Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KEÄKEIJUJEN VKO 27, viimisiä kesäkuun päiviä viedää...

29.06.2009 |

No niin uusi viikko taas aluillaan ja uusia vauva-uutisia odotellen... :)

Kommentit (40)

21/40 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulinpa ilmottautumaan vaan heti aamusta, et täällä me edelleen hengaillaan yhdessä koossa...Mä olin jo oikeesti ihan varma, eilen nyt se lähtö on lähellä...selkäsärky alko alkuillasta ja lähettiin sitten miehen kanssa ajelulle ja tuntui et se kipu myöskin yltyi..ja tuntui outoja viiltelyjä alamahalla. Tultiin kotiin ja edelleen jatkui...aattelin mennä nukkumaan kun edellisyön unet oli jäänyt niin vähälle, mutta ei se uni tullut ja kipuilu jatku...no jossain vaihees oon hetkeks simahtan ja kivut/tuntemukset historiaa...eli ei tullut lähtöä...Kieltämättä aika pettynyt olo :( No odotus jatkuu...mies on ollut jo pitkään sitä mieltä et syntyy 1-2.7. välisenä yönä, joten pistän toivoni siihen sitten!;)

Odottavin tunnelmin....

Anneh ja pieni 40+3 (kättäri 40+1)

Vierailija
22/40 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anneh ja sirunen,että te kaksin saa olla. Minä täällä varmasti viimesenä vielä kikkailen yhtenä kappaleena.

Tänään oli taas neuvola:

Rv: 40+1

paino: -

RR: 114/79

Pissa: ---

Sf: 36

Lapsivesi: Normaali

Tarjonta: RT

Sydänäänet: +

Liikkeet: ++

Kohdunsuuntilanne: Reilusti kahdelle sormelle auki. Mutta vauvan pää liikkuu vielä ja nyt tuntu olevan ylhäällä. :(

Kaikki oli siis hyvin. Ei kuulemma vielä synnyttämään lähtä. :( Perjantaina soitetaan yliaikaiskontrolli Oysiin ja maanantaina vielä viimenen neuvola aika.

sasa79 ja rv 40+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/40 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin sasa79, eli meitä on siis ainakin huikeat kolme täällä pitämässä "masukkaita pystyssä";) Mulla ois kanssa maanantaina neuvola, jos ei oo syntyny sitä ennen ja ya-kontrollia varaillaan silleen et kasas on 41+5...toivon edelleen ettei sinne asti tarviis odotella!!

Kohta lähdetään miehen kanssa iltakävelylle...jos kävelis oikein rivakasti, niin saiskohan aikaan jotain merkkejä;) No katsellaan...

Odottaen,

Anneh:)

24/40 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

musta tuleepi nyt sitten muutamaksi hetkeksi palstahiljainen...laspivedet meni tossa kasin jälkeen=)) Ja supistuksia odotellessa...aamulla viimestään kättärille!!

Tsemppiä kaikille ja kuullaan taas...sitten mullakin on jo varmaan nyytti kainalossa =)

Halein, Anneh

ps. kävelylle ei sitten ehdittykään.. ;)

Vierailija
25/40 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on sitten saatu nyytti vihdoin :)

Poika-vauva saapui maailmaan 26.06 klo 17.23.

Pikku-ukko syntyi rv:lla 41+3 ja elopainoa oli 3810 grammaa ja pitutta 54 cm.

Lyhyesti synnytyksestä:

Supparit alkoivat to-pe aamuyöstä selkäpoltoilla. Mies oli ollut yövuorossa ja hänen tullessa aamulla kotiin sanoin että parempi lähteä varoiksi käymään synnärillä.

siellä sitten laittoivat käyrään,pari supparia oli aika kovia,tutkittaessa en ollut yhtään auki ja sanoivat että voi olla että tämä alkaa käynnistymään mutta kehottivat kotiin lähtemistä.

Mulla oli yliaikaistarkastus samalla ja sinne päästyäni olin jo 3 senttiä auki.

Synnytyssaliin mentiin siinä ennen kymmentä aamulla ja sain heti epiduraalin josta ei oikein ollut hyötyä eikä muistakaan,koska mulle pahinta oli se paineen tunne ja meinas siitä taju lähteä.

Ponnistusvaiheessa aloin olemaan jo aika väsy ja se kestikin 43 minsaa. meinasivat ottaa imukupilla mutta sain jostain kimmokkeen ponnistaa ja vauva saatiin turvallisesti maailmaan :)

Tänään kotiuduttiin,hieman imetys vielä takkuaa mutta kaipa se tästä.

Huomenna käydään vielä sairaalassa labrassa keltaisuuden takia ja punnituksella.

On tämä kyllä maailman ihanin tunne kun kattelee tota tuhisevaa ukkoa

Vierailija
26/40 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jään sitten varmaan viimeiseksi :D

Ei mulla ole mitään merkkejä, alaselkää välillä vähän jäytää, mutta sitä nyt on ollu ennen raskauttakin välillä.

Huomenna yliaikakontrolli, ja oon aivan varma et laittavat viel viikonlopuksi kotiin oottelemaan, koska vasta alkuviikosta on se 42 täynnä. HUOH! Mieluiten tietty tulisi lähtö ihan itekseen, jotenkin kerää pahemmin jännitystä jos tietää et sillon ja sillon käynnistetään.

Mut sit taas on sinänsä helpotus tietää, et kävi tässä ihan miten vaan niin fakta on se, että keskiviikkona olen äiti :D on sentään yksi tuollanen varma rajapyykki. Ellei sit joudu käynnistelee päivätolkulla, mutta tuskimpa sentää...

äh, tässä nyt vaan tätä perusnapinaa. Palaan varmaan huomenna kontrollin jälkeen kertomaan kuinka kävi.

Sirunen 41+3

Vierailija
27/40 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille vauvautuneille! Ja Annehille onnea matkaan!

Meillä on riittänyt pyöritystä ihan kyllästymiseen saakka. Poika on tänään 6 viikkoa ja koko kuuden viikon aikana meillä on ollut 3 päivää, ettei olla nähty ketään, eli vain oman perheen kesken. Onneksi poika nukkuu ja syö hyvin ja imetys onnistuu missä vaan, joten ollaan vapaita liikkumaan. Ja siksi on munkin palstailu ollut tauolla.

Poika siis nukkuu hyvin, ennätyksenä 7 tuntia yhtä soittoa. Normaalisti yöllä pitää 3-4 tunnin unta ja syö sitten puolisen tuntia. Nyt kuumalla päivisin nukkuminen on mennyt hankalammaksi, syli olis paras paikka.. ja meillä kaikilla on tukalan kuuma! No, se on kaikki hyvää harjotusta Ranskan maalle, jossa on tällä hetkellä sellaset 30 astetta (eikä meillä ole ilmastointia kotona). Huh.

Viime viikonloppu mökkeiltiin kavereiden kanssa, joilla on kolme viikkoa vanhempi poika. Hyvin meni vauvaloma ilman juoksevaa vettäkin. Tosin itseäni helpottaakseni jätin harsot kotiin ja turvauduin kertisvaippoihin :)

Ranskaan lähtö siis puolentoista viikon kuluttua. Sieltä varmasti kirjottelen enemmän ja useammin, sillä siellä ei kavereita ole ja kaikki tekeminen on vauvan ympärillä.

Pojan kasvusta sen verran, että tänään neuvolassa oli paino jo yli 5 kiloa (5090g) ja pituutta on tullut syntymästä 8,6 cm. 56 vaatteet on jo pieniä... selkä on niin pitkä ja kestot päälle niin ei mee napit bodeista kiinni. Maito siis riittää hyvin :)Seuraava neuvola onkin sitten vasta syksyllä, JOS tullaan lomailemaan ankeimpaan pimeyteen tänne.

Nauttikaa kuitenkin lämmöstä, sillä harvoin sitä on tarjolla!

maitoparta ja J 6vkoa

Vierailija
28/40 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vihdoin se sitten tapahtui! Poika syntyi 30.6, tiistai-aamuna 5.30!!! (rv 41+1) 4070g ja 51,1cm

Ollaan jo kotona ja olo mitä mainioin.Tässäpä kerrantaa:

Supparit alko su iltana yheksän maissa, valvoin koko yön ja ma lähdettiin iltapäivällä puol kolmen maissa sairaalaan näytille. Supistuksia tuli säännöllisesti vähän alle 10min.välein ja sairaalassa meni lapsivedet saman tien ku käyrille päästiin.

Saliin vaan ja siellä tuskaisten, hikisten ja ihanien pitkien tuntien jälkeen poika syntyi lopulta sektiolla aamulla .Ehdin käyttää koko arsenaalin sairaalan tarjoamia helpotuksia geelipussista, suihkusta epiduraaliin ja ilokaasuun. vaikka olin tosi kipee, ei jääny yhtään huono mieli, oli niin ihana henkilökunta ja tietty mies apuna. Ainoa epätoivon hetki tuli kun lääkäri ei saanu epiduraalia onnistuun ja makasin supistusten riepottelemana yli tunnin liikkumatta neula selässä... Mutta koska kaikki eteni kumminkin niin tästäki sitten selvittiin! Lopulta olin auki kokonaan aamuyöllä puol viiden maissa ja alettiin valmistella ponnistusvaihetta jolloin lääkäri tajus vasta että vauvan pää on väärässä asennossa "porautunu" lantioon. eli ei tule ulos millään muulla tavalla ku leikkaamalla. Sitten kiidettiin leikkaussaliin ja puolen tunnin päästä poika oli maailmassa!

Iskä sai pojan kenguruhoitoon ja minäkin pääsin heti ompelun jälkeen samaan huoneeseen heidän kanssaan ja ensi-imetys sujui!

Poika syö,nukkuu ja sitä rataa... Tuntuu niin ihmeelliseltä tuo tuhiseva nyytti kainalossa:)

Onnea kaikille vauvansa saaneille! Ja mikäli joku vielä keijuansa odottaa niin voimia, ei enää kestä kauaa... emppu ja poika

Vierailija
29/40 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..myös Annehlle jolla varmasti on nyytti kainalossaan sairaalassa.

Meillä täällä on ollut pieniä ongelmia vaavin kanssa. Maha vaivaa edelleen ja kävimmekin eilen vyöhyketerapeutilla. Sen jälkeen poika nukkui kunnon unet. Nyt on myös ilmestynyt hormooninäppyjen lisäksi jotain muuta näppyä ympäri kehon. Neuvolan tätikään ei tiennyt mistä voisi olla kyse. Eilen oli siin 51/2 viikkos neuvola ja hyvin oli poika kasvanut. Pituutta 56,5cm paino 5040g ja pipo 38,5.Hieman on normaalia kiukkuisempi nyt noiden näppyjen takia mutta toison että nyt kun helteet hellitti niin myös näpyt hellittää.

täälläkin viel baby blues valtaa välillä mieli alaa mutta onneksi on juu hetkellisiä. Eli suurin osa päivästä on on kuitenkin ihanaa. Tissit on ihan sikamaisen kipeet voiteista huolimatta ja vaavi itkee ja kiukkuilee mut sit välillä kun pääsee vähän yksin piha hommiin tuulettumaan niin kaikki helpottaa ja on kiva taas aloittaa ns puhtaalta pöydältä.

nyt täytyy mennä laittaa tiskejä kun sisko tulee lasten kanssa kylään.

tsemppiä vielä masun kanssa oleville.

t. tr02

Vierailija
30/40 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea emppulille, oot tosiaan käyttäny synnytyksessä kaikki keinot :) mutta hyvä että jäi kaikinpuolin mukava muisto koko hommasta.

Täällä tultiin just yliaikakontrollista, kaikki on ok, painoarvio sen 3500-3600, mutta se nyt voi heittää kuulemien perusteella kilollakin. Vauva on edelleen tosi ylhäällä ja pääkin vielä heiluu, eli etsii edelleen tietään oikeaan paikkaan. Kavanaa jäljellä 1,5cm ja sormelle auki. Tänään alkoi myös tulla limatulppaa vähän, joten vielä ois toiveita käynnistyä itekseen viikonlopun aikana. Jos ei niin maanantaina marssin heti aamusta käynnistykseen rv 42+0. Että sillon viimestään...

Mulla kun ei minkäänlaisia supistuksiakaan ole ollut yhtään niin oli hauska maata siinä kun ottivat käyrää ja siihen sitten kuitenkin piirtyi vartin aikana kolme supistusta, joita en tuntenut ollenkaan :D voi kun synnytyksessäkin voisi tuntea ne pienempinä kuin ovatkaan, mutta mulla on kyllä aika alhainen kipukynnys joten en oikein usko :)

Teki pirun kipeää jo koko alapäätutkimuskin taas, pisti ihan miettimään että jos se jo teki tiukkaa niin synnytyshän on ihan kamalaa :D mutta tietty erilaista se kipu sitten, joten en ota ainakaan ressiä.

Nyt sitten viikonloppu ootellaan ja ihmetellään kotosalla ja maanantaina naistenklinikalle. Mies saa tulla aikasintaan klo 14 normaali vierailuaikana paikalle, paitsi tietty jos mua jo saliin kärrätään niin aikasemmin. Jänniä aikoja :) En malttaisi odottaa että nään ekaa kertaa meidän pienen asukin! :) Ja pääsis tästä odottamisesta vihdoinki!

Sirunen 41+4

Vierailija
31/40 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea nyytin saaneille! Onko enää ketään aktiivista palstalaista vailla nyyttiä? Milloin siirrytään vauva-puolelle? Minulla olisi toivomus, että vauvapuolella aloitettaisiin jonkinlaisella esittelykierroksella. Tulin mukaan vähän jälkijunassa ja olen rivien välistä poiminut tietoja (kenellä tämä vauva on esikoinen, missäpäin Suomea itse kukin asustaa jne). Ja näin olisi helpompi mahdollisille taustailijoillekin vielä liittyä seuraan.

Meillä helteet sai pojan syömään useammin ja lyhyempään, oli selkeästi jano: Tissistähän tulee ensin se vesipitoisempi etumaito - tankkasi ilmeisesti vain sitä. Poika oli melkein nakupellenä kaikki hellepäivät - kotona 24h pelkkä vaippa päällä ja ulos lähtiessä jotain mahdollisimman kevyttä päällä. Muuten olisin lähtenyt uloskin ilman vaatteita, mutta aika usein poika hermustuu oloonsa vaunuissa ja silloin ei auta kuin nostaa syliin, joten vaatteet on oltava, ettei pala auringossa.

Nyt on yöt ollu tosi huonoja. Tai pojan mielestä varmasti hyviä, mutta oma vuorokausirytmini ei mukaudu niihin... Poika nukkuu pisimmät unensa klo 19-> jopa 24 saakka. Meillä on usein klo 19 vasta ruuanlaitto kesken, enkä muutenkaan osaisi nukkua niin aikaisin, joten nukkumaan pääsen aikaisintaan 21, yleensä vasta 22. Klo 24-01 syödään ja vaihdetaan vaippa, sitten nukutaan klo 03 saakka. Siihen ne yöunet sitten loppuvatkin... Aamuyöllä poika tankkaa ruokaa vähän väliä, kitisee piereskelee ja yleensä kakkaakin, pissaa parikin vaippaa litimäräksi, niin että usein pääsee vaihtamaan lakanatkin kun ei huomaa ajoissa vaihtaa vaippaa... Välillä poika saattaa torkkua vartin tissillä, mutta herää jos siirrän, eli äidille ei unta tule. Klo 06 Poika avaa silmät selälleen ja on virkeänä valmis seurustelemaan. Äidin seurustelu jää vain vähän vaimeaksi kun meinaan nukahtaa istualteenkin. Aamulla poika torkkuu alle puolen tunnin pätkiä, niin että ehdin itse syömään aamupalaa ja käymään suihkussa, mutten nukkua. Pitkille päikkäreille poika nukahtaa klo 12, mutta siinä vaiheessa oma kroppani jo sanoo, että yö on ohi ja uni ei tule silmään vaikka kuinka väsyttää...

Tämän viikon olen ollut äidilläni. Kiva kun joku muu hoitaa tiskaus- ja pyykkäysrumban! On äitini muutenkin yrittänyt auttaa, mutta syöttää ei luonnollisesti voi ja vaippaa ei ole tarjoutunut vaihtamaan. Muutamat ylimääräiset päikkärit olen kuitenkin saanut nukuttua ja nyt ehdin koneellekin kunnolla. Ensi viikolla alkaa todellinen arki, kun miehen kesäloma on loppu ja pitäisi pärjätä kotona käytännössä yksinään. Sektiohaava nostelukieltoineen hieman hankaloittaa eloa: En esim. voi laittaa poikaa rintareppuun ja kantaa märkiä pyykkejä kellariin, vaan homma pitää hoitaa silloin kun poika nukkuu ja painavimmat pyyhekoneelliset ajoittaa miehen kannettaviksi. Todella hyvin olen kuitenkin toipunut ja melkein normaalisti pystyn jo elelemään.

Nyt äitini lähti kaupungille, joten pitää siirtyä alakertaan kuuntelemaan josko poika heräisi.

t. Minä80

Vierailija
32/40 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla, että en ole yksin noiden helle ongelmien kaa pikkumiehen kera.. :P Nyt helpottaa kun on leppoisampaa säätä. Täälläkin on nännit iiiihan hellänä näistä tiheistä syötöistä, ja kun tuo pikkuinen syö sen yli puoli tuntia kerralla ja monesti myös toisestakin tissistä lisäksi puoli tuntia, niin kyllä se kipeää tekee.. :D Ei enää rasvat auta. Yritän vaan mahdollisimman paljon olla kotona ilman mitään liivejä.

Pikkuisen paino oli nyt noussut viidessä päivässä jotain vähän alle 200g, eli hyvin siis kirittiin! :) 20g alle syntymäpainon, ja 6. päivä tulee 3 viikkoa ikää täyteen pikkumiehellä. Neuvolatäti sanoi, että hyvä olisi jos 3 viikon ikäisenä saavutettais viimeistään se syntymäpaino, ja siltä nyt sit kovasti näyttää. :) Eli kaikki hyvin! Seuraava neukkula on vasta 17. päivä, kun pikkumies täyttää 1kk!

tr02: Noi näpyt kuulostaa samalta kun mitä meidän poitsulla kans oli helteillä, ne kuulemma oli hikinäppyjä ja hävis kans kun helteet hellitti. Ne on kuulemma ihan vaarattomia ja häviää itsestään. :)

Tsemppiä vielä viimeisillekin odottajille! :) Täällä ainakin jo ikävöidään sitä isoa masua ja pikku potkuja kans.. :)

-Meevi ja Juniori 18pv-

Vierailija
33/40 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

näinköhän tässä pääsisi synnyttämään ennen maanantain käynnistystä...

Eilen alkoi yliaikakontrollin jälkeen tosiaan sitä limatulppaa tulla ja jatkuu edelleen. Ei mitään kokonaista, mutta tosi reippaasti jää aina paperiin pyyhkiessä ruskeaa ja vaaleanpunertavaa, eli ei tuo mitään muutakaan voi olla.

Lisäksi eilen illalla siinä 22.00 maissa alkoi jomotella alaselkää ja hetken kuulosteltuani aloin miettiä onko nämä niitä supistuksia. Tosiaan maha ei kovetu, mutta alaselkä ja lantio paukahtaa melkein minuutin pituiseksi ajaksi menkkamaiseen jomotukseen mutta sen verran pahempaan, että ihan keskityn hengittelyyn. Tätä siis jatkunut eilisestä saakka nyt sen 7h, välit vaihtelee 6-12min hujakoilla. Ei kuitenkaan vielä niin paha olla etteikö voisi kotona hengailla. En halua liian ajoissa lähteäkään etteivät käännytä takaisin. Voikohan nää vielä loppua..? vai voiko nää jatkua tämmösinä tihentymättä pitkäänkin? se ei kauheen kivalta ajatukselta kuulosta. Tosin jos pitkään jatkuu ja lähtisi näytille niin voisivat varmaan laitoksella voimistaa/edistää näitä kun jokatapauksessa on käynnistysaika maanantaina niin tuskin kotiin laittaisivat...?

Taidan mennä pötkölleen jos vielä vois saada jotain unenripettä...

sirunen 41+5

Vierailija
34/40 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lienetkö jo näytille lähtenytkin. Onnea matkaan! Luultavasti laittavat "vahtia" lisää jos alkaa supistukset hiipua tai homma ei ala etenemään...kun sulla noita viikkoja alkaa olla turhankin paljon...hienoa :o)

Vierailija
35/40 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirunen, tsemppiä matkaan! Noin se mullakin alko pikkuhiljaa:)

Täällä poika aamupäiväunilla. Eihän meillä mitään rytmiä vielä ole mutta tällanen parin tunnin "lepo" omiin hommiin keskittyen tekee kyllä hyvää;)Leikkaushaava kolottaa välillä ja olosta tulee vähän kurja, muuten kyllä haikailen jo vaunukävelylle...

Millos te muut olette ekoja ulkoiluja tehneet näin kesällä?

Tsemiä ja auringonpaistetta lauantaihin kaikille!

emppu ja poika

Vierailija
36/40 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jo 19h näitä supistuksia välillä 6-9min, muutama hassu 10min väli mahtuu tuntiin. Eli ei mitään muutosta. Ehä mä mitään jaksa synnyttää jos ens yökin menee valvoessa.

Sanoivat laitoksella että sitten kun on kivut sitä luokkaa, ettet enää pysty olemaan kotona niin soittele ja tuut sitten tänne. Eli ei vieläkään, kyllä tässä vielä kotona voi olla vaikka kauheesti ei mitään pysty oikein tekemään. Syvään hengittelyllä nuo supistuksetkin vielä menee. Väsyttäis vaan ei siitä nukkumisestakaan mitään tule. On tämäkin :)

Huomenna kyllä aion viimestään mennä näytille, tuskin enää kotiin laittaisivat kun maanantaina on joka tapauksessa käynnistys aamusta ja johan mulla on supistukset käynnissä. Olispa tää jo ohi! :) Mieskin jännittäny tietty koko päivän ja huomaa että alkaa silläkin pinna kireytymään kun ei muutu tämä touhu :D

Sirunen ja viime hetken kitinät :D

Vierailija
37/40 |
05.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sit tullut viime yönä nukuttua kuin ehkä puolisen tuntia kun nukahdin syöttäessä pikkuista.. Ukko heräs jo aamu neljältä, ja meitsi tietenkin vielä hereillä.. :( Saan tuon aina nukahtamaan kun otan kantokopan käteen, jossa poika nukkuu, ja kävelen vaikka ympyrää viisi minuuttia. Sitten kun kömmin sänkyyn takas, pikkuinen herää noin kymmenen minuutin päästä. Ja aina tätä samaa.. :/ Pitäis olla kehto, jota vois keinuttaa, missä tuo nukkuis.

Joku kyseli vaunuilusta..me vaunuiltiin jo kun poika tais olla neljä päivää vanha. Ja vaunuiltu ollaan noin joka toinen päivä ihan pikkulenkkejä.

Nyt pakko mennä taas yrittämään nukkumista..toivottakaa onnea.. :x

-Meevi ja Juniori 19pv-

Vierailija
38/40 |
05.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka Sirunen olet jo ihan varmasti synnärillä vähintään ja varmaan nyyttikin kainalossa en malta olla yhtymättä kommenttiisi:) Mullakin supparit kesti kotona jo 18h ennenku lähettiin sairaalaan ja siellä sitten avautumisvaihe 15h ennen sektiota.. Että järkihän siinä oli vähällä lähteä. Mutta hyvää kannattaa odottaa! En vaihtais koskaan kokemusta pois, hyvä maku jäi ja nyt jo ehdottelen miehelle että millonkas seuraa jatkoa;)

Aurinkoa kaikille, onkohan jo kaikki keijunsa saaneet?! emppuli ja poika 5vrk

Vierailija
39/40 |
05.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tr02: Kyllä mäkin luulen, että ne on hikinäppyjä. Meilläkin on poika niitä täynnä miltei koko ajan, sillä on tosi kuumakalle.

Teille joilla on tissit kipeenä, kokeilkaapa sitä rintakumia (jos ette oo vielä kokeillut). Meillä poika syö sen kanssa ja jos kärsivällisyys hänellä riittää, toisinaan myös ilman. Mä en kestä sitä kipua jatkuvasti :)

Onnea emppuli vauvasta, samoin Anneh ja Sirunen, teillä varmasti on vauva kainalossa, ainakin ihan pian.

Munkin mielestä vois pitää pienen esittelyn sitten vauva puolella, sillä tässä on ehtinyt jo unohtaa mistä kukakin on..

Me alettiin tehdä vaunukävelyjä kanssa heti kun vaunut saatiin, tais olla pojalla ikää kolmisen päivää. Me kun oltiin vaunu kaupassa vauvan kanssa, kun ennenkään ei ehditty..

Viimeisiä päiviä kotomaassa viedään, ollaan justiinsa lähdössä kavereille syömään, ihana mennä valmiiseen pöytään!

Tuulisen päivän jatkoja kaikille!

maitoparta ja Jaakko 6 vkoa 3 pvää

Vierailija
40/40 |
05.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin nyt on lääkärissä käyty ja tämä lääkäri oli sitä mieltä että hormooni näppyjä ovat. Mutta sittenkun sanoin että nämä tod näk kutisee kun poika on levoton. No sitten lääkäri totesi että voi olla allergiaa. No nyt seuraillaan. Näpyt eivät vieläkään siis ole hävinnyt vaikka ilmat ovatkin jo olleet aikas kylmiä. Neuvolan tätikin sanoi että hormooni näpyt ovat ainoastaan ylävartalossa joten tässä ollaan nyt suuren kysymysmerkin kanssa. ei tietysti olisi ihme jos allergiaa olisi sillä perheen kaikki muutkin jäsenet ovat ruoka-aine allergikkoja mm.maito, gluteeni, pähkinät, trooppiset hedelmät, omena, päärynä, ja monet mausteet.

Meillä myös tosi rikkonaisia ollet yöt. Toivon vain että kohta helpottaa. Toissa yönäkin poika väänsi puoltoista tuntia kakkaa ja oli kyllä sit ns korvii myöten sondessa. Just tultii kylvystä ja nyt syömään.

t.tr02