Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kertokaapa sitten tuhlaajien huiput...

Vierailija
23.06.2009 |

kun oli tuossa tuo piheydenhuiput-ketju,niin alkoi kiinnostamaan, että minkäköhänlaisia tuhlaajia tästä maasta löytää.

itse ainakin tunnen pari kaveria, jotka ovat ainaisessa rahapulassa ja visa vinkuu, kun ostelevat kaikea tarpeetonta. voi, kun tarvi ostaa uudet rullaluistimet, millä sitten ei olla käyty kertaakaan luistelemassa, mutta ne oli halvat, puoleen hintaan, vain 300 e. uudet vaunut piti saada, kun entiset oli niin "out", vaik olivat ihan hyvät. ymym

toinen ostaa uusien trendien mukaisia vaatteita, sekä itselleen että lapselleen. kymmenet mustat pillifarkut kaapissa... mutta niitähän aina tarvii.

toinen käy monta kertaa viikossa lapsineen hampurilaisella ja pitsalla, vaik on rupokaa kaapit täynnä, ku sitäkin on pitäny hamstrata ja sit ne vanhaksi menneet ruoat laitetaan roskiin.

juovat tolkuttomasti purkkimehuja ja limsoja ja syövät muutenkin eineksiä, joihin uppoaa hurjat määrät rahaa jasit ollaan PA,

sama mulle miten muut elää, mutta älkää valitako sit rahapualsta tms.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullakin on kavereita jotka käyttävät rahaa melko sumeilematta - heillä on tosin siihen varaa, eivätkä ole koskaan ole valittaneet rahapulaa.

Esimerkkinä toppi kaksivuotiaalle lähes 200 euroa ja teltta lapsille pihaleikkeihin eräliikkeistä "kaikilla mahdollisilla herkuilla" lähes tonnin.

Melestäni turhaakin turhempaa rahankäyttöä, mutta itsepä ovat rahansa tienannneet ja itse ne myös käyttävät.

Vierailija
2/12 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostaa luksustuotteita yms. ja sitten elää nälässä ja täysin kädestä suuhun.

Rahaa palaa hiustenpidennyksiin, rakennekynsiin, vaatteisiin, hajuvesiin, käsilaukkuihin, kenkiin jne. Olen usein suorastaan järkyttynyt kuinka paljon voi vaikkapa käsilaukusta tai hajuvedestä maksaa.

Ennen palkkapäivää on sitten joka ikinen kuukausi kauhea rahapula. Ruokana pelkkää näkkäriä tai kaurapuuroa. Ei ole rahaa ostaa autoon bensaa, joten täytyy pummailla kyytiä. Ei ole koskaan rahaa antaa esim. euroa työkaverin eläköitymis- tai vauvansaantilahjaan (meillä on aika pieni työyhteisö, joten lahjakeräyksiä ei ole kovin montaa vuodessa).

Kyseessä nelikymppinen perheellinen nainen, ei mikään teinibimbo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tuhlaajien huippu. Ostelen useita kertoja viikossa jotakin vaatetta tai kenkiä, tulevalle vauvallekin on jo vaikka mitä kaiken kokoisena... Jos löydän kivat kengät, saatan ostaa ne kaikissa väreissä. Satanen meikkeihin voi hupsahtaa tuosta noin vain. Piipahdan aina kun mahdollista kauppakeskuksessa tai muualla ja ruokakaupassakin shoppailen uutta kivaa tai katsastan kosmetiikkahyllyt...

Kun tuttavani kauhisteli kuinka Puuhamaahan menee kahdelta aikuiselta ja kolmelta lapselta sata euroa, aloin ajatella, että itse hukkaan sellaisen rahan hetkessä johonkin turhaan.

En myöskään tuijota loppusummaa kun jotakin haluan, ja esim. juhliin ostan kerralla koko hoidon: mekon, kengät, laukun, ehkä uutta korua ja meikkejä myös...

Olen vakaasti päättänyt opetella toisenlaisen tavan kuluttaa. Toisaalta, en minä ainakaan lamaa ruoki. Mutta yritän jatkossa tehdä enemmän hankintoja kirpparilta ja kun jään äitiyslomalle, ajattelin lisätä rutkasti suunnitelmallisuutta meidän perheen ruokailuihin.

Vierailija
4/12 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saahan sitä toki tuhlata jos on varaa ja täytyyhän joidenkin tuhlatakin ja ostella kalliita tuotteita, jotta tää systeemi pyöris, mutta inhoan suorastaan niitä, jotka ostelevat kaikkea typerää, eikä ole kuitenkaan varaa.

eräskin kaveri ostaa tupperware-kippoja kaapit täyteen ja typeriä partylite kynttiläsysteemejä ja kynttilöitä ja tilaa netistä joka postimyyntipaikasta jotain turhaa. laskuja tipahtelee useammin kuin säännöllisesti ja aina on persaukinen.

Vierailija
5/12 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaa kaikkea ruokaa kaupasta vaan sen takia kun on halpaa ja sitä sit ostetaan paljon ja yli puolet ruuasta menee vanhaksi kun ei kerkee syömään. Jääkaappi on aivan täynnä kaikenlaista ruokaa ja puolet on vanhoja kun ei keretä syömään. Kirjakerhoista tilataan monia kirjoja ja ehkä yhdesti selataan ja kirja jää "käyttämättömänä" laatikkoonsa makaamaan eikä sitä kukaan lue.

Tässä on vain muutamia esimerkkejä, Minusta on hirveetä tuhlausta ostaa ruokaa mielettömiä määriä vain sen takia että se on halpaa kun ei sitä kumminkaan kerkee syömään kaikkee.

Heidän jääkaapista löytyy varmaan viisi tai useampi ketsuppi pullo jotka kaikki on avattu ja osa on vanhoja ja pöydällä oottaa muutama uusi pullo korkkaamista.

Vierailija
6/12 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi heittää satasia yhteen baari-iltaan (tarjoaa kaikille yms höveliä), toinen osti pölykapselit autoonsa, 1000 euroa KAPPALE! Tsiisus.

Vierailija
7/12 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen varannut kahdet lennot minulle ja pojalle (mies ei tule mukaan tanavuonna) eri pituisille ajoille suomeen heina-elokuussa, kun en tiennyt kuinka kauan ollaan ja mita muuta halutaan lomalla tehda. myohemmin sitten kun ollaan tultu jommaltakummalta lomalta takas lahdetaan perhelomalle 'etelaan'. varaisinko niitakin kaksi??

Vierailija
8/12 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heittää roskiin ja siis todellakin ROSKIIN kaiken sellaisen, jolle ei enää ole käyttöä, oli tavara kunnossa tai ei. Liikaa vaivaa kuulemma viedä kierrätykseen :( Lisäksi perheen kolmella lapselle on kaikki lelut ja yksi inahdus ettei ko lelu ole enää kiva, niin roskiin lentää.

Myös vaatteet kaikille kolmelle uutena ja " parasta laatua", mielellään myös kalleinta. Perheellä on kyllä varaa, mutta ekologisesti minusta tuhlaamista.

Vierailija
9/12 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi heittää satasia yhteen baari-iltaan (tarjoaa kaikille yms höveliä), toinen osti pölykapselit autoonsa, 1000 euroa KAPPALE! Tsiisus.

Luulen että kyseessä oli alumiinivanteet eikä pölykapselit. Kukaan tuskin pölykapseleihin tollasia tuhlaa, ovat niin rumiakin :)

Vierailija
10/12 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heittää roskiin ja siis todellakin ROSKIIN kaiken sellaisen, jolle ei enää ole käyttöä, oli tavara kunnossa tai ei. Liikaa vaivaa kuulemma viedä kierrätykseen :( Lisäksi perheen kolmella lapselle on kaikki lelut ja yksi inahdus ettei ko lelu ole enää kiva, niin roskiin lentää.

Myös vaatteet kaikille kolmelle uutena ja " parasta laatua", mielellään myös kalleinta. Perheellä on kyllä varaa, mutta ekologisesti minusta tuhlaamista.

Voisitko hänelle ehdottaa esim. että sinä voit kyllä tulla hakemaan heiltä tämän "roskiskaman" pois kuljeksimasta, ei tarvitse itse viedä minnekään tms.

Mutta tällainen on kait joillekin ihan normaalia. Itse sain kans kerran yhden tutun kautta näin valtavan määrän tytön vaatteita (tällä tutulla on itsellään poika) jotka tämän tutun tuttu oli heittämässä roskiin. Eikä tämä roskiin heittäjä voinut tajuta että oikeesti on joku jolle nämä vaatteet voisivat vielä kelvata käytettynäkin.

Ja minä sain valtavan pussin aivan ihania ja tosi hyväkuntoisia tytön vaatteita ja olin tosi ikionnellinen!

Vierailija
11/12 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

no joo se tietynlainen epäekologisuus on kaikesta kauheinta tuhlaamista. jos just ei jaksa tai viitsi viedä joitain asioita esim kierrätykseen tai antaa ees tutuille vaan nakataan roskiin.

mut eräs tuttu laitto myös saamansa ei-toivotut tai omasta mielestään mauttomat häälahjat roskiin. oli siinä joku suomalainenki tuote joka ei ollut makuunsa.

tuhlaamista on myös sellainen kun ei esim kilpailuteta lainoja tai vakuutuksia jne, vaan maksetaan jostain tyhjästä vuositolkulla, vaik rahalle ois parempaakin käyttöä. tuttu maksaa lapsivakuutusta 100e vuosi ja käyttää yksityisella silloin tällöin josta toki menee omavastuut ynnä muut. ei ole ikinä saanut mitään vastinetta rahalle ja on menny satoja niihin lääkäreihin vakuutuksen lisäksi. itse ihan tyytyväisenä käytän tarpeen vaatiessa kunnallisella puolella ja aina ollaan saatu apua. mielestäni niistä lastenvakuutukssta ei juurikaan ole mitään hyötyä,ainakaan kenellekään tuntemalleni.

Vierailija
12/12 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullakin on kavereita jotka käyttävät rahaa melko sumeilematta - heillä on tosin siihen varaa, eivätkä ole koskaan ole valittaneet rahapulaa. Esimerkkinä toppi kaksivuotiaalle lähes 200 euroa ja teltta lapsille pihaleikkeihin eräliikkeistä "kaikilla mahdollisilla herkuilla" lähes tonnin. Melestäni turhaakin turhempaa rahankäyttöä, mutta itsepä ovat rahansa tienannneet ja itse ne myös käyttävät.

Me emme katso hintalappuihin kun ostamme jotain. Jos tarvitsemme lasten pihaleikkeihin teltan, menemme eräkauppaan, jossa niitä telttoja myydään. Ja sieltä valitaan mieluisin. Jos taas tarvitsemme lapselle juhlamekkoa kevätjuhliin, menemme lastenvaatekauppaan, josta valitsemme mieluisimman. Hintaan katsomatta. Yksi mekko ei meidän budjettia hetkauta suuntaan tai toiseen, kuten ei teltta tai muukaan tavara. Toisaalta emme ole mitään shoppailijoita, vaan käymme ostamassa vaatteita kun niitä tarvitsemme.

Ainoa, joissa hieman mietimme hintaakin on asunto, auto ja lomamatkat. Emme ole mitään euromiljonäärejä, mutta kuukausittaiset nettotulomme ovat viisinumeroinen luku. Mihin muuallekaan näitä rahojamme laittaisimme? Ei ne osakkeissa tai pankkitilillä paljon lämmitä. Sen sijaan helppo elämä ja vuosittainen kaukomatka Havajille, Malediiveille, Thaimaahan, ... lämmittävät sitäkin enemmän.