Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotona synnyttäneitä?

07.04.2006 |

Onko kellään kokemusta kotona synnyttämisestä? Olis mielenkiintoista kuulla kokemuksia, esim. miksi päädyit kotona synnyttämiseen, miten se sovittiin synnytyssairaalan kanssa (kätilö / lääkäri tuli paikalle?), missä ja missä asennossa synnytit jne? :)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aktiivinen synnytys ry:n sivuilta? osoite http://www.lapsiperhe.net/aktiivinensynnytys/

itse en ole synnyttänyt kotona, joten ei vinkkejä jaossa minulta

Vierailija
2/3 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytin kotona. Esikoisen synnytin sairaalassa, taysissa.

Kotisynnytys tuntui luontevalta ja kutsuvalta kun uusi odotus alkoi. Varmaa oli ainakin se, että taysiin en enää mene.

Kätilö löytyi suht helposti asry:n kautta, mutta kotisynnytyksiä hoitavia kätilöitä on harmillisen vähän. Minulla päivysti siis vain yksi kätilö ja loppuraskautta varjosti stressi siitä, sopisiko lapsen syntymä kätilön työvuoroihin... No sopihan se sitten !

Meillä oli kotona vesiallas (Asry:n " Ariel" ) olohuoneen lattialla ja olin ajatellut synnyttää veteen. Lapsi kuitenkin syntyi sohvalle. Jakkarakin oli hommattu.

Kivunlievityksenä ehkä paras oli s a u n a !

Synnytystarinankin olen kirjoittanut, jos tahdot sen lukea voin laittaa vaikka privana jotenkin... en tiiä uskallanko tänne laittaa ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit laittaa sen mulle sähköpostilla hippu1@luukku.com. Kiitokset vaan! :)