Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku voi asua Espoossa?

Vierailija
30.06.2009 |

Ehkä Tapiolaa ja Leppävaaraa lukuunottamatta. Käytiin miehen kanssa Espoossa viikonloppuna bussilla ja kyllä oli ankean näköistä. Talo siellä, toinen täällä ja välissä paljon metsää ja peltoa. Bussit kulkee tosi harvoin, joten oma auto on ilmeisesti pakko olla. Miten te espoolaiset jaksatte?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos tykkää asua luonnonhelmassa, on ihan hyvä, että siihen on mahdollisuus Suomen toiseksi suurimmassa kaupungissakin. Yhtä hyvin voisi kysyä, miten 8/10-osa Suomesta jaksaa asua metsien ja peltojen keskellä.

Toki on sitten vastapainoksi noita betonikyliäkin tyyliin Kirstinmäki ja Espoon keskus.

Tapiolalaisena olen viihtynyt jo toistakymmentä vuotta ja viihdyn erinomaisesti edelleen.

Vierailija
22/47 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoossa voi ehkä asua jollain asuinalueella, mutta onhan siellä paljon yksittäisiä talojakin siellä sun täällä.

Ja vaikka asuis jollain pientaloalueella, niin se ois kamalaa. Kuten sanoin, Leppävaara ja Tapiola ois ainoat vaihtoehdot mulle, jos Espooseen pitäis muuttaa.

ap

mielummin sinne, kuin Helsinkiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutenhan ap:n mukaan paras ratkaisu olisi maa nimeltä Helsinki..

Itse olin muuttamassa sinkkutyttönä Helsinkiin, mutta tapasin mieheni ja muutinkin Espooseen. Asumme saaressa, rantaan 100m, ja koiran kanssa pääsee kotiovelta metsään. ei ole naapureita turhan lähellä, voi ottaa alasti aurinkoa jos siltä tuntuu. Molemmilla nykyään mukavuussyistä omat autot, mutta pärjättiin hyvin yhdelläkin joka on miehellä pakosta, työväline.

En ikinä muutaisi pois, ilma on paljon raikkaampaa. Eron huomaa heti kun saapuu Hgin keskustaan, mihin meiltä siis reilun 20 min ajomatka.

Ihmisiä on erilaisia, ja arvostetaan eri asioita. Toinen arvostaa sitä että Stocka on 5 min kävelymatkan päässä ja on ihmisiä ympärillä, toinen arvostaa omaa rauhaa ja puhdasta luontoa ympärillä. Onneksi kaikille löytyy Suomesta paikka jossa asua.

Vierailija
24/47 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin täällä meilläpäin näitä taloja on vähän liikaakin, voi kun olisikin sitä metsää välissä... ja ihan okt-alueella asutaan. Ja mun mielestä se ei ole haitta että pitää olla oma auto. Kuka nyt julkisilla haluisikaan kulkea?

Helsinkiin ne haluaa kuitenkin tulla töihin ja ruuhkauttaa helsinkiläisten kotikaupungin. Jos siellä Espoossa on niin ihanaa, niin miksi ette myös työskentele siellä?

Vierailija
25/47 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin jaksetaan. Tosin itse olen hivenen samaa mieltä kuin ap eli minulle Espoo on Tapiolan ja Leppävaaran alueella, koska olen ehdoton kerrostaloihminen ja tykkään lyhyistä matkoista kaikkialle (toisin kuin suurin osa suomalaisista, jotka taatusti valitsee mieluummin pientalon). Toisaalta on siellä Helsingissäkin paikkoja, joista on todella pitkä matka kaikkialle. Monesta Helsingin lähiöstä on paljon pidempi, jopa kaksinkertainen matka Helsingin keskustaan kuin mitä meillä täältä Espoosta. Siinäkin olen samaa mieltä, että Espoossa helposti tarvitsee lapsiperhe kyllä auton tai jopa kaksi, jollei juuri asu Tapiolassa tai Leppävaarassa ja varsinkin, jos tarvitsee kulkea jonnekin muualle kuin suoraan Helsingin keskustaan. Poikittaisliikenne Espoossa on onnetonta.

Mutta paljon hyvääkin on Espoossa. Espoossa on näistä pääkaupunkiseudun kaupungeista homogeenisintä porukkaa ja osin siitä johtuen ei mitään kovin suuria ongelmia ole. Lisäksi kunta pärjää taloudellisesti kivasti (paitsi nyt tietty sukeltaa, mutta sukeltaa paljon korkeammalta tasolta kuin vaikka Vantaa). Lisäksi monet ongelmat keskittyvät Helsinkiin, kuten vaikka asunnottomat. Kuka asunnoton haluaisi olla Espoossa kadulla? No ei kukaan ja lopputulos on se, että Helsinkiin ollaan rakentamassa toistakymentä asuntolaa. Myös esim. maahanmuuttajista Helsinki vastaa hurjalla panoksella.

Vierailija
26/47 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

missäpäin Espoota bussit kulkee tosi harvoin? Jokaisesta Suomen kaupungista (paitsi ehkä Helsingistä) löytyy niitä reuna-alueita missä bussit eivät 5min. välein kulje. Ja mitä vikaa on pelloissa ja metsissä? Kyllä huomaa, että ap on niitä helsinkiläisiä, jotka lähtee Lapinlomalle Jyväskylään :D

Vierailija
27/47 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahalla saat Vantaan puolelta ainakin 2 huonetta enemmän??

Vierailija
28/47 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahalla saat Vantaan puolelta ainakin 2 huonetta enemmän??

Joku kritisoi siitä että bussit kulkee huonosti ja sen takia pitää olla oma auto. allekirjoitan tämän, meillä menee bussi n. kerran tunnissa (töihinmenoaikoihin ja lounasaikaan useammin). ennen lasta mä pärjäsin ihan hyvin bussillakin, nyt on kummallakin oma auto.

mutta tuo meri on se mikä Vantaalta puuttuu. Kesällä on kiva kävellä venelaiturille, hypätä omaan veneeseen ja hurauttaa johonkin kivaan saareen retkelle ja uimaan.

Vierailija
29/47 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja todella hyvin olen viihtynyt, työpaikkakin on täällä. Asumme kuin herran kukkarossa pientaloalueella Espoon keskuksen lähellä ja täällä on todella rauhallista asua, upea Espoon keskuspuisto loistavine ulkoilumahdollisuuksineen aivan vieressä. Stadiin kestää bussilla n. 25 min.

Vierailija
30/47 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaalle en muuttaisi ikimaailmassa, siellä karsitaan kaikista lasten- ja perheiden palveluista. Saa tapella verissä päin, että lapsi mahtuu yliylipaikalle johonkin alialihenkilöistettyyn homepäiväkotiin.

Isolla perheellämme (5 lasta) liikumme tätä nykyä melko harvoin Helsingissä. Silloin, kun siellä käymme, huokaamme miehen kanssa helpotuksesta, kun pääsemme pois. Helsingissä olisi ihan hirveää kasvattaa lapsia.

Me asumme Pohjois-Espoossa. Auto pitää olla, koska julkiset kulkevat huonosti ja yhtään isompaan kauppaan on monta kilometriä matkaa. Mutta lapset voi päästää ulos keskenään, naapurilta voi lainata ruohonleikkuria ja kirjastotäti tuntee minut nimeltä. Saamme kaikki maaseudun edut ja turvallisuuden - ja silti palveluihin on autolla kohtuullinen matka.

Vierailija
31/47 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi vaan, että niitä ei kaikkialta Espoosta ole.

Toisekseen kaikkien työhön ei sovi julkisilla kulku, jos on paljon tavaraa roudattavana ja joutuu käymään parissakin paikassa päivän mittaan, bussinvaihto on rasittavaa ja hidasta.

Joudun käymään välillä Helsingissä, koska siellä on yksi asiakas, mutta kuljen julkisilla. Ja tiesitkö, että Helsingistä suuntautuu Espooseen työmatkaliikennettä saman verran kuin toiseenkin suuntaan.

