Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin sh opiskelija pääsee töihin?

Vierailija
25.06.2009 |

Aloitan sh opiskelut amk:ssa tulevana syksynä, monimuoto-opintoina. Pohjakoulutuksena merkonomi, eli täydellinen alan vaihdos.

Nyt kiinnostaisi tietää milloin on mahdollista päästä tekemään hoitoalan töitä opintojeni ohella (sijaisuuksia/kesätöitä)?

Näin olen ymmärtänyt että sh-sijaisuuksia ei pääse tekemään ihan hetikään (piti varmaan olla jotain 2,5v opiskeluja takana), mutta että edes pääsisi perushoitajan/laitoshoitajan töitä. Haluaisin nimittäin päästä nykyisestä työstäni pois mahd.pian.

Löytyiskikö keneltä tästä tietoa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin meidän työpaikalla. Joku lappu siitä oli seinällä meillä.. Olikohan 2/3 opinnoista piti olla suoritettu (siis opintoviikkomäärästä).

Et sä mun käsittääkseni lähärin hommia pääse myöskään sen aiemmin tekemään jos sulla ei kyseistä koulutusta ole.

Vierailija
2/7 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekemään kun perusharjoittelun on läpikäynyt eli vajaan vuoden opinnoilla.

Sh:n sijaisuuksia pääsee tekemään kun on suorittanut 140 opintopistettä eli n. 2-2,5 vuotta opiskelua takana. Joillakin voi mennä kolmekin :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähärinsijaisuuksia Helsingissä.

Vierailija
4/7 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

työpaikallani lähihoitajan sijaisuutta saa tehdä kun lääkelaskukurssi on suoritettuna tai ensimmäinen työharjoittelu ohi.

Itse olen sh-opiskelija, jolla opintoja takana vasta puoli vuotta. Teen kuitenkin kesätyöpaikassani laitosapulaisen sijaisuutta, johon ei ilmeisesti tarvi minkäänlaista koulutusta. Koulutus tietenkin plussaa, mutta näytti tähän työpaikkaan riittävän jo pelkkä hoitoalalla opiskelu. Pulaa kun on niin paljon.

Vierailija
5/7 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli hoitoalan hommiin siis pääsen aikaisintaan kesällä 2010.

Vierailija
6/7 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai siis täksi illaksi. Hoitotöihin mutta et toki sairaanhoitajan sijaiseksi, hoitoapulaisen palkan olisit saanut.

Soittele vaan rohkeasti hoitolaitoksiin varsinkin vanhusten hoitolaitoksiin, jos niissä on lupa ottaa lyhyt aikainen sijainen, näin lama-aikana, varmasti reippaalle innokkaalle töitä löytyy.

Vierailija
7/7 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

millaisia nuo monimuoto-opinnot ovat? itselläkin suunnitteilla hakea sh:n opintoihin, kaupallinen tutkinto taustalla.. missä kaupunissa opiskelet?