Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tulehtuneisiin ontelosyyliin?

Vierailija
28.06.2009 |

4½v tyttärelläni on ollut jo reilun puolivuotta ontelosyyliä (noin 20kpl haarojenväleissä sisäreisissä. Nyt nämä helteet tehneet sen, että muutama on tosi pahasti tulehtunut ja iho ympärilä punoittaa ja on arka. Olen laittanut vain bebanthen voidetta, mutta mitä niihin voisi laittaa. Olemme lähdössä vielä etelään lomalle ja olen epätoivoinen, miten siellä kaikki uimiset ym. ontelosyylien kanssa?

Kaikki vinkit ja neuvot käy. Osterovinokasta ollaan kokeltu, ei tulosta. Valkovaseliinia en uskalla kokeilla ennen kuin vasta lomien jälkeen, koska se kuulemma aktivoi syylät eli paisuu suuriksi ennen puhkeamista ja häviämistä, niin nyt tällaisessa kuumuudessa ei varmasti hyvä juttu. Olen antanut uida järvessä silloin kun eivät ole tulehtuneet, eivätkä rikki. Silloin ei kuulemma tartu.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ontelosyylät tulehtuivat. Tulehdus harvemmin helteillä itsekseen lähtee, pikemminkin pahenee ilman lääkettä...

Vierailija
2/10 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapselta leikattiin verisuonikasvain, ja uinti uimaaltaassa oli kielletty, mutta merivettä suositteli, kuulemma ihan hyvä parantuvalle leikkaushaavalla ( laserleikkaus)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihotautilääkäri meille määräsi vastaavassa ja auttoi. Nyt ne on sellaisia haaleita jälkiä enää.

Vierailija
4/10 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas lääkäri käski laittaa tulehtuneisiin Bacibact voidetta. Auttoi ja molluskat rauhoittuivat. Pahimmin tulehtuneet kuivuiat pois, mutta itse vaiva on edelleen olemassa.

Esikoisella molluskat tulehtuivat poislähtiessä eli elättelen toivoa, että nää tekis nyt lähtöä.

Vierailija
5/10 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan hakea huomenna apteekista tota antibioottisalvaa bacibact tai vastaava. Jos ei auta niin painellaan lääkärin vastaanotolle.

ap

Vierailija
6/10 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävästi ovat tulehtuneet meilläkin. Jos todella olette reissuun lähdössä, lääkärillä käyntiä suosittelen minäkin.

Vierailija
7/10 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos kovin on punoitusta ja turvotusta iholla, helpommalla pääsette antibioottikuurilla. Basibact toki voi olla lisänä.

Vierailija
8/10 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaivoi neulalla tulehtuneet ontelosyylät tyhjiksi. Johan alkoivat paranemaan.

Tämä pari vuotta sitten kun tyttäreni jaloissa muutama syylä tulehtui ja valui vain visvaa hoidosta ja desinfioinnista huolimatta.

Vierailija
9/10 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

antibioottikuuri, sit kun iho paranee sen verran ettei ole rikki niin mietoa kortisonia kutinaan ja paljon ilmakylpyjä

Vierailija
10/10 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja laita sen jälkeen basimysiniä tai muuta vastaavaa antiseptistä voidetta. Meillä auttoi..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi