Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siskoni lopetti tupakoinnin vasta rv 30!!

Vierailija
27.06.2009 |

helvetti mikä ääliö se on, aina olen ihmetellyt siskon heikkoutta ja nyt se luulee tehneensä jonkun erinomaisen työn lopettaessaa MYÖHÄISRASKAUDESSA. ihan kuin se enää mitään auttaisi, lapsi on jo kyllästetty myrkyillä. sisko sanoi olevansa ylpeä savuttomuudesta, enpä voinut yhtyä hänen "ylpeyteensä" että on lastaan myrkyttänyt jo 30 viikkoa. itse en ole koskaan polttanut mutta jos olisin polttanut niin olisin lopettanut HETI enkä vasta hemmetti loppuraskaudessa! säälittää kovasti tuleva vauva :( .

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
27.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin en vain pystynyt. Tupakka oli se nautinto, jonka itselleni sallin. Tapa rentoutua.

Joskin poltin (ennen raskauttakin) hyvin vähän. Aski kesti 1-2 viikkoa. Neuvolassakin silloin todettiin, että jos lopettaminen tuntuu vaikealta ja aiheuttaa stressiä, niin noin pieni määrä ei haittaa. Kehoitettiin vähentämään niin minimiin kuin pystyy.

Loppuraskaudessa sitten vain ei enää tehnyt mieli.

Äidilläni oli minua odottaessa tismalleen sama juttu (neuvolan kommenttejä myöden!).

Sekä minä että minun lapseni olemme terveitä. Ei allergioita, astmaa tms.

En tietysti siltikään suosittele tupakoimaan. Lopettaminen on aina hienoa, oli raskaana tai ei.

Vierailija
2/13 |
27.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmosen kaltaset ihmiset, äitisi yhtä säälittävä! Ei oo omena kauas pudonnu.. :(

TAPA RENTOUTUA???

Ja neuvola sanoo että polta vaan jos stressaa muuten? Raskausaikana on normaali oirekin että hormoonit jyllää ja ottaa pannuun, siitä saa saikkua. Mutta kuka jumankauta sanoo että POLTA VAAN?

Itte oon lopettanu raskauksiin, samoin äitinä. Nyt päätin viimesimmän synnyttyä etten enää itseäni sillä sairastuta.

Yksi tupakka lilluu lapsivedessa 12 h kaikkine myrkkyineen. Mitä useampi rööki sen nätimpää vettä litkittävänä.

Ja ihanko KUVITTELET ettei tupakalla ole mitään vaikutusta lapseen JOS SITÄ EI NÄE PÄÄLLE?

Jos lapsesi ei raskaudu niin syy on sun tupakanpoltossa, puhumattakaan "koliikki" se huutaa tupakkaa, ei maitoa.. Ja mitä tauteja siitä nyt voikaan saada kun tuuppaa lapsen vereen aimoannoksia raskasmetalleja.

Ei jeesus!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
27.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

!

Vierailija
4/13 |
27.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kyllä yritä syyllistää polttavia raskaana olevia naisia. Tiedän kyllä tupakan haitat lapseen, ja niin todennäköisesti tietävät odottajatkin. Lopettaminen ei aina vaan ole niin helppoa. Tiedän erään tälläkin hetkellä odottavan ja polttavan naisen, joka haluaisi kyllä päästä tupakasta eroon. Hän on yrittänytkin, mutta heikoin tuloksin, ensimmäinen viikko kipristellään, toisella sorrutaan yhteen, ja siitä se taas lähtee. Ei hänkään polta paljoa päivässä, vain kolme tupakkaa, mutta tuntee suurta syyllisyyttä teostaan.

Vierailija
5/13 |
27.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan toistaiseksi lapsellani ei ole näkynyt vaikutuksia, jotka voitaisiin varmasti todeta johtuvan minun tupakoinnistani (kuten ei minullakaan, johtuen äitini tupakoinnista). Hän on perusterve 5-vuotias. Tottakai tiedän (ja tiesin) tupakoinnin vaarat. Ne vain jäivät oman mukavuuden taakse, rehellisesti sanoen.

Raskausaikani ei henkisesti ollut niitä helpoimpia, fyysisesti voin oikein hyvin. Taustalla oli paljon kaikenlaista...

Hienoa kuitenkin, että olet itse pystynyt lopettamaan. Lopettaminenhan on aina se kaikkein paras ratkaisu, oli raskaana tai ei.

Vierailija
6/13 |
27.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

epäterveellistä, mutta yhtä epäterveellistä on sulloa naamansa täyteen sipsiä ja mcdonaldsia. Sitä ei vaan neuvolasta "kielletä". Musta on paheiden määrä on vakio, joten jos nyt polttaa pari tupakkaa niin ei siihen kuole. Kyllä geenit ratkaisevat enemmän.

Vierailija
7/13 |
27.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paska, ei tällästen ihmisten kuulu lapsia saada :(

Aiemmin en vain pystynyt. Tupakka oli se nautinto, jonka itselleni sallin. Tapa rentoutua. Joskin poltin (ennen raskauttakin) hyvin vähän. Aski kesti 1-2 viikkoa. Neuvolassakin silloin todettiin, että jos lopettaminen tuntuu vaikealta ja aiheuttaa stressiä, niin noin pieni määrä ei haittaa. Kehoitettiin vähentämään niin minimiin kuin pystyy. Loppuraskaudessa sitten vain ei enää tehnyt mieli. Äidilläni oli minua odottaessa tismalleen sama juttu (neuvolan kommenttejä myöden!). Sekä minä että minun lapseni olemme terveitä. Ei allergioita, astmaa tms. En tietysti siltikään suosittele tupakoimaan. Lopettaminen on aina hienoa, oli raskaana tai ei.

Vierailija
8/13 |
27.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja äitinäkin olo vaatii enemmän kuin vain vihaa toisia kohtaan.

Aiemmin en vain pystynyt. Tupakka oli se nautinto, jonka itselleni sallin. Tapa rentoutua. Joskin poltin (ennen raskauttakin) hyvin vähän. Aski kesti 1-2 viikkoa. Neuvolassakin silloin todettiin, että jos lopettaminen tuntuu vaikealta ja aiheuttaa stressiä, niin noin pieni määrä ei haittaa. Kehoitettiin vähentämään niin minimiin kuin pystyy. Loppuraskaudessa sitten vain ei enää tehnyt mieli. Äidilläni oli minua odottaessa tismalleen sama juttu (neuvolan kommenttejä myöden!). Sekä minä että minun lapseni olemme terveitä. Ei allergioita, astmaa tms. En tietysti siltikään suosittele tupakoimaan. Lopettaminen on aina hienoa, oli raskaana tai ei.

Vierailija
9/13 |
27.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan sanoen en olisi lasta alunperin halunnutkaan. Asiat menivät toisin. Ehkäisy petti ja raskaus huomattiin varsin myöhään.

Onneksi kaikki on sujunut kuitenkin hyvin. Pidän omaa elämääni tietynlaisena Tuhkimo-tarinana ja olen vain hemmetin onnellinen siitä että asiat ovat nyt todella hyvin; olemme kaikki terveitä, olen onnellisesti naimisissa, lapsi voi hyvin niin henkisesti kuin fyysisestikin, taloudellinen tilanne on hyvä, opiskelen unelma-ammattiini...

Enpä olisi uskonut silloin aikanaan.

Vierailija
10/13 |
27.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minä en aiankaan laspeni henkeä ja terveyttä vaaranna ihan vaan oman mielihyväni vuoksi. lapset ensin, aina.

omaäitini tupakoi minua odottaessaan ja tiedän että sillä voi olla seurauksensa.

-pieni raajainen, astmaatikko

Ja äitinäkin olo vaatii enemmän kuin vain vihaa toisia kohtaan.

Vierailija
11/13 |
27.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vauva syntyi keskosena toinen keuhko kasassa. Hän sanoi jälkeenpäin että jos olisi tajunnut mitä lapselleen aiheuttaa niin olisi lopettanut vaikka väkisin.

Äidin tupakoimisen on myös todettu aiheuttavan poikalapsille lapsettomuutta aikuisiällä.

Tuntuu niin turhalta aiheuttaa vahinkoa lapselle oman nautinnon vuoksi.

Vierailija
12/13 |
27.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tietämättä toisen tilannetta ja varsinkaan ihminen, joka ei ole polttanut itse on asiaa hyvin vaikea ymmärtää...

Kyllä kaikki varmasti tietävät tupakan haitat, mutta toisaalta siinä tilanteessa varsinkin esikoista odottaessa, ei ennen lapsen syntymää, tunnu kuitenkaan niin "todelliselta".

Nikotiini riippuvuus on todettu jopa monia huumeriippuvuuksia vahvemmaksi ja siinäkin on yksilöllisiä eroja...joten en nyt ketään kuitenkaan täysin tuomitse, eiköhän niillä äideillä ole tarpeeksi huono omatunto.

Vierailija
13/13 |
27.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy muistaa se että määrilläkin on tässä asiassa merkitystä.

On eri asia polttaa aski päivässä kuin aski parissa viikossa. Vähän sama kuin että on eri asia ottaa lasi viiniä juhlatilanteissa kuin vetää perskännit joka viikonloppu.