Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskosta Jeesukseen

Vierailija
24.06.2009 |

Täällä on keskusteltu viime aikoina uskosta ja uskonnoista. Omasta puolestani voin sanoa sen, että minä uskon Jeesukseen Kristukseen. Uskonpa vielä siihenkin, että häneen uskomalla olen matkalla Taivaan kotiin. Ehkä moni pitää minua hulluna, mutta ei sen väliä. En vaihtaisi uskoani mihinkään.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
26.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesuksen olemassaolosta on historiallisia kirjallista todisteita (muitakin kuin Raamatun kertomukset). Toinen juttu on, uskooko Jeesuksen olevan Jumala - se on uskon asia. Sitä ei voida tieteen keinoin todistaa todeksi tai epätodeksi. Ylösnousemususko tai sen puuttuminen on henkilökohtaista vakaumusta.

miten se on muka todistettu että jeesus ja jumala olivat olemassa? EI MITENKÄÄN!

Vierailija
2/29 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskon tyyppiin joka jakaa yhden kalan sadoille ihmisille ja hyppää kuolleista elävien kirjoihin, parantaa sairaat kosketuksella jne....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellinen viesti...

Olin sanomassa,että mää uskon keijuihin, menninkäisiin ja joulupukkiin. Jesseen en,koska se menee ihan liian satuiluksi.

Vierailija
4/29 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan täällä nauretaan uskoville, mutta se on se luontaisetu joka tähän hommaan kuuluu. Pidetään lippu korkealla kuitenkin. Monin tavoin täällä voi kuitenkin kertoa uskosta, ja välittää rivien väleissäkin Jumalan rakkautta!

Vierailija
5/29 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäki uskon Jeesukseen ja Jumalan huolenpitoon.

Vierailija
6/29 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen Jeesuksen oma.

Vierailija
7/29 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin uskoo suurin osa ystävistänikin. Olemme silti ihan "tavallisia" ihmisiä, ja itseäni aina joskus ihmetyttää ja huvittaa, kun joku esim. joku ei-uskova työkaveri asiasta kuultuaan ihmettelee, ai että ihanko totta, ja olet kuitenkin noin mukava ihminen! Minulle kun tuo lähimmäisen rakastaminen on yksi perusjuttu tässä uskomisasiassa.

Vierailija
8/29 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en myöskään pilkkaa niitä jotka uskoo. Ei kai sitä kukaan varmaksi tiedä.

Vaikka uskontojen nimissä tehdäänkin liikaa kauheuksia ja uskolla puolustellaan älyttömiäkin juttuja, mutta se olisi taas ihan toisen keskustelun paikka :)

Vierailija
9/29 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta monet kerrat on tullut ihmeteltyä uskon voimaa. esimerkiksi viisi vuotta sitten katselin läheltä erään tutun rämpimistä elämän pohjamudissa, oli huumeita, varkauksia, asunnottomuutta. tänä keväänä tapasin hänet pitkästä aikaa uudelleen ja hän kertoi tulleensa uskoon. on nyt naimisissa ja pienen pojan isä. rakentaa omaa taloa ja pyörittää omaa yritystä. kukin saa mun puolesta uskoa ihan mihin tahtoo!

Vierailija
10/29 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aina aion uskoakkin. Se on mun voima, turva ja pelastus!

Vierailija
11/29 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttekö srk:ssa vai itseksennekö kotona uskotte entä uskooko miehesikin? Voitko jakaa uskon asioita miehesi kanssa?

Vierailija
12/29 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei vaan usko?

Rippikoulusta asti olisin halunnut uskoa (nyt 28v), mutta eipä se Jeesus koskaan ole koskettanu minua ja ottanut omakseen. Riparillakin jo opetettiin, että ihminen ei voi itse alkaa uskoa, vaan pyhän hengen pitää koskettaa tms. No. Miksei se kosketa minua?!

Vierailija
13/29 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei vaan usko?

Rippikoulusta asti olisin halunnut uskoa (nyt 28v), mutta eipä se Jeesus koskaan ole koskettanu minua ja ottanut omakseen.

Ei minusta uskominen vaadi mitään erityistä "koskettamista". Minun uskoni ainakin on hyvin arkista, se on sellainen sisäinen rauha ja perusluottamus.

Vierailija
14/29 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain joka saisi minut uskomaan. Nyt koen olevani ns. tapauskovainen, en todellakaan ole tuntenut mitään pyhän hengen läsnäoloa tms. Eli en tiedä uskonko edes Jumalaan ja Jeesukseen oikeasti. Vaikka haluaisin.

mutta ei vaan usko?

Rippikoulusta asti olisin halunnut uskoa (nyt 28v), mutta eipä se Jeesus koskaan ole koskettanu minua ja ottanut omakseen.

Ei minusta uskominen vaadi mitään erityistä "koskettamista". Minun uskoni ainakin on hyvin arkista, se on sellainen sisäinen rauha ja perusluottamus.

Vierailija
15/29 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

zombi joka on oma isänsä ja taistelee pahuuden voimia vastaan.

Beats Star Wars.

Vierailija
16/29 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se uskoon tulo tapahtua kotonakin ihan vain Raamattua lukemalla ja rukoilemalla, mutta ainakin minusta tärkeää on toisten kristittyjen tapaaminen. Seurakunnassasi voi kokoontua raamattupiiri, joka on tarkoitettu etsijöille. Kesällä on tosi helppo mennä hengellisiin kesäjuhliin, joissa käy kymmeniä tuhansia ihmisiä. Ison juhlakentän tilaisuuksiin tai isoon telttaan voi mennä kuka tahansa penkkiin istumaan ja kuuntelemaan, olisiko puhujalla jotain sanottavaa itselle. Jos kuuntelee puheita avoimin mielin ja ilman ennakkoluuloja, Pyhä Henki saa koskettaa. Katso netistä luterilaisen kirkon sivuilta evl.fi ajankohtaista, uutiset, kesä 2009. Vielä on muutama juhla edessä, joihin ovat kaikki tervetulleita. Meidän perhe suuntaa huomenna Kristiinankaupunkiin.

Vierailija
17/29 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme silti ihan "tavallisia" ihmisiä, ja itseäni aina joskus ihmetyttää ja huvittaa, kun joku esim. joku ei-uskova työkaveri asiasta kuultuaan ihmettelee, ai että ihanko totta, ja olet kuitenkin noin mukava ihminen! Minulle kun tuo lähimmäisen rakastaminen on yksi perusjuttu tässä uskomisasiassa.

Kiitos Herralle! Täällä huomaa selvästi, kuinka uskonasioiden kohdalla tulee aina esille uskonto. Sillä ei kuitenkaan ole suuremmin tän asian kanssa tekemistä. Ihmisistä suurin osa kuuluu johonkin uskontokuntaan, mutta oikeasti uskovia (=minun mielestä Raamatun opetuksen mukaan eläviä) on todella vähän. Ja todellakin, ihmiset ei usko, että tavallinen nuori ihminen voi olla hihhuli. Se on vain niin paljon suurempaa, kuin asiasta kokematon voi ymmärtää... "Usko Jeesukseen on enemmän, kuin mielipiteet maan, se on enemmän, kuin osaamme me ajatellakaan, se on rakkaudella ojennettu käsi Jumalan, johon tarttumalla elää uskallan" . Noissa laulun sanoissa on minun todistukseni uskostani.

Vierailija
18/29 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaditko ehkä itseltäsi jotain sellaista, mihin et oman persoonallisuutesi kautta tule koskaan pääsemään, esim. olet luonteeltasi harkitseva ja varovainen ja vaadit uskoltasi jotain muuta, suurta ja vakuuttavaa? Tai tunnetko jonkun ihmisen, joka on sinulle esikuva, johon et usko yltäväsi?

Usko on Jumalan lahja. Jumalan kaipuuta ilmeisesti tunnet, koska asiaa pohdit ja haluaisit uskoa. Et saa uskoa syntymään väkisin tiristämällä, eikä kukaan tule uskoon väkisin käännyttämällä. Onko omalla paikkakunnallasi/ omassa kaupungissasi jotain sellaista seurakunnan toimintaa, johon voisit mennä "haistelemaan" ja tutustumaan toisiin etsijöihin ja pohdiskelijoihin? Myös seurakunnan työntekijöihin voit olla yhteydessä ja varata keskusteluaikaa. Toisten ihmisten kanssa keskusteleminen voi auttaa jäsentämään omaa ajattelua ja auttaa hahmottamaan, mitä hengellisistä asioista ajattelee ja mihin "uomaan" oma ajattelu istuu monimuotoisessa hengellisessä maailmassa.

Hyvää kesää sinulle!

En tiedä mitä odotan. Jotain joka saisi minut uskomaan. Nyt koen olevani ns. tapauskovainen, en todellakaan ole tuntenut mitään pyhän hengen läsnäoloa tms. Eli en tiedä uskonko edes Jumalaan ja Jeesukseen oikeasti. Vaikka haluaisin.

mutta ei vaan usko? Rippikoulusta asti olisin halunnut uskoa (nyt 28v), mutta eipä se Jeesus koskaan ole koskettanu minua ja ottanut omakseen.

Vierailija
19/29 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatun lupauksiin: Etsivä löytää, anova saa, ja kolkuttavalle avataan.

Kun mä etsin Jumalaa, tai oikeastaan enemmän sellaista suurta uskon kokemusta, eksyinkin epäterveisiin hengellisiin piireihin ja niitä haavoja saan parannella vielä pitkään. Se riittää, että olet avoin Jumalan suuntaan. Puhu Jumalalle. Ota vain yksinkertaisesti vastaan se, että Jeesus kuoli syntiesi edestä ja pelasti sinut.

Se että ei voi itse alkaa uskoa, on tavallaan totta. Se tarkoittaa sitä, että uskominenkaan ei ole ihmisen omaa ansiota. Jos se olisi, pelastus olisi ihmisen oma teko. Mutta pelastuminen on kokonaan Jumalan teko. Ja se, että etsit uskoontuloa, etsit Jumalaa, on jo merkki siitä että Jumala on jo elämässäsi ja vaikuttaa sinussa.

Menepä oman seurakuntasi alfa-kurssille, mikäli siellä sellaisia järjestetään. Siellä saa kysellä perusasioista, kyseenalaistaakin, ja tutkia kristinuskoa toisten etsijöiden kanssa. kävin alfa-kurssin meidän evlut -seurakunnassa viime keväänä ja se oli todella hyvä juttu. Sain monta ystävääkin sieltä.

Se uskoon tuleminen on sun ja Jumalan välinen juttu ja se usko on kasvun tie, koko elämän kestävä. Siunausta sulle siihen kaikkeen!

Vierailija
20/29 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta monet kerrat on tullut ihmeteltyä uskon voimaa. esimerkiksi viisi vuotta sitten katselin läheltä erään tutun rämpimistä elämän pohjamudissa, oli huumeita, varkauksia, asunnottomuutta. tänä keväänä tapasin hänet pitkästä aikaa uudelleen ja hän kertoi tulleensa uskoon. on nyt naimisissa ja pienen pojan isä. rakentaa omaa taloa ja pyörittää omaa yritystä. kukin saa mun puolesta uskoa ihan mihin tahtoo!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi