Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä koulussa vieraili tietoturvava-asiantuntija ja sanoi että lähtekää siitä oletuksesta että

Vierailija
07.04.2023 |

Kaikkea voidaan kytätä. Jotenkin absurdi lausahdus :D

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kytätään. Sen huomaa siitäkin, että joka paikkaan saa kohdennettuja mainoksia. Itselläni turvaselain varmuuden vuoksi.

Vierailija
2/32 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa kaikkea puhetta voidaan Kuunnella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se teidän pikku imurirobotti voi samalla kuvata asuntoanne kun se imuroi, ja lähettää tietoa. Samoin jääkaappi!

Vierailija
4/32 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on perusoletus aina.

Vierailija
5/32 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä älytöntä, että tuo on laillista. Jos joku laite kuvaa sua kotonasi jonkun ison yhtiön piikkiin, miten tuo eroaa yhtään vaikka Axl Smithin puuhasteluista?

Vierailija
6/32 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdistettynä tekoälyn kehitykseen, jota kukaan ei kontrolloi, tämä on aika pelottavaa..

Vierailija
7/32 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä älytöntä, että tuo on laillista. Jos joku laite kuvaa sua kotonasi jonkun ison yhtiön piikkiin, miten tuo eroaa yhtään vaikka Axl Smithin puuhasteluista?

Siten, että olet itse sen laitteen ostanut ja tuonut kotiisi. Teippaa kaikki kamerat, poista mikrofonit. Ja jos ei onnistu, niin jätä hyllyyn.

Vierailija
8/32 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siten, että olet itse sen laitteen ostanut ja tuonut kotiisi. Teippaa kaikki kamerat, poista mikrofonit. Ja jos ei onnistu, niin jätä hyllyyn.

Mutta mulla on iso taulutv, joka näkee joka paikkaan asunnossani. Noissakin on kuulemma kamerat.

Vierailija
9/32 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta mulla on iso taulutv, joka näkee joka paikkaan asunnossani. Noissakin on kuulemma kamerat.

Joissakin on, joissakin kuulemani mukaan myös jopa sellainen integroitu piilotetumpi. En tiedä pitääkö paikkansa. Ensimmäinen asia töllöä ostaessa voisi olla kysyä onko siinä mukana tuollaisia vakoilulaitteita, kameroita, mikkejä, langattomia jne turhaa passskaa.

Vierailija
10/32 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Televisioissa ei kameraa ole, mobiililaitteissa ja tietokoneissa kyllä.

Vierailija
11/32 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdistettynä tekoälyn kehitykseen, jota kukaan ei kontrolloi, tämä on aika pelottavaa..

Olet kameran silmässä kaikkialla nykypäivänä kytättävänä, et voi siltä välttyä pian edes muuttamalla korpeen. Mikä on tietysti täysin järjetöntä kehitystä.

Sinua voidaan kuunnella ja nauhoittaa missä tahansa, piilokamerat ovat mitättömän pieniä ja niitä voi helposti laittaa vaikak julkisiin vessoihin. Kuka tahansa voi äänittää puheesi vaikka kännykkä taskussansa.

Vierailija
12/32 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattitaidoton puhuja koulussanne käynyt, pahoittelen... Kuulostaa demari-tt-asiantuntijalta.

Vierailija
13/32 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko terkkari jo kertonut, että lähtekää siitä että jokainen mies on mahdollinen raiskaaja

Vierailija
14/32 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mikä on yhteydessä nettiin voidaan kaapata etänä. Vaikka olisi miten hyvät suojaukset niin joku ne rikkoo ja pääsee laitteisiin käsiksi.

Vierailija
15/32 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea kerättyä tietoa tullaan käyttämään väärin.

Vierailija
17/32 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen milleniaali. Kun netti tuli minulle iskostettiin kuten muillekin että kaikesta jää jälki. Nykyään porukka kuvaa itseään ym. ja itkee kun niitä väärin käytetään jne.🤦

Vierailija
18/32 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koululaisilta pitäisi evätä aloitusten teko, ikärajaksi 18-v.

Vierailija
19/32 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea kerättyä tietoa tullaan käyttämään väärin.

Google kertoo tietosuojaselosteessa minkä jokainen hyväksyy jolla on google tili mitä tietoja keräävät. Tähän kuuluu kaikki sovellukset ym.

Vierailija
20/32 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää että aina kun on tarkoitus liittää puhelimeen jokin laite, kuten kuulokkeet, niin se löytää aina jonkin vieraan puhelimen, jollaista meillä ei edes ole. Oletettavasti naapurien laitteita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme