Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko vastasyntyneellä käyttää taskuvaippoja?

Vierailija
24.06.2009 |

Aikomus olisi kestoilla alusta asti, mutta eri palstoilla surffailtuani, olen huomannut että joka paikassa suositellaan harsovaippaa vastasyntyneen kanssa. Epäilenpä ettei ainakaan isukkia miellytä jos vaipanvaihto on kovin hankalaa. Taskuvaippoja olen ajatellut helppona vaihtoehtona, niitä kun voi pesun jälkeen täyttää valmiiksi vaippalaatikkoon ja käyttää kuten kertiksiä. Onko siis harsovaippailu oikeasti ainoa järkevä ja toimiva vaihtoehto ihan pienelle, ja jos on, niin kuinka kauan niitä yleensä käytetään ennen kuin voi siirtyä helpompiin vaihtoehtoihin? Onko kovin hankalaa?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastasyntyneelle.

Itse käytin kylläkin aivan ensimmäiset viikot kertiksiä, koska hankkimani vaipat eivät vielä istuneet. Tämän jälkeen käytin kuorivaippoja eri sisuksin, sekä AIO:ja että taskuja.

Vierailija
2/4 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska vastasyntyneen jalat ovat niin rimpulat ja pieni nukutetaan kyljelleen = pissa valahtaa reiden kohdalta vaatteille. Itse en jaksanut harsoja, mutta toinen hyvä vaihtoehto on sisävaippa + pul-kuori tai villahousut. Taskuvaipat sain toimimaan ekojen kuukausien aikana pitämällä niiden päällä vaippavilliksiä jotka varmistivat ne ohivuodot - ja muutenkin etenkin talvella hyvä ratkaisu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ollut vaivalloista (kuten pelkäsin). Taittelin vessan kaappiin valmiita taitoksia, niin oli miehellekin helppoa alkuun. Helposti sekin oppi "tavoille" :-). Harsoissa on se hyvä puoli, että ne saa pienellekin laitettua tiiviisti ja niitä on helppo pestä + kuivuvat hetkessä. Ovat myös edullisia muihin kestoihin verrattuna. Pienen vaippaa saa kuitenkin vaihtaa tosi-tosi tiuhaan. Me ei koettu harsoilua hankalaksi, mutta pidemmässä reissussa käytimme kyllä kertiksiä.

6kk ikäiselle ostimme sitten "oikeita" kestovaippoja ja niillä pärjättiin sitten koko vaippa-aika eli sinne 2v. asti! Ei tarvinnut ostaa kuin yhtä säädeltävää kokoa.

Vierailija
4/4 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja 2 viikon ikäisestä alettiin kestovaippailemaan. harsoista luovuttiin heti kättelyssä, koska olivat todella märkiä. meillä on käytössä pääasiassa pul-kuoret, joissa taskut, jonne imun voi sujauttaa ja ihoa "vasten" hoitoliina, joka helpottaa maitokakkavaippojen puhdistusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän