Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin lapset meidän pihassa aina

Vierailija
01.07.2009 |

Meillä on kolme lasta ja leluja pihassa riittää joka lähtöön. Osa niistä on lasten mielestä todella mielenkiintoisia, sillä niitä on tuotu ulkomailta. En yhtään ihmettele, että pihamme houkuttelee helposti lähiympäristön alle kouluikäisiä lapsia. Ongelma on vain se, että tuo lapsilauma viettää näinä kauniina päivinä koko päivän meidän pihassa. Ja jälki on joka ilta sen mukainen. Kaikki lelut, pyörät, potkulaudat ym. pitkin poikin ja kukkapenkkejä on käytetty hiekkalaatikkona, ts. kaivettu kuopille. Kukaan aikuinen ei tule päivän aikana vahtimaan lapsia, vaan se jää minun kontolleni eikä kukaan jää siivoamaan tai vaadi lapsiamaan siivoamaan sotkuja. Jos minä sanon lapsille, että porukalla siivoatte, aina suurin osa liukenee kotiinsa ilman siivousta. Vaikka yritän pitää pihassa jöötä, olen siihen totaalisen kyllästynyt. Pitääkö minun todella puhuttaa näitä aikuisia siitä, että voisitteko katsoa hieman jälkikasvunne perään? Tuntuu kovin epämiellyttävältä ruveta ojentamaan aikuisia. Ajattelin jo roudata kaikki tavarat autotalliin ja sanoa, että pysyvät siellä syksyyn asti.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että leikkiminen pitää sopia sinun ja vanhempien kesken. Koska tulee, kauanko on ja kun on, säännöt ovat teidän.

Meillä myös kulmakunnan isoin piha ja parhaat lelut, mutta kun joku lapsi tulee, kysyn aina tietääkö äiti missä hän on ja milloin äiti käski tulla kotiin. Jos äiti ei ole sanonut mitään, passitan lapsen kysymään selkeän aikarajan.

Ja kun meidän pihalla ollaan, kaikki osallistuu myös siivoamiseen.

Vierailija
2/4 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että viihtyvät

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikkejään. Sano, että koska et viimeksi auttanut siivoamisessa niin et voi tulla pihallemme leikkimään.

Vierailija
4/4 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikkejään. Sano, että koska et viimeksi auttanut siivoamisessa niin et voi tulla pihallemme leikkimään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän