Chat-addikti isänä/miehenä
Meillä mies on hyvää vauhtia tulossa riippuvaiseksi chattailusta. Ei osaa istua enää edes tv:n ääressä ilman konetta ja chattia. En uskalla arvioidakaan kuinka monta tuntia vuorokaudesta menee chatissa...nukkuu muutaman tunnin yössä ja sitten saattaa ottaa päiväunet iltapäivästä. Ei pysty hoitamaan opiskeluaan ajallaan, koska opiskelee netissä ja varmaan käytännössä chattaa senkin koneellaoloajan eikä opiskele. Opiskelut ei ainakaan etene yhtään.
Kaikki tuo aika on pois lapsilta ja minulta. Puhumattakaan mitä hommia omakotitalossa olisi jos vain haluaisi niitä tehdä.
Toisaalta olen jo kauan "pitänyt kodin pystyssä" itse koska huonosti aikaansaava on ollut aina. Silti jaksan näköjään vielä huolestua tästä uudesta riippuvuudesta. Aiemmin oli televisio kaikki kaikessa, nyt chatti. Todella turhauttavaa ja itse hän ei näe asiassa mitään muuta kuin "minun nalkutukseni", kun asiasta yritän huomauttaa. Onko muilla samanlaisia kokemuksia...ja varsinkin miten miehen sais näkemään kuinka paljon ajasta chatti vie?
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
chattimiehet on uuden ajan nössöjä.. kaikki. paljon puhetta, vähän tekoja. jos ollenkaan.
jätä se sika. niin minäkin tein.
Onpas chattimiehellä vientiä, kun palstalla on samaan aikaan sen eksä ja nyksä. :D
Ap oletko yrittänyt ehdottaa esim chat-ajan puolittamista?
Voisiko mies chattailla välillä perheen kanssa? Jos se on hänelle miellyttävä tapa kommunikoida.
Mitä jos sovitte päivittäiset chat-ajat?
Ap nyt tiukkana, et voi antaa miehen olla perheen ulkopuolinen.
ap onko mies jotenkin perustellut tuota poissaolevaa käytöstään? Mitä hän chattää?
Olisiko mitään, jos olisi erillinen kone (tai profiili) opiskeluun, jossa chatti olisi estetty? Onko saatavilla "lapsilukko"?
Lol chat-avaus vuodelta 2009. Mä olin tuolloin 11 vuotta :DDDDD
Ap hankkikaa miehelle kone jolla on rajoitukset chattiin.
chattimiehet on uuden ajan nössöjä.. kaikki. paljon puhetta, vähän tekoja. jos ollenkaan.
jätä se sika. niin minäkin tein.