Kyllähän te helsinkiläiset haukutte Espoon bussejakin, ei sen puoleen :D

ainakin täällä meilläpäin näitä taloja on vähän liikaakin, voi kun olisikin sitä metsää välissä... ja ihan okt-alueella asutaan. Ja mun mielestä se ei ole haitta että pitää olla oma auto. Kuka nyt julkisilla haluisikaan kulkea?

Helsinkiin ne haluaa kuitenkin tulla töihin ja ruuhkauttaa helsinkiläisten kotikaupungin. Jos siellä Espoossa on niin ihanaa, niin miksi ette myös työskentele siellä?

Vierailija
32/47 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus joudun ajamaan rautatieasemalle. Älä huoli, minimoin Helsingissä käynnit. Mun puolesta voisi laittaa vaikka tullipuomit Helsingin ympäri - mutta maksut molempiin suuntiin. Nimittäin helsinkiläisiä käy tosi paljon töissä Espoossa ja myös Vantaalla.

Vierailija
33/47 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun Espoossa juuri tuossa Vantaan rajan takana. Käyn töissä Länsi-Vantaalla samoin kuin mieheni. Kaikki muut palvelut löytyvät joko työpaikan tai kodin läheltä tai työmatkan varrelta.

Käyn Helsingin keskustassa todella harvoin. En edes joka kuukausi. Silloin kun käyn, niin menen julkisilla (joskus harvoin omalla autolla, mutta en koskaan ruuhka-aikoina).

Vierailija
34/47 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.iltalehti.fi/espoo/200907019861056_eo.shtml

katkeria, sanoi kettu pihlajanmarjoista....

Vierailija
35/47 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin 2 autoa mukavuussyistä vaikka olenkin yrittänyt olla ekologisempi. Uimaranta meilläkin 5min pyöräilyn päässä, maisemana peltoa ja ok-taloja, mutta vastapainoksi olet stadissa vartissa ilman ruuhkia.

Vierailija
36/47 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vaan tietyissä paikoissa. Mihinkään pitkälle korpeen en lähtis asumaan. Länsiväylän alkupään paikat on ihan jees. Joku viherlaaksokin on jo ihan liian kaukana.

Vierailija
37/47 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäpäin Espoota olisi hyvät liikenneyheydet ja palvelut autottomalle lapsiperheelle vuokra-asuntoalueelta,olemme pienituloisia.Siis muita kun Leppävaara?

Vierailija
38/47 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aika halpaa aluetta.

Täältä menee 213 Helsinkiin, 154 ja 156 ja 270. Kaikki eri reittiä, joten autoa ei tarvita. 18 menee Tapiolaan. 154 ja 156 pääsee Isoon Omenaan. 270 Jorviin. Junalla pääsee Selloon ja Helsinkiin. Mulla ei ole ainakaan valittamista etteikö liikenneyhteydet olisi täällä hyviä.

Itse asuin Helsingissä 15 vuotta. Nyt Espoossa 5 vuotta. Aluksi Espoossa asuessa mietin koko ajan, että muutan pian takaisin Helsinkiin. Nyt olemme etsimässä uutta asuntoa, eikä Helsinki ole käynyt edes mielessäni enää. Täältä Espoon Keskuksesta on asuntoa tarkoitus etsiä.

Täälläkin on nyt uusi ostoskeskus Entresse. Ei tietysti Sellon eikä Ison Omenan luokkaa, mutta ihan ok.

Vierailija
39/47 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viihtyi oikein hyvin Espoossa.

Terveisiä mammoille Säterinmetsään!

Vierailija
40/47 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei juuri kukaan kulje julkisilla, vaikka täältä onkin hyvät yhteydet vähän joka puolelle. Itsekään en ole käyttänyt julkisia liikennevälineitä 10 vuoteen, autolla paljon mukavampi kulkea. Ja Helsingissä käydään töissä sen takia, koska suuri osa työpaikoista on siellä, jos ei satu Nokialla olemaan töissä. Muuten kyllä mieluummin täällä kävisin töissä (jos siis töissä täytyisi käydä). Helsingin keskustassa en ole käynyt 3 vuoteen, ei mitään tarvetta. Useammin kuin Tukholmassa kuin Helsingissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi