TAMMIVAUVAT 2009 heinäkuun alkuun!
Kommentit (70)
Eli siis tapaamisesta olisi nyt mun lisäksi kiinnostunut kaksi muuta, omppulin äiti, sekä tiitinen? Teijän kahden välimatka olis just sopivasti tässä Karkkilassa, tai sitten Vihdissä? Kumpaankin kulkee bussit vissiin ihan hyvin? Itelläkään ei autoa ole, eikä sitä korttiakaan vielä, niin ei kauheen pitkälle pääse. Mutta mitäs sanotte noista kahdesta vaihtoehdosta? :P
Oona meni eilen kivasti JO kuudelta illalla yöunille, nukku tavallaan koko yön, kun 10h putkeen, mutta koska meni niin aikasin nukkumaan, niin myöskin heräsi aikasin, eli siis neljältä aamulla oli tunnin hereillä ja sitten jatkoi uniaan kahdeksaan asti.
Tänään meni sitten tossa seittämän aikaan nukkumaan, saas sit nähä, monelta huomenna herää.
Mun äiti ja nää lähtee taas ens vkl reissuun ja saadaan talo käyttöön viikoksi. 4kpl teeveitä, joissa kaikki mahdolliset maksukanavat mitä vaan olla voi, kotiteatterilaitteet, pleikkari 2 ja 3, 3kpl tietokoneita, iso piha, jossa uima-allas, hevonen ja poni, marjapensaita, trampoliini, iso suihku + sauna + ulkosauna, miehelle auto käytössä jne. On niin luxusta mennä sinne, kun saa olla siellä ihan kaikessa rauhassa ja kun siellä on ihan kaikkea mitä vaan toivoa voi. :) Liuxusta se on sen takia, kun meillä ei täällä kerrostalossa oo paljon mitään.
Tais mennä kyl ihan ohi aiheen, toivottavasti ei haittaa. :)
Siis että mua ottaa päähän, kun täällä Karkkilassa on 17.-18.päivä tätä kuuta sunset beach party - tapahtuma, mies oli sitten mennyt lupaamaan Oonan äitilleen yökylään 18.päivä, että me päästäis juomaan sinne partyihin, vaikka ollaan menossa sinne jo 17.päivä ja sillon Oona menee mun äitille. Ei muuten mitään, muttakun Oonalla tulee 18.päivä 6kk täyteen, niin haluisin olla sen kanssa kotona ja "juhlistaa" tätä ikää.
Nyt mies ei sitten enään halua perua Oonan menoa äitilleen, kun se on kuulema sitä kovin odottanut. Multa vaan ei olla kysytty mitään!!!
En mä sille kehtaa sanoa, ettei se Oonaa saakkaan sillon hoitoon, koska en mä tätä sotkua kehittänytkään, mies saa luvan hoitaa sen homman, kun meni lupaamaan kysymättä multa ensin!
Ja taas ohi aiheen, muttakun suututtaa!
Jadmiras ja Oona 5kk2vko3pv
Eilen kahlasin netin lastentarvike viidakossa ja huoh! Kauheena kaikkee ja kaikilla eri mielipide mikä on hyvä ja tarpeen ja on halpaa ja on kallista...
Syöttötuolia edelleen pohdin siis. Se ihan tavallinen, mistä saa sitte pöydän ja tuolin joskus (69,90e omasta ruokakaupasta) vai tripp trapp(169e ilman mitään hörteitä eli plus 35e pehmusteet plus vauvasetti samat 35e eli 240e yhteensä!). Oishan tolla jälkimmäisellä pitempi käyttöikä, mut tuo hinta on kyllä niiiin suolanen. Se feikki tripp trapp ois 79e plus pehmusteet...
Mites te joilla on ihan perussyöttötuoli, niin ostatteko sitte jossain vaiheessa ruokapöydän ääreen jonku korkeamman lastentuolin vai ihan samalla tuolilla ku aikuisetki??
Sitte päädyin Manduca kantoreppuun joka on nyt sitte jo tilattu ja pitäis tulla parissa päivässä. Toivotaan, että on hyvä, ku eipä sekään ilmanen ollu. Yhdestä Oululaisesta liikkeestä ois voinu vuokrata käyttöön sellasen, mut en jaksanu alkaa säätään. Ja kaikki joilta oon noista kyselly niin suositellu tota manducaa.
Puuro alotettiin nyt viime viikolla ja hyvin on menny, ehkä vähä jotain yöpyöriskelyä enemmän, mut oisko vähä vielä masulla tottumista. Ja kuningatar sose käy nykyisin kans eli kiva, ku ei ollukkaan herkkä tällä hetkellä muutaku sille persikalle ja mangolle. Mitäs kokeilis seuraavaksi? Riisipuuroo kokeilen nyt tässä, mut joku kasvis ois kiva saaha, ku vielä hetki odotellaan lihan kaa. Neuvolassa käskivät tehdä tuore"raasteita" porkkanasta ja kurkusta. Siis ihan muussiksi pitäis saaha ne...jos kokeilis sitä kurkkuu...vähä niinku salaattina ruoan kans. :)
Joku poti huonoa omaatuntoa, ku kaupan soseita syöttää. Minäkin ilmottaudun tuohon joukkoon, eli kaupan soseilla mennään ainakin nyt ja huono-äiti olo on kyllä aina ku niitä kaupan hihnalle lastaa. Mun on vaan ollu pakko joustaa nyt jostain ku on niin hoppusta elämää viikonloput ja alkuviikot ku oon yksin, niin jostain pitää joustaa... Ja aluksi yritin ihan omatekosilla niin ne toimii jos on just tehty. Pakasteesta otettuja Kalle vaan yökkii pihalle. Meneekö siinä sitte maku ja rakenne sen verran, että ei tykkää. Jossain vaiheessa kokeilen kyllä vielä uudelleen, mut nyt näin ja sillä siisti...
Täällä on opittu uusi ja hyvin pelottavan kuuloinen ääni. Yks päivä kalle pötki lattialla ja mää värkkäsin ruokaa, niin yhtäkkiä kuuluu sellanen ääni niinku toinen ei sais happee, sellanen hii-huu ja menin katsoon sydän kurkussa, niin yks vaan naureskelee. Nyt se tekee vähän väliä sillai ja nauraa, eli ei taida hengenahdistus vaivata vaan uusi ääni vaan opittiin. :D
Joo, tällästä jaaritteluu...pitäis alkaa laittaan kamoja hissuksiin laatikoihin, ku ens kuun lopussa alkaa muutto uuteen kotiin. :) Kiitoksia onnittelijoille muutes. :D
Mukavaa uutta viikonalkua kaikille!
Amelie ja Kalle huomenna 5kk ja 3 viikkoa.
Mies on viä tän viikon kaukana hommis ja ens viikol pitäs jo pääst sin Turkuu ja sitte voi joka päivä tulla kotiin :) Tosin ehtii vast vähä enne iltapuuhii mut on seki kiva!
Meil on sellane tavis syöttötuoli ja se on ollu ihan verraton. TrippTrappia mäki tykkäisin mut en raaski ja tullaa hyvi toimee tol tavallisel. Se on pöydän vieres ja ylettyy hyvi syömää. Esikoisel ostettii sen jälkee Ikeasta sellane lasten tuoli, vähä baarijakkaran näköne, ja hän tykkää siitä. Ehkä ostetaa sit toine sellane tai vauva saa sen joskus, katsotaa... Ja seki menee kyl kaua, et saavat ne vaik omaa huoneesee joskus.
Mäki ostan kaupast hedelmäsoseet valmiina. Ruokasoseist ostin nyt riisii ja broiskuu ku en sen kanan kans jaks alkaa vähtää ite. Myös kasviksii ostan joskus valmiina ja sekotan oma tekemään liharuokaan mukaan vähän. Ne pysyy myös varmemmin kiinni ku ottaa mukaan jonneki.
Tapaaminen kiinnostaa muaki. Mul on auto käytös mut en jaksais minnekää mone sada kilsan päähä ajaa. Mut lähel Turkuu asutaa et siit joku sopiva matka on hyvä :)
Koitin viime viikol iskee vauvan syöttötuoliin ja siinähän toi elvisteli ;) Otin kyl heti pois ku olin kuvan saanu. Viel on vajaa puol vuotta ni en raaskinu pitää. Esikoine kylläki istuskeli sillo jo. Ja ajeli myös sil rollolla mitä en nyt vois ajatellakaa viä tol vähiksel.
Siis mul iski viime viikol nii törkee suklaan himo ja vetelin sitä sit oikee olan takaa. Sen huomas myös vaaka ku kilon näytti lisää, pöh :( Nyt pitänee rauhottaa herkuttelu ettei käy vaatteet ahtaaks.
Jaaha, kai sitä pitänee lopetel ku ei mitää sukkelampaa taas oo, ettei mee jaaritteluks jällee. Palailen tuonnempana mikäli tarve vaatii :) Hauskaa alkuviikkoa!
Marlene ja vähis 5+kk
Vois kaikki tapaamisesta kiinnostuneet laittaa ehdotuksensa paikasta niin voidaan mietiskellä mikä ois hyvä. Itse ehdotan tähän mennessä kiinnostuneiden sijaintien perusteella esim Saloa, sinne suunnilleen kilometreinä tasapuolisesti matkaa kaikilla. Mieluiten mun mielestä joku suht iso paikka ja jonne monipuoliset yhteydet myös muulla kuin omalla autolla. Bussiin en mielellään itse nouse, sillä voin siellä pahoin.. :/
Muita ehdotuksia?
Ensiks tapaamisesta.. Kiva et on kiinnostuneita! Mäkin olisi ehdottanut Saloa: sinne pääsee hyvin junalla ja autolla, varmasti bussejakin tulee hyvin. Meillä ei myöskään ole autoa, junalla kujettais... Mä en tuon oksentelevan pojun kanssa bussissa jaksais, jos sattuis esim lämmin päivä. Mut kyl mulle muukin passaa, tuo junayhteys on vaan se lähes ehdoton juttu:)
Omppulin äiti, peukutuksia että nuo olis jo varhaisia raskausoireita!!! :)
Meillä oli tänään 5kk neuvola: Rokote tuli taas, nyt sitä ei edes itketty kun isi sai pojan huomion muualle ja mä pidin sylissä:) Mitat oli 69cm, 8030g ja pipo tais olla 44,2cm. Et hyvin kasvaa:)
Mites teillä lapset VIERASTAA? Kun mä olen ihan ihmeissäni et olenko mä nyt epäonnistunut siinä paljon puhtussa kiintymyssuhteen luomisessa, kun ei poika oikeastaan vierasta?? Eikös se nyt jo alkais imetä, vai tuleeko vierastaminen vasta myöhemmin? En tajunnu neuvolas kysyy... Mut oon vaan ihmetelly, kun hymyilee vaan kaikille ja on mielellään sylissä, joskus kun tulee uusi naama niin saattaa hymyillä mun sylistä ja sit painaapäänsä mun olkaa vasten ku vähän ujostuttaa, mut muuta ei ole. Paitsi viime neuvolassa itki lääkäriä ja terkkarin sijaista. Huh, kaikesta sitä huolta kantaa.. :)
Mukavaa viikon alkua kaikille!
tiitinen ja poitsu hieman yli 5kk
p.s. Kyl aika menee nopsaan! Vuosi sitten oltiin jo raskaana, ja tajusin just et meillä on tällä viikolla 1v hääpäivä miehen kanssa! :) Mitähän sille hääpäivälahjaksi keksis...?
Muuten ihan hyvä idea tuo Salo, mutta Karkkilasta ei ole sinne minkäänlaista kulkuyhteyttä, yhen ainutta bussivuoroakaan ei sinne mene, eikä täällä oo ees junarataa..:/
Ainut mahdollisuus päästä sinne, olis että joku ajais Karkkilan kautta ja koppais kyytiin.
Mutta muuten se bussiyhteys on ihan ehdoton juttu, ilman sitä ei päästä kulkeen minnekään..
Amelie: Meillä on kanssa jo aika pitkään tehty tuota "hengenahdistusääntä". Mun äiti sitä eilen ihmetteli, kun laitoin Oonalle pipoa päähän ja narut kiinni kaulan alta ja sitte Oona alko tekee tota ääntä, ni luuli että liian kireelle laitan ja Oona olis tukehtumassa. :D Sattu vaan alkaa just sillä hetkellä tota ääntä tekeen. :) Yleensä mahallaan ollessaan tekee tota melkeen koko ajan.
Vierastamisesta: Oonakaan ei oikeestaan vierasta ketään. Tai no jos joku sille vieras ihminen tulee pällistelemään sen naaman eteen, ni kattelee ihan totisena vaan ja sit saattaa ihan pienen hymyn väläyttää, mut harvinaista sekin. :)
Eniten se vierasti 3-4kk ikäsenä, mut ei se enää pahemmin.
Mitähän muuta piti..Noh, tuun myöhemmin jos muistan. :)
Jadmiras ja Oona 5kk18pv
Oli pakko tulla kertoon, että Oonalle on tullut jo toinen hammas alas, sen ekaks tulleen viereen tohon keskelle. :) Oona sattui hymyilemään tänään niin kamalan leveesti, että huomasin jotain outoa sen ikenestä ja kun sormella kokeilin, ni uus hammashan se siellä. :)
Oonalle onnittelut hampuista :)
Nyt kerkee kirjoitteleen jotain, kun pikkuinen nukkuu ja mieskin lomalla, laittaa ruokaa ja höpisee esikoisen kaa :)
Meillä pikkumies menee jo akselinsa ympäri eli nousee kämmenien varaan ja saa ittensä jo 90 astetta kääntyyn.. sitä jo hetken tehny :) Ja pyllyn alle menee jalat, kun isoveljen touhua seurailee ja päättää, et tavoittelee leluja myös :D
Ihanaa katsella kyllä tuota kehitystä ja nyt on ihanan, kun viihtyy isoveikan kaa jo hetken.. ei onneks kauheesti herppaa vaikka ei liikkeelle pääse.. kova on yritys vaan :)
Nyt meen syömään. Muksaa viikkoo!! ..on tainnut muuten Marlenelta tuo muksa tarttua ;)
Ja sori taasen omanapaisuus..!
Emmuli kera poitsun 4 kk 3 vko
mut ei antanut, tuli vaan tyhjä sivu.. höh.
Niin piti sanoa, et meillä juhannuksen tienoilla alko kiljunta ja päristely, kun mies just osti poitsulle "pärinäpoika"-paidan, niin otti siitä sitten opikseen :)
Nyt syömään...
Olin pojan kanssa päikkäreillä ja tuolla tuo edelleen nukkuu meidän sängyssä..kolmannet unet tälle päivälle jo. Piti ihan käydä kurkkaamassa et kai se saa siellä henkeä ku on haudannut pään peittoon, mut sillai on kai turvallisen tuntusta kun on jotain kasvoja vasten.
Onni vierastaa edelleen ja on vierastanut meidän omaa terkkaria kait 3kk lähtien. Vierastaminen on todella vaihtelevaa ollut, välillä hymyilee ja juttelee heti kaikille ja välillä sit tulee heti itku.Välillä ei kestä olla hetkeäkään esim lattialla yksin jos minä tai mies mennään käymään vaikka vessassa.
En usko että Tiitisen kannattaa olla huolissaan, vierastaminen voi tulla myöhemminkin, eikä kaikki edes vierasta pientä ujostelua enempää.
Jadmiras, minne Karkkilasta pääsee bussilla? Varmaan tapaamiseen ei niin suoraan pääse kukaan, etteikö jotain kulkuneuvon vaihtoa tulisi jossain.. Mulle tuli myös mieleen Hämeenlinna, jonne Helsingistä ja Turusta pääsee junalla alle parissa tunnissa. Mulle itelleni käy junaillen joku max 2h matka mihin suuntaan vaan, ei ois ees paha. Meiltä kotoa rautatieasemalle on jotain vajaa tunti matkaa.
Onni saa huomenna vieraita, mummu ja pappa tulee muutamaksi päiväksi. Koitetaan miehen kans käydä ekaa kertaa jossain kahdestaan kun pitäis elokuussa hääpäivää päästä kumminki juhlistamaan kaksin.. Pientä treenausta Onnille siis, sekä varmaan meille kans.;)
POika taitaa heräillä kohta, nälkäkin varmaan.
Omppulin äiti & Onni 6kk+
Me edellee kuolataa ja järsitää. Kyl se siält sit jossai vaihees. Esikol ei ens meinanu millää kans tulla ja sit plopsahteli ku sienii sateel :) Ja siel 8kk hammaslekuris oliki jo 8 hammast.
EMMULI: Se muokkaus-sivu näyttää iha tyhjäl, mut rullaa rohkeest vaa alaspäi ni siält se tupsahta :) Muksaa jos muksat on tarttunu, käyttöön vaa :D
Ei mitää tekemist, iha umpitylsää!! Esikoine on jatkuvasti pihal. Vauvaki oli äske melkee 5h ku nukku vaunuis. Ihme ko pitkäst aikaa maistu tollaset unet. Ittee ei huvita men ulos kattoo ku esikoine painuu pisi pitki pihaa... Ei oo seuraa ja mä tuu pia hulluks ku oon nii yksinäine!!!
takavasen ja vanhat Salkkarit kutsuu taas,
Marle
Meillä ei hampeleista vielä hajuakaan - eikä varmaan muutamaan kuukauteen, mikäli vanhat merkit pätee tässä ja uusinkin vauveli saa hampaat samassa iässä kuin isommat (noin 8kk).
Tylsää on täälläkin... Matti nukkuu ja kolme isompaa ovat Tuurissa tivolissa. Minä täällä vetelen marinoituja valkosipulin kynsiä suoraan purkista. *Huokaus* Minäkö vielä pari päivää sitten epäilin raskautta... Siis ensin puoli purkillista appelsiinimehua, tytön riisikakkuja kuivana paketista luumusosepurkin pohjat ja puoli purkillista marinoituja valkosipulin kynsiä... No, eipä tarvi enää epäillä. Eikä sen puoleen ihmetellä, jos alkaa öklöttää, mutta kun nuo on niin hyviä!
Väsyttää ja kaikenlaista piti muka tehdä, kun isommat ipanat on pois jaloista pyörimästä... Akvaariosuodattimen peräti olen putsannut ja vaippapyykit ripustanut. Kukahan viitsisi viikkailla pyykkejä?
Meillä on täällä kiljuttu ja päristelty oikein urakalla pitkin päivää, poika tuntuu olevan innoissaan, kun kerrankin on ainoa lapsukainen. Nyt viimein malttoi uinahtaa vähän pidempään. Ei, kyllä mun nyt pitää hilata itseni liikkeelle, pyykkivuori kutsuu valloittajaa.
Tänne ei sen kummemmin mitään kovin uutta tai jännää kuulu. Sitä samaa mitä viimeviikollakin ;)
Kovasti tyty haalautuu konttausasentoon ja siitä vähän yrittääkin liikkua muttei vielä ole täysin tajunnu mitä pitää oikeasti sitten tehä että eteenpäin pääsee. Pakki pelaa paremmin, mutta kyllä saa kattoa mihin suuntaan tyty haalautuu. Aamulla oli nuolemassa olkkarin pöydän jalkoja...
Onnea Oonalle hampaista! Samoten muille joilla niitä on tulossa/ tullut. Tyty kovasti kuolaa ja jyrsii ikeniä, muttei mitään ole näkyny. Tissieni vuoksi toivon, ettei ihan heti tuliskaan.. Vai te joilla kokemusta on, järsiikö vauva tissit kun hampaita tulee? Eipä kyllä ikenilläkään puristele, että tuskin hampaillakaan sitten? Vai?
Tapaamista olette suunnitelleet. Taitaa tuo tapahtua niin kaukana, ettei meikäläisen rahkeet riitä osallistua. Täältä periferiasta on niin pitkä matka joka paikkaan, etten kehtaa lähteä ajelemaan. Mukavaa kyllä olis. Että jos vaikka Ouluun olisitte tulossa, niin sinne ehkä jaksasin ajaa. Ei tarttis varata ku puoli päivää.
Oliko jossain vaiheessa facebook ryhmästä puhetta? Siihen voisin liittyä kun välimatka ei siihen kovin vaikuta.
Sitä mä tulin kysymään, että oletteko juottaneet maitoa nokkamukista? Kun meillä neitikäinen on unohtanut tuttipullosyönnin jalon taidon, niin sitten kun on nokkamukista vähän oppinu juomaan, niin mitenkähän olis? Viikonloppuna mies nukutti tytyn, niin ei tuttipullosta huolinu juuri ollenkaan. Tänään kun mä olin rentoutumassa kasvohoidossa oli äiti lypsymaitoa juottanu ja suurin osa oli kuulemma päätyny harsolle, mutta siis nokkamukista vettä oli aika paljon juonu.
Kun mulla olis lauantaina naistenilta, niin sitä mietin, että voinko jättää tytyn.. Vaikka en epäile hetkeäkään etteikö mies pärjäisi ja saisi tytyä nukkumaan ja syömään. Tässä kun pähkäilin, että lähteäkkö vaiko eikö, niin mies kyllä patisteli lähtemään. Oon vaan ollu kotona NIIN KAUAN käymättä missään ja kiinni neitikäisessä, niin jotenkin tuntuu vaikealta ja tulee huonoäitiolo jos lähen viihteelle... Vaikka tiedän ettei pitäis!
Päivän toiset päikyt kuulostaa päättyneen. Ekat oli kl 8.30-12 ja tokat 16-17.50 Aika hyvin :) Viimeset kolme yötäkin nukuttu kertaakaan heräämättä! Ihanaa! Toissayönä 12 tuntia putkeen. Jotaki luksusta tähänki arkeen vaikka silti mulla väsyttää ihan perskuleesti.
Ahistaa se töihinpaluukin kun sitä nyt pitäny miettiä. Kuulemma pitäis hoitopaikkaakin alkaa hakemaan että olis mahikset saaha minne haluaa. No, en tiiä ainuttakaan hoitopaikkaa täällä niin ei kai mitään erityistoiveitakaan ole.. Mutta aika jännää että puoli vuotta etukäteen pitäis hakea!
Näin isoapomoa, niin se kyllä sano, ettei vielä kannata töihin palata. Sitten sano että hällähän ei kärsis niin sanoa, mutta kun vauva on niin pieni. Eli mulla on vissiin hyvä sijainen vai mitä tuosta päättelis ;)
Ei taas järkevää asiaa niin häippäsen viihdyttää tytyäni.
Hömppä
Muoks. Katjalahille piti tulla tuosta pyykkivuoresta, että kun äiti oli täällä päivällä niin olis halunnu ottaa meidän pyykit mukaan ja pestä. Oli kuulemma eilen pessyt kaikki pyykit ja kaipas lisää! Eikä meilläkään kyllä ku max kaks koneellista ees ollu korissa :D Semmosta se on ku viimesinkin lentäny pesästä :D
Karkkilasta Saloon ei pääse edes vaihdolla, pitäis ensin saada kyyti jotenkin Saukkolaan, niin sieltä menisi bussi Saloon, mutta sitten taas, mistä sen kyydin sinne Saukkolaan sais, kun ei täältä mene bussia sinnekään, vaihdollakaan..:(
Meil ei viel päristellä ja kiljuminenki on nyt jääny vähän taka-alalle, ku on tullu niin paljon muita uusia taitoja. :)
Jee, mä oon haaveillu ihan sikana tän talon noista alakerran asunnoista ja nyt sellanen olis sitten vihdoin viimein vapaana, kolmio, samanhintanen ja kokonen ku tääkin, mutta suurin plussa, siinä on oma takapiha!!!!! Eikä tarvis enää noita rattaita repiä ees taas noissa rapuissa. Se asunto on vaan peilikuva tästä nykyisestä, mutta muuten ihan samanlainen. Oon niin tohkeissani tosta ja laitoin jo hakemuksenkin vetämään. Se on itseasiassa ollut kuulemma jo 2kk vapaana, mutta vasta nyt sen huomasin. :D Toivon ettei kukaan muu olis sitä hakenu ja et pääsis pikimiten siihen muuttaan. :) Helppo olis muuttokin, kun samassa talossa kuiteski ja vaan kerroksen alempana. :)
Nyt huippumallia kattoon.
Tapaamisesta, kun joku ehdotti Hämeenlinnaa niin sitten miekin tuun tuon pikkumiehemme kaa tai sit, jos Marlene ottaa esikoisen niin sit miekin voin ottaa :)
Sitten piti sanoa, että mua ottaa niin päähän, kun nyt pari viikkoo on jo ollut oma maito vähenemässä ja sitten oon jo luovuttanut ja antanut nannia.. on tosi surullinen olo imetyksen loppumisesta :( Mut toisaalta, jos näitä öitä sais paremmaks, niin se ois hyvä.. kun on heräilty vieläkin noin kymmenisen kertaa yössä ja poitsu kokoajan ois tissil... Mut silti se ottaa päähän, kun imetys loppuu.
Emmuli
Muokkauksen testaus.. joo sie alhaallahan se oli, kiitti Marlenelle avusta :)
Hömppäkö kysyi maidon juottamisesta nokkamukista..? Meillä on nyt pari kertaa testattu, ja hienosti toimii! Meil on nuo Ainu mam taikamukit, ja poika juo vettä ihan silmät loistaen siitä... :) Tuttipulloa ei oo siis missään vaiheessa huolinut. Nyt sit pari kertaa pakastemaidot juonu nokkiksesta kun iskä antanut, ja hyvin meni:) Kokeile ihmeessä!
Tapaamispaikka, niin kyllä tuo hml passais mullekin:)
Niin ja neuvolajuttujen yhteydes piti kertoa mut unohtui, että terkka katsoi tänään pojan suuhun niin olis hänen mukaasna tulos ylöskin ihan just etuhampit kun ikenet on niin turvonneet! Huh miten noita nyt pukkaa! Alhaalla on siis jo kaks ihan kunnolla esillä - tänään testattiin uutta hienoo hammasharjaa mikä saatiin neuvolasta:) Ihan hassuna oli poika, mut avasi kyl suun:) Mut jos ylöskin tulee hampit pian niin sit alkaa tosissaan pelottaa imetys... kun kaks hammasta alhaallakin sattuu jo vietävästi!
Illanjatkot kaikille:)
Kahden alaetuhampaat kaveriks puhkes siis yläetuhammas. Huomasin kun neiti alkoi kesken ruusunmarjasoseen syönnin NARSKUTTAMAAN hampaitaan! Samalla irvisteli, ja itsekin ihmetteli, et mitä tapahtuu. Sit ei enää syöminen onnistunutkaan, ku ei saanut lopetettua narskutusta.. Muutenkin on päivä mennyt taas kitisten ja huonosti nukkuen, joten vois johtua hampaasta.
Meillä ei ole tuttipulloa edes testattu, ja pari päivää sit ostin sen mam taikamukin. Neiti ei ymmärrä siitä yhtään imeä, vaan pureskelee vaan.
En nyt enempää kirjoittele, koska hyvä jos tän saan lähetettyä - netti ei toimi, mut sain jonkinlaisen yhteyden miehen kännyn kautta.. hidas kun mikä! =)
Onnea minnille ja tiitisellekin hampaista. :)
Ainakin Emmuli ja Tiitinen mun lisäksi oli hml:n kannalla.
Emmuli, muistan kans tuon tunteen kun tiesi että imetys alkaa olla lopuillaan. Onni oli sillon 4kk ja ei millään enää malttanut syödä, välillä sai pikkuisen syötettyä, mut sit yks päivä vaan tajusin et tää on nyt viimeinen imetys kun maitokin alkoi olla jo ihan lopussa. Tuli kyllä suuri haikeus. Toivottavasti teillä yöt helpottuu kuitenkin!=)
Jes, me saatiin vihdoin sellanen syöttötuoli jota ollaan etsitty. Siis ihan perus ja puinen. Saahan noita kaupastakin, mut haluttiin ostaa käytettynä kun aiotaan pistää siihen uutta väriä pintaan et sopii meidän pöydän kanssa paremmin yhteen. Meillä on tollanen 30-40-luvun ruokaluryhmä niin ei sen kanssa muutenkaan sovi ihan uutuuttaan kiiltelevä tuoli..=)
Onni oli eilen hinannut itsensä polvilleen niin et piteli meidän tv-tason hyllystä käsillä ja maisteli sitä ylempää hyllynreunaa. Ressukka säikähti vaan ku mua alkoi naurattaa niin en kerenny kuvaa ottaa. Kavereiden muksu joka muutaman päivän vanhempi, oli nyt oppinut istumaan ja sit nousi koko ajan mut keikahtaa aina selälleen. Melkonen vahtiminen kyllä alkaa pian, nyt vielä uskaltanu suht huoletta jättää hetkeksi yksin. Meillä onneksi keittiöstä näkee olkkarin puolellekin niin voi pitää silmällä vaikka koittais jotain tehdä siellä.
Poika kait kohta heräilee kun nukkunut jo tunnin partsilla, täytyy ennen sitä kurkata peiliin ja kattoo onko mitää tehtävissä ennen ku lähdetään ulkoilemaan ja asioille.=D
Omppulin äiti & Onni 6kk 1vk
Voi kun oli ihanaa olla häissä.=) Oli kirkkohäät ja melkein tuli itku itselläkin, on se vaan niin liikuttavaa. En olis itse kyennyt menemään kirkossa naimisiin, olisin itkenyt vaan.=D Meillä oli siviilivihkiminen itsellä viime kesänä. Onni tykkäs kun näki paljon ihmisiä ja oli todella reipas koko päivän.
Tapaaminen voisi muakin kiinnostaa, riippuu tosin paljon paikasta. Meillä ei sitä autoa ole, niin paikan pitäis olla sellanen mihin pääsee esim junalla.
Just keitin pojalle lisää ruokaa kun edelliset alkoi olla lopussa pakastimesta. Kyllä nyt taas pärjää vähän aikaa kun kattilallisen teki. =) Huomenna ajattelin vielä tehdä jotain pasta bolognese tyyppistä kokeeksi niin tulee vähän vaihtelua.
Mulla on ollut eilisestä illasta saakka todella kuvottava olo jostain syystä. Ihmettelen vaan että voiko lasillisesta viiniä ruuan kanssa tulla krapula..? Kai sekin mahdollista on sitten. Mikään ruokamyrkytys ei varmaan oo kyseessä ku ei oo ku paha olo. Raskaudesta ei varmaan voi johtua, kun jos olisin raskaana niin se ois niin alussa ettei varmaan vielä oireilis. Toivon kyllä kovasti että olisin jo.=) Pidin eilen sylissä vastasyntynyttä ja tuli vaan entistä kovempi vauvakuume.
Meillä isi ja poika nukkuu.. Isi täytyis varmaan vielä herätellä, mut Onni sais nukkuakin kun mua itseänikin houkuttais jo yöunille meno vaikka kello vasta vaille 20..
Me saadaan alkuviikolla vieraita ja aiotaan tehdä yhdessä vaikka mitä. On sit vähän ku ois lomalla =D Toivottavsti säät suosii. Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!
Omppulin äiti & Onni 6kk+