Miehen loma alkoi ja se oluen nauttiminen...
Mies pitää täysin normaalina sitä, että lomalla täytyy ottaa olutta. Ja eipä siinä mitään, kun ottaisi vaikka yhden pari silloin tällöin. Vaan ei. Torstaina aloitti parilla tavallisella + puolen litran tölkillä jotain 8 %:sta olutta. Perjantaina joi juhannuksen kunniaksi 20 olutta. Lauantaina aloitti aamusta ja joi johonkin iltapäivä viiteen, sitten lopetti. En jaksa edes enää laskea... Sunnuntaina riitti yksi saunaolut, tai ei niitä edes ollut enempää. Eilen meni kalaan ja oli juonut sielläkin, itse ei aamulla edes voinut ajaa autolla kotiin. Taas se tuolla ulkona juo ja sanoi vain kun kyselin "tietenki juon kun on niin kuuma ja janottaa".
Aivan älytön kuukausi taas tällä menolla edessä. Ja mitä hittoa tulee taas lomareissusta lasten kanssakin. Mies kuului jo kavereilleenkin kehuvan, että hän ei ainakaan aio ajaa, vaan vaimo saa ajaa. Eli aikoo lastenreissullakin juoda. voi itku!!!
Kommentit (36)
miten saan miehen lopettamaan? Miten estää tuollainen?
En kyllä tiedä enää kuinka kauan jaksan tällaista hommaa. Usein jo ajattelen, että voi kun minulla olisi paljon helpompaa olla kolmen lapsen kanssa erillään miehestä. Elämme juuri tuon juomisen vuoksi niin riitaisassa ilmapiirissä jatkuvasti, että kyllä lapset kärsii. Enkä kuitenkaan suostu olemaan sanomatta miehelle mitään. En tiedä, olisiko vain helpompi laittaa kovaa vastaan ja hommata itselle ja lapsille asunto ja häipyä vain tästä. Ja sanoa, että takaisin ei tulla ennen kuin sata varmasti muuttaa juomistapojaan...
jos on äijällä kusta päässä niin on emännälläkin!
Mikä naista riivaa kun se kattelee tollasta idioottia??? Sama tauti kun sitä idaria...
Koko perhe appivanhempineen oli kasvattanut kuplan, jossa olut oli ainoa mahdollinen janojuoma helteellä. Sanomattakin on selvää, että kuuma ilma janottaa, niinpä mökkikesäviikot lipuvat ohi tasaisessa pöhnässä lukuunottamatta tietysti noin joka neljäs päivä, jolloin varsinaisesti juhlitaan hieman enemmän.
Kaikki pitivät tietysti minua ilonpilaajan, kun huomauttelin asiasta.
ei miehellä mitään kusta ole päässä kuitenkaan, olutta vaan... Ja niin se minäkin olen aina se ilonpilaaja, varsinkin "toisten" loman pilaan. Ja yllättävän moni on sitä mieltä, kun on jutellut asiasta, että minä olen se epänormaali ja mies on taas normaali mies tietysti joka osaa nauttia ja rentoutua...
Paska mies... voisit koittaa peläyttää sen lähtemällä vähäksi aikaan pois.
Jos ei toimi, niin sitten on toi avioero, mutta jokainen päättää ite mitä tekee...
Ei mikään helppo ratkaisu, mitä teetkin!
Mikä olisi lasten kannanlta parasta?
Joo ja kyllä sitä kusta päässä on näemmä meillä vastaajillakin...
eli kokeilkaa jos lasten sanominen isille, ettei kenestäkään ole kivaa, kun isi juo koko ajan.
...riippu tietty lasten iästä.
tai lähde lomalle ilman miestä, niin ei mene kenenkään loma pilalle. ja jätä vaikka pöydälle täyttämättömät eropaperit ihan kettuuntumisen vuoksi.
jos nyt kekkuloisi täällä humalapäissään niin kyllä se ottaisi päähän. Samoin kuin se, jos lähdettäisiin jonnekin reissuun ja mies olisi humalassa. Mutta ei noi kovin kummoisilta määriltä nyt kuulosta juo juomiset minusta, pari olutta päivässä lukuunottamatta tuota juhannusaattoa. Ei munkaan mies lähtenyt tänään autolla minnekään, oli juonut kaksi puolen litran olutta.
kun näitä juttuja lukee, olen enemmän kuin onnellinen,että mieheni ei viinaa tarvitse!
eli kokeilkaa jos lasten sanominen isille, ettei kenestäkään ole kivaa, kun isi juo koko ajan. ...riippu tietty lasten iästä. i]
Sano miehellesi, ettet kestä hänen jatkuvaa kaljapöhnäänsä ja sitä, ettet voi luottaa häneen yhteisissä suunnitelmissanne (lomamatkat, autoilu jne). Joko hän hillitsee juomistaan, tai sinä vietät lomaa "yh:na" lasten kanssa, lähdette matkaan ilman häntä jne. Ja toteutat päätöksesi myös. Mies saa itse päättää mikä on mukavampaa, teidän vai mäyräkoiran kanssa oleilu. Juominen on oma valinta. Älä huuda, älä itke, älä nalkuta. Loman jälkeen - jos mies kuitenkin viettää lomansa juoden - päätät, haluatko elää tuurijuopon kanssa.
Hyvää kesää!Juopon ex
mies ei juo välttämättä paljoa päivässä eikä hillu kännissä, mutta kolme kaljaa varmaan menee joka päivä, ja viikonloppusin vähän enemmän. Näin siis kesälomalla. Arkea ei juo kun on töitä. Oikeasti, pitääkö tällaista kestää vaikka se ei varsinaisesti haittaa, mutta ottaa päähän jo epäterveellisyytensäkin takia. Kun sanon asiasta, niin kuulemma nalkutan. Oikeasti, miten pitäisi toimia??
on niin helppo normalisoida kaljan käyttöä varsinkin lomalla. Kuningas alkoholi muodossa missä vaan on jännä petollinen aine, että tuntuu iha nharmittomalta juoda pari kaljaa päivässä. Mutta kyllä se riippuvuudesta kertoo jos ei ilman voi olla. Sattumalta Suomessa tuo alkoholismi on aika merkittävä ongelma, joka näkyy oheisena monissa ihmisten ongelmissa ja sairasteluissa.
Itse en sietäisi äijää joka haisee kaljalle ja naukkailee päivittäin lomalla tai ilman lomaa.
Onneksi minun mieheni ei juo tuolla tavalla. Olemme olleet nyt kolme viikkoa lomalla (sekä kotona että reissussa). Reissussa joimme ruoan kanssa muutaman lasillisen valkoviiniä päivittäin lähes viikon ajan. Sekin lipittäminen loppui heti kun palasimme kotiin. Jatkuva tissuttelu on tosi epäterveellistä. Lomalla kannattaisi harrastaa liikuntaa, levätä ja ulkoilla, ei kiskoa kaljaa päivittäin.
juon itsekin kesälomalla muutaman oluen melkein joka päivä. Ei se mistään riippuvuudesta kerro; voin olla juomattakin, jos on jotain menoa tai sitten kun menen töihin.
lukuunottamatta juhannusta. Muutama kalja per päivä nyt ei todellakaan ole alkoholistin merkki. pikkuisen täällä taas yliregoidaan. Ja noku mielestä pari lasia viiniä on sitten ihan eri asia kuin rahvaanomainen kalja. Voi haloo
alkoholistin merkki? Ihan varmaan on, jos se kalja itsestäänselvästi kuuluu päivään, niinkuin ap:n mmiehellä tuntuu kuuluvan.
juon itsekin kesälomalla muutaman oluen melkein joka päivä. Ei se mistään riippuvuudesta kerro; voin olla juomattakin, jos on jotain menoa tai sitten kun menen töihin.
No joo, tietty ymmärrän ap:n harmin jos hän ei juo ollenkaan eikä siedä juomista lähellään.
Mutta kyllä meilläkin kesälomalla molemmilla menee varmaan 1-3 olutta päivässä - no ei nyt tietenkään joka ikinen päivä. Mutta itse nautin kesähelteellä kaikista juomista eniten kylmästä oluesta! Meillä on mökillä usein ykkösolutta ja kun olin raskaana/imetin niin alkoholitonta olutta.
Mulla ei ole oikeastaan muita paheita - en polta, en herkuttele käytännössä ollenkaan - monet kaverini esim. sanovat että kesällä on pakko saada jätski päivässä. Ja liikun paljon.
Kesälomalla on juurikin ihanaa kun saa istahtaa puutarhaan vaikka keskellä päivää ja juoda kylmän oluen. Sallin tämän itselleni ilomielin enkä nyt osaa sanoa onko se noilla määrillä nyt niin kauhean vaarallista kun on kuitenkin satunnaista. Kokonaisuutena terveyden kannalta pidän vaarallisempana kesälomalla hulluna makkaran, grilliruoan, jätskin ja muiden herkkujen ahtamista lihoen 3 kg ja sitten taas niiden hissimäistä laihduttamista lihoakseen jouluna ne uudelleen :)
Kun loma loppuu ja arki koittaa, palataan arkeen kaikilla tavoin - myös tässä asiassa. Näin on ollut jo monta vuotta.
Mutta av:n mielestähän tällainen on yleensä selkeää riippuvuutta ja alkoholismia.
alkoholistin merkki? Ihan varmaan on, jos se kalja itsestäänselvästi kuuluu päivään, niinkuin ap:n mmiehellä tuntuu kuuluvan.
siis ei voi olla totta. tai siis just voi olla totta. Muutama kalja päivässä lomaalla niin heti on alkoholisti. ei voi muuta sanoa kuin että get a life.... nämä SAMAT mammat alkavat jo elokuussa vatvomaan miehen tulevia pikkujouluja... oikeastaan aika säälittävää
Lukekaapas ap:n viesti uudelleen, ei puhuta parista per päivä. Yhtenä päivänä mies oli juonut 2 tavallista ja ison vahvan, juhannuksena 20, seuraavana päivänä aamusta viiteen (olettaisin että useamman kuin kaksi), ei aio ajaa lomareissulla (eikö voisi ottaa ne pari illalla?). Kyllä tuo jo lomaputkelta kuulostaa. Kyllä meilläkin otetaan lomalla pari silloin tällöin, mutta ei aamusta iltaan, ei joka päivä, ei silloin kun on tarkoitus matkata ajaen. Esimerkiksi juhannuksena otimme pari lasten nukkuessa ja eilen grillatessa iltapäivällä yhdet.
Ja ne, jotka ovat sitä mieltä, että miksi katselet tuollaista. Helppo sanoa, mutta olisiko oikeasti niin helppo napata muksut matkaan ja häipyä yhteisestä kodista ja elämästä? Jotain tuolle mielestäni pitäisi kuitenkin tehdä. Ota asia asiallisesti puheeksi. Etsi vaikka netistä tietoa siitä, mitkä ovat suurkulutuksen rajat ja kuinka pelottava humalainen aikuinen lapsesta on. Ehdota perheneuvolaa, uhkaa erolla.
Miksi hyväksyt tällaisen? Miksi annat miehen käyttäytyä noin? Hän on miehesi, aikuinen kumppani!
Voi että kun täytyy taas muistaa sanoa omalle miehelle, että on se niin hyvä!!!