Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jos 7-8senttiä auki ja hyvä vauhti ja uudelleensynnyttäjä - miksi

Vierailija
28.06.2009 |

ihmeessä SIINÄ VAIHEESSA ottaa esim epid tai spinaali? Jestas, sehän ois ohi tunnissa (maksimi) ja jos puudutetaan voi kestää tunteja, varsinkin spinaalin kanssa joka hidastaa koko homman niin että usein sekä äiti että vauva voi huonosti. Näin kätilö kertonut mulle (kaverini).

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai siitä ollut kysymys.

Vierailija
2/16 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ponnistaminen on synnytyksen pahin vaihe?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan, ikinä synnyttäisi ilman puudutusta ja kerran tosiaan ponnistusvaihetta saatiin vähän odotella puudutuksen takia, mutta ei siitä seurannut yhtään mitään. Toisilla kipu on sanoinkuvaamaton. Sekään ei edistä yhtään synnytystä.

Vierailija
4/16 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä olenkin miettinyt tässä 2vuotta. Olin 8cm auki kun tulin synnärille toista lasta synnyttämään. Olin niin kipeä ja huusin, kirosin ja VAADIN puudutusta. Mies yritti puhua mulle ja kertoa mitä kätilö sanoi (että parasta ois jos jaksaisin 20-30min ilokaasun avulla kun oli niin hurja vauhti päällä) mutta olin raivona enkä kuunnellut ketään. Sain sitten spinaalin ja jeee...ihanuus. En tuntenut mitään, se olikin sitten ongelma, en todellakaan tuntenut MITÄÄN. Kun k-suu oli ollut auki lähes 3 tuntia!? sen jälkeen enkä osannut ponnistaa lääkäri auttoi imukupilla velton tyttövauvan ulos joka sai 2 pistettä. Piristyi kyllä mutta sen jälkeen olen vannonut että jos joskus synnytän taas en IKINÄ ota mitään mitä hidastaisi synnytystä tai tekee sen etten tunne mitään. Oli kauhea kokemus, se pelko ja hiljaisuus ensin... kun kaikki ois voinut olla hyvin ja ekat minuutit perheenä ois voinut olla ihanaa. Jos oisin vain muutaman minuutin mun elämästä ajatellut muuta kuin egoani tai kuunnellut muita.

Vierailija
5/16 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollut 8cm auki 4 tuntia ennen synnytystä. Siihen on pysähtynyt. Vasta kun olen saanut suosututtelulla kätilön puhkomaan kalvot niin synnytys on taas edistynyt. Eikä ole ollut kipulääkkeitä hidastamassa mitään. Riittää kun sairaalan ovesta pääsee sisälle niin siihen pysähtyy synnytys

Vierailija
6/16 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytyksessäni, kesto 3 1/2 tuntia josta ponnistus 3 minuuttia.

Vierailija
7/16 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sitten maininnut että monelle siitä on hyötyä? Itse olen saanut epiduraalin kun olin auki 8cm. Olinkin avautunut tunnissa 4 sentistä 8 senttiin. Kukaan vain ei tarkistanut tätä ennen kuin epiduraali oli laitettu, onneksi. Epiduraalin laitosta 40min ja lapsi oli syntynyt.

Vierailija
8/16 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 5 senttiä auki ja kätilö sanoi että laitetaan epi, spinaalia ei kannata laittaa kun tässä vielä menee aikaa.. Sain epin ja muksu pihalle tunnin sisällä. ;)

Et se siitä odottelusta.

Vierailija
9/16 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla että olet melkein valmiina ja sitten ei tulla kolmeen tuntiin tarkistamaan tilannetta? Johan se on yhden ihmisen puolikas työpäivä.. Ettet nyt sekota? Ja mistä sää sen tiedät että 3 h oli kohdunsuu valmiina jos kukaan ei sitä katsonut? Voi se olla että tilanne ei ollu kuitenkaan kypsä, en usko tollasta.

Vierailija
10/16 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin siis siinä tapauksessa että synnyttäjä on niin tuskainen ettei pysty rentoutumaan. itse sain toisessa synnytyksessä epiduraalin kun olin 7 cm auki, ja vauva syntyi sitten todella nopeasti. Kätilö ja lääkäri totesivat että tässä tapauksessa epiduraalin rentoutti paikkoja niin että synnytys eteni.

Vierailija
11/16 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

epiduraali itse asiassa loppuvaiheessa voi myös nopeuttaa synnytystä, näin siis siinä tapauksessa että synnyttäjä on niin tuskainen ettei pysty rentoutumaan.

Molemmat avautumisvaiheet ovat olleet tuskaisen pitkiä, esikoisessa yli vuorokauden ja kuopuksessakin melkein sen verran. 4 cm:iin mennessä kipu oli niin kova, että paniikki oli lähellä. Rentoutumisharjoitukset ja muut auttoivat siihen asti, mutta rajansa kaikella. Epiduraalin jälkeen molemmissa meni 30 min ja oli 10 cm auki.

Vierailija
12/16 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 4 cm auki ja kauheat kivut. Huusin epiduraalia ja se luvattiin 10 minuutin sisään. Tieto epiduraalin pikaisesta saamisesta kai sai aikaan jotain radikaalia, koska 10 minuutin kuluttua vauva olikin jo ulkona... : o : D

Vierailija
13/16 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kyllä tuntoa vienyt, ponnistusvaihe sattui ihan perkuleesti silti. Mutta ainakin pysähtynyt avautuminen pääsi vauhtiin epiduraalin myötä

Vierailija
14/16 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytyksessä olin 3cm auki ja sain epiduraalin, TUNNIN päästä syntyi vauva. Kirjoitin isolla, sillä aukenin 3cm:iin käytännössä vuorokauden. Todellakin voi myös nopeuttaa!!

Vierailija
15/16 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaa 11:lle

toki tsekattiin 3-4 kertaa tilannetta, ja olin tosiaan täysin auki 15min puudutuksen laiton jälkeen, sitten vain odotettiin ponnistamisentarvetta joka ei tullut. Sitäkin tarvitaan kun k.suu 10 cm auki, yritettiinkin sisulla työntää mutta ei.

Vierailija
16/16 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mainintaa että "uusari jolla hyvä vauhti päällä". Ei ole hyvää vauhtia jos jämähtää paikoilleen niin kuin joku kommentoi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä