Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Moottoripyörä ja lyhyet jalat, kokemuksia?

Vierailija
24.06.2009 |

Haaveilen A-kortista, mutta autokoulun pyörät on täälläpäin kovin korkeita...varpaan kärjet hipoo maata :( Jääkö haaveeksi koko homma? Miten muut lyhyet naiset ajaneet kortin? Oman pyörän toki saa matalemmaksi sitten tai ostaisin pikku kustomin...mutta kun se kortti...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mua lyhyempi kälynikin sai korttinsa siellä ajettua ja osti itselleen sen jälkeen kuussatasen cebarin joten eiköhän se sultakin onnistu.

Itsellä joskus vuonna papu oli seiskapuokki ja välillä ylämäkeen peruuttaessa oli hankaluuksia varpailla lykkiä, mutta siihen pyörän käsittelyyn tulee varmuus ja sitä myöden pystyt sitä lykkimään vaikka pyörä olisi vähän kenollaankin.

Itsekin haaveilen taas pyörästä näin keski-iä kriisissä ja varmaankin ensi kesänä joku pikkuinen löytää meiltä kotinsa =)

Vierailija
2/10 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ajat sen autokoulussa piikillä, eli kevytmoottoripyörällä. Ne on kevyempiä, ja pysynevät varmasti pystyssä vaikka olisi vähän kallellaankin pysähtyessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ajat sen autokoulussa piikillä, eli kevytmoottoripyörällä. Ne on kevyempiä, ja pysynevät varmasti pystyssä vaikka olisi vähän kallellaankin pysähtyessä.

jo vuonna papu oli erikseen KT-kortti ja A-kortti.

t: 2

Vierailija
4/10 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu siis kevarilla ei voi ainakaan inssiä ajaa A-kortissa, ns.väli-A ois silloin mahdollinen (muuttuu kahdessa vuodessa isoon A:han) MUTTA, piikit on ihan yhtä korkeita, vaikka helpompi käsitellä kun kevyempiä.

Jostain luin, että omalla voisi ajaa jos rekkaa opetuskäyttöön koulun ajaksi...mutta taitaa olla hankalaa enkä tiedä suostuisko autokoulut täällä moiseen?

Vierailija
5/10 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun nopeasti googlasin.

Itsellä oli piikkinen, nelipuokki ja se seiskapuokki ja kyllä se pitkälti meni kuutioluvun mukaan myös se korkeus. Tosin yletyin ajamaan kaverin tonnistakin (olen 170 cm).

Mutta käsittääkseni nykypyörissä on paljon tultu istuinkorkeuksissa alaspäin, joten en usko olevan ongelmaa. Miten pitkä sitten olet ap?

t: 2

Vierailija
6/10 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiertämässä niitä autokouluja ja katsomassa pyöriä. Muistan nimittäin itse kun olin korttia ajamassa että rinnakkaisluokalta yksi erittäin lyhyt poika, todellinen tappi, ajoi moottoripyöräkorttia toisessa autokoulussa samaan aikaan. Minun autokoulussa pyörä oli normaali eikä tappi olisi sillä yltänyt ajamaan, mutta siellä toisessa koulussa pyörä oli sellainen matala metallipyörä, ei muovinen katunakki.

Eiköhän joistakin autokouluista löydy vieläkin eri kokoisia pyöriä. Kyseinen tyyppi oli alle 160cm pitkä, tarkkaa pituutta en osaa sanoa, ehkä jopa vain 150cm

Vierailija
7/10 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 162cm, jalat normia lyhyemmät...

Jossain varmaan on noi piikit matalempia mutta kävin parissa autokoulussa kokeilemassa (Rauma) ja täällä ei olleet matalempia :(

ja korteista, tätä ajattelin ku ikää riittää ettei tarvi A1 korttia:

"Väli-A ajokortti oikeuttaa ajamaan moottoripyöriä, joiden teho on enintään 25 kW ja teho / paino -suhde ei ylitä 0,16 kW/kg."

Vierailija
8/10 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun se A tuli B:n kylkiäisenä ja itse en tarvinnut mitään rajoituksiakaan siihen enää kun oli KT valmiina, lisäksi B:n tai C:n sai halvemmalla kun oli jo KT alla.

Mutta jos se ajaa asiaansa ja turhat kaahauksesta johtavat kuolemat jäisi pois, niin mikä ettei.

Tosin en usko...

Vierailija
9/10 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lyhyt ja haluaisin ajaa A-kortin. Joissakin autokouluissa ei ollut edes A-kortti opetusta, ja sitten kun oli, niin sanoivat suoraan että pyörä on liian korkea.

Mutta onneks asun pk-seudulla ja niitä autokouluja riittää. Eli löysin autokoulun jossa voi ajaa Harrikalla, niin eipä oo enää tätä lyhytjalkaisuus ongelmaa.

Vierailija
10/10 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niissä pujottelutesteissä.