Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pelkäättekö oikeasti sikainfluenssaa???

Vierailija
07.07.2009 |

Pelkäättekö oikeasti ja jos pelkäätte, niin miksi?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis sen vuoksi, että meillä jo tavallisetkin pöpöt ovat vieneet sairaalahoitoon ja iv antibioottiin, sis. mm. influenssan jälkitaudit. Ja yli puolella meidän perheestä on myös astma, eli hengitystiesairaudet on silloin aina äkäisempiä:(

Vierailija
2/35 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkäsin ennen, panikoin lintuinfluenssaa jo ennen tätä, mutta nyt olen kypsynyt siihen tulokseen että jos kuolen, niin kuolen. Niin on sitten määrätty. Ja jotenkin alkaa tuntua siltä että ehkä mä en just tähän pandemiaan kuole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkään siksi, että:

- minä ja poikani kuulumme riskiryhmään

- poikani on joutunut tavallisenkin flunssan takia sairaalahoitoon.

- olen allerginen penisilliinille

- olen hoitoalalla

- millä ihmeellä me (ks. ed.) hoidetaan kaikki sairastuneet, kun osa (iso osa?) on sairaslomalla tuon takia+ normaalit sairaslomat päälle.

Vierailija
4/35 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän virustautia voi hoitaa millään penisilliinillä.

Vierailija
5/35 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietysti liitykään!! :DD

Mutta kun on jo pohjalla allergisuutta lääkkeille, niin se tietysti mietityttää, että pystyykö varmasti käyttämään tähän tautiin tarkoitettuja lääkkeitä (ettei ilmene, että on niillekin allerginen) ja sitten tietysti jälkitaudit yms, joita esim. Kefeksinillä voidaan hoitaa (virusinfektioita seuraa usein bakteeri-infektio, poskiontelotulehdus, keuhkokuumekin voi seurata). Mutta onhan noita lääkkeitä muitakin, jotka eivät tosin välttämättä yhtä hyvin toimi. Kaikkea sitä vaan miettii yön pimeinä tunteina. Varmasti miettisit itsekin, jos olisit samassa tilanteessa.

Vierailija
6/35 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole influenssaa vaarallisempi ja jonain päivänähän sitä ihminen kuitenkin kuolee. Hulluksi tulen jos kuolemaani alan arvioimaan ja miettimään.

Vierailija
7/35 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

penisilliinilla tai antibiootilla. Ne tehoavat vain bakteeritulehdukseen.

Vierailija
8/35 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska olen riskiryhmäläinen ja raskaana.

jo tavallinen flunssa on aika paha juttu

Vierailija
9/35 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että viruskeuhkokuumeen jälkeen voi istahtaa bakteeri seuraajaksi. Silloin tarvitaankin antibioottia.

Vierailija
10/35 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämä on liian lyhyt jatkuvaan pelkäämiseen! Ensin pelättiin hullunlehmäntautia, sitten lintuinf. ja nyt sikainf. (oli varmaan jotain välissäkin)-en jaksa elää jatkuvan pelon keskellä.

Vierailija
11/35 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu ei virusta hoideta antibiooteilla mutta ei siihen sikaflunssaan itsessään kuolekaan vaan niihin jälkitauteihin kun sikaflunssa on runnellut limakalvot siihen kuntoon että kaikki pöpöt ovat hengenvaarallisia.

Ja kyllä pelkään astmaattisen lapseni ja keuhkoahtaumatautisen isän puolesta ihan jumalattomasti :(

Vierailija
12/35 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en ainakaan vielä hysteerisesti pelkää. Sehän ei ole osoittautunut niin tappavaksi kuin luultiin. Eikä tässä voi eristyksiinkään jäädä. Jos porukkaa alkaa kupsahdella, niin voin ruveta pelkäämään enemmänkin.

Vierailija
13/35 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulun riskiryhmään alentuneen vastustuskykyni vuoksi.

Vierailija
14/35 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkään, mutta tulee, jos on tullakseen. Meidän perheessä 3/4 kuuluu riskiryhmään. Tämä pelko on todellisempi kuin lintuinfluenssa sillä tämä on jo OIKEASTI rantautunut Suomeen. Lintuinfluenssa ei koskaan oikeasti tänne tullutkaan.

Vierailija
15/35 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(ja kirjoitin ton #7 viestinkin).

Todellakaan virusta ei hoideta antibiooteilla, kai minä nyt sen tiedän. Mutta, niinkuin joku kirjoittikin itseni lisäksi, viruksen jälkeen iskee pöpöt helpommin ja NÄITÄ tauteja hoidetaan antibiooteilla!

Lisäksi huolestuttaa se, että joukossa on kuolleita raskaanaolevia, lapsia ja nuoria, joilla ei ole ollut mitään perussairautta taustalla. Asiantuntijat eivät tiedä mistä tämä johtuu.

Mutta, en nyt öitäni kokonaan valvo. Oireet vaikuttaisivat saman kaltaisilta kuin normi taudissa ja kuolleisuus samaa luokkaa. Totta kai, jos enemmän ihmisiä sairastuu, enemmän myös kuolee, mutta samassa suhteessa. Käsittääkseni?

Ja se tosiaan on ihan huomattava seikka, että sairaaloissa tullaan helisemään potilastulvan takia. Se pelottaa tosiaan! ;)

Ei kuolemaa tietenkään kannata pelätä joka sekuntti jonka elää. Joskus on silti ihan tervettä tehdä varotoimenpiteitä, esim. itse en lähtisi Englantiin ihan just tällä hetkellä ;) Liika huolettomuus on piittaamattomuutta toisten ihmisten hyvinvoinnista.

Vierailija
16/35 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

leviää suomessa nyt ihan kulovalkeana... päivittäin uusia sairastuneita ihan mielettömästi, oikeata lukua ei tiedetä koska läheskään kaikkia ei tutkita, eikä kaikki edes ota yhteyttä terveyskeskukseen.

itse olin ajatellut raskautumista syksyllä mut sen saa unohtaa koska syksyllä se on jo epidemiana täällä. tämän päivän uutisista tämä tieto.

Vierailija
17/35 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tarttuu niin siitä vain! Jospa siitä selviäis, ja jos ei selviä niin minkäs teet? Turha sitä on pelätä, elelee normaalisti. Mielestäni muutenkin liian iso haloo tosta hommasta.

Vierailija
18/35 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tarttuu niin siitä vain! Jospa siitä selviäis, ja jos ei selviä niin minkäs teet? Turha sitä on pelätä, elelee normaalisti. Mielestäni muutenkin liian iso haloo tosta hommasta.

sikäki, koska minulla onkin kaksi alle kouluikäistä lasta. JOS kuolisin (ihan mihin vaan), kuinka heidän kävisi. On tietysti isäkin, mutta äidittömänä ei ole helppo olla..

Vierailija
19/35 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen, että tämä tauti aiheuttaa erityistoiminpiteitä on se, että sairastuneita tulee olemaan paljon samoihin aikoihin. Tällöin myös sairaalat ja tk:t kuormittuvat, potilaspaikkoja ja hoitajia ei ole ehkä tarpeeksi, samaten tarvittavia happi- yms laitteita ei välttämättä ole tarpeeksi.

Toinen syy on se, että tauti on uusi, ei tiedetä miten se mahdollisesti käyttäytyy. Samaten Tamiflusta on kohtuullisen vähän tietoa. Muistaakseni alle 3 000:n aikuisen verran, joten senkään vaikutuksista ei ole tarkkaa ja niin varmaa tietoa kuin muista jo kauan markkinoilla olleista lääkkeistä (soveltuvuus raskauden ja imetyksen aikana, joidenka aikana lääkkeen käyttö nykyään sallitaan, koska oletetaan, että sen haittavaikutukset ovat pienemmät kuin influenssan).

Vierailija
20/35 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoon matka tehtiin riskistä huolimatta, kun sitä oli jo puoli vuotta odotettu. Mitään ei vältelty, mutta käsiä pestiin ahkerasti. Lapsella on astma, mutta hyvässä hoitotasapainossa. Antibioottiallergioita minulla on myös, mutta enpä ole hoksannut sen takia pelätä. Kyllä niissä valikoimaa riittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi