukiinteä c-kuppi. Jos imetys olisi tyssännyt pian alun superpinkeän D-kupin jälkeen, niin tulos olisi ollut ehkä paljon roikkuvampi rukkanen...

Vierailija
26/38 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin viimeiset 2-vuotta lähinnä vain iltaisin ennen nukkumaan menoa. Imetin pitkään koska se oli molempien mielestä rentouttavaa ja kivaa lähelläoloa ja tuntui olevan erityisesti lapselle tärkeää.

Hassua, en ole ikinä jakanut pohtia rintojani uja ne ovat kyllä ihan viimeinen ulkonäköasia mitä tällä hetkellä murehdin. Nauretavan pieni yksityiskohta ihmisessä.

Vierailija
27/38 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paha olo tulee, kun tämmösiä lukee :(

Vierailija
28/38 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on normaali suositus, wholla kolme vuotta.

rinnat ei siitä rupistu, ainakaan mulla.

lapsen kuuluu saada äidinmaitoa, ei lehmänmaitoa. äidinmaito kehittää lapsen aivoja, lehmän maito vasikan aivoja.

Vierailija
29/38 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ison (n 2v) lapsen imetystä on joku kompleksi imetyksen suhteen. Pitävät sitä ainakin alitajuisesti jollain tavoin seksuaalisena tapahtumana. Ja onhan se tässäkin ketjussa suoraan sanottu; kuvitellaan että äiti saa imetyksestä jotain outoa tyydytystä.

Eipä se taaperin imetýs sen tyydyttävämpää ole kuin sen vastasyntyneenkään - ainakaan minä en mitään ihme kiksejä ole koskaan saanut. En vain ole nähnyt mitään syytä vieroittaa kovin aikaisin kun lapselle se rinta on ollut niin tärkeä.

Vierailija
30/38 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiselle annetaan LEHMÄN maitoa. meillä maidon juonti loppuuu siihen kuin imetys, kukaan ei juo maitoa, ei mitään järkeä.

Vierailija
31/38 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiselle annetaan LEHMÄN maitoa. meillä maidon juonti loppuuu siihen kuin imetys, kukaan ei juo maitoa, ei mitään järkeä.

Vierailija
32/38 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä lasta ei tarvitse imettää kahta vuotta, mutta kun lapsia on esim. kolme, ja jokaista imettää, niin hyvin nopesti imetysaikaa tulee yhteensä kaksi vuotta tai enemmänkin!

Voin kuitenkin lohduttaa, että rinnat näyttävät ihan hyvältä myös imetyksen jälkeen. Riipputissejä ei tule, jos on muutenkin pienirintainen ja hoikka.

Ajatelkaa vähän miltä rinnat näyttävät seuraavat vuosikymmenet.

Vierailija
33/38 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ole mitään muutosta tapahtunut rinnoissa, ainakaan vielä. - 17

Vierailija
34/38 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen siis yksi näistä joka ihmettelee miksi joku imettää 2-vuotiasta. Itsesiassa ihmettelen jos joku imettää yli 1-vuotiastakin.

Mietin myös, että saakohan äiti oikeasti siitä jonkin näköistä mielihyvää niin paljon, että ei halua sen takia lopettaa? En kuitenkaan ole mikään perverssi (niin kuin joku täällä väitti) vaan ihmettelen vain tosi paljon äidin motiiveja imettää isoa lasta.

Ihan samanlailla ihmettelisin äitiä joka pitäisi vaippoja yli 3-vuotiaalla, äitiä jonka 2-vuotias ei söisi itse, äitiä jonka 2-vuotias ei nukkuisi omassa sängyssä. Nämä on vain ihmettelyn aiheita minulle.... MIKSI joku ehdoin tahdoin hidastaa lapsen kehitystä.

Vierailija
35/38 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ole mitään muutosta tapahtunut rinnoissa, ainakaan vielä. - 17

Vierailija
36/38 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi ensin olisi tissillä ja sitten itse kävelisi potalle pissalle...

Vierailija
37/38 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin myönnän, ja olen kertonutkin kaikille, että viimeiset kuukaudet imetin ihan vaan omaa laiskuuttani. Lapsi heräsi aamulla viiden-kuuden maissa, enkä jaksanut silloin vielä herätä, niin imetin, ja lapsi jatkoi sen jälkeen unia yhdeksään asti. Loppuaikoina imetin vain aamuin-illoin, ihan lopussa muistaakseni pelkästään aamuisin. Lopetin imetyksen kun lapsi oli 1 v 4 kk, lopettaminen sujui oikein mukavasti.

Ja ei siitä imettämisestä äiti todellakaan mitään ihmeellistä "saa", mulle ainakin se rupes oleen vaan pelkkää tylsää loppuaikoina.

Vierailija
38/38 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ainoa kosketus taaperoimetykseen (asia on vanha, silloin ei ko. termiä käytetty) on ylihuolehdittu serkkuni. ei myöhemminkään saanut olla mitä oli. ja 22v ampui itsensä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme