Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TAMMIVAUVAT 2009 heinäkuun alkuun!

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei oo vielä hampaita, mut ikenet on kyllä vaaleat ja turvonneet ja kuolaa ja kaikki suuhun. :) Mut ei oo kiire mun puolesta, ku kerta vielä imetän.

Meillä imetys sujuu nykyisin oikeestaan kivemmin ku hetki sitten. Otin imetyskorun käyttöön ja rennomman asenteen, niin johan toimii. :) Pitää vähä houkutella Kalle tissille, mut sitte ku juo hetken, niin naatiskelee kyllä tissillisen. Ja Kalle menee maitotranssiin nykyään...ennen se saattoi killitellä mua silloin ku syö, mut nyt se laittaa silmät puoliksi kiinni ja oikein nautiskelee. Varmaan mukava rauhottumis hetki puolin ja toisin ku päivät on jo aika vilskettä, ku poju ryömii joka paikkaan. :)

Vau omppulin äitillä siellä on jo iso poika, ku polvilleen saa itsensä. Vahtiminen alkaa. :D

Onko teillä ikinä ollu käytössä jotain konttauskypäriä?? Anteeksi, mut mun mielestä vähä turha keksintö...onhan se hyvä, ettei kävis kipeää, mut jos jonnekki kopsahtaa, niin sitte puhalletaan ja lohdutetaan. Uuteen taloon pitää kyllä sitte vähä miettii sisustusta, että kulmat ois Kallen ulottumattomissa tai sitte niihin vähä jotain suojaaa ja pistorasisuojat jne.

Ja uudessa talossa meillä keskuspölynimuri. Saa nähä osaanko ottaa sen omaksi jutuksi.

Meilläkin Kalle juo nokkamukista maitonsa jos mää en oo paikalla ja hyvin sujuu. Mies saa KAllen kyllä nukkumaankin, mut kuulemma iltamaidon ois kaivannut viimeksi tissistä. Ja tosiaan yösyötöt jonkun muun ku mun toimesta ei oo vielä onnistunu. Että senkin takia jatkan yöimetyksiä vielä, vaikka väsyttääkin.En jaksais edes ajatella millaisia yöt ois jos pitäis monta kertaa lähteä pullo lämmittään. Nyt on menty sellasta kolmen imetyksen tahtia yöt.

Tilasin itkuhälyttimeksi radiopuhelimet. Ja Manduca kantorepun. :) Ja syöttötuolin sitte oon bongannu kirppikseltä. :)

Ai niin, täällä opittiin eilen päristelyn jalo taito. :D

Miten, oletteko ajatelleet vieroittaa tutista milloin? Ku jostain luin, että 6kk ikä ois ihanteellista aikaa aloittaa vieroitus, mut monet sanoo, että odottaa sen, että hampaat on tullu niin saa jäyhää tuttia ikeniä vasten... Meillä varmaan aika kivuttomastikkin onnistuis vieroitus, ku ei Kalle syö ku nukkuessa ja autossa ja kylässä joskus.

Joku oli ollu huolissaan vierastamisesta. Meillä vierastetaan joskus ja joskus ei... Yleensä ei.

Jaarittelua taas... :)

Amelie ja Kalle

42/70 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi kun en ole antanut kuulua mitään pitkään aikaan. On tässä ollut kaikenlaista, reissua ja murhettakin. Läheiselle sattui tosi kauhea tapaus, josta nyt en täällä voi pahemmin kirjoitella. Voimat on menneet aika lailla, eilen neuvolassa itkin että tämä oli arjen päälle jokseenkin viimeinen pisara, kun on muita yrittänyt tässä pitää vielä pystyssä. Eikä ollut edes oma täti siellä vaan joku sijainen.

veikko-vauva on kasvanut ihan kivasti, nyt käskettiin aloittaa lihasoseita kun tuota pituutta ei ole tullut. 67,4cm oli nyt ja 8,2kg, pituuskäyrä sojotti alaspäin. Aloitin juuri kaurapuuron kun tuli 5kk täyteen joten varmaan loppuviikolla aikaisintaan alan sitä lihaa mössäämään. Yöt on taas olleet vaikeampia, syö noin 3x yössä ja illalla ei uni meinaa tulla millään. Ehkä se nälkä ei sitten pysy aisoissa noilla kasvis- ja hedelmämössöillä.

Meilläkin opittiin viimein kääntymään, viikkoa ennen kuin 5kk tuli täytee. Katselin jo vähän huolestuneena että muut tenavat ovat oppineet 4 ja 3kk vanhoina mutta ätmä ei pitänyt mitään kiirettä sitten.

Eilen saatiin toinen rokotus ja sitten pneumokokkitutkimusrokote, joka on siis em. tai hepatiittirokote. Illalla nousi sitten kuume ja se tutkimusrokotteen jalka turposi, aamulla siinä oli punainen patti pistospaikan ympärillä. Toivottavasti nyt olisi ollut se pneumokokkirokote. Ensin ajattelin että annetaan se vasta 6kk mutta sitten rupesin miettimään että jos se sikainfluenssa nyt sitten tulee niin JOS tämä saisi nyt pneumokokkirokotteen niin siitä voisi olla jo jotain apuja jälkitauteja ajatellen.

Oletteko muuten miettineet mitään sen sikainfluenssan varalle? Eilen sanottiin että niiden diagnosointi lopetetaan eli tauti saa nyt sitten jyllätä. Meidän perheeseen se luultavasti tulee koulujen alettua. Minä ajattelin varautua ostamalla lääkekaapin täyteen kuume- ja kipulääkkeitä nyt ainakin. Viime vuodenvaihteen influenssa antoi ymmärrystä että sitä voi olla niin huonossa kunnossa että hyvä jos saa lapset jotenkin ruokittua, tuskinpa meitä kukaan vapaaehtoisesti tulee hoitamaan taaskaan.

No, jospa lähtisi vähän ulos käppäilemään niinkauan kuin veksi nukkuu.

eikkuli ja veikko 5kk3pv

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Karkkilasta tule bussia Hämeenlinnaankaan..:/

Eli mulle ei käy kun joku Vihti, Nummela, Lohja, Helsinki, Karkkila...

Vierailija
44/70 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupäiväl kirjotin semmoset sepustelut ettei paremmast välii ja kaikki katos bittiavaruutee niiko niit ei ois koskaa ollukkaa :(

TUTTIVIEROTUSta en oo viä ajatellu, myöhemmi sitte. Esikoine heitti vajaa vuode ikäsenä omansa pyttyy ja mä vedin sen. Ei kaivannu sen jälkee tuttiaan ja tänäki päivänä muistaa miten sil kävi :) Toivottavast junioril sujuu yht kivuttomast joskus.

TAPAAMINE Hämeenlinnas tarkottaa kolmen tunnin ajomatkaa mul joten sitä pitänee viä miettii. Mut jos tuun, ni todennäkösesti joudun ottaa isomman mukaan sillä hoitajia ei ole. Mut ei kai haittaa jos Emmuliki tuo omansa ni saavat seuraa ainaki toisistaa :)

Meilläki on KESKUSPÖLYNIMURI ja onha siinäki omat hyvät ja huonot puolensa. Huonona ainaki se, et esikko on jo koittanu survoo tonne seinäläpee kaikenlaista. On kyl saatu ne ongittuu pois enneko menevät ton säiliöö.

PISTORASIOIHI meil on jossai (paikka nimeltä jemma) sellasii suojii. Joskus oli hetken käytös. Pitänee taas alkaa ettimää niit, hyvä ku muistutitte.

Meil ei oo VIERASTETTU kans lainkaa. Ei isompi ei pienempi. Toisaalt hyvä, mut toisinaa toivois ton isomman kohal, ettei se ois nii suulas joka paikas ;)

Ja se KONTTAUSKYPÄRÄ on munki mielest hassu keksintö! Ei o kans pienee mielee tullu ees ajatusta et ostais... kolhut ja kuhmut kuuluu elämää ja mistäs nuo muuten oppisivat, et joku sattuuki joskus. Siperia opettaa!

Koko FACEBOOK on nii utopistine juttu mulle, enkä haluu tai aio ees opetel sitä. Jos sinne ryhmittäydytte, ni älkää kokonaa mua jättäkö tänne yksi höpisemää!?

TÖITÄ oon mäki jo miettiny. Odottelin, et kuin sen koulun kans käy. En päässy. Siispä ajattelin alkaa hakee uutta paikkaa jossai välis kun vanha työpaikka ei ollenkaa inspiroi. Näin alustavasti oon ajatellu palaavani hommiin tammikuussa, ettei ainakaa jouluu tarvii uhrata ;) Mut jollei uutta paikkaa löydy ni pakko on vanhaan palata, se on kuitenki vakituinen paikka.

Nyt mä haen välipalaa juuri heränneelle vauvalle ja sitte hörppään kahvit. Isompi häärää naapurin pojan kans jotai omas kämpässää, kauheel metelil!

Koitan siis lähettää tän nyt, toivottavasti tulee, jänskää!!

Marlene ja vähis 5+kk

Vierailija
45/70 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Humppila mahdoton? Tai Loimaa? Taitavat ol kans aika keskel kaikkee? Mun ajomatka ainaki lyhenis tunnil :) Entäs Turku? Sinne menee varmaa bussei ja junii sielt sun täält?

Katotaa sitä päivää sitte joskus ku saadaa ny ensi paikkaki valmiiks :D

Vierailija
46/70 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi tuosta tapaamisjutusta... Minä olen mukana hengessä, mutta en kyllä lähde muuten matkaan. Ei millään jaksa edes ajatella reissaamista tuon nelikon - ja tämän oksetuksen - kanssa...

Älkääkä karatko mihinkään Facebookiin, kun juttu on niin, että mulla on koneella lapsilukko tuon 12v:n luvattomien seikkailujen estämiseksi ja vaikka salasanalla itse voisin tuonnekin mennä niin periaatteeni on se, että meidän koneella mennään vain sellaisille sivustoille, joita lapsilukko ei rajoita. Eli, Marlene, ainakin minä jään tänne seuraksesi, vaikka tylsää seuraa usein olenkin...

Tutista: Meillä äitini opetti esikoisen syömään tuttia 5kk:n iässä - jipii... Muilla tuota ei ole ollut käytössä lainkaan, esikoinen itse vieroitti itsensä tutista heittämällä sen roskiin 4-v syntymäpäivänään. Eli ihan tarpeeksi pitkään tässäkin perheessä on tuttia syöty.

Tuli eilen illalla katsottua kakkosen keskolakuvia ja yöllä sitten näin unta, että TAYSin keskolasta soitettiin meille ja kysyttiin, koska oikein aiomme tulla katsomaan vauvaamme, kun olemme ilmeisesti unohtaneet... Meillä oli kuulemma 33-viikkoisena syntynyt poika, jota ei oltu käyty katsomassa viikkoon eikä edes soitettu keskolaan ja kysytty vointia....

Vierailija
47/70 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle käy Turkukin yhtä hyvin kuin Hämeenlinnakin, molempiin pääsee junalle. Ja toki Helsinki on kans yks vaihtoehto jos tänne Jadmiraskin pääsis. Miten muilla sit matkat mutkistuis? Mut edelleen, mä en bussilla lähde köröttelemään kun se pahoinvointi sit riesana. =/

Vierailija
48/70 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junia ei tääl päi liiku ensinkää, Turus lähin. Ja bussiin en lähe muksuje kans köröttelee. Jotenki tykkään ite omal autol ajel. Mut Hesa on meist viä kauempana ku Hämeenlinna ja siäl on ajellu vaa muutaman kerran joten sit passaan jos se valitaa. Tulee liian pitkät matkat yhtee suuntaa.

Taitaa men hankalaks mut eiköhä me jotai keksitä :)

Vierailija
49/70 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaamiskeskusteluanne sivusta seuraan.. Ei taida musta olla lähtijäksi, näiden neljän kanssa yksin kun pitäis varmaan tulla.. Tai mistäs sitä ikin tietää, jos jonnekin liki (Raumaa) päädytte kokoontumaan! ;)

Huomasin muumimaailman sivuilla aika mielenkiintoisen "uutisen": "03.07.2009: Nyt voit vuokrata Manduca rintarepun infopisteestä 5€ / päivä." Ei varmaan hullumpi idea..

Nyt suuttuu neiti, menoks siis.

Vierailija
50/70 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko taas tohon tapaamiseen sanoa, että Turkuunkaan ei mee täältä busseja, pitäisi ensin saada kyytin Saukkolaan, ni sieltä menis bussi Turkuun, mut kyytiä en saa Saukkolaan ja sit viel takaspäinki pitäs päästä..Mut Helsinkiin lähtisin mieluusti.

Tai sitte pääsisin Turkuun silleen, että eka bussilla nummelaan ja siellä sit odottelisin sitä Turun bussia, mut sit menis matkoihin ihan hitosti aikaa ja takaspäin ei pääse bussilla nummelasta viiden jälkeen...

Vierailija
51/70 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti ajattelin tulla laittamaan meidän tuoreet neuvolakuulumiset,kun "ehjin nahoin " selvittiin takaisin viikonmittaiselta Itä-Suomen lomalta,huh!!Olen niiiin ylpeä itsestäni,sillä nyt olen "voittanut" tuon pitkänmatkan ajamis-pelon itsessäni ja ajelin siis tyttösten kanssa 2 x 450km...

Eilen oli Netan 5kk-neuvola.Tyttö oli hyvin saanut painoa,reilu 700g kk:ssa nyt kiinteiden alotuksen jälkeen.Eli eiliset mitat olivat 6,2 kg(3420g) ja 64,5cm(50).Rokotettaessa tuli pieni itku,mutta loppui onneksi lyhyeen.Sitten iltaa kohti alkoi itkuisuus,joten laitettiin suppo.Yöllä tuntui tyttö kuumeiselta,mutta ei mitattu lämpöä.Aamulla sitten kitinän jatkuessa sai toisen supon ja sittemmin päivä on sujunut mukavasti.

Hauska on seurata tuota teidän tapaamiskeskustelua!!Itse en vielä sano tuohon juuta enkä jaata,riippuu tosiaan ajasta ja paikasta mihin päätyisitte...Saloa kun joku ehdotti,niin siellä meillä asuu niin Netan kuin keskimmäisen tytönkin kummit,sopisi hyvin.Ja Loimaalla taas asuu miehen äiti sekä suurin osa miehen sukua,heh! Tuttuja paikkoja siis mulle molemmat;olen muuten itsekin asunut Salossa ja Perttelissä jonkin aikaa.Mutta katsotaan, katsotaan,mihin päädytte!!!

Lainasin ystävältäni TrippTrapp-tuolin pehmusteet ja piirrän niistä kaavat itselleni.Tarkoitus olisi ommella sitten itse pehmuste syöttötuoliin,joka juuri on hankinnan alla.Ostetaan semmoinen feikki-TrippTrapp yhdestä nettikaupasta.Vielä ei ole kiirettä,kun Netta ei osaa istua eikä saiskaan istua ennen puolen vuoden ikää,sanottiin eilen neuvolassa.

Mutta nyt lopettelen, vähäsateisempaa heinäkuun jatkoa kaikille!!

T:kotiäityli & Netta-tyttönen(n.5kk 1vko)

Vierailija
52/70 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

terkut mökiltä, ihanaa taas oli!

mä oon kans mielelläni tapaamiseen osallistumassa. mä oon sitä mieltä että joku iso kaupunki, hesa, turku, tampere jotta löytyis helposti joku paikka minne mennä tällä köörillä. ja vielä lisäys, mun mielestä sen ei tarvitse olla kaikkien keskiväli vaan sellanen paikka mihin pääsee julkisilla helposti!! Mulle passaa noista kolmesta kaupungista mikä vaan ja tottakai käy siis muutkin kuten hml yms.

varmasti vielä kesälomalaisia ilmoittautuu mukaan kun palaavat kotio.

Moro!

Vierailija
53/70 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä mielessä olen samaa mieltä hantsan kanssa tuosta tapaamispaikasta, et kiva olis kun olis just isompi, helposti julkisilla päästävä paikka. Mulle kyl sopii niin helsinki, hämeenlinna kuin turkukin. Kaikki ei varmaan tosiaan pääse, ja ymmärtää kyllä et mahdotontahan se on, mutta olisi kiva että löytyisi sellainen paikka johon mahdollisimman moni pääsisi :)

Niin ja en minäkään mihinkään facebookiin täältä häviä:)

Mitähän piti muuta kirjotella... en muista, on pää kipee kun täällä on ukkosta ilmassa, tosi kuuma ja hiostava ilma. Satais ja ukkostais sit yöllä niin aamulla olis raikasta! Poikaakin kun laitoin äsken nukkumaan niin raasu oli ihan hikinen vaikka mahdollisimman vähän laitettiin vaatetta :/

Mäkin muuten tilasin manduca-kantorepun :) Toivottavsti se tulee pian! Hyvä hinta kyl oli, mutta paljon on siitä hyvää kuullu ja pitkää käyttöikää sille lupaillaan... BB-rintareppu mil on nyt, ja poika on ihan liian painava siihen jo eikä se ole kovin hyväkään. Mut siinä hän kyllä viihtyy hyvin, niin et odotan kovasti et tuo manduca tulee ja pääsen sitä kokeilemaan! :)

Vierailija
54/70 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Terveisiä sateisesta Helsingistä. Aamuyöllä satoi aivan kaatamalla ja ukkostakin oli. Nytkin sataa, muttei enää kaatamalla. Meidän tyttönen nukkuu vielä. Mahdollisuus siis tehdä omia juttuja hetki. Tänne julkisille palstoille joutuu aina vähän miettimään mitä kirjoittaa. Fcebookistakin ollaan puhuttu. Toisaalta oman henkilöllisyyden paljastamisessa/paljastumisessa ei varmaan olisi mitään, miksi sitä ei voisi tehdä. Toisaalta ajatus, että nämä täällä kirjoitetut jutut paljastuisivat esim. niille netin käyttäjille, jotka etsivät netistä työjuttujani, ei sitten kuitenkaan ole niin houkutteleva ajatus. Toisaalta myöskään facebook ei ole minun juttuni, eikä minulla riitä aikaa sen käyttöön. Joten tämän palstan käyttäminen tällä samalla anonyymilla linjalla on minulle ok.

Tapaamisesta. Jos tavataan Helsingissä pääsen helposti tulemaan. Hämeenlinnaankin varmaan voisin tulla.

Meillä on vain jatkunut se sama linja, että lattialla ei viihdytä pätkän vertaa yksin. Aivan hirveän rasittavaa. Meidän tytöllä ei ole aikomustakaan ryömiä tai kontata. Ja jos lelu menee liian kauas ei hän nykyisin viitsi edes pyörähtää että pääsisi lähemmäs, vaikka osaisi. Heti vain alkaa hirveä vollaaminen. Mutta istuallaan pitäisi saada olla ja lempi puuhaa on myös tukea vasten seisominen, jos hänet nostaa valmiiksi seisomaan. Luulenkin, että meillä opitaan ennemmin kävelemään kuin konttaamaan tai ryömimään…

Täällä on ilmeisesti vauva edelleen masussa, sillä jonkinlaista pahoinvointia on välillä ilmassa ja masu alkaa jo nyt näkyä. Etenkin illalla, vatsa on ihan kamala potkupallo… Mutta onneksi väsymys ja pahoinvointi on ollut niin paljon helpompaa nyt kuin edellisessä raskaudessa. Rakenneultra on vajaan parin viikon kuluttua. Toivottavasti siellä on kaikki hyvin. Ravitsemustilani raskaaksi tullessa ei todellakaan ole ollut varmaan paras mahdollinen imetyksen ja lapsen allergiaepäilyjen takia keväällä olleiden ’kieltodieettien’ takia.

Tänään meille tulee kesävieraita, siskoni 10- ja 11-vuotiaat lapset. Tekemistä on siis tiedossa, Linnanmäkeä ym.

Terveisin Fanni ja tyttönen 5kk +3vk.

Vierailija
55/70 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treffit kiinnostaa minuakin, jos sattuu olemaan sopivassa paikassa :) Jos vielä sattuisivat olla miehen lomapäivinä tai lomautuspäivinä, päästäisiin Emman kanssa ihan kahdestaan :)

Meille ei mitään uutta ihmeellistä kuulu. Lomaillaan ekaa viikkoa ja kelit ei oikein suosi. Ollaankin tähän mennessä vain shoppailtu ja shoppailtu, tai lähinnä minä ;) Ida käväisi mummelin kanssa särkän eläinpuistossa toissapäivänä.

Emma ei edelleenkään käänny. Taitaa olla ainokainen tammikuisissa, joka ei tuota taitoa vielä tajua? Peruuttelemalla liikkuu paikkaan jos toiseen ja muutamia kertoja noussut konttausasentoonkin :)

Meillä asuu täällä myös aikasmoinen känkkäränkkä. Tuntuu että Emmasta on tullut tosi tyytymätön pikku emäntä! Koko ajan hereillä ollessaan kitisee. Mutta samanlainen oli Idakin tässä iässä. Helpotti sitten kun alkoi enemmän liikkumaan ja mummeli alkoi kävelyttämään 7kk iässä (toivottavasti ei Emmaa siihen totuta).

Soseitakin aloitellaan jo parin viikon päästä, niin se aika rientää :)

Jaahas, nyt alkaa tissit vuotamaan. Emma ei ole kahteen yöhön suostunut syömään! Ei tietenkään haittaa yhtään ;)

Nyt pumppauspuuhiin...

MiaMik ja Emma 5,5kk

Vierailija
56/70 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä eilen vieraat lähti ja palattiin normaaliin päivärytmiin. Onnikin oli eilen niin poikki, että nukkui neljät unet joista yhdet oli jopa 3h.. Kyllä se vaan väsyttää, vaikka ois kuin tutut vieraat ja vaikka ois kuin monet auttavat kädet Onnin hoidossakin. Itse vietin aikaa keittiössä hyvin paljon ja annoin mummun ja papan touhuta Onnin kanssa kun eivät taas reiluun kuukauteen näe. Miehen kanssa ei päästykään kaksistaan minnekään, mut ainakin vaikutti ettei Onnille mikään hätä tullut vaikka muutkin hoitivat.

Kiukkuinen poika on ollut monena päivänä, mut eipä vielä hampaita tunnu. Yhtenä iltana annoin panadoliakin kun oli niin itkua ja kitinää vaan, tais olla se pahin hetki. Nyt on sit selvästi helpottanut, jyrsii kyllä kaikkea mahdollista mutta ei oo tuskaista.

Kauppaan pitäisi lähteä ruokaostoksille, ei vain millään jaksaisi. Mulla edelleen pahoinvointi jatkuu, melko lievänä mut kumminkin. Saas nähdä onko niin toiveajattelua uus vauva et kuvittelen raskausoireita..täytyy testata ja jos pahoinvointi jatkuu ja negaa näyttää, niin sit selvitellä mistä johtuu.

Omppulin äiti & Onni 6kk+

Vierailija
57/70 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä Omppulin äitille :) Tuuhan sitten kertomaan että miten käy jos testailet.

Käytiin neuvolassa viime viikolla, kun 5kk neuvolassa ei flunssan takia laitettu rokotuksia. Molempiin reisiin nyt piikit tuli ja pikku itkuja lukuunottamatta hyvin meni. Tätskä sano, että kun ekaa piikkiä pisti, tyty katto häntä ilmeellä, että "mitä sä mulle teet" :D Otettiin siis se tutkimusrokote kans.

Jurppii ukko nyt ihan kunnolla. Mulla olis tänään naistenilta ja miehen kans sovittiin aikaa sitten, että se on tytyn kans että mä pääsen sinne. No nyt se on sitten töissä ja oli toissapäivänä sanonu äitilleen, että minä vien tytyn hälle hoitoon, kun miehellä voi kestää pitempään töissä että ottaa tytyn sitten anoppilasta kun tulee. Olishan tuosta voinu minunkin kans puhua ja suoraan sanottuna v'tuttaa ettei nyt sitten hoidakaan tyttöä niinku oli sovittu. Tässä nyt sitten mietin että lähenkö ollenkaan. Harmittaa vaan kun olen ilmoittanu meneväni ja siellä on jotain ohjelmaa ym muuta mukavaa järjestetty ja oli tarkotus sieltä sitten viihteelle lähteä. Viime kerrasta on 1v4kk, niin jaksaapa tuota vielä ootella. Ja vaikka veisin tytyn anopille, vaikken halua tytyä sen hoitoon niin sitten en vois rentoutua ku tympii niin paljon. Anteeksi purkaus!

Yks päivä oli hassu keskustelu, kun tuli menkoista miehen kans puhetta. Sanoin että mulla ne on ollu viimeksi viimevuoden huhtikuussa ja mies, että hän on luullu että ne on jo synnytyksen jälkeen alkanu. Sitten tuumas tytylle, että "siistiä, äitillä ei oo PMSää." :D No, pitäis sitä ehkäisyäki alkaa miettiä kun vielä on täysimetykseen luotettu.. Vähän liikaakin..

Nyt on pari päivää taas niveliä särkeny ihan kunnolla, oikea käsi ollu melkein toimintakelvoton. Tekis mieli nostaa thyroxinia, mutta taidan oottaa siihen että ens viikolla käyn labrassa. Oon nimittäin melkein varma, että nuo säryt johtuu mulla ihan vaan kilpirauhasesta. Joskus teininä reumaakin epäiltiin kun oli nivelet niin paskana, mutta nyt oon ite todennu että syy tais olla diagnosoimaton vajis.. No joo, taas asian vierestä..

Taidan alkaa imuroimaan kun ei kerta mitään asiallista asiaa kuulosta olevan eikä kehtaa täällä kovin pitkään vaan urputtaa. Ostin muuten imuriin uuden imuosan, niin nyt kelpaa luistatella pitkin lattioita! Jee jee...

Mökkihöperöitynyt ja tympääntynyt Hömppä

58/70 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ny jotaki kuulumisia meiltäki joskus...

Meiränkää häjyynen ei vielä oo keikahtanu. Kyljelle kyllä menöö ja melekee jo ympäri, muttei aiva viä iliman apuja. Käsi jää häjysti alle eikä sitä aina itte havaatte siirtää poiskaa. Ja minkä takia pitääs itte kääntyä, ku sitä apua saa, vaikkei aina haluaasikkaa? Isoo siskoo on alavarihinsa toista pyörittelemäs ku nisutaikinaa. Välis pitää aiva suuttua, ku ei anna yhtää olla rauhas ja toisen itte yrittää mitää. Ja tutit on aina hukas, ku se niitä kuskaa ympäri huushollia.

Pari päivää tää ollahan oltu 39 kuumees. Tiä sitte mikä oli, ku ei lenssua tai muutakaa ollu eikä vauvarokon merkkiäkää viä näy. Eileen se jo laski ja flikka on taas ittensä. Yöt meni nukkues, mutta päivät oli vähä heikoja. Syörä ei olsi halunnu, mutta juotava kelepas. Onneksi. Hampahista ei oo hajuakaa, ne tuloo varmahan parin kuun päästä niinku muillaki. Yhtää ei oo sen tuntuuset jotta olis viä tuloskaa.

Meillei enää sovi imetyksehen luottaa yhtää. Ekat meni justihin ja ny sitte seuraavia orotelles... Pitääs soittaa tk:hin ja varata aika siihen papahan, ku ei keväällä viä otettu. Isännällekki ehtoolla tuumasin, jotta ny ei sitte leikitä yhtää. Ku Juuliaki sillä lailla alakunsa sai. Emmä viä ens vuoreksi uutta haluaasi, seuraava on sitte eri asia. :D Ostin yks päivä värkkiäki sitä mukaa, jottei heti lopu. :P

Mun pitääs kans kirkolle lähtiä. Jos kaapista menöö valo, nii siä oo sitte enää sitäkää. :) Isäntäki lähti mettähän sahansa kans nii pitää retuuttaa nuo muukki mukahan. Kai ne osaa ihimisiksi olla, ku on murupäivä. :D

Hyvää viikonloppua!

Äitee ja Juulia ens viikolla 6kk

Muoks. klo 16:10 : Aiva pakosta piti tulla lisäämähän, ku ny se sitte sen tekiki. Äsköön oltihin pihalla käymäs ja kohta tuvasta rupes kuulumahan huutua. Flikka makas naamallansa maton päällä, vaikka olin sen siihen seliuun jättäny asuulemahan. Jotta kääntyy seki ny itte, ku kaikki apulaasekki oli pihalla huhtomas. :)

Vierailija
59/70 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mieskin kotona:) Tuntuu niin "helpolta" pojankin kanssa kun saa jakaa vastuun eikä ole yksin pitkää päivää kotona... mut silti tuntuu mahtavalta ettei oo koko päiväksi muuta pakollista kuin ruokakauppaan meno. Ihan tuntuu vapaapäivältä:)

Hömpälle suuresti myötätuntoa.... on se vaan niin eri juttu, jättääkö lapsen hoitoon omalle miehelle, lapsen isälle vaiko sit anopille!! Vaikka ei miehet taida sillä tavalla ymmärtää että mitä väliä sillä muka on... Mutta ei se kovin mukava ole noin vaan delegoida oman lapsen hoitoa sit omalle äidille. No, toivottavasti päädyt sellaiseen ratkaisuun et ei jää kovin harmittava olo. Varmasti tekis todella hyvää päästä tyttöjen iltaa viettämään!

Omppulin äitin puolesta on jännitystä ilmassa:) Toivon kovasti että olis toivomiasi raskuasoireita nuo pahat olot! :) Ei sitä "muuten vaan" jaksaisi mitään huonovointisuutta... Ja toivottavasti Onnille pian se eka hammas puhkeaa, jos sitten tosiaan helpottaisi!

