Vinkkeja tyynena pysymiseen raskautta odottaessa
Hei! Olen upouusi "vauvabusineksessa" ja kaipaisin kokeneempian vinkkeja: Hieman epasaannollisten menkkojeni "periaatteesa viimeinen alkamispaiva" on tanaan (26-30 paivan kierto, tanaan 30. paiva), mutta olen ollut tuntevinani "outoa vasymysta, kevytta pahoinvointia ja satunnaisia ei-menkkamaisia kipuja alapaassa" vahan vajaan viikon. Yritamme aviomieheni kanssa ensimmaista lasta ja luonnollisesti olen toiveikas pienimmastakin merkista, todellisesta tai mielikuvituksellisesta. Mutta...
Tuntuu odotus nousevan niin pahasti paahan, etta pelkaan menkkojen myohastyvat ihan jo pelkan stressin tahden! Asumme lisaksi paivantasaajalla, joten useiden antamat alun selkeat tuntemukset, kuten kuumuus ja vaysymys, ovat taalla vaikeammin eroteltavissa (luulisin ainakin) peruskuumuudesta ja sen tuottamasta yleisvasymyksesta.
Olisiko kenellakaan vastaavia kokemuksia ja rauhoittumisvinkkeja? Miten saada perspektiivia asioihin (pelkaan etta jos menkat huomenna tulevat, etta se tuntuu lahes maailman lopulta)? Pelkaan etta muuten menee vauvanteosta ilo ja sen jalkee yritetaan hampaat irvessa... Mika ei tietysti paranna raskaaksi tulemisen tsansseja! Urheilen saannollisesti ja se pitaa tyostressitason kurissa, mutta tama vauvajuttu on nyt saanut lyylin pahimman kerran sekaisin... Hyva kun en ravaa naistenhuoneessa tarkistamassa saannollisin valiajoin, etteivat kuukautiset ole alkaneet.
Any help anyone?!
Onnea yritykselle! =)
En sen kummempia vinkkejä osaa antaa kuin koita ajatella muuta/ pitää itsesi puuhakkaana..
Ja testata kannattaa, nyky testit on -ainakin täällä kotosuomessa- niin tehokkaita että näyttää kyllä. Sillä osittain ainakin saa sitä stressiä pienemmäksi..
Melko turhat vinkit, mutta... Onnea tosiaan silti..