Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko MAALISkuussa 2010 syntyville viela omaa ketjua?

01.07.2009 |

Jos on niin voisiko joku ystavallinen nostaa sita niin liittyisin, kiitos!

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pahimpina ovat iltaisin! Välillä tosiaan pelottaa että mitä siellä mahassa oikeen tapahtuu kun koskee kuitenkin välillä aika paljon!

Mä oon heränny nyt jo kahtena yönä keskellä yötä vessaan ja sen jälkeen ei meinaa saada enää unta :p

Ei kovin kiva.

SW 4+2

Vierailija
22/40 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähden nyt viikon nettipimentoon, joten jos uusia tulee, niin joku muu voisi vaikka päivitellä listaa.

Enkelinäiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin välillä vihloo oikealla puolella munasarjassa, mutta en ole siitä ollut huolissani. Raskaus edistyy joka päivä niin paljon, että varmaan siihen liittyy nuo tuntemukset. Näin ainakin haluan uskoa. Toki jos kipuilu on todella repivää ja jatkuvaa, huolestuisin enemmän.

Vierailija
24/40 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelitte soittaa neuvolaan? Itse en muista yhtään missä vaiheessa ensimmäisessä raskaudessa oli eka neuvola..

SW 4+2

Vierailija
25/40 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vatsassa aina toiselta- tai molemmilta puolilta repii ja vihloo aina välillä. Vatsa on todella turvonnut, kuin menkoissa ja muutenkin pissattaa kokoajan. Pahaa oloa ei vielä ole ja se nyt eniten pelottaakin, että alkaako edellisen kaltainen.

Millään en malttaisi ultria odotella ja ajattelinkin, et mikäli pääsen sinne kasi viikon paikkeille ni täytyy käydä yksityisellä vähän varmistelemassa pienen olinpaikkaa ja laskettua päivää.

Tunteet on selvästi pinnalla, mut hyvällä tavalla.

Eipä tässä kai muuta...

Vierailija
26/40 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia Enkelinaidille listan kokoamisesta. Alkaahan meita jo olla ihan kivasti taalla!

Mua on tanaan iltapaivasta alkaen jomotellut alavatsaan, tuntuu vahan kuin sellaiselta menkkamaiselta kivulta... ja pelottaa hiukkasen. Alussa oli tuollaista ja sittemmin on jo helpottanut mutta tanaan alkoi taas uudestaan. Vessassakaynti pelottaa ja joka kerta huokaan helpotuksesta kun kaikki on ok.

Toivon niiiiin kovasti etta kaikki sujuisi hyvin loppuun saakka!

Muita oireita ei olekaan ollut kuin vahan narastysta ja arat rinnat. Mutta ottaisin raskausoireita vastaan mielihyvin! ;o)

Kolmaskerta rv6+4 (laskinkohan oikein?)

Vierailija
27/40 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokoisia, nakoisia aiteja tahansa!

Ei itsekaan sielta nuorimmasta paasta oleva,

Kolmaskerta

Vierailija
28/40 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Joku kyseli et koska soitella ekaa neuvola-aikaa niin itse aattelin et joko ens tai seur.viikolla kun täällä ainakin pääsee vasta viikolla 9 ensimmäisen kerran ja het seur.viikolla ollut se lääkärikäynti, ainakin viimeeksi kun pikkuneitiä odotin:)

Mäkin ottaisin jo mielellään lisää raskausoireita et alkaisi tuntumaan konkreettisemmalta et oikeesti on raskaana =) Nyt edelleen sellainen epäusko koko asiaan.

Täällä vielä tää ja huominen töitä kunnes alkaisi 2vkon kesälomapätkä, viikko jää syksylle ja viikko olikin kesäkuussa kun keskimmäinen pääsi ripille niin meni juhlia valmistellessa.

Kaipa sitä pitää mennä laittaa kahvi valumaan ja aamupalalle. Mukavaa viikonloppua kaikille =)

Neljäs 5+2

Vierailija
29/40 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kolkyt ja risat ja odottelen esikoista. LA olisi 5.3.10 paikkeilla jos kaikki sujuu hyvin. Vielä tätä uutista sulatellaan ja se tuntuu kovin uskomattomalta. Niin pitkään tätä tilannetta on jo toivonut ja odottanut.

Oireina heti alusta asti: arat ja painavat rinnat, väsymys ja viluisuus sekä mielialan muutokset. Nyt on alkanut naama iloisesti kukkia ja pahoipahoinvointikin on antanut itsestään merkkejä.

Vierailija
30/40 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alko jo ennen ku plussan sain niin yökötys, siis ku poltin tupakkaa niin aina alko yököttään ja kaverit sano että taitaa olla matkustaja kyydissä ja mie vaan jankkasin että en usko ja sit oli lääkäri käynti kp28 ja siitä ei saanut kunnolla selvää ku oli vaan mustaläntti ja verikokeilla sit testattiin ja selkee plussa 4+0..

Nyt on jatkuva kuvotus päällä ja koko ajan pitäs syödä, väsyttää, nippailee alavatsasta ja välillä viel tuntuu menkka kipujakin ja yleensä iltasin sit myös paleltaa ja rinnat on järkky arat :)

Helky84 6+2

Vierailija
31/40 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

SW: Huutelen sen verran vielä tuolta kuumeilupuolelta, että millä testillä sait niitä haamuja ja millä sitten selvän plussan? :)

- Jolanda

Vierailija
32/40 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain haamuja one step testillä (jonka siis pitäisi olla tosi herkkä!) ja samana päivänä, päiväpissasta sain selkeän plussan apteekista ostetulla liuskatestillä, se oli taas ei-herkempi testi. Samoin tänään tuli selkeä plussa apteekin omalla testillä :)

Mulla tekee tiukkaa tää väsymys. Väsyttää ihan mielettömästi,mutta uni ei tule kun sänkyyn menee. Palelee niin että töissä pitää pitää suurinpiirtein villatakkia ja työkaverit ihmettelee :D Lisäksi koko ajan on nälkä,mutta mikään ruoka ei maistu. Esikoisesta ei ollut kerrassaan mitään oireita näillä viikoilla, onkohan tulokas toista sukupuolta vai tekeekö vanheneminen tämän:)

SW 4+3

Vierailija
33/40 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin puolet ajasta UNOHDAN olevani raskaana. Edellisissä raskauksissa muistin asian käytännössä koko ajan ja myös tarkkailin itseäni eri tavalla kuin nyt.

