Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä teitä auringon vaarallisuudesta vouhkaavat

Vierailija
26.06.2009 |

Totta kai on järkevää suojata lapset pahimmalta paahteelta ja keskittää leikit vaikka puolivarjoon, mutta tätä vouhkaamista siitä ettei sekuntiakaan voi olla ilman rasvaa ja pitkähihaisia vaatteita en tajua... On tosi rasittavaa tavata näillä helteillä äitikavereita jotka suorastaan panikoituvat auringonsäteistä ja sitten ollaankin keskellä kaunista kesäpäivää SISÄLLÄ. Ugh.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
26.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

samanvärisen äitinsä, joka kielsi poikaansa kiipeämästä kiipeilytelineeseen ( jossa 3 vuotiaat kiipeili ihan iloikseen). Juoksivat sitten rassukat äkkiä kotiin, ettei mitään pahaa tapahtuisi. Kyllä nauratti!

Jotain rajaa sentään!

oli varmaan todella paljon tekemistä naisen käytöksen kanssa.

Vierailija
22/29 |
26.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku ei ilmeisesti ymmärrä lukemaansa. Vaikka ruskettuminen onkin ihon puolustusmekanismi, niin ei se sitä tarkoita, että rusketus olisi vaarallista. Vaan nimenomaan ruskettunut iho suojaa auringolta ja estää palamasta. Palaminen on vaarallisinta.

sun kanssas. :D

Puolustusmekanismi solutasolla -> rusketus -> suoja palamiselta??? Joo joo lehmät lentää :D Kyllä siitä on seuraava -> palaminen. Ja ylipäätään, puolustusmekanismiko ei ole vaarallista? Joo no ei ehkä suoraan niin, mutta ei se tervettäkään ole!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
26.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

samanvärisen äitinsä, joka kielsi poikaansa kiipeämästä kiipeilytelineeseen ( jossa 3 vuotiaat kiipeili ihan iloikseen). Juoksivat sitten rassukat äkkiä kotiin, ettei mitään pahaa tapahtuisi. Kyllä nauratti!

Minä olen lakananvalkoinen ja kaksi lastani myös, kun taas lapsista toiset kaksi ovat perineet isältään edes hivenen tummemman ihonvärin. Itse teen työtäni ulkona, joten olen todellakin kokenut sen, että en rusketu vaikka olisin paahteessa 24/7, ihotyyppini vaan on sellainen.

No joka tapauksessa kaikki me käytämme kunnon rasvoja kovilla kertoimilla sekä päähinettä aina auringossa, sekä juomme paljon vettä helteellä. Vauvat on aina pidetty varjossa, ja muutenkin esimerkiksi pihastamme löytyy kivoja leikkipaikkoja myös varjosta, ettei tarvitse suorassa paahteessa olla klo 11-15 pahimpana uv-säteilyn aikana. Nämä ovat sellaisia asioita, mitkä jokainen asioita seurannut ihminen tietää suosituksiksi ilman sen kummempaa hysteerikon leimaa.

Omituiset piuhat sinulla, jos tuo kiipeily nyt tosiaan mielestäsi liittyi ihonväriin. :-) Esimerkiksi minun lapseni, niin ne lakananvalkoiset kuin ne päivittyneemmätkin saavat kiipeillä kiipeilytelineissä sekä puissa, harrastaa hurjia liikuntalajeja, mennä yksin lähikauppaan, hyppiä kuralätäkössä, hyppiä varaston katolta lumihankeen, ajaa pyörällä liikenteessä heti kun ovat oppineet jarruttamaan yms. Eli liittyikö tämä nyt jotenkin johonkin?

Vierailija
24/29 |
26.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minä en koskaan lapsena palanut? Mutta miksi minä palan nykyään aina, jos aurinkovoide unohtuu? Otsonikerros on ihan oikeasti ohentunut ja ihosyöpäluvut ovat nousussa. "Ennen vanhaan" tuskin kukaan makasi auringossa bikinit päällä. Nykyään niin tehdään ja auringossa maataan monta tuntia kerrallaan.

Minulla on kolme lasta, jotka palavat heti, jos voidetta en laita. Ja tahtovat palaa pitkä päivän aikana voiteen kanssakin. :( Ja kyllä, ovat vitivalkoisia. Toinen vaihtoehto olisi sitten kunnon punainen. Kumpikohan vaihtoehto se olisi parempi?

Vierailija
25/29 |
26.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta iho myös ruskettuessaan muodostaa suojan auringon haitallisia säteitä vastaan. Joten, Hardcore, teen päätelmän että olet yksi näistä varjohiipijöistä.

minäkin olen joskus kuullut, mutta eihän ihon kuuluisi tuolla logiikalla palaa ollenkaan.

Vierailija
26/29 |
26.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja selittäkääpä vielä miksi solarium nostaisi ihosyöpälukuja kun laitteessa nimenomaan ei polteta itseään, toisin kuin luonnonvalossa? Ruskettuminenhan on täysin vaaratonta?

Vierailija
27/29 |
26.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

get a life.

ps, hetki poissa koneen äärestä auringon valossa voisi tehdä terskaa sinullekin.

Vierailija
28/29 |
26.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

get a life.

ps, hetki poissa koneen äärestä auringon valossa voisi tehdä terskaa sinullekin.

kiitos vaan :)

Mistä sä oot muuten ajatellu hankkia omasi?

Vierailija
29/29 |
27.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä suojakerroin 50 aurinkorasvassa hyvin ollaan pärjätty vaikka molemmat lapset ovat vaaleita.

Toinen tosin ruskettuu helposti vaikka vaalea onkin mutta toinen on valkotukkainen ja vaalea jopa suomalaiseksi, Silti ei ole kertaakaan iho edes vähää punoittanut kun on kunnolla rasvattu rannalla.

T:Äiti joka huolehti kunnolla vain lapsista ja polttikin itsensä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi