KOLMOSTEN VIIKKO 27
Uusi viikko uudet tarinat...
Täällä alkaa taas oviksen odotus. Kai sitä pitäisi taas ruveta harjoittelemaan, vaikka varsinaiseen tehtailuun ei kyllä ryhdytä, vaan puuhastellaan, kun siltä tuntuu :). Vuoto on vihdoin lakannut, 7 päivää sitä kestikin. Vieläkin silloin tällöin purskahdan itkuun, 11 kierron jälkeen tuo raskautuminen oli niin odotettu, enkä millään tunnu toipuvan ajatuksesta, ettei siitä mitään tullutkaan. Lisäksi nuo ystävien ultra ym. kuulumisien kuuntelu tuntuu nyt erityisen vaikealta :(! Tekisi mieli vajota maan alle.
Kaikille hauskaa rentouttavaa ja lämmintä viikkoa toivotellen,
kisu
Kommentit (21)
uutta viikkoa kaikille...
Wilukissa! pahoittelut tilanteestasi, ja onnea uuteen kiertoon. Ainakin tuo osoittaa että raskautuminen on NIIN lähellä, kun noin pitkälle se vaikea prosessi kumminkin onnistui (just luin yhdestä kirjastä tätä lisääntymiskemiaa enkä voi kuin ihmetellä miten se oviskaan ikinä onnistuu saati raskautuminen tapahtumaan kun on NIIN kovin monimutkaista kemiallista hommaa!)
ON: väsymys on tullut, onneksi alkoi toi loma, ei töissä olo onnistuisikaan. Onneksi esikoinen antoi nukkua päikkärit kuopuksen unien aikana, muuten olisi helle vienyt voimat. Joten r-oireissa sitä kautta voimistumista. Viikon päästä ma on alkuraskauden uä, ja vasta sitten jos siellä joku näkyy oikeassa paikassa, uskaltaa vähän hengittää (ja harkita kurkistusta odotuspuolelle). Ulkoisen raskauden kokeneena nyt kokoajan kyttään oireita, huimauksia, kipuja jne, ettei vaan ole hengenvaarallinen tila meneillään. Toinen piinaviikko siis. Toistaiseksi siis ei vuotoja tms hälyttävää onneksi ole ollut.
Plussaonnea kaikille, koitetaan nopeasti päästä tuonne toiselle puolelle pinoa kasvattamaan!! Lomarentous käyttöön vaan ja kesän hormonipiikit.. :D
Harmi että meni kesken kun olet yrittänyt jo niin kauan! Ja pahoittelut muillekin tädin kohdanneille! Viime viikolla on kerennyt tapahtua niin paljon kun olen ollut lomareissusa.
Läheisen vakava sairaus on todella raskasta, tiedän sen omasa kokemuksesta. On kuitenkin tärkeää pysyä ystävänsä vieressä sairauden aikana. Jotkut ihmiset eivät uskalla pitää yhteyttä kun vakava sairaus iskeen, mutta siinä tilanteessa tarvitsee kyllä kaikki ystävänsä!
Onnea plussaneille! Kunpa pääsis itsekin siihen tilanteeseen kohta! Täti saapui vierailulle viime torstaina, päivän liian aikaisin vielä kaiken lisäksi. Tässä sit odotellaan taas ovista. Ensi viikolla alkaa vihdoinkin kesäloma, niin ehkä sit tulis puuhailtua vähän enemmän :)
Harmi Kisu. On se tosiaan väärin. Toivon sulle oikein paljon onnea uuteen yritykseen, toivottavasti nyt tärppäis saman tien.
2pojanäiti: toihan on tosi erikoista, siis että lekuri käskee syömään e-pillereitä jos tietää että vauvaa toivotte. Nyt vaan vaatimaan palvelua sieltä julkiselta!! Onhan teilläkin jo yritystä takana.
Mulla menkat loppumaisillaan. Painonpudotusprojekti ei oikein tunnu onnistuvan näillä keleillä kun koko ajan tulee syötyä jätskiä ja kyläillessä ties mitä herkkuja. Nyt koitan olla laskematta päiviä ja annan mennä asian omalla painollaan, ovistikkuja en osta. Katsotaan miten onnistun :)
Aurinkoista viikkoa kaikille ja tärppionnea!
t. tillinäiti
Kisulle jaksamista, on se kyllä vaikeaa nousta sieltä suosta, tiedetään... mutta yllättävän nopeesti siitä toipuu ja sitten löytää jostain voimia rämpiä eteenpäin, uuden raskauden toivossa. Kyllä se pysyvämpikin plussa sieltä vielä tulee, uskotaan näin! :-)
Omaan napaan ei kuulu mitään alkukiertoa tylsempää, clomit otettu kp 3-7 ja nyt odotellaan kuningatar munasolun irtoamista. Aion alkaa tikuttaa kp 13. Kun taas jostain sais intoa niihin peiton heilutteluihin...
