Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensisynnyttäjälle pelkosektio millä perusteilla?

Vierailija
24.06.2009 |

Millä perusteilla olette ensisynnyttäjät saaneet pelkosektion?

Pitäisi taas ottaa neuvolassa puheeksi asia huomenna, mutta eipä siellä oteta tosissaan :(

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole mitään perusteita saada pelkosektiota. miten sä voit muka pelätä jotain mitä et ole kokenut? joillakin vielä synnyttäminen on NIIN helppoa ja nopeaa.

Vierailija
2/26 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole mitään perusteita saada pelkosektiota. miten sä voit muka pelätä jotain mitä et ole kokenut? joillakin vielä synnyttäminen on NIIN helppoa ja nopeaa.

Ja ei kiitos näitä vastauksia, vaikka niitä varmasti tulee :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnyttänyt alateitse neljästi, kerran olen ollut sektiossa. Voin vain kertoa, että sektion jälkeen toipuminen on huomattavasti hitaampaa kuin alatie synnyksessä. Noista jos vielä joskus joutuisi valitsee on se normaali synnytys!

Vierailija
4/26 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahasti. Kudostyyppi kun on mitä on.

Mieluummin otan sen kivun ja tuskan mahaan kuin alapäähän.

-ap

Vierailija
5/26 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ongelmaasi.

Jos ei,niin ota yhteys suoraan synnärisi pelkopolille.

Vierailija
6/26 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei voi pakottaa synnyttämään alateitse.

Vierailija
7/26 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin yritetään hoitaa ongelmaasi, eli pelkoasi polikäynneillä.

Vierailija
8/26 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

naurettavaa

Vierailija
9/26 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontrollin menetystä, kipua, vauvan turvallisuutta vai jotain muuta? Onko sinulle tehty seksuaalista väkivaltaa joskus?

Vierailija
10/26 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtoehto!

Vierailija
11/26 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

naurettavaa

Sektiokin on synnytys ;)

Vierailija
12/26 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnyttäessä äiti joutuu tekemään jotain muutakin kuin makaamaan hiljaa paikallaan.

Vierailija
13/26 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta keisarinleikkaus on synnytys.

Vierailija
14/26 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontrollin menetystä, kipua, vauvan turvallisuutta vai jotain muuta? Onko sinulle tehty seksuaalista väkivaltaa joskus?

Kaikkea nuita pelkään. Seksuaalista väkivaltaa ei ole tehty.

Eniten kuitenkin ehkä sitä että synnytys ei mene hyvin, minua ei kuunnella, lapselle tapahtuu jotain (jää kiinni, sydänäänet heikkenee=imukuppi) Kipua tottakai myös, jos ei epiduraalia keretä enää pistää/ei voida/ei vaikuta.

Olen itse jäänyt syntyessäni kiinni hartioista, jonka tuloksena on pieni vammautuminen, ei haita elämää sen kummemmin, mutta kuitenkin.

-ap

Vierailija
15/26 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakin sen että sektio ei ole riskitön!!

Mutta mieluummin ottaisin ne riskit itselleni kuin alakautta synnytyksen.

-ap

Vierailija
16/26 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse jäänyt syntyessäni kiinni hartioista, jonka tuloksena on pieni vammautuminen, ei haita elämää sen kummemmin, mutta kuitenkin.

-ap

Vierailija
17/26 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten kuitenkin ehkä sitä että synnytys ei mene hyvin, minua ei kuunnella, lapselle tapahtuu jotain (jää kiinni, sydänäänet heikkenee=imukuppi) Kipua tottakai myös, jos ei epiduraalia keretä enää pistää/ei voida/ei vaikuta. Olen itse jäänyt syntyessäni kiinni hartioista, jonka tuloksena on pieni vammautuminen, ei haita elämää sen kummemmin, mutta kuitenkin. -ap

Vaadi pelkopolikäynti mutta koita mennä sinne avoimin mielin. Pelkkä sektio ei ratkaise sinun pelkojasi, käsittelemättöminä ne tulevat vastaan joskus myöhemmin elämässäsi. Pelkosektiolla voit vaanm siirtää itsesi ja pelkojesi kohtaamista. Tsemppiä, kummalla tavalla tahansa lapsesi sitten maailmaan tupsahtaa.

Vierailija
18/26 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka sitten lääkäri vastaanotolla jos oma terkka ei ota tosissaan. Voisit nimenomaan mainita tuon oman syntymäsi ja että asia todella askarruttaa mieltäsi. Luulisi että itsekkin voisit soittaa sinne pelkopolille ja ainakin keskustella siellä asioista.

Stemppiä synnytykseen jokatapauksessa

Vierailija
19/26 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

millä tavalla se synnytyspelko rajoittaa muuta elämää? Kun ei niitä synnytyksiä tule joka välissä vastaan tässä elämässä...

Vierailija
20/26 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kontrollin tarvetta, kykenemättömyyttä pystyä tilanteeseee, jossa joutuu ottamaan muiden apua vastaan, kykenemättömyyttä käsittää elämän raadollisuutta ja sitä, ettei koskaan ole 100% ettei mikään mene pieleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi