Paras janojuoma parivuotiaalle?
Meidän 2v5kk tyttö ei suostu juomaan vettä. Juo vain aterioilla maitoa. Olen huolissani ettei hän saa tarpeeksi nestettä. Mikä olisi hyvä janojuoma ettei siitä tulisi turhaa energiaa tai pilaisi hampaita? Siis mistä saisi vähän makua veteen että se maistuisi?
Kommentit (17)
Syötä lisäksi hedelmiä, kasviksia ym. nestepitoista.
Mä tiedän äidin joka juottaa lapselleen limsaa, kun vesi ei kelpaa.
ja vesi on maistunut onneksi koko pienen ikänsä. Empä tiedä mikä olisi terveellinen veden korvike.Oletko kokeillut sekoittaa veteen ihan pikkuisen mehua?
löytyy lasipulloissa sokeroimattomia mustikka-, tyrni- ja karpalomehuja (on varmaan muitakin makuja mutta nuo ainakin muistan). Niistä voisi pienen lorauksen laittaa veden sekaan makua antamaan. Itse en sokerimehuja antaisi, enkä light-mehuja lisäaineiden takia. Jos pakko antaa vaikka omena- tai appelsiinitäysmehua, niin sitäkin voi laimentaa vedellä ainakin puolet, ja maistuu edelleen hyvältä
jos vesi ei kelpaa niin sitten ei ole jano. Meillä ei onneksi kyllä ole ollut ongelmaa, pojat juo vettä mielellään mutta välillä kelpaa vain haopotettu vesi, olisiko siitä apua? Kaikki juomat, myös hedelmämehut pehmentää kyllä kiillettä sen verran että niiden tiheä litkiminen ei tee hyvää hampaille.
kun minullakin oli huoli tuosta riittävästä nesteen saannista. Ei oikein juonut kunnolla vettä. Sai ainakin vähän lisänestettä tuosta melonista. Maitoa kyllä joi ruuan kanssa.
jos ei vesi kelpaa niin ei ole jano.
Meidän neiti EI juo vettä vaikka sitä yritetty heti imettämisen lopetuksesta asti. Mutta heti kun veteen sekoittaa tipan fun light -mehua, jota minäkin juon niin juo tosi hyvin. Sitä vain mietin voiko sellaista laimeaa mehua antaa. Näin kuumalla kun varmaan olisi hyvä juoda...
Älä nyt ihmeessä tapa sitä lastasi lisäaineisiin. Ei edes vähään. Anna vaan vettä tai sitten paljon laimennettua tuoremehua.
jos tyttö sais ite valita jonku kivan prinsessa tms juomapullon itselleen?
Meidän nirso ainakin suostui joumaan aikoinaan kun laittoi veden sellaseen urheilupulloon.
Meidän tyttö juo pillimehuja aina näin helteillä. Niitä tuoremehu pillimehuja. En olekaan ajatellut, että nekään eivät tietenkään tee hampaille hyvää! No taitaa olla myöhäistä, kun olen alkanut antamaan :/
Vettä vaikka "hienoon" pulloon. Jos on jano niin varmasti juo.
Meilä tyttö tykkään Lidl:in hapotetusta vedestä joka ei sisällä suolaa. Kuplat tekee limsan vaikutelman.
Kannatan myös tuota aikaisemmin jo mainittua vesimelonia!
kokeile juottaa vettä pillillä tai jostain aikuisten kahvimukista (siis tietty sellasesta mikä ei sit haittaa jos sattuu vahinko et särkyy)tai jostain vaik kertakäyttö skoolauslasista!
Eli sentti, pari mehua lasin pohjalle ja loput vettä.
tosin mehuissa on juuri se happamuus ja sokeri yhdessä jotka tuhoavat hampaat, sen takia ei saisi hapanta juoda eikä hiilihapollisia juomia.
kaikki hedelmät tuppaavat olemaan happamia...
mä puristaisin sekaan appelsiinia