Onko jollakin auto, jossa EI ole ilmastointia?
Ihmetyttää, että miten lapsiperheet tulevat toimeen ilman ilmastointia. Näillä helteillä ilmastoitu auto on mitä mukavin paikka.
Kommentit (59)
kattoluukku kylläkin ja avautuvat sivuikkunat :) kyllä sitä pärjää, ei aina tartte olla nii luksusta.
ikkunat auki = "Polish air conditioning"!
ilmastointi, automaattivaihteet, sahkoikkunat, cruise control. Voin ajella vaikka jalat ristissa.
Sillä ei ole koskaan ollutkaan ilmastoitua autoa, joten ei tiedä paremmasta. Ikkunat auki vaan ajaa :|
Ei todellakaan ole varaa ostella mitään uusia kaaroja!
Ja joo, kyllähän se ilmastointi ois tosi kiva, mutta ilmankin pärjää (mukavuudesta kun vaan tinkii..)
Ei kaikilla ole varaa hyviin autoihin.
Ja veljelläni ( 2 lasta) on jopa kolme sellaista autoa.
Mulla ei ole ilmastointia. Haittaa elämää tasan sen viisitoista minuuttia päivässä niiden parin viikon ajan kesässä kun ajan töistä kotiin ja sattuu olemaan helle. Muuhun en autoa käytä ja töistä tullessa on jo ihan se ja sama, jos on vähän hikitukka ja kainalot märkinä ;) Toki meidänkin perheen ykkösautossa on ilmastointi, joten pitemmät reissut ajetaan tietty sillä.
Niitäkin saa kyllä aika edullisesti jo. Muutamalla tonnilla.
Meidän autot maksoivat 450€ ja 340€
Vm. on -89 molemmissa
On ihan oikeasti perheitä, joissa auto ostetaan muutamalla SATASELLA.
Muutama tonni on joillekin niin iso raha, ettei sellasta ole varaa laittaa autoon.
3 pientä lasta, ihan hyvin on pärjätty, joskus on tietty kuuma, mutta hurtilla huumorilla mennään :-)
Kuulin vasta tuossa, että vastasyntyneen kanssa autoillessa ei saisi pitää ilmastointia päällä/ikkunoita auki.. Pitäneekö paikkansa?
-Tietämätön minä
koska en aja alle kybä tonnin autolla.
Vuosimallista ei ole hajuakaan. Ihan hyvin pärjätään: ikkunat auki vaan, jos on liian kuuma. Ei meillä ollut autossa ilmastointia 70-luvullakaan, kun olin lapsi. Ei silloin ollut kellään muullakaan, ja hyvin pärjättiin silloinkin.
Vuosimallista ei ole hajuakaan. Ihan hyvin pärjätään: ikkunat auki vaan, jos on liian kuuma. Ei meillä ollut autossa ilmastointia 70-luvullakaan, kun olin lapsi. Ei silloin ollut kellään muullakaan, ja hyvin pärjättiin silloinkin.
Meillä on ja hyvin pärjää kesällä ikkunoita ehkä välillä auki ja talvella lämpöä tulee konetilasta hyvin sisälle pelkän puhaltimen kautta :D ysärin kaaralla meno on muutenkin moninkerroin huolettomampaa kun ei tarvi jokaisen pikkuvian vuoksi ajaa (tai työntää) korjaamolle jossa sitten tehdään joku ohjelmistopäivitys ja vaihdetaan jokin ylikallis pieni sähköhimmeli jolla ei periaatteessa ole mitään merkitystä ajoon, mutta jonka puuttuessa auton ajotietsikka ei suostu kuitenkaan autoa liikkeelle päästämään. Maltillisella kaasujalalla ja huolellisella ylläpidolla vanha perheauto on melko pieniruokainen ja erityisesti luotettava eikä kärsi turhien komponenttien ainaisista vioista, kannattaa ostaa jos kilsoja tulee vuodessa paljon
Mulla auto joka on nissan sunny -89. Ilamstointi löytyy, jos ei oo niuho (eli veivi ikkunat ja kylmä puhallus ;)). Sen verran rakas auto, etten ihan helpolla luovu :)
Ukon autossa on ilmastointi. Itellä lähinnä kurkku kuivaa ja kipeytyy :/ ).