Etävanhemman vuorotyö :(
Miten pitäisi toimia näiden vuoroviikonloppujen kanssa, kun etävanhemmalla on epäsäännöllinen työ. Nytkin kesällä lähivanhemmalla ei ole yhtään kokonaista vapaata viikonloppua, kun etä on aina töissä. Pitäisikö lapset vaan laittaa etälle ja olettaa, että hankkii lapsille hoitajan töiden ajaksi omina viikonloppuinaan? Apuja?
Kommentit (13)
tiesit kai, ettei niistä välttämättä voi ottaa lomaa? Tai pistä ne itse hoitoon jonnekin, jos et niitä jaksa.
Kun muuten on heidän kanssaan ja yksin vastuussa 24/7, oma vapaa silloin tällöin tulee ihan tarpeeseen.
Voi voi... On siinäkin ongelma.
Vituttaa kun nykyisen miehen ex-vaimo ei yhtää jousta tapaamisissa. Aina on tunkemassa niitä lapsia meille vaikka tietää että mä olen ollut yön töissä ja mun omatkaan lapset ei ole kotona. Olen yrittänyt selittää ja puhua hänelle, samoin mieheni, mutta ei, se ei kyllä jousta yhtään. Kyse ei ole siitä että ei voitaisi katsoa ja tavata lapsia, vaan siitä että tavattaisiin aikana joka sopii meille kaikille.
Miksei näin kesällä tosiaan lapset voiolla siellä viikolla?
Vituttaa kun nykyisen miehen ex-vaimo ei yhtää jousta tapaamisissa. Aina on tunkemassa niitä lapsia meille vaikka tietää että mä olen ollut yön töissä ja mun omatkaan lapset ei ole kotona. Olen yrittänyt selittää ja puhua hänelle, samoin mieheni, mutta ei, se ei kyllä jousta yhtään. Kyse ei ole siitä että ei voitaisi katsoa ja tavata lapsia, vaan siitä että tavattaisiin aikana joka sopii meille kaikille.
Miksei näin kesällä tosiaan lapset voiolla siellä viikolla?
Ymmärrän hyvin että ne vapaat viikonloput tuntuvat tärkeiltä ja etenkin sen, että kiukuttaa olla vielä eron jälkeenkin sidoksissa exän työvuoroihin. Vielä tärkeämpi pointti on, että lapset näkee etävanhempaa vähemmän kuin on alun perin sovittu, jos sinä kerran hoidat heitä osan aikaa myös tapaamisviikonlopuina.
Voisiko etävanhempi ottaa lapset luokseen arkena kun hänellä on vapaita niin että edes päivien määrä hänen avstuullaan pysyisi vakiona per kuukausi? ja onko tosiaan mahdotonta järjestellä työvuoroja niin, että viikonloppuvuorot osuisivat mahdollisimman harvoin lasten ajaksi? Tiedän monta äitiä, jotka pystyvät vuorotyössään sopimaan vuoroja lasten hoidon mukaan. Jos k.o. etävanhempi on isä, häneltä voisi kysyä, onko edes oikeasti yrittänyt. Miehille se kynnys järjestää työasioita perheen tarpeiden mukaan on usein naurettavan korkea.
eihän sen tartte olla just viikonloppu kun lapset on miehellä. Onko kyse oikeesti siitä, ettei mies halua lapsia luokseen vai siitä, ettet anna muuten kun just sinä viikonloppuna oli miehellä töitä tai ei?
Lapset ovat olleet isällään viikolla kyllä, yhden tai kaksi yötä silloin tällöin isän vapaiden mukaan. Itseäni ehkä eniten harmittaa, kun jää kaikki aikuisten kesäkiva kokematta... Olis kiva ees yhtenä viikonloppuna päästä tyttöporukalla vaikkapa terassille, nih!
ap. Olen ollut noissa kengissä 10v ja lapsia on 3. Niitä hengähdystaukoja tarvitaan, kyllähän vanhemmat jotka asuvat yhdessäkin vie lapset hoitoon ehkä enemmän kuin eronneita. Eronneilla on silti se joka toinen vl vapaa, jos niin voi sanoa. Mielestäni vl voi pitää niin kun ne kuuluu mennä, on iskän asia hommata sit apua jos on töissä. TAI keskustelette ja ehkä vaihdatte 2 vl niin että lapset hänellä kun hän on vapaalla, tämän teette AJOISSA että ehdit suunnitella omia juttuja - se on a ja o kun on eronnut että ajoissa suunnitellaan viikot.
Jos etävanhempi on vaikka perjantai-lauantai yön töissä, niin lapset ottaa lauantaina iltapäivällä ja pitää vaikka maanantaihin. Jotain järkeä nyt tuohonkin touhuun on tultava. Ihan älytön ajatus, että sinä väkisin saadaksesi terassiaikaa laittaisit isän maksamaan lapsenvahtia, koska isällä on velvollisuus käydä töissä ja osallistua lasten elättämiseen. Toisaalta ymmärrän sinun tarpeesi vapaaseen, joten siksipä teidän täytyy yhdessä aina katsoa ne hoitoajat.
Voi voi... On siinäkin ongelma.