Elsa Josefiina vai Elsa Ainikki? Ja mitä ylipäänsä
Kommentit (22)
laulu venyttävällä äänellä "Elsaaa, olet kooohtalon laaapsiiii". En siis antaisi omalle lapselle. Monet kyllä tykkää.
Noista kahdesta valitsisin Elsa Josefiina mutta jos Ainikki tulee suvusta, niin miksipä ei.
haluaisitko itsellesi noi nimet, rehellisesti.
Ihastelin silloin Elsa Ainikki -nimeä ja niin teen nytkin.
Olen itse kolmekymppinen Elsa ja aina ollut tyytyväinen nimeeni. Tiedän kolme muuta Elsaa ja kaikilla on Maria toisena nimenä.
Elsa on ihana nimi, mutta harmittavan yleinen. Tunnen kymmenisen alle 7-vuotiasta Elsaa.
oli Elsa. Ja me kaikki lapsenlapset halutaan antaa lapsillemme se nimi. :) Serkkuni ehti jo antaa sen etunimeksi, joten meillä muilla se täytyy antaa toiseksi nimeksi. Itselläni tosin ei ole (vielä) yhtään tyttöä...
on järkky nimi.
Mulla soi myös korvissa EELSAAAAA.....
ainakin miljoona kertaa parempi kuin Elma...
Josefiina on ihana, mutta ensimmäiseksi nimeksi jotain muuta kuin Elsa.
nyt helv*tissä antako lapsillenne tollasia nimiä!
nyt helv*tissä antako lapsillenne tollasia nimiä!
tarkoitin.
Hyvä nimi, voisin toivoa itsellenkin ja laittaa omallekin, mutta se ei ole olennaista, vaan se, että vanhemmat itse tykkää :)
en osaa valita, kumman valitsisin itse toiseksi nimeksi, sekä Josefiina ja Ainikki ovat kivoja.
Ehkä päätyisin Ainikkiin (joka ei ole sama kuin Annikki, vaan paljon parempi), Josefiina tuntuu minusta ehkä hiukan kuluneemmalta.
on järkky nimi.
Mulla soi myös korvissa EELSAAAAA.....
ja jollakin lapsellan on tiskiharjan nimi, toisilla keksin tai talouspaperin. Kirjallisuudessa ja leffoissa nimillä on ties millaisia kantajia.
Elsa on oikein hyvä nimi, anna mennä ap
ja nyt tiedän täällä pienellä paikkakunnalla 2 alle kouluikäistä Elsaa, joten tuo nimi lienee nousemassa uudelleen muotiin.
Ihan kaunis nimi, ei sen puoleen. Musta toi Ainikki sointuu Elsan kanssa kauniisti.
joka luokalla on elsoja samaan tahtiin kuin aikoinaan sareja, jaanoja, merjoja, päivejä...
Tulee mieleen joku elokuva Ruma Elsa ja se laulu myöskin. Äänteellisestikään ei mikään kaunis.
onhan se tyttömme nimi ;)
Nimiasioista nyt ei varmaan kannata hirveästi tapella, makuasioista ei voi kiistellä..
En kyllä anna yhden vanhan laulun sanojen vaikuttaa nimivalintaan sentään..
Ennemmin mulle tulee mieleen Elsa-leijona, ja sehän sopii kun tyttömme on horoskoopissakin leijona ;) Ja luonnekin sen mukainen..
Eikä Elsa vielä ainakaan missään top10:ssä ole nimilistoissa.