Meillä koulussa vieraili tietoturvava-asiantuntija ja sanoi että lähtekää siitä oletuksesta että
Kaikkea voidaan kytätä. Jotenkin absurdi lausahdus :D
Kommentit (32)
Jopa kaikkea puhetta voidaan Kuunnella.
Se teidän pikku imurirobotti voi samalla kuvata asuntoanne kun se imuroi, ja lähettää tietoa. Samoin jääkaappi!
On kyllä älytöntä, että tuo on laillista. Jos joku laite kuvaa sua kotonasi jonkun ison yhtiön piikkiin, miten tuo eroaa yhtään vaikka Axl Smithin puuhasteluista?
Yhdistettynä tekoälyn kehitykseen, jota kukaan ei kontrolloi, tämä on aika pelottavaa..
Vierailija kirjoitti:
On kyllä älytöntä, että tuo on laillista. Jos joku laite kuvaa sua kotonasi jonkun ison yhtiön piikkiin, miten tuo eroaa yhtään vaikka Axl Smithin puuhasteluista?
Siten, että olet itse sen laitteen ostanut ja tuonut kotiisi. Teippaa kaikki kamerat, poista mikrofonit. Ja jos ei onnistu, niin jätä hyllyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siten, että olet itse sen laitteen ostanut ja tuonut kotiisi. Teippaa kaikki kamerat, poista mikrofonit. Ja jos ei onnistu, niin jätä hyllyyn.
Mutta mulla on iso taulutv, joka näkee joka paikkaan asunnossani. Noissakin on kuulemma kamerat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mulla on iso taulutv, joka näkee joka paikkaan asunnossani. Noissakin on kuulemma kamerat.
Joissakin on, joissakin kuulemani mukaan myös jopa sellainen integroitu piilotetumpi. En tiedä pitääkö paikkansa. Ensimmäinen asia töllöä ostaessa voisi olla kysyä onko siinä mukana tuollaisia vakoilulaitteita, kameroita, mikkejä, langattomia jne turhaa passskaa.
Televisioissa ei kameraa ole, mobiililaitteissa ja tietokoneissa kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Yhdistettynä tekoälyn kehitykseen, jota kukaan ei kontrolloi, tämä on aika pelottavaa..
Olet kameran silmässä kaikkialla nykypäivänä kytättävänä, et voi siltä välttyä pian edes muuttamalla korpeen. Mikä on tietysti täysin järjetöntä kehitystä.
Sinua voidaan kuunnella ja nauhoittaa missä tahansa, piilokamerat ovat mitättömän pieniä ja niitä voi helposti laittaa vaikak julkisiin vessoihin. Kuka tahansa voi äänittää puheesi vaikka kännykkä taskussansa.
Ammattitaidoton puhuja koulussanne käynyt, pahoittelen... Kuulostaa demari-tt-asiantuntijalta.
Onko terkkari jo kertonut, että lähtekää siitä että jokainen mies on mahdollinen raiskaaja
Kaikki mikä on yhteydessä nettiin voidaan kaapata etänä. Vaikka olisi miten hyvät suojaukset niin joku ne rikkoo ja pääsee laitteisiin käsiksi.
Kaikkea kerättyä tietoa tullaan käyttämään väärin.
Olen milleniaali. Kun netti tuli minulle iskostettiin kuten muillekin että kaikesta jää jälki. Nykyään porukka kuvaa itseään ym. ja itkee kun niitä väärin käytetään jne.🤦
Koululaisilta pitäisi evätä aloitusten teko, ikärajaksi 18-v.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea kerättyä tietoa tullaan käyttämään väärin.
Google kertoo tietosuojaselosteessa minkä jokainen hyväksyy jolla on google tili mitä tietoja keräävät. Tähän kuuluu kaikki sovellukset ym.
Mua ärsyttää että aina kun on tarkoitus liittää puhelimeen jokin laite, kuten kuulokkeet, niin se löytää aina jonkin vieraan puhelimen, jollaista meillä ei edes ole. Oletettavasti naapurien laitteita.
Kyllä kytätään. Sen huomaa siitäkin, että joka paikkaan saa kohdennettuja mainoksia. Itselläni turvaselain varmuuden vuoksi.