Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki muut vie lastaan hoitoon, minä en.

Vierailija
25.06.2009 |

Vanhempi lapseni on jo täyttänyt 3, mutta edelleenkin hän on ollut vain muutamia kertoja kotona jommankumman mummon hoidettavana. Nuorempi on vasta 5 kuukautta eikä häntä ole hoitanut muut kuin omat vanhemmat.

Olen kysynyt esikoiselta, menisikö hän joskus mummolaan yksin, mutta ei ole halunnut mennä.

Kaikki tuntemani perheet ovat vieneet jo 1-vuotiaita viikonlopuksi ja nyt hyvä ystäväni vie 3-vuotiaansa viikoksi maalle mummolaan.

Tuntuu ihan, että olen joku poikkeava äiti. Jostain syystä vain tuntuu, että haluan aloitteen näille reissuille ilman vanhempia tulevan lapselta itseltään.

Miten teillä muilla? En usko, että tässä on oikeaa tai väärää tapaa, mutta omassa lähipiirissä olen vähän poikkeus.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi on YHDEN yön ollut mummun luona kylässä ilman minua.

Lapsella ikää 3,5v

Vierailija
2/15 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tilanne, että olisin miehen kanssa saanut vapaan viikonlopun ja tyttö olisi jäänyt mummolaan. Ei kuitenkaan halunnut ja viikonloppu peruttiin. Ja seuraaville haistattelijoille tiedoksi, että peruttiin jopa mielellään. Ollaan miehen kanssa kahdestaan sitten, kun ei tarvitse enää miettiä, miten lapsi ikävöi.

Jää sitten, kun haluaa. Meillä on loppuelämä aikaa miehen kanssa miettiä sitä, miten kiva olisi kun lapset kävisivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni isovanhemmat ovat osa perhettä ja on täysin luonnollista, että lapset viettävät aikaa heidän kanssaan ilman omia vanhempiakin. Niistä syntyy kullanarvoisia muistoja, jos mummit ja ukit vielä itse haluavat lapsenlapset luokseen.

Olisiko mahdollista, että et ehkä täysin luota siihen, että lapset ovat turvassa isovanhempien luona? Lapset kyllä aistivat sen. Oma 3-vuotiaani nauttii suuresti mummolavierailuista: onkimisesta vaarin kanssa, leipomisesta mummin kanssa ja ihan vaan yhdessäolosta.

Vierailija
4/15 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään vie. Olen ottanut periaatteekseni, että vien kun lapselta itseltään voi asiaa kysyä ja silloinkin harkitsen vielä hetken kyseisen lapsen luonnetta yms. Eikä mulla oo mitään hinkua olla lapsistani erossa. Päivän reissut ja poissaolot kotoa vielä menee mut viimeistään yöksi on ihana saada lapset kotiin. Tiedän kanssa näitä viikoksi mummolaan lapsia mutta omani eivät heihin kuulu.

Vierailija
5/15 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidän 3v vielä ole ollut missään yökylässä, tosin kerran ollaan oltu yötä poissa niin että äitini oli meillä hoitamassa. Pienempi (1v) ei ole vielä ollut noinkaan. En tosin pidä meitä erikoisina, tuttavapiirissämme on monia vastaavia perheitä. Johtuu tosin etupäässä siitä harvalla on isovanhempia täällä pääkaupungissa, mummolat on niin kaukana. Nyt meillä 3v on alkanut puhumaan "yökylään" menosta, harmi vain kun ei ole paikkaa mihin pääsisi:/

Vierailija
6/15 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 2.5 v.

Vierailija
7/15 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvokkaista muistoista. En silti usko, että niitä on pakko luoda vielä 3-vuotiaana. Ne muistot voivat olla aluksi köröttelyä ukin polvella ja loruttelua mummon kanssa. En usko, että isovanhempisuhteesta tulee etäinen, vaikka yksin menisikin hoitoon vasta isompana. Isompana sitten muistoja voi tulla enemmän niistä kahdekeskisistä asioista isovanhempien kanssa.

Vierailija
8/15 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asumme 2 km päässä, ja lapset näkevät isovanhempia lähes päivittäin, vähintään viikottain. Näin lapsilla on hyvin kiinteä suhde isovanhempiin, ja siksi luottavat heihin hoitajina hyvin paljon. Meilläkään lapset eivät ole olleet näillä isovanhemmilla yökylässä, mutta syynä on se, etteivät isovanhemmat halua. Sen sijaan jos olemme tarvinneet hoitoa yön yli, niin isovanhemmat ovat tulleet meille hoitamaan lapsia. Se on kaikille osapuolille helpompaa, kun meillä on kuitenkin kaikki lasten tarvikkeet.

Ajatuksenani oli siis se, että jos on erittäin lämpimät välit isovanhempiin (ts. he kuuluvat kiinteästi perheeseen), niin silloin olisi ihmeellistä jos lapset eivät olisi ajoittain isovanhempien hoidossa. Muussa tapauksessa ei ole mitenkään kummallista, että lapsi ei halua jäädä isovanhemmille hoitoon.

Vierailija
9/15 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka eivät omia lapsiaan pysty hoitamaan!

Vierailija
10/15 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja haetaan lauantaina iltapäivällä. Oi mikä onni ja autuus huomenna odottaa :)

Koko päivä aikaa vain itselle ( ja miehellekin ). Tai no joo, pitää siivota sun muuta mutta sen saa tehdä RAUHASSA.

Vanhempani ottavat mielellään noita yökylään, kuopustakin nykyään kun ei enää ole niin kiinni minussa mutta yhden yön ovat kerrallaan, maximissaan kerran kuussa. Viimeksi olleet toukokuun alussa.

Ihan hieno periaate sinulla, mutta mä haluan jo ihan itsenikin vuoksi joskus lomaa lapsista. Bonuksena tulee hyvät välit mummoon ja pappaan. Itselläni ei ikinä ollut kuin yksi mummon, ja häntä ei vähempää olisi voinut meikäläinen kiinnostaa :(

Vierailija
11/15 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole ollut paikkaa minne vieda. kun oli pienempi ei ollut kukaan niin laheinen etta olisi voinut jattaa. miehen vanhemmat jo hyvin vanhoja eivatka olisi ottaneetkaan. muut sukulaiset suomessa. nyt on itseasiassa ensimmaiset ajat etta voisi menna kaverin luokse sleep-overiin ja yhden kerran on asiasta maininnut. varmaan pian kokeillaan jonkun naapurikaverin kanssa, ettei ole liian pitka matka jos mieli muuttuu.

Vierailija
12/15 |
26.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen on kohta 12 v. Pienempänä oli silloin tällöin mummolla yökylässä, että äiti ja iskä pääs joo joo...bailaamaan.

No sitten kasvoin aikuiseksi eikä ole ollut 7 vuoteen kuin kerran mummolla pari yötä, olikohan viime kesänä. Ollut kai myös kerran pari jollain kaverilla yötä.

Keskimmäinen (6v.) ei ole ollut kertaakaan yökylässä hoidossa, mutta alakerran kaverilla on nyt puolen vuoden aikana ollut ehkä 3 kertaa yötä. Ihan koska on halunnut.

Ja 4-vuotias kuopus ei sitten olekaan koskaan ollut missään. Syksyllä olis 10v hääpäivä, saa nähä vienkö silloin kaikki hoitoon vai ollaanko kotona.

Vierailija
13/15 |
26.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja musta se on vaan kivaa. Saapa luotua hyvät suhteet lapsiin ja vanhemmillekin helpusta.

Mä kannatan "laajennetun perheen" ideaa, ja toivon että pystyn auttamaan mahdollisimman monia läheisiä ottamalla lapsia silloin tällöin yökylään jotta vanhemmat voivat tehdä mitä haluavat - bailata, nukkua tai ihan mitä vaan.

Vierailija
14/15 |
26.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä vuorostaan on mun sukulaislapset alkaneet olla yökylässä,ja musta se on vaan kivaa. Saapa luotua hyvät suhteet lapsiin ja vanhemmillekin helpusta.

Mä kannatan "laajennetun perheen" ideaa, ja toivon että pystyn auttamaan mahdollisimman monia läheisiä ottamalla lapsia silloin tällöin yökylään jotta vanhemmat voivat tehdä mitä haluavat - bailata, nukkua tai ihan mitä vaan.

Vierailija
15/15 |
26.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kyllä missään muuallakaan. Öitä hän on ollut pois kotoa, mutta me vanhemmat ollaan oltu mukana. Hän ei ollut edes yöeskarissa, kun ei halunnut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme