Rv 9 ja alamaha alkaa pömpöttämään jo?!?
Pahoinvointi on ollut niin voimakasta, että syönyt en ole itselleni tätä kumpua :) Olen ruumiinrakenteeltani hoikka.
Tämä on kolmas raskaus ja tuntuu aika hassulta, että nyt jo alkaa näkyä. Voiko olla edes mahdollista? Selällään kun makaan, niin jää pömpölle ja on sellainen "kovempi". Ilmavaivoja ei ole ;)
Kommentit (5)
Aina olen vauvan syntymän jälkeen treenannut ne kuntoon ja sitten ylläpitotreeniä 2-3 kertaa viikossa koko kropalle.
Mulla on taksepäin kääntynyt kohtu.
On siis turvotusta. Jännä miten "kovalta" maha tuntuu alaosasta.
T: Ap
Kyllä se voi olla jo raskausmaha :)
itse jouduin rv 10 käyttämään jo äitiysvaatteita (inhottaa ajatuskin). Maha vaan ei mahtunut enää tavallisiin housuihin. Koskaan se ei enää pienen tynyt ennen synnytystä
varsinaisesta vauvamasusta vaan raskaudesta johtuneesta turvotuksesta. Siköhän on tuossa vaiheessa vasta n. 1,5 cm kokoinen joten se ei vielä paljon siellä pullistele.
Mutta jos turvotus puristaa vaatteissa niin mikäänhän ei tietysti estä siirtymästä löysempiin housuihin tai vaikkapa niihin mammavaatteisiin. Itselläni tarve äitiysvaatteisiin on raskauksissa tullut siinä rv20 tienoilla, tosin mulla on painokin raskauksissa noussut aina vaan n. 5 kg - mulla ei oikein ruoka oikein raskaana ollessa maita.
Ja tämä on tosiaan kolmas raskaus, eikä aiemmin ole tullut näin aikaisin maha näkyviin.
Oli mitä oli, niin pömpöttää :)
T: Ap
No kyllä se voi olla sitä vauvamahaakin. Jos on huonot vatsalihakset ja eteenpäin kallistunut kohtu, niin maha alkaa näkyä helposti.
Alavatsan turvotus on hormonaalinen raskausoire.