Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko MAALISkuussa 2010 syntyville viela omaa ketjua?

01.07.2009 |

Jos on niin voisiko joku ystavallinen nostaa sita niin liittyisin, kiitos!

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että eikö vielä ole. Itse plussasin sunnuntaina ja laskettu aika lienee 15.3. paikkeilla.

Olo on jännä, kun edellisistä raskauksista on jo useampi vuosi aikaa ja tuntuu, ettei niitä aikoja enää oikein muistakaan. Kolmas lapsi on siis nyt tulossa, jos kaikki menee hyvin. :)

Onko muilla maaliskuisilla millaisia oireita? Itselläni on lähinnä rintojen arkuutta ja alavatsatuntemuksia, mutta ei onneksi ainakaan vielä liiemmälti pahoinvointia. Niitä ei tosin aiemmissakaan raskauksissa paljon ollut.

Tuntuu että on ihan pihalla koko raskauden kanssa, en edes muista milloin pitää mennä ensimmäistä kertaa neuvolaan?

Vierailija
2/40 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkaanlaista listaa ja aikaa ei varmaan ainakaan sen yllapitoon riittaisi... Joten jospa joku reipas sattuisi tahan eksymaan ja meille sellaisen perustamaan!

Mulla olisi laskettuaika 1.3. Kolmatta mysokin odotellaan ja olo on ihan epatodellinen, en usko tata todeksi. Muita oireita ei oikeastaan ole kuin rintojen arkuus ja valilla on hiukkasen narastanyt.

Kovasti toivoisin etta kaikki menisi hyvin ja etta raskaus sujuisi hyvin loppuun asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/40 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tänään positiivisen raskaustestin. Olo on todella epätodellinen. Voiko tämä olla totta yli kolmen vuoden yrittämisen ja puolen vuoden hormoonihoitojen jälkeen? Ekasta luomukierrosta raskaana!!!

Alkuraskauden keskenmenoja jo kaksi tälle vuodelle, joten jännitys on tällä hetkellä kova! Voihan olla että tällekin käy yhtä huonosti kuin niille kahdelle aiemmalle...

Lapsia on perheessä ennestään kaksi ja tätä kolmatta on toivottu hartaasti!

-irinja75-

Vierailija
4/40 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin vauvakuumepuolella, etten vielä uskaltaudu tänne, kun kaikki on niin alussa... mutta ehkäpä kuitenkin. Tänään vasta plussasin. :)

Kolmatta odotetaan meilläkin. Oireita ei pahemmin ole, korkeintaan vähän nippaa mahasta välillä. Neuvola-aikaa koetan saada jonnekin 9+ viikolle. Silloin kuuluvat jo sydänäänet!

MuikeaMustikka rv 4+0

Vierailija
5/40 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hassua, että kaikilla tähän mennessä pinoutuneilla on kolmannen lapsen odotuksesta kyse!

Minkä ikäisiä teillä muilla isommat lapset ovat? Meillä esikoinen menee tokalle ja kuopus eskariin, joten edellisestä raskaudesta onkin jo reilut kuusi vuotta. Siksi kaikki onkin olevinaan niin uutta ja ihmeellistä. :)

Vierailija
6/40 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä teillä muilla isommat lapset ovat? Meillä esikoinen menee tokalle ja kuopus eskariin, joten edellisestä raskaudesta onkin jo reilut kuusi vuotta. Siksi kaikki onkin olevinaan niin uutta ja ihmeellistä. :)

eli aika samoissa mennään. :)

Vierailija
7/40 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille taman kolmannen tulo oli vahan yllatys, tosin iloinen yllatys. Laskettuaika on 4.3. Mulla on 7v poika ja 3v tytto - kaikille nayttaa tulevan aina noin 3.5v ikaeroa. Ma plussasin tossa noin viikko sitten mutta jotenkin en vielakaan usko todeksi etta meille on tulossa kolmas vauva. Onneksi nama alkuraskauden oireet on viela aika mietoja...vasyttaa ja rinnat kipeat!

Vierailija
8/40 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilla on kaksi tyttoa ja he ovat 5v ja 8v. Tata kolmatta ollaankin sitten yritetty noin 1v8kk ja vihdoinkin tarppasi, silla olen niin epailevalla mielella, kun en usko etta tama on vihdoin onnistunut! Tyttojen aikana raskaudet alkoivat erittain helposti, no ehka ika on tehnyt tepposet... ;o)

Molemmissa edellisissa raskauksissa mulla alkoi pahoinvointi rv7+, nyt odottelen alkaako se ja toivon niiiin kovasti etta alkaisi, ottaisin kuinka rankan pahoinvoinnin vastaan, ihan tosi! Esikoisesta sita kesti rv12 asti ja kakkosesta rv16 asti, mutta hiukan lievempana. (Mulla oli myos yksi km rv10 lapsiemme valissa ja siina ei ollut minkaanlaisia oireita, en ollut yhtaan pahoinvoiva.)

Miten teilla muilla oli pahoinvointia yms oireita edellisissa raskauksissa?

Kolmaskerta rv 6+2

9/40 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani täytti tänään 4v. ja tyttö täyttää syyskuussa 2v. LA on kiekon mukaan 1.3., mutta veikkaan sen siirtyvän viikolla. Kaksi ekaa raskautta lähtivät Clomifenillä alkuun, tämä luomusti. Kovasti on epäuskoinen olo, vaikka eilen sain selvät kaksi viivaa testiin ja menkat yli viikon myöhässä. Oireina vain väsymys ja rintojen arkuus. Pojasta oli pahoinvointia rv 9-12, tytöstä rv 8-14. Raskaudet olivat aika erilaisia.

Vierailija
10/40 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yksi odottaja. Plussailin ma, laskettu aika ei ole vielä mimulle varma, mutta menisikö kuun puoleen väliin.

Edelölinen pikkuiseni on nyt 10kk, ja tässä välissä ennätin jo kokea yhden 10vko keskenmenón. Oliko lie ounasteltavissa, koska tuolla kerralla en onnistunut kirjautumaan lainkaan vauva-keskusteluun. Kone ei antanut :-).

Pahoinvointi ei ole vielä alkanut. Kananmunan himo kylläkin :-).

Vierailija
11/40 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahoinvoinneilla. Etovaa oloa on ollut vaihdellen rv 7-9.

Ekassa raskaudessa ressasi jatkuva tuhru, jota kesti 10. viikolle asti päivittäin. Toisella kerralla säästyin siltä, ja toivottavasti nytkin. Stressitön ja huoleton raskaus tänne, kiitos. :p :p

Vierailija
12/40 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen aloittaa syksyllä eskarin, ja kuopus on neljävuotias.

Laskettu aika on maaliskuun alussa, ihan tarkkaan en tiedä. Oireet ovat vahvoja, etenkin pahoinvointi pitkin päivää on aika voimakasta. En muista aiemmissa raskauksissa olleeni näin huonovointinen, tai sitten aika kultaa muistot :)

Jänniä aikoja nämä alkuraskauden päivät. Aika tuntuu matelevan. Ensimmäinen nla on parin viikon päästä, sitä odotellessa..

Vierailija
13/40 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole aiemmissa raskauksissa kärsinyt mitenkään mahdottomasti pahoinvoinnista. Ykköstä odottaessa moni ruoka kyllä yökötti, mutta koskaan ei tarvinnut oksentaa. Silloin myös monet hajut oksettivat ja muutenkin hajuaisti oli äärettömän herkkä. Kakkosta odottaessa pahoinvointia ei ollut juurikaan, tai sitten en vaan sitä muista, kun silloin kaikki aika meni vauvaikäistä esikoista hoitaessa. Muutenkin kakkosraskaus meni aika vähällä huomiolla, kun oli tosiaan niin paljon ohjelmaa esikoisen kanssa.

Nyt mulla on viikkoja vasta vajaat 5 ja aika todellakin tuntuu matelevan, kuten joku edellä kirjoittikin. Ensi viikolla aion soittaa neuvolaan ja kysyä milloin edes sinne pääsisi. :) Lievää yökötystä mulla raskausoireena nytkin on, monesti se ajoittuu iltaan. Arat rinnat myöskin muistuttavat raskaudesta päivittäin. En kyllä ymmärrä, kuinka selviäisin tai edes jaksaisin, jos pitäisi oksentaa. Töissähän raskaus tulisi heti julki, ja mulla on vakaa aikomus salata tämä ainakin niin pitkään että rv 12 ja sen myötä pahin keskenmenoriski on ohitettu.

Aika helppoja mun raskaudet on olleet, joten hattua täytyy nostaa niille joilla on järkyttävät pahoinvoinnit ja muutkin vaivat, ja siitä huolimatta uskaltavat useammankin raskauden läpikäydä.

Vierailija
14/40 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos te kelpuutatte mut listalle, niin mä vierailen myös maaliskuisissa. 27.2 LA ja edellinenkin meni 41+2 viikolle, niin näillä näkymin maaliskuussa on todellinen aika. Viime raskaudessa raskausoireena oli nenäverenvuoto ja nyt se taitaa olla käsien puutuminen. Melkeinpä voisin perustaa ketjun oudoille odottajille, koska eka raskaus ei mennyt mitenkään perinteisesti.

Enkelinäiti

Keräsin maaliskuiset yhteen listaan.

LA, nimimerkki, monesko tulossa

1.3.10, Kolmaskerta, 3

1.3.10, Edea 3

4.3.10, EllaNiina, 3

4.3.10, Helky, 3

5.3.10, Irinja75, 3

10.3.10, Emily, 2

11.3.10, neljäs vm70, 4

15.3.10, Adeliina, 3

17.3.10, SnowWhite, 2

FloggingMolly, 3 (Maaliskuun alku)

elo, 2, (Maaliskuun puoliväli)

Niinuli, 3 (Maaliskuun puoliväli)

MuikeaMustikka, 3

(27.2.10, Enkelinäiti, 2)

Vierailija
15/40 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitympäs miekin mukaan.

Kolmas ois täälkin tulossa.

Aikasemmat lapset on 02, 04 syntyneet.

Tätä raskautta yritettiin puoltoista vuotta ja nyt viimeinkin tärppäs :)

Oireita on ollut ja paljon, rinnat hirveen arat, koko ajan saa ravata vessassa ja jatkuva pahaolo mut viel ei ole onneksi tarvinut oksentaa :)

Niin ja la 4.3.10 rv 6+0

Vierailija
16/40 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin kaikille plussanneille hirmuisesti Onnea!

Täällä olis plussattu 7.7 ja neljäs tulossa, laskurit näyttäis la.ksi 11.3

Mulla ikää 38 mut syksyllä karttuu tuo uusi luku tuohon. Meillä entuudestaan tytöt vuonna -92, -94 ja -07 ja tätä nelosta yritetty jo 1,5v mut jos menkoista lasketaan niin 9kk, imetyksen lopetuksen jälkeen meni tosiaan tämä 6kk ennenkuin plussa tuli.

Eilenillalla mulla särki mahaa tuolt sivuilta ja sit yö menikin heikosti nukkuen kun edellisyönä näin unta et mul ois sittenkin alkaneet menkat niin sit tulikin illalla pieni pelon poikanen et mitä kipuilua oli. Vaikkei tästä ole kuin 2,5v kun viimeeks raskaana niin silti jotenkin miettii kaikkia läpi et onkohan normaalia. Nyt jo selkeesti tulleet mielialan vaihtelut kuvioon, itku herkäs pienimmästäkin asiasta. Alavatsaa nippailee tasasesti ja välillä rinnoissa pistelee ja jonain päivinä pientä kuvotusta. Koskaan en ole oksennellut et puhtaasti kuvotusasteelle jäänyt.

Ensviikol soittelen sit sinne neuvolaan ja kyselen et tartteeko viedä vielä näytettä vai riittääkö et olen ite testannut kun joissakin haluavat vielä itse varmistaa ja mieskin selitti et se on nähnyt telkast kun joku lääkäri sanonut et nuo apteekissa myytävät ei ole niin varmoja, mies parka ei vieläkään oikein tahdo uskoa.

oisi tosi kiva jos huolitte tälläisen vähän vanhemmankin joukkoonne =)

Vierailija
17/40 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..joka mielellään liittyy joukkoon.

Toista odottelen. Esikoinen himpun yli 2v ja välissä ollut yksi tuulimuna ja kaksi keskenmenoa. Nyt kuitenkin usko vahva tähän raskauteen ja laskettu ajoittuisi johonkin 10.3.paikkeille.

Ensimmäisessä raskaudessa oksensin läpeensä koko raskauden, joten toiveissa nyt heiman helpompaa odotusta...saas nähdä.. ;o)

Vierailija
18/40 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minulla ikää myös kohta 38v. Kiva huomata että on muitankin samassa tilanteessa. Minulla edelliset lapset -99 ja -00, joten olo on vähän kuin ekakertalaisella. Vuoden yritimme ja plussasin maanantaina. Olo on jotenkin epätodellinen. On niin onnellinen ettei meinaa uskoa tätä todeksi. Laskettu aika näyttäisi olevan maaliskuun puolessa välissä. Joten kiva olisi jos toinenkin vähän vanhempi huolitaan mukaan.

Vierailija
19/40 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari haamuplussaa testanneena. Eli ennestään 5v. muksu ja toista ootellaan. Tänään taitaa olla rv 4+1. Jännittää että säilyykö matkalainen mukana! Pahaa oloa ja väsymystä havaittavissa,samoin nippailua mahassa. Itsellä ikää vähän päälle parikymmentä ja miehellä 25v.

La lienee ainakin yhden laskurin mukaan 17.3.2009

SW 4+1

Vierailija
20/40 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

heippa!

Nyt mä olen eilisestä alkaen alkanut hysterisoimaan et jos kaikki ei ookkaan hyvin :( Mulla on jännästi kipuillut oikealta puolelta jokseenkin munasarjan kohalt ja tietty kun googletin niin sieltähän tuli vaik mitä, voipi olla kohdun ulkoinen, joillain ollut ihan normaalia ja kaikki hyvin.

Kyllä mulla vihlasee välillä koko alamasustakin mut tuo yksittäiset kipuilut tosiaan jäi mietityttää kun toisel puolel vaan....

Rinnois alkanut vihlonnat lisääntyy ja tietty pissal pitää ravata et muuta oiretta ei viel.

Onks muilla samanlaisii kipui, edellisest raskaudest mulla kuitenkin aikaa niin ei muista et oliko. Kiitollisena odotan vastauksianne =)

Terv. neljäs vm70 ja masuasukki5+1