Ihanaa, loma alkoi vihdoinkin! Säätkin on suosineet. Lasten kanssa on kiva käydä uimassa kun riittää että vähän pitää silmällä, ei tarvi ihan vieressä olla. Nauttikaa kesästä!
eewokki kp 9
...kyllä tuli kurja mieli sun puolesta. :( ei tohon oikeen mitään osaa sanoa.
muutenkin teille pitkään yrittäneille soisi sen plussan, vaikee sitä oikeesti tajuta, miten turhauttava ja onneton olo siitä varmasti tulee. meillä nämä kaks on tosiaan tullu tosi helposti, eikä kolmas nyt ihan vielä ole tilauksessakaan. jännitän kyllä vähän sitä, että kuinka se sitte sieltä mahtaa tulla...
plussia tullu pinoon kanssa, onnea onnea! :)
olikohan Tillinäiti, joka valitteli painonhallinnan vaikeutta? kyllä, vaikeeta on! mulla ei varsinaisesti ylipainoa ole, mutta niitä paria ylimäärästä höttökiloa tässä on nyt koko kevät laihduteltu. eikä lähde. en sitte tiiä, että olisko sillä jatkuvalla herkkujen mutustelulla jotain tekemistä asian kanssa... ;) ja leipä on kyllä mulla toinen tosi paha. jotenkin ei sitä ees tarvii, paitsi aamupalaks ehkä. silti sitä tulee koulussakin otettua ruoan kanssa, kun se siihen lounaaseen kuuluu. typerää.
mäkin oon lomalla, ihanaa! parin viikon päästä alkaa kuukauden työpätkä, siitä sit koulu jatkuu samaan putkeen. huippua kun on niin mielettömät ilmat ollu.
Elämä todellakin on välillä epäreilua. *ihan ajatukset sauhuten onnea kaikille tarvitseville tähän hommaan toivoo*
Tässä päivässä hyvää on mukava kesäilma, kukkaan puhkeavat pionit, rauhallinen hetki kahvikupin ääressä (jep, kahvi on taas alkanut maistua...) sekä JEE tuhruvuoto, mikä siis enteilee tätiä paikalle. Enpä ole ollut moneen vuoteen näin iloinen tädin vierailusta. Nyt sitten nokka kohti uutta kiertoa, kysyin vielä asiaa yhdeltä alan lääkäriltä, joka sanoi, että kun on yhdet kuukautiset tulleet, voi taas yrittää uutta raskautta.
No niin iso piristys rutistus rouvat jokaiselle! Jakselkaa!
minnis kp 26/28
kaikille viime viikon pinossa myötäelämisestä ja tsempityksestä!! Tästä "projekstista", kun ei muualla puhu, niin on ihanaa, et on joku paikka, missä saa purkaa pahaa oloa, turhautumista jne. Ja ihaninta toki on saada sit tsempitystä samassa tilanteessa olevilta:)!
Ihmetys: Pahoittelut gyne kuulumisista!
iiris74: Voimia sulle surullisten uutisten keskellä!
Minni: Halaus sinulle ja voimia!
Kisu: Pahoittelut alkuraskauden km:(! Tsemppiä jatkoon!! Ois kyllä ollut enemmän kuin oikein sinun saada se plussa ja pienen pysyä turvallisesti matkassa.
Pahoittelut kaikille joiden luokse täti on vierailulle ehtinyt.
ON: Siihenpä ei mitään eriytistä. Tekis mieli oikeesti lyödä hanskat tiskiin, kun ei näitä pettymyksiä jaksa. Jollain lailla tuntuu, et nää kaks lasta ois hyvä ja elämä muutenkin hyvä näin. Silti syvällä sisimmässäni haluisin kolmannen, vauva-kuume siis edelleen on. Mulla nyt taukoa clomeista, enkä ovistakaan meinaa tikutella kiertoon pariin. Mies syö nyt clomeja ja ne alkaa kuulemma tehota vasta parin kk kuluttua, joten eipä toiveita. Mennään pv kerrallaan ja toivotaan, etten sit saa kehitettyä valtaisaa piinaa itselle, kun sen aika koitaa.
Plussa ja tärppi onnea kaikille tasapuolisesti!! Sekä oikeen mukavaa kesää kaikille lomalaisille:)!
Senny kp7/25-27
En tiedä miksi tuo typerä sanonta koko ajan pyörii päässäni. Tuntuu, että mitään muuta tervehdystä ei tule mieleen, työpostitkin melkein aloittaa niin.
Jotenkin outo olo, yhtä aikaa syvästi surullinen ja toisaalta iloinen sekä kiitollinen. Ystäväni, (äiti hänkin) sairaus on niin paha, että hän ei tule toipumaan siitä enää. Rankoilla syöpähoidoilla yritetään lisätä jäljellä olevien päivien määrää. Jollain tavalla tämä kokemus auttaa ymmärtämään, että jokainen päivä todellakin on lahja. Ainahan sen on tiennyt, mutta sisäistämisen kanssa on ollut vähän niin ja näin.
Adalminalle paljon onnea ja tsemppiä, hyvältä kuulostaa! Ihanaa, kun käyt kertomassa terveisiä, antaa uskoa ainakin minulle. Tämä palsta on mahtava, minäkään (mekään) emme ole kertoneet tästä projektista kenellekään. Moni ei varmasti osaa yhtään edes ajatella, että meille vielä lisää lapsia toivottaisiin.
ON: Tänään on kp14, ja munasarjojen kohdalta, varsinkin vasemman puolelta, tulee ikäviä vihlaisuja. Limat eivät ole vielä ihan parhaimmillaan, mutta peittoa on heiluteltu kahden illan välein, ilosta, ei pakosta. Sen verran hauskaa on ollut, että alkaa paikat olemaan kipeät, molemmilla :-)
iiris-74
Kiitokset myötätunnosta. Mäkin ajattelen, että hyvä kun on joku paikka, jossa (vähän) vouhkata tätä kuumetta ja avautua aina tiukan paikan tullen. Kiitokset isot hyvät rouvat!
Omasta (reikäisestä...) navastani sen verran, että kunnon vuoto alkoi jo eilen, joten kp2 tänään. HCG-kontrollissa kävin tänään. En tiedä saanko tuloksia irti tänään. Kyllä sanon, että olipa kerran julkinen terveydenhuolto. Ei siitä sen enempää, ihan vaan maanantaista asti olen tiukkaan äänen sävyyn yrittänyt saada lähetettä labraan...
No niin, lämpöisin ajatuksin, mahdottomasti plussia toivoen
minnis kp2
Kirjoitinpa eilen sellaiselle sivulle netissä, jossa lääkäri sitten vastaa kysymykseen. Kerroin endoepäilystä, kivuista ja että kilpirauhasarvot ja prolaktiini on nyt kunnossa. Lisäksi sen miten kauan on yritetty (syksyllä tulee 2 v.) ja kierto on normaali n. 28 päivää ja että ovulaation olen löytänyt nyt 3kk kp 14.
Gynekologiaan erikositunut lääkäri vastasi siis: munasoluja kaikesta päätellen on. Miehen siittiötilanne olisi syytä tutkia (koska mies on jo 41v.) ja minulle olisi syytä tehdä munatorvien aukiolotutkimus sen selvittämiseksi että munatorvet on auki. Endosta ei osannut sanoa mitään varmaa.
Tämä toi jo jonkinlaista toivoa, mutta mutta.. kun mies ei suostu lähtemään tutkimuksiin; ei suostunut ennen ensimmäistäkään lasta kun raskautta odotellessa kesti ja oli 2 km:a. Joten käy varmaan niin että minä vaan käyn.? Mutta sen verran potuttaa tämä tilanne, että minä menen vaikka sitten yksin. Ja menkkakivut alkaa jo 9-10 päivää ennen menkkoja nykyään (kun ennen oli 7 päivää). Eli jotain vikaa tässä täytyy olla.
Täytyy mennä laittamaan lapsille ruokaa...
Kp 21/n.28 *menkkakivuissaan*
ON: Kiitos kovasti osanotoista! Kyllä tämä kanssaeläminen täällä lohduttaa, ei oikein lohdutusta mistään muualtakaan voi 'toivoa'. Täällä päivät kuluu ovista odotellessa ja vielä 'entä jos mietteissä'. Kyllä se taas vähitellen elämä voittaa, vaikka kovin on vielä haiku olo :(.
Tosi harmillinen tuo teidän tilanne 2poj@näiti! Nuo miehet on joskus sellasia jörmyjä, mutta mene ihmeessä sinä tukituttamaan itsesi ja vaadi tosiaan niitä tukimuksia! Saatpahan omasta tilanteestasi selvyyden ja sekinhän voi riittää.
Adalmiina toivotaan, että kaikki on kohdallaan ja piinasi saa pian onnellisen lopun :)
Misu pahoittelut tädistä. Hauskaa lomaa ja puuhailuintoa sulle.
Eewokki sinäkin näemmä harrastat mielikuvaharjoitteita ;). Jospa ne auttaisivat meidät positiivisiksi! Pian taas yhdessä piinataan.
Minnis meinasitko sinä odottaa yhden tädin vierailun? Minäkin toki tiedän, että pitäisi, mutta en taida. Pikkukakkosta tehtaillessa tuli alku rask. km ja heti perään yritettiin ja onnistuttiin raskautumaan. Sen limakalvon paksuuden takiahan sitä pitäisi ja varmaan, jos on raskaus edennyt pidemmälle on km isompi juttu kohdulle, mut näin alku rask. km.... joo emme kyllä jaksa odottaa.... vaan pitäisikö silti? Mitä luulette arvon naiset?
Senny tiedän tuon 'tekisi mieli luovuttaa' -tunteen! Vaan kun ei taida pystyä! Toivotaan, että clomit miestä pian auttavat ja rentouttavaa odotuksen odotusta kummiskin teille :)
kisu kp 10 (oho jo...)
KISU: tätä mä olen tässä nyt pähkäillyt, että onko nämä nyt ne ensimmäiset kuukautiset vai pitääkö tästä nyt sitten vielä odottaa seuraavat?!?! Kohtuhan mulla oli tyhjä ja mitään vuotoa sen laparoskopian jälkeen ei ollu. Vuoto alkoi kp26, eli menkkojen olis muutenkin pitäny alkaa tällä viikolla kierron mukaan. Vuoto mun mielestä ei tällä hetkellä eroa normaalista. Mä en myöskään millään viitsisi odottaa yhtä "tyhjää" kiertoa...kysyn tätä vielä tänään, kun on soitto aika terveyskeskukseen, niitä HCG-tuloksia kuulemaan. HCG:n pitäisi mun tapauksessa olla alle 12 (normaali on kait 0-5) ennen uutta yritystä. Nyt on sellanen olo, että en halua odotella yhtään.
ADALMIINA: miten sulla oli ohjeistus kohdunulkoisen jälkeen, kuinka monta kiertoa piti odottaa? Tehtiinkö sulle laparoskopia vai miten sun tilanteesi hoidettiin? Pääsitkö sen jälkeen kunnallisesti vkon 7 ultraan? Sehän on kait suositeltavaa seuraavissa raskauksissa, kun on ollut ulkoinen.
Pahoittelut tädin kohdanneille, lykkyä ovisbongareille ja jemppistä piinailijoille! Ja rutistus 2pojanäidille!!
minnis kp3/28
Aurinkoista huomenta!
Sain vihdionkin lääkäriajan varattua, siis gyne. se menee heinäkuun puoliväliin. Varasin ajan ihan nyt tälle tunnetulle lapsettomuuslääkärille Kari Ratsulalle. Eiköhän sitten jotain ala selvitä. Rahaa varmaan menee paljon, mutta ei voi mitään.
ON: Menkkakivut jatkuvat ja kohdunnapukka on pehmentynyt ja tullut alaspäin, joten eipä tainnut taaskaan tärpätä.
Mutta näin pikaisia kuulumisia tällä kertaa.
Kp 22/28
mustahan ihan palstahäirikkö tullut ;-), joka välissä täällä kurvailen...
HCG 19 ja ei nähnyt mitään syytä, miksi ei voitaisi yrittää uutta raskautta seuraavassa kierrossa. Eli näillä mennään täysillä ensi kiertoon. :-)
minnis 3/28
Hienoa minni eikun yritystä taas kehiin ja onnea!
Hyvä 2poj@näiti!!! Toivottavasti asiat nyt selkiintyvät!
Tänne tulla tupsahdan joukkoonne kuumeilemaan.
Kolmas lapsi olisi meillekkin tervetullut, seuraavasta kierrosta alkaa yritys.
Kiero mulla tosin sekaisin, että en tiedä kauan tässä odotellaan.. Nyt ollut neljä päivää huono-olo ja painontunnetta alavatsalla.
Kysymyksen heitän heti ilmiolle, et jos on lyhyt kierto esim. 23, niin milloin voi tai oikeestaan kannattaa tehdä raskaustesti? Ennen kierto oli sen 28-29, nyt kolme kk ajan 23.
Plussia toivoisin pinoon ja paljon!!
-Toivottu3mas 22/23-29
Kysymykseesi: Muistaakseni 1 kierto ainoastaan piti odottaa, ja tästä seuraavasta sallitusta kierrostahan meidän esikko tosiaan sai alkunsa. Mun raskaus oli silloin ihan alussa, se voi ehkä vaikuttaa kuinka korkealle noi HCG:t nousee. Laparoskopia (tähystys) tehtiin, ja sitten piti käydä kontrolloimassa verikokeella tuo HCG että on laskenut. Mullahan oli ollut clomit pienellä annoksella käytössä ennen ulkoista, ja sain luvan jatkaa samaa pientä annosta tässä seuranneessa yrityksessä. Antoivat ajan julkiselle lapsettpmuuspuolelle 3:n kk päähän, mutta sitä ei sit tarvittukaan kun kerkisin raskautua ennen kuin aika olisi ollut.
Seuraavissa raskauksissa olen mennyt ihan itse vaan yksityiselle alkuraskauden ultraan, en tiennyt että olisin saanut juklisella ultria tuolla perusteella. Itse pidän sitä henkisesti niin tärkeänä että päätin mennä aina ettei tarvi pelätä joka kolotusta ulkoiseksi, jos sieltä joku kohdusta alkumetrillä löytyy.
Kiitod Adalmiina vastauksesta, joko olet käynyt ultrassa? Tule sitten raportoimaan tännekin, jookos!
tervetuloa joukkoon toivottu3mas!!!
Hei rouvat oikein paljon jemppistä kaikille! Toivotaan kesän vielä jatkuvan ihanan lämpöisenä, mä suuntaan nyt lomareissulle ja yritän hetkeksi relata tämän asian kanssa. hirmuisesti en herättele vielä toiveita tähän kiertoon, jotten sitten tipu korkealta, mutta kyllä me taidetaan jo tästä kierrosta yrittää uutta raskautta.
Kauniita kesäpäiviä toivotellen
minnis kp5
moi.
Liika kuumuus mahto sekoittaa miehenkin pään ja hän suostui lopulta kolmoseen, kierukka napattiin pois viikko sitten perjantaina. Nyt odottelen alkavatko menkat vai mitä tapahtuu, kummaahan se olisi jos heti tärppäis. Kp on tänään 26 ja yleensä täti on vieraillu 24-29pv:n välein. Meillä on 4 ja 6v. tytöt, joten syliin jo jotain kaipais! Tsemppiä kaikille tasapuolisesti!
Todella ikävää, että sinulle kävi noin ikävästi:( Eihän noin olisi saanut käydä. Ja sinulle oli pitkään yritystäkin jo takana. Elämä on välillä epäreilua. Toivon sinulle voimia jatkoon ja tsemppiä yritykseen. Hali sinulle. )))(((
ON: Perhanan menkkakivut alkoivat tänään.. grr! :/ Joten voin melkein jo heittää hyvästit tällekin kierrolle. Kipu ei voi merkitä mitään hyvää. Mikä ihme tässä nyt oikein mättää..?? Vähän luulen, että endo siellä "kummittelee" (vaikkei gyne nähnyt mitään ultrassa helmikuussa). Lääkäri vaan kehoitti aloittamaan e-pillerit, että kivut helpottuisivat. No aika mahdoton ajatus kun tässä yritetään vauvaa saada alulle (sen hän tiesi). Mietinkin, että pitäisiköhän mennä uudestaan gynelle ja vaatia päästä tutkimuksiin. Kun viimeksi ei laittanut lähetettä Naikkarille. Niin taidan tehdä, sen verran tämä tilanne alkaa sapettamaan. :/
Kp 19/n.28 , yk 21?? (kenties)