Ensisynnyttäjälle pelkosektio millä perusteilla?
Millä perusteilla olette ensisynnyttäjät saaneet pelkosektion?
Pitäisi taas ottaa neuvolassa puheeksi asia huomenna, mutta eipä siellä oteta tosissaan :(
Kommentit (26)
ole mitään perusteita saada pelkosektiota. miten sä voit muka pelätä jotain mitä et ole kokenut? joillakin vielä synnyttäminen on NIIN helppoa ja nopeaa.
Ja ei kiitos näitä vastauksia, vaikka niitä varmasti tulee :(
synnyttänyt alateitse neljästi, kerran olen ollut sektiossa. Voin vain kertoa, että sektion jälkeen toipuminen on huomattavasti hitaampaa kuin alatie synnyksessä. Noista jos vielä joskus joutuisi valitsee on se normaali synnytys!
pahasti. Kudostyyppi kun on mitä on.
Mieluummin otan sen kivun ja tuskan mahaan kuin alapäähän.
-ap
ongelmaasi.
Jos ei,niin ota yhteys suoraan synnärisi pelkopolille.
Ketään ei voi pakottaa synnyttämään alateitse.
ensin yritetään hoitaa ongelmaasi, eli pelkoasi polikäynneillä.
Kontrollin menetystä, kipua, vauvan turvallisuutta vai jotain muuta? Onko sinulle tehty seksuaalista väkivaltaa joskus?
naurettavaa
Sektiokin on synnytys ;)
synnyttäessä äiti joutuu tekemään jotain muutakin kuin makaamaan hiljaa paikallaan.
Mutta keisarinleikkaus on synnytys.
Kontrollin menetystä, kipua, vauvan turvallisuutta vai jotain muuta? Onko sinulle tehty seksuaalista väkivaltaa joskus?
Kaikkea nuita pelkään. Seksuaalista väkivaltaa ei ole tehty.
Eniten kuitenkin ehkä sitä että synnytys ei mene hyvin, minua ei kuunnella, lapselle tapahtuu jotain (jää kiinni, sydänäänet heikkenee=imukuppi) Kipua tottakai myös, jos ei epiduraalia keretä enää pistää/ei voida/ei vaikuta.
Olen itse jäänyt syntyessäni kiinni hartioista, jonka tuloksena on pieni vammautuminen, ei haita elämää sen kummemmin, mutta kuitenkin.
-ap
todellakin sen että sektio ei ole riskitön!!
Mutta mieluummin ottaisin ne riskit itselleni kuin alakautta synnytyksen.
-ap
Olen itse jäänyt syntyessäni kiinni hartioista, jonka tuloksena on pieni vammautuminen, ei haita elämää sen kummemmin, mutta kuitenkin.-ap
Eniten kuitenkin ehkä sitä että synnytys ei mene hyvin, minua ei kuunnella, lapselle tapahtuu jotain (jää kiinni, sydänäänet heikkenee=imukuppi) Kipua tottakai myös, jos ei epiduraalia keretä enää pistää/ei voida/ei vaikuta. Olen itse jäänyt syntyessäni kiinni hartioista, jonka tuloksena on pieni vammautuminen, ei haita elämää sen kummemmin, mutta kuitenkin. -ap
Vaadi pelkopolikäynti mutta koita mennä sinne avoimin mielin. Pelkkä sektio ei ratkaise sinun pelkojasi, käsittelemättöminä ne tulevat vastaan joskus myöhemmin elämässäsi. Pelkosektiolla voit vaanm siirtää itsesi ja pelkojesi kohtaamista. Tsemppiä, kummalla tavalla tahansa lapsesi sitten maailmaan tupsahtaa.
Vaikka sitten lääkäri vastaanotolla jos oma terkka ei ota tosissaan. Voisit nimenomaan mainita tuon oman syntymäsi ja että asia todella askarruttaa mieltäsi. Luulisi että itsekkin voisit soittaa sinne pelkopolille ja ainakin keskustella siellä asioista.
Stemppiä synnytykseen jokatapauksessa
millä tavalla se synnytyspelko rajoittaa muuta elämää? Kun ei niitä synnytyksiä tule joka välissä vastaan tässä elämässä...
kontrollin tarvetta, kykenemättömyyttä pystyä tilanteeseee, jossa joutuu ottamaan muiden apua vastaan, kykenemättömyyttä käsittää elämän raadollisuutta ja sitä, ettei koskaan ole 100% ettei mikään mene pieleen.
ole mitään perusteita saada pelkosektiota. miten sä voit muka pelätä jotain mitä et ole kokenut? joillakin vielä synnyttäminen on NIIN helppoa ja nopeaa.