Toisaalta olen tyytyväinen näin - ilmeisesti en stressaa hirveästi, kun en edes muista koko asiaa. ;) Ja onhan tämä aika epätodellistakin tässä vaiheessa. En osaa ajatella, että sitten KUN meille tulee vauva... vaan sitten JOS meille tulee...

Ajatteletteko te muut paljon raskauttanne? :)

Minun LA:ni muuten puuttui tuosta listasta. En tarkalleen tiedä milloin se on, sillä laskurit antavat vähän eri päivämääriä eikä kiertokaan ole ihan säännöllinen. Mutta maaliskuun puolivälin paikkelle se menee.

Vierailija
34/40 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tääl yks lisää joka saa maalis kuus ekan vauvan

Vierailija
35/40 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös maalisvauva tulossa. 6.3 laskettu ja ensimmäinen tähän perheeseen.

Vierailija
36/40 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se perustetaan, eli ei kun joka viikko vaan vaikkapa otsikolla "Maaliskuiset 2010" tms. sopivaa viesti pystyyn ja sit siihen kaikki kirjoittelee.

Terve vaan Muikea Mustikka ja mahd muut tutut kuumepuolelta!!

Esittelyä:

Täällä siis LA 3.3., joten jonkin aikaa on ollut tiedossa tämä asukki. Nyt kait 6+3 tms kasassa. Kolmonen olisi hän, esikko -04 ja kakkonen -06, tätä alkua työstetty enemmän ja vähemmän maaliskuun lopulta jolloin kierukan poisto. Vauvahistoriaani mahtuu myös yksi kohdunulkoinen raskaus, joka leikattiin, joten nytkin on jännitetty missä tämä alku on. Mutta uä 6.7. kertoi että kohdussa on, ja jopa sykekin näkyi vaikka oli vasta 5+5 (koko vastasi kylläkin 6+1) silloin, eli voipi olla ihan maaliskuun alun la sitten oikeampi.

Kiva liittyä joukkoon paisuvaan, kirjoitellaanpa kuulumisia! Itse muutin juuri paikakuntaa, joten perheen elämän käynnistämisessä vähän kuluu aikaa, eiköhän tännekin kumminkin ehdi joskus... Nyt yöunille!

Vierailija
37/40 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudun mukaan. Ensimmäinen lapsemme syntyy maaliskuussa. Laskettuaika on laskurin mukaan 5.päivä. Eka neuvola heinäkuun lopussa. Kovasti on ollut pahoinvointia, väsymystä ja vaikka mitä. Aika proosallista tämä raskaana oleminen ollut, ei mitään vauvaihanuutta.

Vierailija
38/40 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sori tuo otsikko tuplana, sen saa poistaa jos osaa. En onnistunut käskyllä "muokkaa viestiä" kun karkasi käsistä ennen aikoja.

Kiitos Enkelinäidille tietojen kasaamisesta. huomenna ensimmäinen kävijä voi varmaan aloittaa uuden ketjun.

Olen miettinyt soittaa neuvolaan kuun lopussa niin, että saan ajoissa lähetteen vko 12 ultraan. En tahdo soittaa aiemmin, kun sen verran tuoreena on edellinen keskenmeno ja aikojen peruminen mielessä.

Samoin on ollut tosi vaikea olla keromatta raskaudesta. Ensimmäisen kanssa kerroimme melkein heti (kävimme kyllä yksityisesti varmistamassa sykkeen vko 9), ja samoin toisenkin kerran ja sitten oli tylsä ilmoitella huonoja uutisia.

Onneksi jotkut ovat aika hyviä arvaamaan :-). Esim.äitini kysyi heti minut nähtyään, että oletko raskaana, samoin kuin on tiennyt edellisetkin. Ehkä siksi, että olen väsynyt.

Mahakivuista vielä. Jossain määrinhän ne kuuluvat asiaan. Ajattelen itse, että toispuoleiset kivut tulevat isosta keltarauhasesta, joka tukee raskauden jatkumista. Tietysti kovien kipujen takia on mentävä lääkäriin.

Minulla ei muuten ollut edellisessä km kovia kipuja, vaan selkeästi voimakas verenvuoto n.5vrk ajan, ennen kuin alkio syntyi pois. En ollut tuolloin sairaaloiden läheellä, joten oli pärjättävä "maalaisjärjellä".

Vierailija
39/40 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut ihan mieletön päänsärky jo parin päivän ajan, joutunu kiskomaan panadolia. Ei kyllä millään jaksais odottaa et aikaa kuluu, haluis jo ekaan ultraan näkemään että kaikki on kunnossa :)

SW 4+4

Vierailija
40/40 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan esikoistani..jännitystä ilmassa kun toivoo, että kaikki menisi hyvin. Kuinka pystyn olemaan kertomatta tätä ilo-uutista ennenkuin riskiaika on mennyt ohi. :) Tällä hetkellä rv 6+1 ja eka neuvola enskuun puolivälissä.

Pahoinvointi alkoi viikko sitten ja on kestänyt aamusta iltaan..tasoittuukohan tuo tuosta?!