Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TAMMIVAUVAT 2009 heinäkuun alkuun!

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti raskaus sujuu hyvin.=)

Piti vielä kommentoida kysymykseen siitä mitä vauva touhuilee itsekseen. Meillä Onni on jo jonkin aikaa viihtynyt lattialla pidempiä aikoja ja yleensä maistelee ja jäystää lelujaan sekä kaikkea kiellettyä koittaa telkkaritason alahyllyltä ottaa. Nyt kun liikkuu jo enemmän, niin menee paikasta toiseen ja tutkiskelee nurkkia, huonekaluja yms. Välillä nousee kontalleen keikuttelemaan eestaas. Huomaa, että tykkää touhuilla itsekseen, kun joskus menee ottamaan syliin niin haluaa takas lattialle.

Pyöriikö muiden vauvat miten paljon? Onni kiepsahtaa selältä mahalleen aina samantien, eikä halua kääntyä itse takas selälleen, mutta joskus "lentää" selälleen vahingossa. Jossain vaiheessa teki muutaman pyörähdyksen, mutta se on nyt jäänyt.

Käytättekö muuten vauvojanne suihkussa? Tuli mieleen kun yks kaveri päivitteli et ei vauvat tykkää suihkussa käynnistä, mut Onni kyllä tykkää ihan kamalasti. Käydään yleensä joka toinen kerta kylvyssä ja joka toinen suihkussa, vähän tilanteen mukaan.

Mut voispa painua nukkumaan, Onni herättää tasan tarkkaan kuudelta taas.=)

Omppulin äiti & Onni tänään 6kk

Vierailija
2/70 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Oona ei pysy enää lainkaan selällään, vaan koko ajan pitäis olla mahalteen ja lattiallekin kun selälleen laittaa, ni samantien kääntyy. Sama kun vaihtaa vaippaa, niin koittaa koko ajan kääntyä mahalleen. :)

Meillä käydään kanssa joka toinen kerta suunnilleen suihkussa ja Oona ainakin tykkää kovasti. Kylvyssä on alkanut nyt kauheesti läiskimään vettä joka puolelle, eli siinä kastuu myöskin kylvettäjä. :)

Niin, suihkussa kun ollaan, niin Oona on mulla sylissä ja mies suihkuttelee ja pesee häntä.

Oona tosissaan on alkanut viihtyä nyt enemmän yksikseen lattialla, pyörii siinä matollaan ja heittelee lelujaan ja maistelee niitä. :) Ryömintääkään ei ole nyt hetkeen näkynyt, enemminkin nyt vaan pyörii ympyrää. :)

Nyt nukkumaan.

Jadmiras ja Oona 5.5kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti mää nyt muistan kaiken mihin mun piti kommentoida ku olitte olleet ahkeria, ku olin päivän pois koneen äärestä maalla. :)

Ronjuska: Onpas teidän muksulla tukkaa!! Kallella on nimeksi pari haiventa, mut että ihan ponkkarille asti. Huh, huh! :D Jännä, ku mulla on ollu heti syntyessä kauhee tukka, mut ei oo kyllä sitä Kalle periny.

Sinä olit miettiny vissiin sitä, että voiko syyä liikaa vauva. Meillä ainakin Kalle laittaa suun suppuun eikä enää auo sitä, jos ei enää halua. Sitte kääntää pään pois ja alkaa ähiseen ku on niin täynnä, että enpä usko, että vauva söis liikaa. Joskus saa houkutella syömään sen viimeisen lusikan lautaselta jollain hassuttelulla, mut en usko, että lapsi söis hassuttelunkaan myötä enempää jos ei oikeasti jaksa enää. Jostain luin, että vanhemmat voi kyllä pilata lapsen kylläisyyden tunteen, jos aina tuputetaan vaikka toinen näyttää selvät merkit, että "ei enää, kiitos".

Meillä syyän nyt näin yleensä: klo5-6 tissi, 10 kasvissose, 12-13 tissi, 14-15 puolet kasvista ja puolet hedelmää, 17 tissi, 19-20 puuro, missä makuna lusikka kaks hedelmää tai marjaa, 21-23 tissi ja sitte yöllä tissillä jotain 3-6 kertaa. Joskus melkein kaikki "päivätissit" jää pois, ku ei Kalle malta olla aina. Nyt oon saanu vähä malttia häneen jollain korulla mun kaulassa mitä saa sitte poju räpeltää samalla ku syö. Ens neuvolan jälkeen varmaan aloitetaan sitte neljäs sosekkin päivään, että hedelmästä tulis vaan välipala ja ois kaks kasvissosetta päivässä +puurot. Ja vettä juo aina soseiden kaa sitte.

Marlene: Minä ihmettelin tuota, ku 4kk soseissa on 3 ainetta sekasi...jos menis 1-2 ainetta per viikko, niin eihän noita ehdi edes maisteleen jos yksitellen kaikki ottais! Minäki oon antanu sekoituksia silti ja ei oo tullu mitään. (paitsi mango ja persikka ei käyny)

Jadmiras: Onnittelut Oonan hampaasta. :)

Repuista nyt ollu puhetta...Minäki nyt ajattelin alkaa katteleen liinan lisäksi jonku kantorepun. Se viidakko on vaan yhtä loputon ku kaikki muutki lastentavarahankinnat! Mää veikkaan, että mulla on siksi kipeytyny hug-a-bubista, ku aika kierteillä ollu selästä se ja sitte oon tehny liian löysän sidonnan. Ja mulla on myös kyllä ihan jumissa hartiat ku tulee sellaisia noidannuoli tyyppisiä vihlontoja, ettei hetkeen pystyy liikkumaan ku niin sattuu eikä voi kääntää päätä mihinkään suuntaan. Hierojalle mars siis! :)

Nyt Kalle heräs partsilta, joten pitää lopettaa...

Fannille vielä onnittelut ja toivotaan, että kaikki sujuu nyt hyvin loppuun asti!

Amelie ja Kalle

Vierailija
4/70 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat neidit ovat päikyillä :) Haettiin juuri Ida mummilta, hää oli mummin kanssa eilen Särkänniemen huvipuistossa ja meni siitä vielä yökylään :)

Fanni, hienoa kuulla että raskaus jatkuu :)

Minä olin se joka ei saa Manducassa sitä niskaremmiä kiinni. Saisin kyllä jos Emma ei ole kyydissä, sen verran kädet kyllä taipuu ;) Mutta kun Emma on kyydissä niin pelkään että tippuu kun oikein kurotan. Jos tänään vähän katsoisi niitä remmejä ja säätäisi niitä. Mies on tähän asti aina auttanut siinä, mutta eipä tuokaan ole aina kotona.

Jadmiras, meillä Ida on tehnyt aina noin viikon ruokalakon kun hampaita on tullut. Eka tuli 9kk iässä... Jatkoin vaan soseiden tarjoamista ja söi sen verran kun söi. Jossain vaiheessa ne ruokahalut aina palasivat. Tämän ikäisethän pärjäävät kyllä muutamia päiviä pelkällä maidolla :)

Me mietittiin eilen miehen kanssa, että mitähän sitä tekisi koko illan, kun Ida ei ole kotona. Nooh, ei tarvinnut paljon miettiä kun Emma piti huolen siitä ettei tehty mitään muuta kuin kanniskeltiin vuoronperään neitiä. Emma heräsi klo 18 päikyiltä ja 2h huusi ja kiukkusi. Klo 20 onneksi nukahti yöunille :)

Emma viihtyy lattialla tosi vaihtelevasti. Sitterissä ei jaksa kauaa olla. Selällään ei viihdy yhtään. Mahallaan viihtyy yleensä aamusta tunnin verran, peruttelee pitkin ja poikin ja pyörii navan ympäri. Päivällä ei viihdy juurikaan ja illalla jonkin verran jos Ida touhuaa vieressä. Mutta aikaslainen sylikissa neidistä on tullut. Toivottavasti helpottaa kun oppii konttaamaan. Tai no, sitten varmaan kontataan ja itketään äiten perässä ;)

Emma on nyt taas syönyt pari päivää ihan normaalisti. En sitten tiedä mistä se syömättömyys johtui. Hampaita ei ainakaan näy ja mittari näyttää edelleen ulkona varjossa +27.

Miehellä alkaa huomenna loma ja kovasti tässä pähkäillään mitä tehdään. Ainakin Viikinkisaaressa käydään, kun siellä on jotain lasten päiviä. Mummeli haluaa viedä Idan Särkän eläinpuistoon. Ehkä mennään koko perhe myös Puuhamaahan :) Savoon pitäisi myös suunnata mun mummille ja kummitädille...

Taidan käydä itsekin vähän pitkäkseni :)

MiaMik ja Emma 5kk

Vierailija
5/70 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömisestä mä vielä, niin tänään Oona on syöny kanssa aika huonosti, mutta liharuuan sain sille syötettyä päivällä aika hyvin, veti melkeen koko purkin, tosin aina välillä sai houkutella aukamaan suun. :)

Meilläkin on nyt vaunut muutettu rattaiksi ja siinä neitikin viihtyy paljon paremmin, kun näkee vähän ympärilleenkin. Tosiaan onhan Oona siinä aika pienen näkönen, mutta laitoin kaksi peittoa siihen alle ja selkänojalle, että olis vähän sopivampi. :)

Ihania ilmoja on kyllä nyt ollut, mutta nyt luvattiin jo viileämpää. Periaatteessa ihan kivakin, ettei koko aikaa oo niin kauheen kuuma. Täällä sisälläkin on tosi kuuma vaikka ois ikkunat ja ovet selällään..

Oona on muutes alkanut nyt päivä päivältä keikkumaan konttausasennossa enemmän ja enemmän, tosin ei lattialla, mutta mun ja miehen sängyssä, sekä omassa sängyssään. :) Tai no kyllä se joskus lattiallakin, mutta harvemmin.

Mites muuten, koska täytys viedä vauva ekan kerran hammaslääkärille? Onko siinä joku tietty, että sitten kun on yksi hammas tullut, vai kutsutaanko sinne erikseen vai mitä hä???

Vitsit kun itekkin haluis käydä kaikkialla nyt kesällä, mutta ongelmana vaan, että miehen kesäloma loppui jo, eikä se oo vielä saanu aikaseks ostaa autoa. Eikä se suostu ajamaan pitkälle, tai sellasseeseen paikkaan, missä ei oo ennen käyny..:(

Oon yrittäny sille puhua, että pitäis nyt sitten sen isyysloman kesän aikana, mut "en mä haluu pitää mitää isyyslomaa"..Ei muutenkaan suostu olemaan Oonan kanssa mielellään, melkeen pakottaa saa, eikä ikinä oo ite sanonu, että haluis olla Oonan kans.

Sitte ku mä haluisin vähän omaa aikaa kavereitten kanssa, ni mies ei suostu Oonan kanssa jäämään, tai sitten soittelee ihan koko ajan perään, että tuu jo. Mutta onneks mun yksi hyvä ystävä käy mielellään Oonan kanssa aina välillä parin tunnin kävelyillä, niin saan hommailla kotona kaikkea kivaa ihan yssisseni. :) Yleensä vaan lösähdän sohvalle kattoon telkkua, tai sitten meen oikeen pitkään suihkuun tai siivoilen. Oikeestaan ihan päivästä kiinni.

Mies kun edelleen on sitä mieltä, että hänen töissä käyminen on paljon rankempaa, kun mulla täällä Oonan kanssa. Kuvittelee, että mä saan täällä vaan päivät pitkät nukkua ja "lomailla" ja tehä mitä haluun. Vastaa kaikkeen aina vaan "mut mä käynki töissä"...Muutenkaan meijän suhde ei kovin hyvin mee..

Anteeksi nyt vain oma napaista valitusta, mut helpottaa kirjottaa. :)

Jadmiras ja Oona 5.5kk

Vierailija
6/70 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jadmiras, meilläkin Onni on syönyt huonosti ja just liha maistuu parhaiten.=) Varmaan helteet on tehneet tuon ettei oo maistunut. Tänään aamulla isi oli antanut Onnille puuron niin oli syönyt kaiken.

Neuvolasta varmaan sanotaan sitten kun ois aika mennä hammaslääkäriin, ellei sieltä sit tuu kutsua. En tiedä, mut on jääny sellanen mielikuva et joskus 1-1,5v ois se eka käynti..????

Toi on jännä et jotkut miehet pitää lastenhoitoa helppona ja lomailuna tai kotona laiskotteluna. En tiiä ajatteleeko mun mies kans joskus niin, vasinkin jos kotona ei olla tehty joku päivä mitään vaan on samat tiskit pöydällä ja sekaista joka puolella. Mut se on kyllä huomannut itsekin, et aina ei vaan onnistu se mitä on aikonut, jos lapsi vaikka huonolla tuulella tai sellasella tuulella et haluaa olla sylissä koko ajan. Meillä isi on 2kk kotona tossa loppukesästä niin ajattelin jättää pojat keskenään joksikin päiväksi ja katsotaan kuin menee. =)ja hyvin niillä luulis sujuvan, mies ollu alusta asti mukana kaikessa Onniin liittyvässä niin paljon kuin mahdollista. Toivottavasti Jadmiraksen mies hoksaa kuin ihmeellistä ja arvokasta oman lapsen kanssa vietetty aika on. =)

Onni nukkuu kans huonommin ku on kuuma. Onko hyviä VINKKEJÄ?

Eilen kun se tuolla sängyssä illalla kitisi ihan puoli unessa, niin siirsin toiseen päähän sänkyä jossa viileämpi lakana ja sit nukahti samantien.

Nyt täytyykin alkaa pakkaamaan kasseja yms. sillä mennään häihin lauantaina. Tänään jo lähdetään ja sit häistä ajetaan omaan kotiin nukkumaan kun saatiin auto käyttöön (onneks vaan lyhyt matka, n.50min). Ei oikein houkuttanut koko suvun yhteismajoitus kun sit pitkin yötä ja aamua alkaa kännistä porukkaa valua nukkumaan.. ei tartte Onnin vielä joutua kärsimään viinasta!

Ompelin Onnille juhliin mustan pellavahaalarin et ois juhlava, mut helteelläkin mukava päällä.=) Ja kravatti on kans, samanlainen ku isillä.;)

Mukavaa viikonloppua kaikille ja nythän taitaa kuumuus vähän helpottaa, jospa ruoka ja unet maistuis taas paremmin.

Omppulin äiti & Onni 6kk 3pv

Vierailija
7/70 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä seki ilostuttaa ku alkaa jo nenän alune olee kipee ainasest niiskuttelust. Kirotut allergiat :[

HAMMASLÄÄKÄRI meil on tääl aina 8kk iässä ja kutsu tulee kotii. Seuraavaks mun mielest sit 2v ikäsenä jollei ennen satu mitää tai oo muuta ihmeellist. Esikoisen kans käydää puole vuode välei ku sil on nii paljo sitä reikii aiheuttavaa bakteerii ja takahampais nii "syvät" ne pääliosat... Katotaa kui vähiksen kans sit käy.

RUOKA ei oo meiänkää vauval maistunu koko viikkoon oikee. Oisko syynä helle vai hampaat, tiedä häntä. Ei ees hedelmä oikee uppoo, maitoo ja vettä vaa. Noh, eile sitte päätinki, et en laita lautasel enä kovin paljoo ku aina saa roskii heittää. Lämmitetää sit lisää jos tarvii. Maitoo enempi ja ruokaa vähempi. Ei tuo nälkäseltä vaikuta vaik ei paljoo syökkää.

Rätisee kyl hampaitaa senki edestä :( Kauheet kitinät jatkuvasti ja sit se vaa yltyy ku alkaa väsy tulee. Unetki on ollu pari viikkoo iha hukas päivisin. Nyt torkkuilee pitki päivää monet pikku tirsat ku enne veteli yhet monen tunnin unet.

Sitte noista ITSE TEHDYISTÄ SOSEISTA kysymys. Oon tehny ain isompii satsei ja pakastanu. Sitte otan jäkiksee sulamaa ja sitte ko alan lappaa lautasel ni siel purkis on hirveesti vettä ja koko sapuska on aika litkuu. Et ei tulis mieleenkää enää höystää sitä maidolla... Onk teilläki vai mis kohtaa mul kosahti?? Soseutan aina keitinliemee ja maitoo ajattelin lisätä vasta ennen syömistä mut eipä oo tarvinu ku on nii vetelää ja hän ei ees tykkää vetelistä ruuista :(

Nyt mun pitää hilpasta. Sitteri vaikuttaa hyvinki tyytymättömältä taas, huoh. Onneks isäntä tulee koht ja mä pääsen kauppaa. Meni hallil vaa autoo tyhjentää... Hyvää viikonloppua kaikille!

Marlene ja vähis 5+kk

Vierailija
8/70 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on pakko linkittää tänne yks video Oonasta, kun toinen oli niin söötti tänään. :))

http://irc-galleria.net/view.php?nick=fgt-&image_id=106889295

Muokkaus: Tänään muuten Oona vetäs ekaa kertaa pitkään aikaan koko puurolautasen tyhjäksi ja lisääkin sain vielä hakea, tosin ei sitten enää paljoa enempää syönyt. :)

Vierailija
9/70 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukan viileempää =) Oikein kiva kyllä vaihteeksi. Meilläkin on ollut ihan hirveen kuuma makuuhuoneessa. Ihmeesti kyllä on kaikkia silti nukuttanut ihan hyvin. On se kyllä kumma tää Suomen kesä, kun ensin on +30 astetta ja sitten seuraavana päivänä 14 astetta. Oiskohan mahdollista saada jotain siltä väliltä =)

Meillä on kans se Manuduca. On kyllä hyvä. Enemmän vaan pitäis käyttää. Rodoksen reissulla se oli kyllä ehdoton. Ja kun laittaa henkselit ristikkäin niin on selälle tosi hyvä. Babybjörnin rintareppu saadaan lainaksi kaverilta, jos joskus tarvitaan. Mua kiinnostaa se lähinnä siksi, että siihen saa vauvan kasvot menosuuntaan.

Hammaslääkäri meillä oli eka kerran vuoden iässä tai se oli suuhygienisti ja nyt on kolmivuotiaana hammaslääkäri, mutta on kyllä kovin paikkakuntakohtaista.

Meilläkin on ruoka maistunut nyt hiukan huonommin. Jossain vaiheessa Hertta vetäs jo koko purkin, mut nyt menee noin puolikas. Kaksi kertaa päivässä olen antanut ja jossain vaiheessa aloitan puuron iltaan. Hampaita tuskin tulee, kun esikoisella eka tuli 10 kk iässä. Mut helteellä varmaan on osuutta asiaan. Ei sitä itselleenkään niin hyvin ole ruoka maistunut.

Oltiin neuvolassakin maanantaina. Uusimmat mitat oli 7120g / 65cm / 41,5cm. Soseet siis oli tehneet tehtävänsä ja paino oli lähtenyt taas nousuun. Muutenkin kaikki oli kunnossa. Korvien jälkitarkastuksestakin saatiin puhtaat paperit. Keskiviikkona käytiin vielä Tays:ssa tarkistuttamassa lonkat. Hertallahan oli ne lonkkavaljaat. Lonkatkin oli kunnossa, joten nyt on sitten kaikki hyvin.

Fannille onnea varmistuneesta raskaudesta!

Jadmirakselle tsemppiä miehen kanssa! Meillä mies kyllä onneksi tajuaa, että mulla on kotona ihan yhtä rankkaa ellei rankempaa kuin sillä töissä. Sai ihan omaa kokemusta tuosta lapsenhoidosta edelliskesänä, kun oli isäkuukauden kotona Helmin kanssa ja mä olin töissä. Kovasti oon yrittänyt saada miehen jäämään sitten joskus hoitovapaalle, mutta eipä ole onnistunut vielä. Aikaa tietty vielä on pehmittämiseen, mutta mies tietää miten rankka duuni on kyseessä.

Meillä viihdytään lattialla itsekseen aika hyvin. Tosin vaihtelevasti. Välillä ei ollenkaan. Hertta pyöriskelee kans kovasti. Kääntyy siis mahalta selälleen samantien kun laittaa mahalleen. Kyljilleen sitten kääntyy ja tavoittelee tavaroita.

Jepsis ja Hertta 5kk

Vierailija
10/70 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ku huomasin niin itse tehdyistä ruuista piti tulla kommentoimaan. Kyllä ne vaan vetistyy siinä pakastus-sulatus hommassa ja ite ainakin huomasin, että kun sen sitten lämmittää hyvin ja sekoittaa, niin on ihan samanlaista ku sillon tehdessä. Teen aina ite sillai et keitinliemen kanssa soseutan + lisää öljyä ja teen sen paksuista sosetta kuin onni syö. En siis lisäile enää maitoa sekaan ennen syöttämistä, alussa lisäsin maun vuoksi, et ois tuttua makua uusissa ruuissa.

Vierailija
11/70 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti tullut tekstiä, kiva lukea kaikkien kuulumisia. Yritän kommentoida jotain ja kertoilla siinä samalla sitten mitä meille kuuluu.

Emmuli, mietit minipillereitä jo jonkun aikaa sitten mutta vastaanpa nyt kuitenkin. Eli mulle myös sanottiin et pitäis heti olla luotettavia vaikka menkkoja ei oo tullukaan.

Amelielle onnittelut tulevasta talosta! :) Me ollaan kohta kaksi vuotta asusteltu omakotitalossa. Rakennettiin itse talo tänne maalle ja ollaan kyllä viihdytty tosi hyvin. Pihatyöt on vieläkin kyllä kesken ja ainahan sitä hommaa riittää mutta silti.

Meillä kääntyillään myös ahkerasti, reilu viikko sitten oppi kunnolla kääntymään selältä mahalle ja se on nyt sitten kivaa. Usein kyllä alkaa mahallaan kitistä eikä jaksa kääntyä itse takaisin vaikka osaa vaan alkaa huudella apua. Muutaman kerran on pyörinyt itsensä pois leikkimatolta ja siinä sitten ympyrää menee mutta eteenpäin ei vielä. Pylly on pystyssä ja tahto eteenpäin olis kova.

Meillä ei vielä tuota pomppimista harrasteta, mistä olitte kirjoitelleet. Seisomisesta Venni tykkää ja siinä katsella.

Ensimmäinen hammaslääkäri on täällä myös tuolloin 8kk iässä. Anoppi on hammashoitajana joten on jo moneen kertaan ehtinyt asiasta puhua. Hammasharjojakin on jo kaksin kappalein odottamassa käyttöä. Olen ymmärtänyt että tuo eka käynti on suuhygienistille ja siellä lähinnä kurkataan suuhun ja ohjeistetaan vanhempia hampaiden pesemiseen, koska eihän kaikilla ole välttämättä yhtään hammasta vielä tuolloin suussa.

Me ollaan nyt viikon verran syöty kaurapuuroa ja eilen annoin myös illalla ensimmäisen kerran. Olen tehnyt ihan Nallen pikakaurahiutaleista ja sauvasekoittimella hienontanut hiutaleet etukäteen valmiiksi rasiaan. Yleensä teen mikrossa yhden annoksen ja syön sitten itse loput mitä Venniltä jää. Laitatteko puuron joukkoon hedelmäsosetta? Olen nyt toistaiseksi antanut pelkkää puuroa ja mietin että parempaahan se varmasti olisi jos laittaisi vähän sosetta joukkoon.

Nyt syödään siis kiinteitä niin että aamulla puuro, lounaalla kasvissose, päivälliseksi hedelmäsosetta ja illalla puuroa. Ja tissiä sitten kun siltä tuntuu. Olen miettinyt että jos lihan nyt sitten kohta aloittaisi. Joko kaikki muut on lihan aloittaneet?

Aluksi tein kasvissoseet itse, mutta ne ei oikein Vennille kelvannu, joten nyt ollaan sit syöty kaupan soseita kun ne uppoo paremmin. Mulla hieman huono omatunto tästä, että kaupan ruokia syödään mutta ei kai sillä väliä. Kai sitä jossain vaiheessa opitaan sitten kotiruokaakin syömään.

Meillä on myös tuo Manducan kantoreppu ja on tuntunut tosi hyvältä. Liian vähäiselle käytölle on vaan jäänyt, täytyisi alkaa enemmän käyttää.

Hyppykiikkua olen miettinyt, että se voisi olla kiva. Onko jollain kokemusta? Minkä ikäisenä sitä saa alkaa käyttää?

Jadmirakselle jaksuja miehen kanssa. Mä myös juuri eilen palauttelin miestäni maan pinnalle, että en ole mikään kotiorja vaan hän voi myös osallistua kotitöihin. Tuntuu että kun olen kotona päivät, niin se automaattisesti tarkoittaa että teen myös kaikki kotityöt. No jospa meni perille ettei tartte uudestaan muistutella.

Tässähän tätä taas tulikin, kauhea romaani..

Rentouttavaa viikonloppua kaikille!

Hanski ja Venni 5kk 10pv

Vierailija
12/70 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

AMELIEko se oli talon ostanu? Taisin unohtaa onnitella! On se vaa kiva vaik siin tosiaa ain pikkupuuhaa riittääki. Meki ostettii viime syksynä tää ihka uus talo. Sitä enne asuttii kans ok-talos, mut se oli sairaa vanha ja iha hirvee... ostettii se purkukuntosena ja suunnitelma oli tehdä siitä ihan mitä halutaa. Mut kuten arvaatte, 300 neliöö purkukuntosta alko jossai kohtaa tökkimää vaik kuin oltii ajateltu iha mitä vaa :)

Me tei viime vkl kalasoppaa ja jauhelihakeittoo vauvalle ja niitä on sitte maisteltu. Riisii ja broilerii ostin pari purkkii ku en taida jaksaa ruvet sen kanan kans pelaamaa.

Esikol oli 8kk hammaslääkäril jo 8 hammasta joten tarkastus oli tarpeen :) Katotaa kui nyt käy.

Meil oli isommal joskus hyppykiikku ja kyllähä tuo siinä viihty jos ite möllötti vieres. Se vaa oli mun mielest ain vääräs paikas. Ois hyvä jos sen sais keittiön ja olkkarin välii jotenki... ei meil oo sitä enää enkä kyl ajatellu ostaa uuttakaa. Mut toi "rollo" on kyl nii ehdoton. Esikoine paineli sen kans jo 5kk ikäsenä menemää mut nyt ei mun tulis mieleenkää laittaa noin pientä siihen ;)

Meiän äijä on kans sanonu, et ei hänest varma ois jaksamaa tääl koto laste kans jos mä oisin töis. Vaik on toi nytteki ain ku pyytää, jos mul on vaik töitä tai kävin sillo viihteel. Ja onha tää rankkaa... jollei JADMIRAKSEN mies muute usko, ni laita lappu pöydäl mitä syödää millonki ja muuta ohjeistusta ja huudat ovelta heipat :) mee vaik shoppailee tai ottaa aurinkoo ;)

Nyt toi meiän jumppamatto alkaa pitää nii kovaa ääntä, et taidan mennä seuraks lattial. Massu on täynnä ruokaa ja mansikkakakkuu ku tein :P Pyysin naapurin emännänki maistamaa.

Heipat taasen!

Ja juu, muoks muoks: Kyl mä pistin isommal ainaki joskus puuron kans hedelmäsosetta. Maistuuha se ny varmasti paremmal ku pelkkä puuro !? Ja laitetaa välil vieläki, itekki ;)

Vierailija
13/70 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hanski: Meillä on hyppykiikku, muttei Oona vielä ymmärrä siitä yhtikäs mitään. Istuu siinä vaan ihan paikallaan ja lopulta alkaa kitisemään, kun haluaa pois. :D

Njääh, Oona heräs, pakko mennä. :D

Jadmiras ja Oona

Ei herännykkään.

Mies kyllä siis osaa Oonaa hoitaa ja tietää mitä millonkin syödään jne, mutta ei silti VIITSI antaa soseita, vaan antaa pelkkää maitoa jos olen poissa. Pitää Oonaa vaan sitterissä vieressään, kun itse on tietokoneella...Että sellanen..:/

Mutta siis kyllähän mä Oonan kanssa kovin tykkään olla ja mennä joka paikkaan, varsinkin nytten, kun se ei enään kauheesti kiukuttele mistään. Tosin tänään kun oltiin rannalla, niin suuttui kun en antanut laittaa ruohoa suuhun ja koko kotimatkan, jonka kävelimme, huusi vain rattaissa, niin oli pakko kantaa se sylissä kotiin. :D Ei siis pysy filtillä lainkaan, vaan koittaa koko ajan päästä hipelöimään nurmikkoa ja laittaa sitä suuhunsa. :D Kyllähän mä annan sen kokeilla sitä ruohoa, mutta suuhun en anna laittaa. :)

Mutta kyllä tuli kantoreppua ikävä!!! :D

Vierailija
14/70 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on taas tullu juttuja, kiva lukea:)

Meilläkin helle (tai mikä lie..) on vienyt pojalta ruokahalua. Ei meinaa soseet upota, pelkkää tissiä haluais vaan, ja juoda vettä nokkamukista. Se nokkis on kyllä meillä niin pop! :) Kun poika sen näkee niin jo on kitinät pois ja suu ammollaan ku pienellä linnunpojalla:D Ihana!

Jadmiras, munkin puolesta jaksamista miehen kans.. Tää vauva-aika kyllä tosiaan koettelee suhdetta, se on meilläkin huomattu vaik periaattees hyvin meneekin. Mut kun toista on vaikee saada tajuamaan omat tarpeet, ja sit sitä just helposti kuvittelee et kotona olis helppoa... Niinpä, kokeilee sit vaan ite olla pitkät päivät kotona ja pyörittää arkea! :) Mut hienoo miten Oona viihtyy sun kanssa kaupungilla ja rannalla ja vaikka missä! Meillä poika ei meinaa mitenkään jaksaa esim. köllötellä viltillä, kun oon nyt muutaman kerran käyny puistossa...

Mulla sitten alkoi menkat. Kiva ja ei kiva. Kiva siks että tosiaan toivoisin niin kovasti kakkosta heti perään... Toivon vaan et nyt kun menkat alkoi ja mahdollisuudet tuli todellisiks, niin mies ei yhtäkkiä ala haluta ehkäisyä takas. Mut jos haluaa, niin sit kai vaan yritän pitää kuumeeni aisoissa:) Ja sit ei kiva, eli en tosiaankaan muistanu miten kurja vieras tää täti on! Hohhoijaa. Ihan raato olo ja joka paikkaa kolottaa... Anteeks valitus.

Nyt meen telkun ääreen miehen kainaloon mässyttää suklaata ja sipsejä:) Ne ansaitsee kun on perjantai, poika nukkuu ja menkatkin vielä! :D

tiitinen ja poju 5kk 3pvää

Vierailija
15/70 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, hauska tuo Jadmiraksen Oona, kunnon mittarimato =). Tsemmppiä miehes kanssa.

Hieno Fanni, että raskaus jatkuu!! uudelleen synnyttäjällä se kohdunsuu tosiaan voi vähän raottaa varsinki ku eihän sun synnytyksestä niin hirveitä vielä oo! Mulla on ennen esikoisen syntymää (siis alkuraskaudesta lähtien) ollut se kohdunsuu väljästi auki mut mitään problematiikkaa ei raskauksien loppumetreille menemisessä oo ollu.

Me ollaan mökkeilty, tultiin yheksi yöksi kotio hakemaan vene mökille. Esikoinen ei haluais sinne takas ku siel on ötököitä.. Me tykätään hurjasti mökkeilystä, niin omalla ku vuokramökilläkin. Siis ei muualta olla vuokrattu ku sieltä Ahvenanmaalta. Nyt jo vuokrattiin ens kesäks ku löydettiin niin huisin kivat mökkipitäjät ja huisin kivat mökit! Nää on kyl mökit kaikilla mukavuuksilla mut varsinkin ku on vuokramökissä niin on ihan kiva et on noita mukavuuksia. Omilla mökeillä (siis kaks suvun mökkiä jotka vapaassa käytössä) täällä mantereella ei sit sähköä kummempia mukavuuksia oo mut en ees niillä sitä kaipaa.

Meil ei viihdytä ei sitten minuuttia pidempään itsekseen lattialla. Välillä saan esikoisen nakitettua seurustelemaan vauvan kanssa niin saan jonku ruoan hoidettua uuniin mut muuten se on sellasta kanniskelua. Et just oikeeseen aikaan osu miehen loma!! Ei tarvii yksikseen päivisin kanniskella ja manata tekemättömiä asioita =). Kovasti kans selältä heti vatsalleen kääntyy mut ei hiffaa kääntyä takas joten kiukku tulee melko pikasesti. Polvet on vauvalla ihan punaset ku nousee sillee polvilleen peppu ilmassa.

Meillä ei esikoinen syönyt lainkaan tuttia vaan peukun löysi noin 4kk iässä. No tää poika on totutettu túttiin mut nyt oon jo alkanu himmaamaan sen syöntiä. En oo enää viikkoon antanu lainkaan öisin koska se meni siihen et heräs itkemään, annoin tutin ja ku uni tuli ni tutti tippu. Josta sit seuras heti itku, tutti suuhun, uni ja tutti tippu ja taas itku.... yks yö olin ihan hepulin partaalla tän asian takia. No, nyt ei oo tuttia annettu. On se tuttiralli ainaki helpottanu.Mut kyl meil edelleen herätään melkosen usein yössä. Noin 2-3 tunnin välein ja tissille sit nukahtaa. Mut aikasemmin näiden lisäks oli toi tuttiralli. Oon vähän leikitelly ajatuksella et mitä tapahtuis jos imetyksen lopettais. hirveen kiva ajatus antaa maito tissittelyn muodossa mutta ihan hyviä lapsia tulee vaik se maito tulee korvikkeen muodossakin (esikoinen söi 4kk eteenpäin maitonsa tuttelin muodossa). Mut jotenkin en raaski lopettaa imetystä!! Vitsi että nainen voi olla pimee, mieluummin on sit väsynyt päivisin ku herää x kertaa yössä. Mut sit vasta harmittaa jos lopettaa imetyksen ja siltiki tyyppi herää muutaman tunnin välein.. Olispa kristallipallo!!

no menipä jaaritteluks.

Marlene, mä soseutan ne soseet ihan vaan sellasenaan. En laita edes keitinlientä koska höyrytän kasvikset ja sit vaan soseutan ja pakkaseen. Ja sen verran sulatus sit kuitenki notkistaa niitä, etten oo edes niihin sittenkään lisännyt mitään nestettä. Ja meidän sihtikurkku syö oikein mainiosti =).

Mä voisinki noita kauraryynejä alkaa soseuttaa koska oon nyt antanut niitä muksun vauvapuuroja mut koska esikoinen syö puuroja aamulla niin olishan se helppo tehdä molemmille samaan aikaan samaa puuroa.

No ni, nyt öitä!!

Hantsa ja VV 5kk 8pv

Vierailija
16/70 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulumisia täältäkin. Mitään erikoista tosin ei ole luvassa =).

Edelleen täysimetyksellä mennään, Ida tulee ensi viikolla 5 kk. Yöt ovat olleet taas pari viikkoa risaisia muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. Äiti ei kuitenkaan ole kovin väsynyt, ihme kyllä, vaikka tavallisesti herätään n. 2 tunnin välein läpi yön. Pieniä makuannoksia meillä on jo nautittu. Meidän neiti kun kasvaa hurjasti maidollakin (4 kk jo 8.8kg ja 67cm, nyt varmaan yli 9kg), mitä mahtaa tapahtua kun saa muutakin sapuskaa? Vähän samanlaisia ajatuksia kristallipallosta kuin Hantsallakin. ;-)

Meillä päiväunet menivät puihin jokin aika sitten, nyt neiti nukkuu vain 45 min unet, jos ei ole autossa tai pidemmällä vaunulenkillä.

Idakin liikkuu jo kovasti. Kierähtää masulleen molempiin suuntiin yhtä näppärästi ja kääntyy napansa ympäri. Etunoja suorin käsin on lemppariasento, ja välillä painaa pään lattiaan ja heiluttaa hauskasti takapuoltaan ojentamalla toisen jalkansa. Viime aikoina on ollut enemmän seurankipeä kuin aiemmin, vaikka nytkin viihtyy suht pitkiä aikoja (30 min) lattialla/sitterissä lelujensa kanssa. Enkä tiedä olisiko hammas tulossa, kun on ollut sellaista outoa iltakitinää.

Mulla on trikoisen kantoliinan lisäksi ergon reppu, ja se on aika hyvä. Vauva on siihen helppo ja nopea laittaa, ja suht kevyt kanniskella. Mulla on myös BB:n rintareppu, mutta siihen Ida on jo liian painava, olkaimet painavat hulluna hartioita. Joutaisi myydä pois. Trikoiseen liinaan neiti on hankala saada kunnolla, kun tuota painoa on runsaasti liina tahtoo löystyä vääristä kohdista. Vai liekö harjoittelun puutetta. Vai oisko kankainen liina parempi isommalla lapsella?

Meidän neiti kun on kovaääninen kakkaaja, niin ajattelin hankkia potan, jos siihen saisi kakkaamaan. Malleja näyttää olevan kovin monia, mikä mahtaisi olla paras? Ois kiva kuulla kokemuksianne.

Curious

Vierailija
17/70 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin eile sanoo, et ostin niitä maissinaksuja vauvalle ja koitin josko hän niitä diggais... Voi hitsi ku meni nassu nauruu ja iha alko tärisee jos otti pois :D Ens annon omaan käteen ja sit otin omaani ku alko mennä pieneks. Sulaahan se mut jotenki pelkään kuitenki et se menee kurkkuun.

Ja Hantsa kerto höyryttelevänsä kasviksii ym. Se ois hyvä, mut oon viimeset kaks vuot aikonu ostaa sitä höyrykattilaa, enkä oo edelleenkää saanu aikaseks :( Siin ois nii hyvä tehä kaikkee muutaki! Pitänee taas laittaa ostoslistaa jos nyt "jo" muistais ;)

Must tuntuu, et mitä enempi tulee muksui, ni sitä lahopäisemmäks mä muutun :) Siis et en mitää muista nykyää enää. Hiukanko sapettaa men tankkaa autoo ja tajuta siin kortti kädes seistes, et en edelleenkä muista tunnuslukuu!! Ja näin on käyny nyt viimeset kolme kertaa ainaki :( Ja mul ei oo ikinä käteistä missää mukana vaa käytän aina korttii. Ei muutaku autoo ja kotii tarkistamaa... Puhumattakaa kaikki muut asiat ku pitäs muistaa!

Meil ruvettii tos jumppamatol pari päivää sitte kans nostelee pyllyy sihe mallii et pia tekis mieli jonneki lähti. Ja tääl myös kiukutta ku menee mahallee eikä pääsekkä takas enä. Yleens annan hetken kiukutel ja yrittä, mut sit alka huutaa nii lujaa, et on pakko men auttaa. Eile isoveli huusi "äiti tuu äkkii tänne" ja mää menin... pikkuveli oli mahaltaa kopsahtanu selällee ja lyöny päänsä tiatsikkapöytää :( Mä tei safkaa keittiös ja hän oli hilautunu pois matolta ja kiarutellu sit pöydä vieree. Noh, sattuuha noita. Eikä se ny elämää suurempi kopsahdus ollu. Noita kopsahduksia tulee iha takuul paljo viä lisää!

Esikon piti iskän kans lähte hakee hiakkiksee hiakkaa mut alkoki sataa :( Voi rähmä! Olin muutenki ajatellu, et ois lähetty käppäilee ja ostaa tikkatauluu yms. Se on jossai muutos menny hukkaa ja eile teki nii mieli paiskii tikkaa ku onnistuin vissii iha ite heittää koripallonki naulaan ja se tyhjeni :(

Taas tais tulla aihee vierest mut hälläkö välii, niihä meil tääl useesti :) Yöks pitäs men töihi. Toisaalt ei nappais mut rahaa se taas tietää :)

Muksaa viikonloppuu!

Marlene ja vähis 5+kk

piti tul viä muoks:

CURIOUS: Meil on se BB potta mis on vähä korkeempi selkänoja ja irrotettava se "pissapurkki". Siin on esikoine viihtyny ainaki ja mahtuu vieläki jos sil pääl sattuu ettei pönttö huvita. Meiä mutsinki tykö on sellane. Anoppilas on sellane pieni matala potta ilman irrotettavaa purkkia ja siihen ei suostu menemää ollenkaa.

Vierailija
18/70 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei muutes sellasta, että siitä tapaamisestahan on ollut aikasemmin puhetta, mutta tapaamista ei vielä ole ollut? Tuli tässä vaan mieleen, että olis kiva nähä sellasia äitejä, joilla on suurinpiirtein samanikäisiä vauvoja. :)

Mitäs ootte mieltä, kuka lähtee mukaan? :)

Vierailija
19/70 |
05.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jadmiras, en ole varmaan vielä silloin kirjoitellut täällä kun tuosta tapaamisesta on ollut puhe, mut mä ainakin olisin mielelläni mukana! Tai riippuu vähän että missä tää tapaaminen järjestettäis:)

Vierailija
20/70 |
05.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaamispaikka olis varmaan aika paljon kiinni siitä, että ketkä kaikki lähtee mukaan ja missä kukin asuu ja siitä sitten joku puoliväli?

Hiljasta ollu täällä, onko kaikki viettämässä viikonloppua?

Itelläkään ei kyllä oo mitään uutta kerrottavaa..