Meillä on nyt alettu liikkua vauhdilla pitkin kämppää:) Tosin ei ryömimällä, vaan pyrimällä:D On hauskaa katsottavaa kun poika ensin selällä ollessaan lähtee kierimään, ja sit pysähtymättä kierii määränpäähänsä, ellei sit vastaan tuu aiemmin seinä, tuolinjalka tms... Sit harmittaaki ku yrittää kääntyy eikä pääse! Ja hupaisinta on musta se, että toistaiseksi kierii aina vasemman kyljen kautta! Osaa kyllä kääntyä oikeallakin puolelle, mut liikkuessa tykkää käyttää vasenta. Ja sit kun esim. eilen kieri olkkarin päästä päähän, niin siel olohuoneen pääsys masullaan kääntyi ympäri niin et pääsi palaamaankin vasen kylki edellä! :D

Istumaan haluais myös kovasti tuo poju... Varovasti ollaan kyllä nyt sylissä pidetty jo istuma-asennossa.

Hyvää viikonlopun jatkoa kaikille!

tiitinen ja poju melkein 5,5kk

AI NIIN... :)

Meillä kun on ollu myös tätä vauvakuumetta ilmassa... Eilen käytiin piiiitkä keskustelu miehen kanssa. Lopputuloksena se, että kakkonen on tervetullut vaikka samantien:) Eli kun ekat menkatkin loppui juuri, niin meillä tosiaan alkaa toisen lapsen yritys:)))) Tosin rennolla asenteella ilman varsinaista yritystä olis tarkoitus olla.. saa nähdä miten onnistuu! Pakosti noita kiertopäiviä tulee katteltua!! Enkä tosiaan tiedä miten tää imetys sit vaikuttaa (haittaako ehkä) raskaaksi tulemista. Mutta katsellaan ja odotellaan:) Ihana olisi jos kuitenkin ensi vuoden aikana syntyisi toinen lapsi. Meillä kun luultavasti sitten 2 on se lopullinen lapsiluku. Toki ehtiihän sitä vielä mielensä muuttaa.. :) Anteeksi nyt kun tästä vauvakuumeestakin tänne puolelle höpöttelen..

Vierailija
60/70 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljasta on täälläkin, kaikki jossain lomailemassa? Me lomaillaan vasta ens kuussa ku moni jo töissä taas, odotan jo reissuja. Mennään häihin jotka sen verran kaukana että yövytään hotellissa..(mmmm..hotelliaamiainen =)) ja suunniteltiin vkl reissua jonnekin kaupunkiin jossa ei olla käyty. Ihan Suomi-matkailua siis tiedossa.

Onni ressukka kirkui illalla. Laitoin nukkumaan 20.30 ja mietin et antaisinko särkylääkettä kun oli vähän sen oloinen ja ikenessä iso reikä mut ei vielä hammas ihan tunnu.. No, en sit antanut ja poika ressukka heräsi reilua tuntia myöhemmin huutamaan aivan sydäntäraastavasti. Onneksi saatiin annettua särkylääke suun kautta niin ei mennyt kuin hetki ja helpotti. Sit nukkui hyvin aamuun saakka. Ehkäpä ens kerralla vois luottaa siihen omaan arvioon..

Hauskalta kuulostaa tiitisen pojan eteneminen.=) Hyvä ku tyylejä on niin monia. Kuulin vasta yhdestä vauvasta joka liikkui aina selällään ja oli sit takaraivo ihan kalju kun hiissas pitkin lattiaa. Ei edes konttaamalla päässyt niin hyvin kuin selällään. =)

Tiitiselle vielä onnea vauvantekoon. Täällä vaan pahoinvointi jatkuu, mut testaamista oottelen vielä jonkin aikaa. Tuun sit kertomaan tuloksen.

Mites muilla vkl mennyt? Mitä kaikkea teette yleensä yhdessä koko perheellä?

Meillä oli TOSI rauhallinen vkl, käytiin kaupassa ja hengailtiin kotona. Eilen sain omaa aikaa kun "pojat" lähti kaksistaan liikkeelle. Meillä oikeastaan vkl menee yleensä niin et käydään kaupassa, joskus kahvilassakin samalla reissulla, kokkaillaan, siivotaan ja sit vaan ollaan ja ihmetellään, nautiskellaan kun ei oo kiire minnekään. Harvoin tulee nykyään käytyä kenelläkään kylässä kun tuntuu että kaikki on niin kiireisiä ja kalenterit täynnä ohjelmaa jo pitkän ajan päähän. Täytyi varaa aika muutamaa viikkoa ennen jos haluis jollain kyläillä.;)

Mukavaa alkavaa viikkoa!

Omppulin äiti & Onni 6kk+