Sattuuko selkäydinnäytteen otto? Miksi sitä kammotaan niin paljon, onko se ikävä toimenpide?
Kommentit (26)
selkäydin pistos nipistää jonkin verran kun piikki laitetaan, ja sitten kun nestettä tulee ulos niin selässä saattaa tuntua vähän kipeältä ja jalassa saattaa tuntua sähköiskulta. Toimenpiteen jälkeen selässä tuntuu vähän oudolta koska siellä on painetta ja päähän saattaa sattua.
Minulla on paniikkihäiriö sen lisäksi että olen kipuherkkä, joten en pysty pelästyneenä/kivuissa kontrolloimaan käytöstäni, esim. halua paeta. ko. näytteen otto ei minulta onnistunut ilman nukutusta ollenkaan, koska kipu oli sen verran kova että tuli pakokauhureaktio ja pyrin karkuun, ja päästäkseni pakoon hädissäni syljin ensin hoitajaa päin ja kävin lääkäriin ja hoitajaan kiinnikin kun yrittivät estää liikkumistani.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on paniikkihäiriö sen lisäksi että olen kipuherkkä, joten en pysty pelästyneenä/kivuissa kontrolloimaan käytöstäni, esim. halua paeta. ko. näytteen otto ei minulta onnistunut ilman nukutusta ollenkaan, koska kipu oli sen verran kova että tuli pakokauhureaktio ja pyrin karkuun, ja päästäkseni pakoon hädissäni syljin ensin hoitajaa päin ja kävin lääkäriin ja hoitajaan kiinnikin kun yrittivät estää liikkumistani.
Hyi apua, mun pahin painajainen: mulla kans paniikkihäiriö ja luuydinnäyte mahdollisesti edessä... Saako siihen aikuiset ihan oikeasti nukutusta? Olen kuullut kauhujuttuja että eivät ala nukuttamaan vaikka kuinka pakokauhussa potilas olisi.. Tosin olen muutenkin kuullut aikuisten syöpäpotilaiden huonosta kohtelusta. Pitäisi varmaan tehdä joku aikuisten osasto 10 -dokkari että asiat muuttuisivat.
minulle päänsärku ALKOI kun join kahvia !
Mulla yritettiin tänään erikoistuvan toimesta mutta epäonnistui, ei päästy edes oikeaan paikkaan. 4 pistoa ja kovaa kipua selkään ja kerran myös jalkaan, en tiedä mitä hermoja vaurioitettu. Onneksi jalka toimii mutta selästä tuntuu kuin joku puukolla kalvaisi. Tuli aika humautukseen ja siellä uusiksi mutta en tiedä uskallanko
Luin jostain, että lapset nykyisin nukutetaan.