Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi käytätte pilttejä, bonaa ym?

Vierailija
30.06.2009 |

Eikö tulis halvemmaks keittää vihannekset itse ja soseuttaa ne?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin pakastaminen. Siis että tuleeko se nyt niiiin paljon halvemmaksi tehdä itse. Itse (hölmönä) tein kahdelle lapselle soseet itse ja nyt kolmannen kanssa olen käyttänyt purkkeja. On muutakin tekemistä kuin keitellä soseita. Ja purkit on helppo ottaa mukaan kun kuitenkin liikutaan aika paljon.

Vierailija
22/32 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aikani ei riitä kaikkeen.

Menee siihen soseen tekemiseen enemmän kuin minuutti. Kuorimisen, paloittelun, keittämisen (ei liikaa), soseuttamisen sekä pakastamisen hoitaminen yhdessä kolmevuotiaan kanssa käy joinakin päivinä/viikkoina yli jaksamiseni. Tottakai itse tekemällä saa halvemmalla ja voi olla varma mitä lapsi syö, mutta kai sinäkin kysymättä ymmärrät miksi joskus ostaa valmiita soseita kaupasta. Lisäksi meidän pakastin on sairaan pieni.

eikä se ole kun noin minuutin pois se aika lapselta kun ne soseuttaa.

ja on sekin aika lapselta/itseltä pois, kun noita soseita tekee. Itse olen ajatellut, että jos energiaa riittää, niin pyrin itse tekemään mahdollisimman paljon. Mutta en mä siitä mitään stressiä aio ottaa. Ei kaikki vauvat nuku hyvin vielä silloinkaan, kun alkavat soseita syömään ja vanhemmat voivat olla väsyneitä.

tottakai jos saa lavallisen n 2 eurolla niin voisin jopa itekkin ostaa. Mutta noi kasvissoseet itse tekemällä tässä laskin että meillä maksaa n 1 euro ja syödään siitä viikko. Eikä asia mulle kuulu, kunhan kyselen et miksi kaikki käyttää semmosia. En mitenkään syyllistä ketään. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän se vauvan sössö tulee samalla päivän ruuan kanssa hiukan varioiden. Vai ettekö tee itsellennekään mitään ruokaa?

Tehdään tietty. Mutta usein illalla. Ja ei se vauva varmaan syö esim. riisisalaattia tai kanavuohenjuustopastaa (ainakaan ihan heti). Toki nyt kesällä keitellään paljon uusia perunoita, mutta talvella ei usein tule perunaa syötyä. Lisäksi en syö itse punaista lihaa ja miehenikin harvoin, en todellakaan pidä lihan valmistamisestakaan. Voi sille lapselle silti sitä ostaa purkissa. Eikä se liha edes ole halpaa. Eikä me usein edes kasviksia keitellä, ne valmistuu usein pannulla ja kivasti al dente. Me ei olla niin englantilaisen keittiön ystäviä, että vaan (yli)keitettäisiin kaikki ruoka, mikä lienee paras vaihtoehto ennen soseuttamista.

Ja noitten hedelmäsoseitten kanssa: joku tuolla jo mainitsikin, että muina kuin sesonkiaikoina tuskin on halvempaa ja niissä ulkomaisissa hedelmissä on vielä enemmän myrkkyäkin.

Ja mä tuolla aikaisemmin kyllä sanoin, että olen ajatellut tehdä niitä ruokasoseita myös itse, mikäli energiaa riittää. Mä nyt vaan oon niitä, jotka ennemmin käyttää senkin ajan muualla kuin keittiössä. Joskus toki ruuanlaittokin on mukavaa, mutta mua rassaa pitkät odotusajat sen kanssa, kun helpommallakin pääsis.

Vierailija
24/32 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sä voit rinnastaa hääpuvun tekemisen itse ja perunan keittämisen? En osaa tehdä hääpukua joten ostan sen, mutta perunaa osaan keittää! En osaa tehdä itse lastenvaunuja, mutta osaan keittää porkkanaa!

Ruuan tekeminen on VÄHÄN eri asia kun valmistaa itse jotain pukuja etc....

Ruokaa se valmiskin on, niinkuin vaikka mehut ja lihapullat, pitkot tai vaikka hillot. Kaikkee VOI tehdä itse tai ostaa valmiina. Teikkö itte oman hääpukusi vaikka osaat kai ommella itse? Kai sitä vois sorvata omat lastenvaununsakin ja suureen ääneen vittuilla muille kun ostaa kalliilla uusia!

Minusta äitiys ja kaikki siihen liittyvä on kyllä niin pintaliitosta nykysin: crokseja ja Niken vauva- kokosien collegepaitojen sekamelskaa että unohtuu ne lapset.

Osaako lapset enää leikkiä käpylehmillä ja tehdä kuperkeikkoja? Tuntuu että vanhemmuus on suoriutumista keittiötä myöten..

10

ap

Vierailija
25/32 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tulis halvemmaks keittää vihannekset itse ja soseuttaa ne?

Pääsen kuitenkin helpommalla kun ostan soseet valmiina.

Vierailija
26/32 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että inhoan sydämestäni ruuanlaittoa ja keittiöhommia. Ostin yleensä Hippin luomusoseita.

Vierailija
27/32 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis nykyäänkö pidetään suoriumisena tai suorittamisena jos lapsille tehdään ruoka itse... pah. mitä se oli sitten ennen kun ne vaatteetkin tehtiin itse... nykyään se lapsi just unohtuu ku on niin kiire ettei ehitä ruokaa tehdä. pitää olla netissä ja ehtiä shoppailemaan ym ja ne merkkikuteet ja hienot vaunut yms menee hyvän kasvatuksen, lapsen kanssa touhuamisen ja yleensäkin lapsuuden edelle. heti kun vähänkin jaksaa lapsi katsoa muumeja, niin istutetaan telkun eteen että ite taas saa sitä omaa aikaa.

laiskuutta se on ja avuttomuutta jos pitää kaikki ruat kantaa eineksinä tai purkissa kotiin.

Vierailija
28/32 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiukan varioiden. Vai ettekö tee itsellennekään mitään ruokaa?

eikä vauva aikuisten ruokaa.

Vierailija
29/32 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis nykyäänkö pidetään suoriumisena tai suorittamisena jos lapsille tehdään ruoka itse... pah. mitä se oli sitten ennen kun ne vaatteetkin tehtiin itse... nykyään se lapsi just unohtuu ku on niin kiire ettei ehitä ruokaa tehdä. pitää olla netissä ja ehtiä shoppailemaan ym ja ne merkkikuteet ja hienot vaunut yms menee hyvän kasvatuksen, lapsen kanssa touhuamisen ja yleensäkin lapsuuden edelle. heti kun vähänkin jaksaa lapsi katsoa muumeja, niin istutetaan telkun eteen että ite taas saa sitä omaa aikaa.

laiskuutta se on ja avuttomuutta jos pitää kaikki ruat kantaa eineksinä tai purkissa kotiin.

Eikös sille lapselle ole nimen omaan enemmän aikaa, jos kaikki aika ja energia ei mene kotitöihin? Eiköhän se lapsi nimen omaan yleensä kotitöiden ajaksi istuteta Muumien pariin?

Mä olen ollut au pairina ja siinä oli tärkeää nimen omaan se aika ja huomio, jota lapselle antoi. Ruokaakin joskus tein, mutta usein vain lämmitin edelliseltä illalta vanhempien tekemää tai ruoka oli jotain helppoa ja nopeaa. Enemmän mulla sille kaksivuotiaalle silloin oli aikaa, eikä tarvinnut istuttaa missään telkkarin ääressä. Enköhän mä pidä omankin lapsen kanssa tärkeimpänä sitä, että annan aikaani, huomiotani ja keksin virikkeitä. Toki terveelliseen ruokavalioon kiinnitän huomiota, mutta ei siinä ainoa vaihtoehto ole, että teen kaiken itse, perunankasvatuksesta alkaen. Ennenhän ne lapset tais olla valjaissa siellä perunapellolla mukana, varmaan tosi lapsen huomioon ottavaa! Ja kyllä, niiden normaalien kotitöiden jälkeen on varmaan kiva vähän itsekin levähtää lapsen ollessa päikkäreillä, jos lapsi sellaisia nukkuu. Itsehän en suostunut nukkumaan päikkäreitä edes koko vauvaikää.

Pirteästä ja hyväntuulisesta vanhemmasta on varmaan sille lapselle paljon enemmän iloa kuin väsyneestä ja kiukkuisesta, vaikka sitten saisikin itse metsästetyt lihat pöytään ja vaatteiden langatkin olisivat itse kehrättyjä!

Ja edelleen lisään: aion niitä soseita itse tehdä, jos vaan jaksan. Sen näkee sitten, miten toi arki lähtee käyntiin ja millainen lapsi on. En aio mitään huonoa omaa tuntoa potea, jos ostan lapselleni vauvoille tehtyjä purkkiruokia.

Vierailija
30/32 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä oli tilanne sellainen, että esikoiselle tein kaikki itse paitsi hedelmäsoseet. Alusta loppuun asti itse, kun ei herralle kelvannut kaupan purkit, vaikka kuinka yritin opettaa (olisi ollut paaljon helpompia matkoilla ja reissuilla). Noh, koska ruokien teko ei ollut kovin vaivalloista niin päätin tehdä seuraavallekin, mutta tämäpä ei taas omatekoisia syönyt, ei sitten millään, vaikka oli kuinka sileetä. Jouduin sitten taipumaan ja ostin yhden purkin kokeeksi kaupan mössöjä ja johan upposi. Päätin sitten kokeilla kuitenkin vielä omatekoista ja ei mennyt alas, ei sitten millään. Noh, ostin kaupan purkin jota oli syönyt kerran aikaisemmin ja sekoitin siihen omatekoista niin eipä neidille kelvannut sekään. Ja pitkään yritin, josko olisi vaan tottumisesta kiinni. No kun ruoka ei alkanut maistumaan niin luovutin ja annoin pelkkiä kaupan ruokia. Vuoden iässä tosin siirtyi jo ihan samaan ruokaan, mitä muukin perhe syö. Ja itseasiassa jo ennen vuoden ikää aloin pikkuhiljaa tarjoamaan omatekemää ja nyt vasta alkoi maistumaan. Että näin meillä. Soseiden tekoa en kokenut itse vaikeaksi ja mielelläni olisin tehnytkin kun esikoisellekin tein, mutta kun ei niin ai.

Mutta jos joku haluaa antaa purkkeja niin se on ihan yhtä suotavaa kuin ruoan tekeminen itse. Joten näistä asioista on mun mielestä turha lähteä tappelemaan.

Vierailija
31/32 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi hedelmä ja kasvissoseet tulee halvemmiksi ostaa purkissa. Lihasoseet sitten asia erikseen.

Ja mitä se sitä paitsi sulle kuuluu koko asia??

Vierailija
32/32 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on sekin aika lapselta/itseltä pois, kun noita soseita tekee. Itse olen ajatellut, että jos energiaa riittää, niin pyrin itse tekemään mahdollisimman paljon. Mutta en mä siitä mitään stressiä aio ottaa. Ei kaikki vauvat nuku hyvin vielä silloinkaan, kun alkavat soseita syömään ja vanhemmat voivat olla väsyneitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan