Miksi lapsen sukupuoli on saatava aina selville?
Mitä väliä sillä on? Onnitella voi varmaan ilmankin, että on selvitetty "kukko vai kana".
Kommentit (18)
Mutta itse kysyin lähinnä sen takia, etten tajua, miksi sen pitäisi olla niin suuri salaisuuskaan! Musta oli vaan kiva tietää, jos mahdollisuus on. Yhdestä lapsesta en ole siitä huolimatta tiennyt, koska ultrassa ei sitä silloin näkynyt. Ei ollut sekään iso kriisi. :)
Minä ainakin haluan valmistautua vauvan tuloon tietäen kumpi on tulossa (meillä kolme poikaa) ja haluan, että vaatteet ja kaikki muukin on viimeisen päälle oikean väristä. Pojalla tarkoittaa kaikkia värejä lukuunottamatta vaaleanpunaista.
Vauvan tulossa on niin paljon muutakin jännittävää, että on vaan hyvä kun sukupuoli on selvillä. Ja kyllä sukupuolen näkee ultralla aivan varmasti, kun on osaava lääkäri ja kunnollinen laite. En siis luottaisi mihinkään kunnallisen ultran kätilön sukupuoliarvaukseen,
Meillä odotetaan aina vauvaa.
* Esikoisesta olisin halunnut tietää, ei kertoneet.
* Toisesta ei otettu tietoa vaikka tarjosivat kertomista.
* Kolmannesta haluttiin taas tietää, kertoi.
* Neljättä odotetaan eikä kysytä.
Lisää lapsia varmaan joskus saattaa tulla meille, mutta katsotaan sitten silloin halutaanko tieto vai ei. Koskaan en ole ostanut mitään sen mukaan kumpaa ultrassa veikattu.
Sukupuoli on aika turhaa nippeli-tietoa, mutta joskus raskaana ollessa se on tieto joka on mukava kuulla, vaikka menisi pieleen arvio! ;)
Ei olla kerrottu muille kumpi tulee.
On ihanaakin silitellä vattaa ja jutella omalle pojalle.. Mutta sillä varauksella tietty että saattaakin olla typy syntyessään!! Ei se olisi minulle kauhistus
koska synnytys oli tulevana tapahtumana jo tarpeeksi jännittävä juttu, ei sitä tarvinnut enää mitään lisä jännitystä siihen.
Toisen kysyin koska toivoin niin kovasti tiettyä sukupuolta, enkä malttanut odottaa loppuun asti.
Kolmannessa taas otetaan vaihtelun vuoksi niin, että ei kysytä sukupuolta ja saadaan se selville ehkä vasta synnytyssalissa
ja muut tarvikkeet niin, että varmasti tietävät niiden sopivan uudelle tulokkaalle.
Mulla neljäs raskaus meneillään ekä ole nyt enkä aikaisemmilla kerroilla kysynyt etukäteen.
Mun mielestä se on just se juttu, jännitys joka säilyy loppuun asti, että kumpi se on.
kun tietää kumpi on tulossa. Ja synnytys on muutenkin niin jännittävä, että ei se sukupuolen paljastuminen vasta sitten tunnu miltään. Alennusmyynneistäkin on kiva hankkia lapselle kaikkea kun tietää ostaako mekkoja vaiko ei.
onnitteluja vauvan syntyman jalkeen jolloin kysytaan etta kumpi tuli ? vai raskauden aikana, mutta harvemmin kai silloin onnitellaan ja udellaan vauvan sukupuolta ?
no tokihan se on kiinnostavaa tietaa kumpi on syntynyt, tytto vai poika.
sukupuolen kysynyt rakenneultrassa.
Koska:
- haluan tietää sukupuolen
- lapsi konkretisoituu minulle, "meidän poika"
- voi miettiä nimen valmiiksi
- voin ostaa vaalean sinisiä ihanuuksia kaapit täyteen :D Mä inhoan neutraaleja värejä lasten vaatteissa. Mun mielestä vaatteista pitää näkyä lapsen sukupuoli.
Ja jos lisää joskus saamme lapsia, aion kysyä silloinkin sukupuolen.
en tätä kanssa ymmärrä. Kyllä meillä ainakin on ehditty ostaa niitä prinssi ja prinsessa vaatteita kaapit täyteen sitten kun vauva syntynytkin. Ja mielestäni paljon "jännempää" kun ei ole tiennyt etukäteen. Ja molempien synnyttyä vallannut aivan mieletön tunne kun saanut tietää kumpi tuli : ) Jotenkin tuntuisi, että olisi laimeampaa kun tietäisi etukäteen, mutta tämä vain mun mielipide.
joka on ottanut etukäteen sukupuolen selville.
Mä itse olen tykännyt että on kiva kun tulee yllärinä. Meillä on tyttö ja poika.
Ei se mua kauheasti mietityttänyt, mutta kun lääkäri kysysi, haluanko tiettää, niin toki halusin:-)
Itse halusin ehdottamasti tietää molemmilla kerroilla. Tunnen ihmisiä, jotka eivät halua tietää.
So fecking what? Mikä tässä piinaa?
Mulle on aina ollut ihan sama kumpi tulee ja sen takia en oo ollu edes etukäteen utelias sen suhteen. Pojan sain, tytön sain ja nyt odotan kolmatta, ei mitään väliä kumpi tulee joten ei sitä tartte etukäteen edes kysellä.
Ja ihmetteli sitä miksi pitää saada tietää onko joku toinen saanut tytön vai pojan. Että eikö voisi vaan onnitella vauvasta.
Ja ihmetteli sitä miksi pitää saada tietää onko joku toinen saanut tytön vai pojan. Että eikö voisi vaan onnitella vauvasta.
koska eihän siitä vauvasta oikein muuta kysyttävää tai kerrottavaa ole.
esikoisen kohdalla en halunnut tietää, toisen kohdalla kaikki veikkasi poikaa. varmistin sukupuolen viimeisessä ultrassa, että varaudun ostamaan poikien vaatteita.. tyttö se oli. mulla esikoisen kohdalla oli tärkeämpää säilyttää sukupuoli synnytykseen asti!
Ja eihän se kuitenkaan ole 100% varmaa että meille tulee tyttö.
Oli se silti jännä tietää että tuntemukseni osui oikeaan ;-)