Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskaltaako lähteä Tukholman risteilylle vaikka olen rv36?

Vierailija
14.10.2009 |

Tekisi mieli nyt äippälomalla käväistä Tukholmassa 5-vuotiaan kanssa. Raskaus on mennyt normaalisti eikä ennennaikaisen synnytyksen vaaraa ole. Mutta onhan se tietysti mahdollista että käynnistyisi. Mitä tehdä?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikkoja oli 37. En sitten lähtenyt, koska laivayhtiöiden sivuilla ei loppuvaiheessa suositella matkustamista.

Kysyin myös täällä asiaa ja kieltäviä vastauksia sain.

RV 36 on viiko vähemmän ja ainakin itse voin tosi mainiosti silloin, joten ymmärrän kyllä, että haluaisit lähteä...

Vierailija
2/12 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähteä. Ap

Viikkoja oli 37. En sitten lähtenyt, koska laivayhtiöiden sivuilla ei loppuvaiheessa suositella matkustamista.

Kysyin myös täällä asiaa ja kieltäviä vastauksia sain.

RV 36 on viiko vähemmän ja ainakin itse voin tosi mainiosti silloin, joten ymmärrän kyllä, että haluaisit lähteä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentää ei ainakaan saa enää noilla viikoilla ilman lentoyhtiön oman lääkärin todistusta.

Vierailija
4/12 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin lähtisin. Ja olen lähtenytkin rv 37+. Meillä kaikki lapset syntyneet rv 42 paikkeilla, joten ei pelkoa että synnytys käynnistyisi ennen laskettua aikaa... :-)

Vierailija
5/12 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mun kaikki lapset onkin syntyneet reilusti ennen laskettua aikaa.

Vierailija
6/12 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi lasta. Molemmat syntyneet yllättäen, 38 ja 34 viikoilla.

Vierailija
7/12 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en lähtisi, koska en vaan nauttisi olostani enää noilla viikoilla. Nyt rv 34+ ja näilläkään viikoilla ei tee mieli lähteä pitemmille reissuille...

Vierailija
8/12 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laivamatka on vain muutaman tunnin, joten riski merellä synnyttämiseen on paljon pienempi.

Vierailija
9/12 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkkä yksi sairaanhoitaja, jolla lähinnä aikuisille tarkoitetut varusteet. hätätapauksessa helikopteri hakee, jos ei ole kauheasti myrskyä ja jos sattuu olemaan vapaana. näin mulle kerrottiin kun samaa kysyin. enpä siis lähtisi.

Vierailija
10/12 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on nyt viikkoja 35+4. Tosin olo on ollut huono jo pitkään, hyvä kun jaksan lähteä lähikauppaan :-)

Minusta suurin riski on se, että synnytys käynnistyy laivalla. Sieltä ei noin vain pääse minnekään eikä voi siihenkään luottaa, että laivalta löytyy terveydenhoitohenkilökuntaa. Ehkä sitten jollain helikopterilla suuren hädän hetkellä sieltä haettaisiin (mitä ei varmaan vakuutus korvaa, kun on itse ottanut riskin). Eli löytyiskö teille joku kiva kotimaankohde, jonne voisi matkustaa bussilla/junalla/autolla ja josta sitten pääsee sairaalaan tarvittaessa?

Tallinnaankaan en menisi. Merimatkahan on lyhyempi, mutta haluaisiko sitten synnyttää Tallinnassa? Olen nähnyt valokuvia tallinnalaisesta sairaalasta, jossa kaverini synnytti (itse halusi synnyttää siellä, koska äitinsä oli siellä lääkärinä), ja minusta ainakin aineelliset olot (laitteet, huonekalut jne.) siellä näyttivät samanlaisilta kuin Suomessa 30 vuotta sitten (eli silloin kun itse olen syntynyt).

Vierailija
11/12 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähde kokeilemaan.

Laivan ruuhkassa helposti saa myös sikataudin.

Vierailija
12/12 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin nimittäin 34vk ja oli aivan kamalaa. Mä olin voinut tosi hyvin, eikä ollut mitään ongelmia.

MUTTA oli kamala myrsky ja mä voin tosi huonosti. En muuten ikinä tule merisairaaksi, mutta silloin mulla oli aivan järkky olo, tuntui, että vauva heitteli siellä mahassa ympäri ympäri ympäri...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi