Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi että INHOAN matkalle pakkaamista!!!!

Vierailija
29.06.2009 |

Aina sitä tavaraa tulee niin helvetisti, kun ei voi tietää säistä eikä mistään. Sitten kun on vielä ns. fiilispukeutuja, niin mistä sen tietää, millaiset vaatteet haluaa laittaa viikon kuluttua torstaina?

Kadehdin niitä, jotka onnistuvat kylmän rauhallisesti paiskaamaan kassiin viisi t-paitaa ja yhdet vaihtoshortsit. Sanokaa, miten semmoiseksi oppii??

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppii, ettei sellaisia vaatteita kannata ottaa, mitä muuteskin harvoin käyttää. mä pakkaan tavarat aina tietyssä järjestyksessä. alkaen kengistä, sukista, alkkareista muusta tarpeellisesta. Kun sen on tarpeeksi usein tehnyt, ei tuota vaikeuksia. Ja jätän tilaa myös ostoksille kohdemaassa.

Vierailija
2/18 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti. Viimeksi pakkasin viikon reissulle koko perheen kamat alle 10 minuutissa kun tuli vähän kiire. Mitään tarpeellista ei kuitenkaan unohtunut. Harjoitusta on tosin tullut paljon, mutten ole koskaan ollut mikään fiilistelypakkaaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi taju, että mä vihaan kotiinpaluuta ja kaikkien niiden kamojen purkamista!

Vierailija
4/18 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaa käyttää pakkaamiseen käytetyn ajan mieluummin, vaikka pakkaus + säästynyt aika siideri terassilla.

Hyvä vinkki oli, että pakkaa mukaan sellaset vaatteet, joita pidät/toteat pitäväsi paljon. Niitä voi sitten pestäkin.

Vierailija
5/18 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä vanhaa sääntöä että laitat ensin matkalle valitsemasi vaatteet pinoon ja poistat siitä sitten puolet.

Mä olen kanssa nopsa pakkaaja, ennemmin otan liian vähän vaatetta mukaan, mutta ostelen kuitenkin aina reissusta uutta vaatetta.

Vierailija
6/18 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkavaatetus. Eli aina on sävy sävyyn asu ja kaikki on yhdisteltävissä keskenään.

Vierailija
7/18 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mennään mökille, mummolaan jne. Rutiini on hyvä, tietää mitä pannaan toilettilaukkuun, miten paljon vaatetta menee ja miten monille kengillä selviää minimissään. Perheen koko 2+2.

Lomareissuille lentäen pitää pakata enemmän karsien, silloin jätän ne "varalta" vaatteet pois ja luotan siihen, että kaupasta saa ja tarpeen mukaan pestään pikkupyykkiä (nyssykkä pulveria mukaan).

Hyvä keino on miettiä päivän kulkua ja sitä, mitä sen aikana tarvitaan. Siis mitä aamulla päälle, mitä rannalla (uikkarit ja voiteet ja aurinkolasit+hatut), mitä jossain autoretkellä (tuulenpitävää vuorilla?), mitä illalla ravintolaan (vaatteet, kengät, taaperon ruokalappu ja nokkamuki), mitä iltatoimiin hotellilla tarvitaan jne. Sitten vaan pakataan tarvittava kama mukaan.

Kivaahan se ei ole, mutta ei siitä elämää suurempaa numeroa tarvitse tehdä.

Vierailija
8/18 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä aloitan niin että muutamaa päivää ennen heittelen matkalaukkuun kaikki kledjut mitä luulen ottavani meille mukaan. Kun sitten silitän niitä karsin puolet pois. Kenkiä pitää olla kolmet per nuppi: lipokkaat rannalle, kunnon tossut kiertelyyn ja illaksi vähän siistimmät. Usein me reissaamme sekä ranta- että kaupunkikohteissa jolloin kaikille löytyy käyttöä. Pakkaamiseen menee vajaa tunti.

Meillä ongelmakohta on isännän kalsarit, vaihtaa vähintään 2x päivässa:) Nyt lähdetään lähes 3 vkon reissulle joten siinä saa pakata kalsarit poikineen:D Muksuille ei taas tarvita kuin tuplat simmarit (toiset kuivumassa), sortseja, paitoja ja mekkoja.

Vierailija
9/18 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsille on yksi putkimatkalaukullinen + yksi kassillinen vaatetta (kaksi lasta)

itselleni on 4 lyhythihaista paitaa, kolmet pitkät housut, kahdet caprit ja shortsit

mietin mitä muuta.. :)

Vierailija
10/18 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukaa onget, vavat, muut kalakamat sadevaatteet , kumpparit, adapterit, kamerat, laturit, hellevaatteet ja kylmän sään vaatteet, kunnon maastokengät ja lapselle märkäpuku yms 3 viikon tarpeisiin vaihteleviin olosuhteisiin. Ja 20 kg per henki:-)

Vierailija
11/18 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmän kuin housuja/hameita...

Vierailija
12/18 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vielä pyykkihuolto toimii miten sattuu ja pyykkäys reissua varten pitäisi aloittaa viikkoa ennen matkalle lähtöä.

Tosin kesällä on helpompaa, kun vaatteita on vähemmän. Kevät ja syksy ovat vaikeimpia, kun kaikille pitää varata sekä kevyttä että lämpimämpää vaatetta.

Meillä jako on se, että minä pakkaan omat, lapsien ja koirien kamat sekä eväät ja mies omansa + "tekniikan" eli kamerat, videokameran ja tietokoneet. Ei kyllä mene ihan tasan, mutta mä olen meistä se järjestelmällisempi.

Vierailija
13/18 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yleensä mä pakkaan mukaan ihan liikaa tavaraa ja puoliakaan ei tuu käytettyä... :D Nytki mulla on hirveet listat tuolla pöydällä mitä pitää vielä käydä kaupasta hakeen yms kun loppuviikosta ollaan reissuun lähdössä... :D

Vierailija
14/18 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka inhoaa pakkaamista!!!!!

Ollaan lähdössä loppuviikosta pohjoseen johonkin mökille. Mökin varustelukin vielä vähän epäselvä.. pitää kai pakata kaikki peitoista ja tyynyistä lähtien.. sitten vielä retkeily varusteet, saappaat sadevaatteet, uimaranta jutut, jotain vähän siistinpää jos poikkeamme lähikaupunkiin.. Lapset haluaisivat ottaa mukaan kumiveneen niin ja pelastutliivitkin tarvitaa (on kuulemma veneily luvassa..) Epäselvää on myös onko mökillä pesukonetta (viikko aiotaan siellä olla). Autolla ollaan matkaan lähdössä. Meillä autossa tilaa seitsemälle, mutta ei juuri lainkaan tavaroille. Pienen tavaratilan täyttää kokonaan kuopuksen rattaat.. Pitää kai laittaa muut tavarat peräkärriin..

Anopin idea koko reissu. Hän siis vuokrannut mökinkin ja pitää minua kamalana nippottajana kun tivaan tietoa kaikesta noin epäolennaisesta.. Hän ei siis mökkiä varatessaa ollut kysynyt lakanoista, pesukoneesta tai mistään muustakaan.. On kuulema halapa...

Vierailija
15/18 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meitä siis kaksi aikuista ja kolme lasta...

Vierailija
16/18 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka inhoaa pakkaamista!!!!!

Ollaan lähdössä loppuviikosta pohjoseen johonkin mökille. Mökin varustelukin vielä vähän epäselvä.. pitää kai pakata kaikki peitoista ja tyynyistä lähtien.. sitten vielä retkeily varusteet, saappaat sadevaatteet, uimaranta jutut, jotain vähän siistinpää jos poikkeamme lähikaupunkiin.. Lapset haluaisivat ottaa mukaan kumiveneen niin ja pelastutliivitkin tarvitaa (on kuulemma veneily luvassa..) Epäselvää on myös onko mökillä pesukonetta (viikko aiotaan siellä olla). Autolla ollaan matkaan lähdössä. Meillä autossa tilaa seitsemälle, mutta ei juuri lainkaan tavaroille. Pienen tavaratilan täyttää kokonaan kuopuksen rattaat.. Pitää kai laittaa muut tavarat peräkärriin..

Anopin idea koko reissu. Hän siis vuokrannut mökinkin ja pitää minua kamalana nippottajana kun tivaan tietoa kaikesta noin epäolennaisesta.. Hän ei siis mökkiä varatessaa ollut kysynyt lakanoista, pesukoneesta tai mistään muustakaan.. On kuulema halapa...

voi itse ottaa yhteyttä mökin omistajaan/ vuokraajaan? Sillähän se selviäisi.

Vierailija
17/18 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vihdoin sain sen numeron!!!!!

T: se pohjoiseen lähtiä

Vierailija
18/18 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee aina pakattua liikaa vaatetta ja likaiset vaatteet toki pesen, mutta mulla on paha tapa, että käyttämättömät vaatteet jää lojumaan laukkuun törkeän pitkäksi aikaa (1-2 kk!)

Eli inhoan myös laukkujen purkamista, ja siihen ei liity deadlinea tosin kuin pakkaamisessa...